Tüketici Hakem Heyeti Kararı ile Ürün Değişimi Talebi

O Çevrimdışı

ogulcangoktas

Aktif Üye
16 Ara 2018
55
24
Öncelikle herkese iyi forumlar.

6 Ekim 2021 tarihinde pozitif teknoloji (pt) üzerinden öğrenci indirimi ile aldığım MacBook Air bilgisayarımda batarya ve hoparlör sorunları yaşamaktayım. Bu duruma istinaden bilgisayarımı 2 defa Zorlu Center Apple servisine götürdüm fakat kesinlikle hiç bir çözüm üretmediler ve sorun yok denilerek geri gönderdiler. Öyle ki çok bariz bir şekilde (özellikle piyano şarkılarında) hoparlörden sesin cızırtılı geldiğini oradaki çalışan ile beraber dinlediğimizde de duyuyorum fakat insanın aklıyla alay edercesine bir cızırtı duymuyorum şeklinde çalışandan geri dönüşler alıyorum. Yaşadığım bu durum sonradan forumlarda yaptığım araştırmalarda da gördüğüm üzere zaten bir çok insanın başına gelmiş durummuş. Bu yazıları cihazı satın aldıktan bir kaç gün sonrasında gördüğümde hemen sorun yaşadıklarını belirttikleri videoları bilgisayarımda açmıştım ve hiç bir sorun yaşamamıştım fakat tam 1.5 ay sonra bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Bu sorunun yanı sıra benzer konfigürasyona sahip aynı model cihazdan bir adet daha var elimde ve onun şarjı bu cihaza göre bariz şekilde daha uzun gidiyor. Siz sormadan da belirteyim, cihazın birisinin pil döngüsü 215 iken diğeri 147 ve benzer düzeyde uygulamalar yüklü.

Değerli vaktinizi daha fazla çalmadan konuma dönecek olursam öyle görünüyor ki ben Apple ile bir çözüme ulaşamayacağım ve tüketici haklarımdan faydalanmaya çalışacağım lakin bazı sorular var kafamda. Öncelikle kullandığım cihazda hemen hemen her gün yanıma alıp dışarıda taşımam dolayısıyla bazı çizikler, ezikler söz konusu lakin kesinlikle kullanıma engel sorunlar değiller. Bunlar yalnızca kasa üstü hasarlar. Bu durumda tüketici haklarından faydalanmamda ve sıfırı ile değişimini talep etmemde bir sorun söz konusu olur mu? Eğer olmayacaksa daha önce Zorlu Center Apple'a götürdüğüm ve sözde soruna rastlanmadığına dair verdikleri evrakları hakem heyetine sunabilir miyim? Yoksa cihazı PT'den almam dolayısıyla yalnızca PT üzerinden Apple'a onarım için gönderdiğim belgeler mi kayda alınır?
İkinci sorum, hakem heyetine başvururken göndermem gereken iadeli taahhütlü belgeyi PT'ye mi yoksa Zorlu Apple'a mı göndermem gerekir?
Son olarak, henüz hiç PT üzerinden garantiye göndermemiş olmam sorun teşkil eder mi? 1 kere de olsa PT üzerinden cihazı onarım talebiyle göndermem gerekir mi?,,,,,

Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler, iyi forumlar dilerim..
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Günaydın; Öncelikli muhatabınız duruma göre değişiklik gösterse de müteselsil olarak hem satıcı hem de ithalatçı burada zaten yasal sorumlu durumdadır.

Dilekçelerdeki öncelikli muhatap ise ücret iadesi mi yoksa ürün değişimi mi talebine göre değişiklik göstermelidir zira sizden parayı tahsil eden taraf satıcı olması nedeniyle öncelikle şikayetçi olacağınız taraf kendileridir. Ürün değişimi taleplerinizde üretici veya ithalatçıyı öncelikli muhatap olarak değerlendirebilirsiniz.

Ürününüzde kullanıma bağlı çiziklerin olması normaldir zira adı üstünde bunlar kullanıma bağlı çizik ezik durumları ve bilirkişi tarafından yaşanan soruna etkisi olmadığı ispat edilir durumda ise sorun yoktur.

Ürünü kimin üzerinden onarıma yolladığınızın önemi yok, ürüne YETKİLİ servisi baktığı sürece hangi kanaldan servise ulaştığının önemi bulunmamaktadır.

Başvurunuzda delil olarak değerlendirilebilecek her belgeyi kullanabilirsiniz.
 
O Çevrimdışı

ogulcangoktas

Aktif Üye
16 Ara 2018
55
24
Günaydınlar Adem Bey. Öncelikle hızır gibi yetişip aydınlattınız yine beni, var olun..

O halde bilgisayarı tekrardan garantiye gönderirken boşu boşuna uzun süre beklememek adına PT yerine yine doğrudan Zorlu Center Apple'a göndereyim keza PT ortalama 20 gün kadar bekletiyormuş bu süreçte.

Sıktıysam affınıza sığınarak teyit etmek amaçlı tekrar sormak istediğim husus var. Son kez garanti gönderimi sonrası sorunlarım çözülmezse Hakem Heyeti başvurusu kısmında PT yerine doğrudan Zorlu Apple ismini, adresini vs. girerek başvuru yapacağım o halde doğru mudur? Akabinde iadeli taahhütlü dilekçemi de doğrudan Zorlu Apple'a göndereceğim.

Teşekkür ediyorum dönüşünüz için.. A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
PT üzerinden öğrenci indirimi ile satın almam dolayısıyla fatura POZİTİF TEKNOLOJİ TİCARET LTD.ŞTİ. adına kesilmiş durumda.
A Adem Helvacı
Şöyle yapalım bence,

olası bir dilekçe oluşturma sürecinin girizgahınızda şu hususlara değinmeniz faydalı olur zira servis hizmeti almış ama sorunu çözülmemiş ürünlerle ilgili aslında üretici veya ithalatçı firmaların hedef alınması doğru olur lakin sonuçta satıcı da üretici veya ithalatçı da müteselsil sorumludur o nedenle:

''...........tarihinde........fatura numarası ile Pozitif Teknoloji Ticaret Ltd Şti den satın almış olduğum X marka Y model ürünümde yaşadığım ve dilekçe ekinde delil klasörü olarak size sunduğum dijital delillerde D1 ve D2 de göreceğiniz sorunlara istinaden D3 ve D4 numaralı delil olarak sunulmuş servis belgelerinde göreceğiniz üzere tarafıma çözüm sunulamamıştır. .......... ve.......... tarihlerinde Zorlu Center Apple YETKİLİ servisinden hizmet almış olmama rağmen sorunum devam etmektedir. Ürünü satın aldığım PT Bilişim ve ürünün resmi sorumlusu olan ................. adlı firmaların müteselsil sorumluluğundan hareketle saygıdeğer Heyet üyelerine ispat amaçlı sunmuş olduğum delillerden sorunun anlaşılamaması halinde bilirkişi ataması yapılıp ürünümün bilirkişi tarafından incelenmesi neticesi 6502 Sayılı TKHK Madde 8 kapsamında ayıplı mal olarak değerlendirilip seçimlik haklarımı kullanabilmem ve Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi konusunda talebimin onayını arz ederim.

şeklinde veya bunu kendinizce değiştirdiğiniz bir şekilde yazın. Delillerinizi isterseniz bir CD ye yazdrıp sunun veya isterseniz dosya görüşmesi bittiğinde iade almak üzere bir USB bellek ile sunun. Delillerinizi mutlaka isimlendirin ve dilekçenizde hangi delile atırfta bulunuyorsanız onun ismini mutlaka yazın.

Dilekçenizde şikayetçi olunan taraf bölümüne iki firmayı birden yazın bunda yasal bir engel yok.
 
evrenatabek Çevrimdışı

evrenatabek 

Süper Üye
19 Eyl 2018
64
46
Merhaba Oğulcan Bey

Müzik ile uğraşıyorsunuz sanırım. Müzik kulağı olanlar, standart kulak olanla anlaşamazlar. Bunun ölçen cihazda yoktur.

Hele yaş almış bir çalışansa

forumlardaki yardımlaşma olabilir

Belki şu mesajdaki Apple Teknisyeni ilgi-alakalı olabilir. Denemek lazım.
Öncelikle değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ama kendiliğinden oluşan bu durum için neden bu kadar kendimi kanıtlama zahmetine gireceğim inanın hiç anlamıyorum. Kırık yok darbe yok çizik yok. Hani olsa zaten burda size bunu söylerim. Böyle bir durum nasıl kullanıcı hatası diyecekler aklım almıyor. Apple da teknisyenim böyle bir şeye kullanıcı hatası desem 2. Gün işten kovarlar beni.
 
O Çevrimdışı

ogulcangoktas

Aktif Üye
16 Ara 2018
55
24
Merhaba Oğulcan Bey

Müzik ile uğraşıyorsunuz sanırım. Müzik kulağı olanlar, standart kulak olanla anlaşamazlar. Bunun ölçen cihazda yoktur.

Hele yaş almış bir çalışansa

forumlardaki yardımlaşma olabilir

Belki şu mesajdaki Apple Teknisyeni ilgi-alakalı olabilir. Denemek lazım.
Merhaba Evren Bey;

Yaşadığım sorunun sebebi hassas bir kulağa sahip olmam veya müzik ile uğraşıyor olmam değil elbette :)

Hoparlörde bariz bir cızırdama, seste patlama sorunu var ve kesinlikle çok fazla rahatsız ediyor insanı. Tahammül seviyesinin çok üzerinde.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt