O
Çevrimdışı
ogulcangoktas
Aktif Üye
- 16 Ara 2018
- 55
- 25
Öncelikle herkese iyi forumlar.
6 Ekim 2021 tarihinde pozitif teknoloji (pt) üzerinden öğrenci indirimi ile aldığım MacBook Air bilgisayarımda batarya ve hoparlör sorunları yaşamaktayım. Bu duruma istinaden bilgisayarımı 2 defa Zorlu Center Apple servisine götürdüm fakat kesinlikle hiç bir çözüm üretmediler ve sorun yok denilerek geri gönderdiler. Öyle ki çok bariz bir şekilde (özellikle piyano şarkılarında) hoparlörden sesin cızırtılı geldiğini oradaki çalışan ile beraber dinlediğimizde de duyuyorum fakat insanın aklıyla alay edercesine bir cızırtı duymuyorum şeklinde çalışandan geri dönüşler alıyorum. Yaşadığım bu durum sonradan forumlarda yaptığım araştırmalarda da gördüğüm üzere zaten bir çok insanın başına gelmiş durummuş. Bu yazıları cihazı satın aldıktan bir kaç gün sonrasında gördüğümde hemen sorun yaşadıklarını belirttikleri videoları bilgisayarımda açmıştım ve hiç bir sorun yaşamamıştım fakat tam 1.5 ay sonra bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Bu sorunun yanı sıra benzer konfigürasyona sahip aynı model cihazdan bir adet daha var elimde ve onun şarjı bu cihaza göre bariz şekilde daha uzun gidiyor. Siz sormadan da belirteyim, cihazın birisinin pil döngüsü 215 iken diğeri 147 ve benzer düzeyde uygulamalar yüklü.
Değerli vaktinizi daha fazla çalmadan konuma dönecek olursam öyle görünüyor ki ben Apple ile bir çözüme ulaşamayacağım ve tüketici haklarımdan faydalanmaya çalışacağım lakin bazı sorular var kafamda. Öncelikle kullandığım cihazda hemen hemen her gün yanıma alıp dışarıda taşımam dolayısıyla bazı çizikler, ezikler söz konusu lakin kesinlikle kullanıma engel sorunlar değiller. Bunlar yalnızca kasa üstü hasarlar. Bu durumda tüketici haklarından faydalanmamda ve sıfırı ile değişimini talep etmemde bir sorun söz konusu olur mu? Eğer olmayacaksa daha önce Zorlu Center Apple'a götürdüğüm ve sözde soruna rastlanmadığına dair verdikleri evrakları hakem heyetine sunabilir miyim? Yoksa cihazı PT'den almam dolayısıyla yalnızca PT üzerinden Apple'a onarım için gönderdiğim belgeler mi kayda alınır?
İkinci sorum, hakem heyetine başvururken göndermem gereken iadeli taahhütlü belgeyi PT'ye mi yoksa Zorlu Apple'a mı göndermem gerekir?
Son olarak, henüz hiç PT üzerinden garantiye göndermemiş olmam sorun teşkil eder mi? 1 kere de olsa PT üzerinden cihazı onarım talebiyle göndermem gerekir mi?,,,,,
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler, iyi forumlar dilerim..
6 Ekim 2021 tarihinde pozitif teknoloji (pt) üzerinden öğrenci indirimi ile aldığım MacBook Air bilgisayarımda batarya ve hoparlör sorunları yaşamaktayım. Bu duruma istinaden bilgisayarımı 2 defa Zorlu Center Apple servisine götürdüm fakat kesinlikle hiç bir çözüm üretmediler ve sorun yok denilerek geri gönderdiler. Öyle ki çok bariz bir şekilde (özellikle piyano şarkılarında) hoparlörden sesin cızırtılı geldiğini oradaki çalışan ile beraber dinlediğimizde de duyuyorum fakat insanın aklıyla alay edercesine bir cızırtı duymuyorum şeklinde çalışandan geri dönüşler alıyorum. Yaşadığım bu durum sonradan forumlarda yaptığım araştırmalarda da gördüğüm üzere zaten bir çok insanın başına gelmiş durummuş. Bu yazıları cihazı satın aldıktan bir kaç gün sonrasında gördüğümde hemen sorun yaşadıklarını belirttikleri videoları bilgisayarımda açmıştım ve hiç bir sorun yaşamamıştım fakat tam 1.5 ay sonra bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Bu sorunun yanı sıra benzer konfigürasyona sahip aynı model cihazdan bir adet daha var elimde ve onun şarjı bu cihaza göre bariz şekilde daha uzun gidiyor. Siz sormadan da belirteyim, cihazın birisinin pil döngüsü 215 iken diğeri 147 ve benzer düzeyde uygulamalar yüklü.
Değerli vaktinizi daha fazla çalmadan konuma dönecek olursam öyle görünüyor ki ben Apple ile bir çözüme ulaşamayacağım ve tüketici haklarımdan faydalanmaya çalışacağım lakin bazı sorular var kafamda. Öncelikle kullandığım cihazda hemen hemen her gün yanıma alıp dışarıda taşımam dolayısıyla bazı çizikler, ezikler söz konusu lakin kesinlikle kullanıma engel sorunlar değiller. Bunlar yalnızca kasa üstü hasarlar. Bu durumda tüketici haklarından faydalanmamda ve sıfırı ile değişimini talep etmemde bir sorun söz konusu olur mu? Eğer olmayacaksa daha önce Zorlu Center Apple'a götürdüğüm ve sözde soruna rastlanmadığına dair verdikleri evrakları hakem heyetine sunabilir miyim? Yoksa cihazı PT'den almam dolayısıyla yalnızca PT üzerinden Apple'a onarım için gönderdiğim belgeler mi kayda alınır?
İkinci sorum, hakem heyetine başvururken göndermem gereken iadeli taahhütlü belgeyi PT'ye mi yoksa Zorlu Apple'a mı göndermem gerekir?
Son olarak, henüz hiç PT üzerinden garantiye göndermemiş olmam sorun teşkil eder mi? 1 kere de olsa PT üzerinden cihazı onarım talebiyle göndermem gerekir mi?,,,,,
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler, iyi forumlar dilerim..