Tüketici Adına Haklı Mücadelelerimiz Devam Ediyor

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Merhaba Dostlar;

Özellikle Tüketicilerden gelen yetkili servis suistimal içerikleri nedeniyle bir süredir Ticaret Bakanlığı dahil olmak üzere elimden geldiğince Devlet yetkililerini harekete geçmeye teşvik etmek için mücadele ettiğimi biliyorsunuz.
Elimizde onlar yüzler binlerce somut örnek olmakla birlikte yetkili servislerin başıboş, keyfe keder ve denetimsiz faaliyetleri yanısıra tamirci esnafının da gerek meslek içerisindeki bu işin gerçek erbabı ustalarımızın hakkını gasp edecek ve gerekse tüketicinin hakkına girecek davranışları olduğu kaçınılmaz bir gerçektir.

Sahada zaten fiziki olarak bu gerçeğin acı sonuçları ile sonuna kadar karşılaşan tüketiciler var iken bir de tamircilerin kendi kurdukları sosyal mecralarda utanmadan bizleri taşladığı, kendilerini haklı çıkarmaya çalıştıkları gerçeğini de göardı edemeyiz.

Sonucu ne olursa olsun bizler haklı mücadelemize devam edeceğiz elbette.

Donanımhaberden eski bir yönetici dostumun LG ile yaşadığı OLED garantili televizyon sorunu, (LG oled konusunu dostumuz DH de açtığında bizim forumda da aynı konuyu işleyeceğiz ki herkesin haberi olsun) forumumuzda üye olan dostlarımızın yaşadığı Servispoint Asus rezaleti, BDH bilişim denen Samsung yetkili servisinin (Telefon) Devletin resmi kayıtlarına geçmesini sağladığımız suistimal içerikli faaliyetleri ve daha burada yazmaya kalksak sayfalar dolusu verebileceğiz markalar firmalar gün gibi ortadayken nasıl olur da bu işletmelerin faaliyetlerini denetim altına alması gereken bir DEVLET birimi olmaz fikrinden hareketle uzun süredir mücadelesini verdiğim bir ''Yetkili Servis Yönetmeliği'' veya bunu sadece yetkili diye de nitelendirmemek gerekir, Servis Hizmetleri Yönetmeliği adı altında çalışma yürütülüp bu meslek grubunun art niyetli ve suistimal içerikli davanışları tespit edildiğinde tazminat ödemeye hükmedecek şekilde detaylı bir çalışma başlatılıp bir yönetmelik oluşturulması gerektiği görüşünden hareketle daha önce Ticaret Bakanlığına yazmış olmama rağmen yine de durmadım bu sefer TBMM Dilekçe Komisyonuna dilekçe sundum ancak bunu bu sefer Tüzel kişiliğimiz ile yaptık.

Sevgili İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ile konuştuk, Yönetim Kurulundaki diğer arkadaşlarla da görüşüp gereğini yaptık. Bir Sivil Toplum Kuruluşu vasfı ile yani Bilinçli Tüketici Derneği olarak Devletimize dilekçemizi sunduk.

Dilekçemizin geçici kabul numarasını aldık, gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz.

Yakın zamanda sizlerden, İmzaya açılmasını beklediğimiz bu dilekçe ile ilgili olarak destek isteyeceğiz.
tbmm2.jpg


Dilekçemiz imzaya açıldığında konuyu daha detaylı yine paylaşacağız sizlerle. Dilekçemin içeriğini aşağıya aktarıyorum, merak edenler olursa okuyabilirler.
XXX diye geçen yerler elbette ki dilekçede normal yazıyor. Henüz ortada bir karar olmaması nedeniyle şimdilik o isimleri sansürledim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanlığına

6502 Sayılı TKHK kapsamında oluşturulmuş olan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ve Garanti Belge Yönetmeliği yürürlükte olmasına rağmen Ülkemizde yaşanan olumsuz birçok somut örnek ve Devletin kayıtlarına Tüketici Hakem Heyetleri Raporları aracılığı ile geçmiş olan yetkili servis suiistimalleri açık şekilde ortada olmasına rağmen mevcut yönetmeliklerde geçerli olan ''Yetkili Servislerin Müteselsil Sorumluluğu Yoktur'' hükmü ve Ülkemizde FİRMALAR ADINA faaliyet gösteren bu yetkili servis sıfatlı işletmelerin Devletin hiç bir birimi tarafından da denetlenmediği gerçeğinden hareketle Ülke genelinde çok ciddi tüketici mağduriyetleri oluşmaktadır. Meslek odaları faaliyetsiz, Esnaf odaları konunun tekniğinden uzak olması nedeniyle Özellikle Otomotiv sektörü başta olmak üzere Cep Telefonu, Beyaz Eşya, Klima, Kombi, Televizyon dahil genel olarak Tüketici Elektroniği branşında hizmet veren tüm yetkili servisler temelde ilgili ürünün ÜRETİCİSİ tarafından seçilen ve yetkilendirilen işletmelerdir. Bu bağlamda kendilerine yetki veren ve dolayısı ile her ay sonunda PARASINI ÖDEYEN bir firmanın talimatları dışına çıkabilmeleri söz konusu olmamakla birlikte, birazdan sizlere sunulacak olan somut ve Devletin kayıtlarına da geçmiş olan örneklerden görüleceği üzere firmaların da işine gelecek şekilde ellerindeki yetkiyi kendi lehlerine ve firmanın işine gelecek şekilde ancak tüketicinin zarar göreceği sonuçlar ile suistimal etmektedirler.

Somut bir örnek sunmak gerekirse eğer, 0xxxxxxxx779 sayılı Fethiye Tüketici Hakem Heyeti Kararında olduğu gibi bir cep telefonu yazılım güncellemesi sonrası arıza yapıp yetkili servise gitmesi neticesi xxx xxx adlı yetkili servis, Samsung marka bu telefon ile ilgili olarak tüketiciye ''Bu üründe sıvı teması var, garanti harici, 1800tl (Küsuratı var) onarım ücreti ödemelisiniz'' beyanında bulunması sonrası ilgili tüketici konuyu hakem heyetine aktarır, heyet ürünü incelememi (Aynı komisyonda üyeyim) talep eder ve ürün tarafımdan Binoküler altında fiziki ve bilgisayar ortamında yazılım ile teste tabi tutulmuş, üründe sıvı teması OLMADIĞI tespit ve teyit edilmiş, ürünün arızalı olsa dahi değişmesi gereken parçanın koduna kadar tespit edilip bedelinin 61,84TL olduğu harici bir Samsung servisinden öğrenilip bu bilginin doğruluğu internet ortamında satışa sunulan yedek parçalar içerisinden de doğrulanmıştır. Özetlemek gerekirse,
1- Sıvı teması OLMAYAN bir ürün tüketiciye sıvı temaslı olarak bildiriliyor ancak sıvı temaslı olmadığı tarafımızdan tespit ediliyor. (Tüm kanıtlar arşivlenmiştir)
2- Olası bir sıvı temasında bahsi geçen arıza için talep edilen bedel 1800tl iken arızalı parçanın 61,84tl olduğu tarafımızdan ispat ediliyor. İşçilik Bedeli dahil talep edilmesi gereken bedel 300tl olması gerekirken tüketiciden 1800tl talep ediliyor.
Bu dilekçemizin ekinde ilgili kararın görsellerini bulabilir, karar numarasından sistemden gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz.

Konuyu uzatmamak adına sadece bir adet somut örnek sunuyor olsam da Ülke genelinde bütün tüketicilerden yetkili servislerin yetki suistimallerine dair binler ve on binlerce şikâyet olduğunu da biliyoruz. Bu konu sadece Cep telefonu üzerinden örnek verilmiş olsa da otomotiv sektörü, Klima dünyası, Beyaz eşya ve Elektronik gibi alanlarda faaliyet gösteren yetkili/yetkisiz tüm teknik servislerde aynı şekilde ve inanılmaz büyüklükte suistimal edilmeye devam ediyor.

Yukarıdaki somut örnekte bir heyet, bir yetkili servisin Yetki Suistimali, Tabiri caiz ise bir dolandırıcılık girişimini alenen ortaya çıkarıp Devletin resmi kayıtlarına dahi geçmesini sağlamışken be bunun gibi Ülke genelindeki yüzlerce komisyondan bunlara benzer suistimal örnekleri ortaya çıkarken, Yönetmelikte geçen o ''yetkili servislerin müteselsil sorumluluğu yoktur'' hükmü çerçevesinde burada art niyetli davranan ve tüketicinin iyi niyetini suistimal edip haksız kazanç elde eden/etmeye kalkan taraf xxx xxx adlı işletme olmasına rağmen ilgili hüküm çerçevesinde haksız yere o ürünü satıcı olan yyy yyy değiştirmesi yönde karar çıkartılmak zorunda kalınmıştır.

Aynı örnekleri Asus markasının Servispoint adlı işletmesi ile ilgili tarafımıza ulaştırılan şikayetleri, LG markasının yetkili servisleri ve marka fark etmeksizin Ülkedeki neredeyse tüm servisler ile ilgili tarafımıza ulaştırılan şikayetler ve karara bağlanmış somut örnekler ile sizlere daha yoğun şekilde sunabilecek durumdayız.

Faaliyetleri denetim altında olmayan, mevcut hiçbir yönetmeliğin kapsamına girmeyen bu yetkili servislerin arıza tespitlerinin kamera kayıtları ile yapılması gerektiğine dair Ticaret Bakanlığına daha önce de defalarca ilettiğimiz taleplerimiz mevcuttur. Bir firmanın adına faaliyet gösteren yetkili servisin ''Ben öyle dedim artık öyle'' şeklindeki sadece yazılı beyan ile belirttiği ''Tüketici hatası, garanti harici'' beyanını destekleyecek hiçbir unsur olmaması, heyetlerin savunma istemelerinde dahi heyetlere yine ısrarla sadece yazılı beyan ile savunma yapmaları ve tüketici şikayetlerini haksız çıkaracak hiçbir delil nitelikli kayıt sunmamaları konusuna da dikkatinizi çekmek isterim.

Tüm bu bilgiler ışığında Ülkemizde faaliyet halinde olan öncelikle Yetkili Servisler başta olmak üzere tüm teknik servis hizmetlerini kapsayacak bir Yönetmelik ihtiyacı olduğu ve bu işletmelerin ne olursa olsun mutlaka bir Devlet birimi tarafından denetleme altında olması kaçınılmaz bir gerçektir.

Yukarıda da belirttiğimiz üzere meslek odaları aidat toplamak dışında bir faaliyet içerisinde değildir. Bireysel görüştüğümüz bazı ithal grupların yetkili servisleri ile yaptığımız konuşmalarda kendi kurumları içerisinde dahi 10 yılı aşkın süredir tek bir Müdürün dahi kendilerini denetlemediğini açıkça ifade etmişlerdir. Yine, tamirci sıfatı ile faaliyet gösteren tamirci esnafı ile yaptığımız görüşmelerde bu esnafların birçoğunun mesleki yeterlilik anlamında hiçbir kontrolden geçmediklerini, 2003 yılında açılmış bir işletmenin kapısından içeri henüz hiçbir Devlet görevlisinin girip ''Siz burada ne yapıyorsunuz? Hangi yeterlilik ile faaliyet gösteriyorsunuz?'' demediğini üzülerek ifade etmek isterim.

Arabasının arka camına ''Televizyoncu xxx'' yazıp, bir ticari işletmeye dahi sahip olmadan, sadece sistemi yanıltmak adına Vergi dairesi açılışı bildirip faturasız ve vergisiz el altından tamircilik faaliyetleri gösterenlerin dahi denetlenmediği ortamda oluşacak kayıt dışı ekonomiye yine dikkatinizi çekmek isterim. Dükkân sahibi yılların esnafı olan ve vergisini aksatmadan ödeyen, yanında eleman çalıştırıp istihdam sağlayan esnaf ile eşit olmayan koşullarda haksız çıkar sağlayan bu arabacı veya çantacı diye tabir edilen esnafın varlığını da bilen ancak yine de yasal bir işlem yapmayan Esnaf odaları olduğu konusunu yine üzülerek vurgulamak isterim.

Bu meslek dalında faaliyet gösteren işletmelerin tamamı mutlaka öncelikle bu işi ifa edebilecek donanımsal yeterliliğe ve m2 anlamında uygun koşullara sahip olup olmadığı ve daha da önemlisi mesleki yeterliliklerinin olup olmadığı kontrol edilmeli, çok daha önemlisi bu işletmelerin tamamı bir yönetmelik altında faaliyetlerini yürütmeli, bu yönetmelik çerçevesi dışında olan veya dışına çıkan işletmeler de mutlaka Devletin uygun görülen birimine hesap vermesi sağlanmalı, TAZMİNAT hükmü devreye girmelidir.

Yine yukarıdaki örnekte olduğu gibi tüketiciyi dolandırmayı deneyip, başaramadığında ''Tüh bu sefer olmadı'' diyebilecek kadar rahat bir alan bırakılmamalıdır.

Paylaşılan tüm bu bilgiler ışığında Devletimizin, Ticaret Bakanlığı kontrolünde çalışmaları başlatmasını ve ellerindeki yetkiyi art niyetle kullanıp tüketicileri alenen mağdur eden bu işletmelerin bir an evvel denetim altına alınması yönde konunun ivedilikle gündeme alınmasını arz ederiz.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Hukuksuzluğun tavan yaptığı dönemde, yapmış olduğunuz çalışmaların, mücadelenin hakkı ödenmez. Siz böyle mücadele ederken iftira atmaya gelenler devam edecektir, lütfen bu tipleri kaale alıp moral bozmayın.

Umuyorum emeklerinizin karşılığını tüm tüketiciler olarak alırız. Çok teşekkürler hocam bu mücadele için, Allah size güç kuvvet versin.

Not: İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ’da kraldır :)
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hukuksuzluğun tavan yaptığı dönemde, yapmış olduğunuz çalışmaların, mücadelenin hakkı ödenmez. Siz böyle mücadele ederken iftira atmaya gelenler devam edecektir, lütfen bu tipleri kaale alıp moral bozmayın.

Umuyorum emeklerinizin karşılığını tüm tüketiciler olarak alırız. Çok teşekkürler hocam bu mücadele için, Allah size güç kuvvet versin.

Not: İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ’da kraldır :)
Sevgili İlteriş Yılmaz İlteriş Yılmaz ile birlikte çalışmanın en güzel yanlarından birisi bütünj günümüzün hep istişarelerle geçiyor olması.
Aynı Derneğin kurucu üyeleriyiz, Başkan yardımcımız kendisi sağ olsun, Yönetim kurulumuzda çok kıymetli isimler var ve hep kafa yapılarımız aynı, bireysel girişimlerde de Tüzel kişilik ile hareket etmek gerektiğinde de sanki hep tek bir vücut gibiyiz ve bu işimizi çok kolaylaştırıyor.

Bizler sahadaki aksaklıkları eksikleri yanlışı tespit edip Devletimize bildirip düzeltilmesini talep etmekten asla erinmeyiz, yeter ki sizler gibi Devletimiz de bizim sadece doğrudan yana olduğumuzu anlasın ve gereğini yerine getirsin :ok
 
armax Çevrimdışı

armax 

Yeni Üye
28 Eyl 2022
19
Elinize sağlık hocam çok teşekkür ederim. İnşallah emekleriniz zayi olmaz, imzaya açılır açılmaz belirttiğim üzere diğer platforma gireceğim.

+ Şu ana kadar bu forumda Tüketici / kamu yararına her türlü desteğini esirgemeyen forum ahalisine de teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt