Tüketici Hakem Heyetine 5 Dakikada Başvurun

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık :cay

Ben Teşekkür Ederim. Üstünde durulacak konulara sizlerden gelen talepler doğrultusunda devam edeceğim.

Şimdi sırada ilk olarak Veysel Kalkan kardeşimizin TV konusu ile ilgili bir çalışma yapıp, kendisinin de izni ile onun yaşadığı sorun üzerinden örnekleme ile TAVSİYE içerikli bir video çekmek var. Önce konuyu biraz araştırayım, sonra duruma göre Veysel Kalkan ile fikir birliği içerisinde hareket edip bir şekilde sorunu çözmeye gayret edeceğiz. :ok
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
15,026
Adem Helvacı Adem Helvacı Usta 2017 Yılında ben de X bir firmayı e devlet üzerinden hakem heyetine vermek zorunda kaldım sonuç alamadım sorgulamak için hakem heyetine gittiğimde sadece başvuru yapmışsınız dediler ve evrakları mavi telli dosya içerisinde elden de istediler şu an prosedürlerde değişiklik yapılmadı ise internetten yapılanı sadece başvuru olarak değerlendiriyorlar.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı Usta 2017 Yılında ben de X bir firmayı e devlet üzerinden hakem heyetine vermek zorunda kaldım sonuç alamadım sorgulamak için hakem heyetine gittiğimde sadece başvuru yapmışsınız dediler ve evrakları mavi telli dosya içerisinde elden de istediler şu an prosedürlerde değişiklik yapılmadı ise internetten yapılanı sadece başvuru olarak değerlendiriyorlar.

Yayınladığım videonun 8:56 bölümündeki ekranda iki tane şikayet var.

Şikayetlerin birisini, sistemi test etmek için önce kendim uyguladım. Firmanın beni arayıp sorunu çözmesi 2 gün sürdü ve OCAK Ayından beri iki günde bir arayıp durduğum firmaydı aslında (Bunun da videosunu yayınlayacağım)

Diğeri ise bu videoyu çekmek için örnekleme yaparken oluşturduğum şikayet.

Yani önce test ettim sonra videoyu çektim ustacım :ok
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
hiç yoktan iyi
Örnek : markete gittiniz .
raf ürün fiyat ile kasa fiyatı farklı .
yersen ürünü iade alalım veya özür dileriz
yemessen
elden fark iadesi yapalım .
raf ürün fiyatı değişmesi yapıldı veya ürün fiyatı aynı duryor taktik aynen devam ?
mağaza için sorun sadece adı çıkar mı ?
çıkmaz müşteriye özür ve fark parasını geri aldığı için müşteri havalarda
sonrası takibi yok sadece kendisi için fiyatlara dikkat etmek .
başkasını düşünmek ??

çözüm : bence bu gibi durum olduğunda
firmanın ve çalışanının tam işini yapması için ( raf ve kasa fiyatı aynı olası )
ya elektronik raf fiyat etiketi
yada ceza caydırıcılık kanunu
fark 20 kat ödeme örneğin
1 TL fazla ise 21 TL ödemesi
1 TL ürün farkı 20 TL ceza
bu durum kasa fişi ile belgesi ( devlete bildirim + devlet tarafndan takibi sadece müşterilere bırakmamak )
ve devlet takibi ile
belli bir süre içinde kotayı aşarsa devlet tarafındanda ceza katlaması .
oto kontrol sistemi .

sadece bir yönünü söyledim .
kredi kartı için para aldı iadesi yapıldı müşteri memnun
yapılan diyelim örnek :
10 kişi ( banka müşteriliğinden ayrılacak veya özel müşterimsiniz diyor ilk anda ücret alıyor sonra iptal ediyor .)
özel müşteri ise niye baştan ücret alıyosun )
yapılmayan 1000 kişi
tüketici hakları 2 kişi
duruma banka razı
cezanın caydırıcılık yok .

Eşeğini Sağlam Kazığa Bağlamak deyiminin anlamı:İşini güvenli kılacak önlemler almak, işini sağlam yapmak, tedbirli davranmak, ihtiyatlı davranmak anlamlarında kullanılan bir deyimdir. Mala, mülke, işe zarar gelmemesi için bir nasihat niteliğinde

ne kadar bağlayabiliriz ki .

bir şu durum var hep bizmi ? haklıyız ya satıcı ?
son ( alt ) video
firmanın koşulsuz iade demesi
firma taraından alınan kargo bedelini kurtarmış bence .
ispat zor keyfi iade görüntüsü oluşması kargoyu teslim almamak .
tabiki iade şartları ? nedir bilmek gerek .
bence firmanın vermiş garanti alış veriş
ve firmanın adı kötüye çıkmasın duyulmasın caydırıcılığı
düşünüyorum .

kolay gelsin .

videoda bu kitap içinde diyor kitabı nerede bulabiliriz .?
internette bu kitabın link var mı ?






 
Akigo35 Çevrimdışı

Akigo35 

Süper Üye
20 Tem 2020
1,124
44
Bunu öğrenmem iyi oldu zira 1 ay önce telefon ile tüketici haklarına ulaşmak istediğimde ulaşamadım, belediyeyi aradigimda açan olmadı vs. Bu şekilde direk ulaşmak cok daha kolay olacak. Firmalar tüketici haklarını devreye sokmadikca, insanları nasıl olsa kabullenecek diye takmıyor.
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
Yayınladığım videonun 8:56 bölümündeki ekranda iki tane şikayet var.

Şikayetlerin birisini, sistemi test etmek için önce kendim uyguladım. Firmanın beni arayıp sorunu çözmesi 2 gün sürdü ve OCAK Ayından beri iki günde bir arayıp durduğum firmaydı aslında (Bunun da videosunu yayınlayacağım)

Diğeri ise bu videoyu çekmek için örnekleme yaparken oluşturduğum şikayet.

Yani önce test ettim sonra videoyu çektim ustacım :ok

merhaba
güzel çalışmalarınız var TEŞEKKÜRLER .

UYARIDA bulunmak istiyorum .
bu gibi durumlarda 3 şahıs görmesi yayınlamak
3 şahıslara bildirimde yasal bir engel varmıdır ? ( youtube yayın vs gibi )
danışmanız ?
bir firma ile iade konusunda yazışma yapmıştım yazışmanın içeriğini
3 şahıslara bilirim olursa diye uyarı yazısı yazmıştı .

kolay gelsin .
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bunu öğrenmem iyi oldu zira 1 ay önce telefon ile tüketici haklarına ulaşmak istediğimde ulaşamadım, belediyeyi aradigimda açan olmadı vs. Bu şekilde direk ulaşmak cok daha kolay olacak. Firmalar tüketici haklarını devreye sokmadikca, insanları nasıl olsa kabullenecek diye takmıyor.

En önemli amacım, firmaların güvendiği uzun ve yorucu prosedürlere güvenip tüketicilerin ''Amaaaan boşver'' demesine neden olan tüm etkenleri ortadan kaldırmak :ok
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
merhaba
güzel çalışmalarınız var TEŞEKKÜRLER .

UYARIDA bulunmak istiyorum .
bu gibi durumlarda 3 şahıs görmesi yayınlamak
3 şahıslara bildirimde yasal bir engel varmıdır ? ( youtube yayın vs gibi )
danışmanız ?
bir firma ile iade konusunda yazışma yapmıştım yazışmanın içeriğini
3 şahıslara bilirim olursa diye uyarı yazısı yazmıştı .

kolay gelsin .


Konu, yani kayıtlarda görünen MNG kargo şikayeti aynı zamanda halka açık mecrada daha önce firma ile irtibat kurduğum bir konu

Örnek olarak ERPA MONİTÖR ile ilgili de yaşadığım soruna istinaden kendilerini de THH aracılığı ile sıkıştırarak konuyu çözmüş olsam da, ilgili firmaya, sorunu çözmemeleri halinde sosyal mecrada isimlerini zikrederek yaşadığım sorunu aktaracağımı beyan eden bir bildiri de yolladım.

Hatta yazı şu şekildeydi;
olumlu/olumsuz 5 iş günü içerisinde geri dönüş sağlanmaması durumunda sosyal mecrada bu konularda yayın yapan tüm kanallarda firmanızın ismi kullanılarak yaşatılan mağduriyetin tüm halka ilan etme hakkı mahfuz kalmak üzere gerekli yasal yollara başvurulacağını ihtaren beyan ederiz.
 
Akigo35 Çevrimdışı

Akigo35 

Süper Üye
20 Tem 2020
1,124
44
En önemli amacım, firmaların güvendiği uzun ve yorucu prosedürlere güvenip tüketicilerin ''Amaaaan boşver'' demesine neden olan tüm etkenleri ortadan kaldırmak :ok
Kesinlikle, birde firmalar kendi kafalarına göre iade şartları belirlemiyorlar mi deliriyorum ? Birsey alırken iade şartlarını sorarım genelde, misal bir kahve makinesi alacaktim memnun kalmazsam iade ederim dediğimde yok olmaz diyor. Dedim ki tüketici haklarini sizmi belirliyorsunuz? Siz bu kahve makinesini bana satarken kahve yapıp verdiniz mi? Hayır. Ben bu makineyi alırım beğenmezsem çatır çatır geri veririm diyerek aldım ve beğenmediğim için bilinçli bir şekilde mağaza müdürü ile konuşunca iade mi gerçekleştirdim. Halk bilinçli olursa yapacak birseyleri kalmıyor, cehaletten besleniyor bu firmalar.
 
Koro96 Çevrimdışı

Koro96 

Süper Üye
24 Şub 2019
2,531
Yayınladığım videonun 8:56 bölümündeki ekranda iki tane şikayet var.

Şikayetlerin birisini, sistemi test etmek için önce kendim uyguladım. Firmanın beni arayıp sorunu çözmesi 2 gün sürdü ve OCAK Ayından beri iki günde bir arayıp durduğum firmaydı aslında (Bunun da videosunu yayınlayacağım)

Diğeri ise bu videoyu çekmek için örnekleme yaparken oluşturduğum şikayet.

Yani önce test ettim sonra videoyu çektim ustacım :ok
İnsanları aydınlatmak bilgilendirmek ne güzel ve iyi huy güzel insan seviliyorsun.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adem Helvacı Adem Helvacı Aklıma geldide orda ikamet etsem senin yanında çalışmak isterdim keşke ya keşke.
 
Geri
Üst Alt