Trendyol iade sorunu

Aarslan Çevrimdışı

Aarslan 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
220
34
Merhaba Trendyol dan arabaya teyip aldım siparişi verdikten sonra farkettim ışığı mavi olunca tekrar kırımızı ışık olan modelini sipariş verdim sorun çıkarsa ikisini birden iade ederim diye ilk aldığımı beklettim. İkinci siparişimde satıcıya soru cevap bölümünden özellikle kırmızı ışıklı olan teyip gönderin ve kontrol edin diye yazdım tamam dediler. İkinci sipariş geldi ve mavi ışıklı olan teyip den göndermişler bunun üzerine ikisini de iade talebi açıp hatalı yanlış ürün seçeneğini seçtim kargoya verip gönderdim. İade ürünler satıcıya gidince beni aradı fırça atmaya başladı neden hatalı yanlış ürün seçeneğini seçip iade ettin Trendyol bizi dolandırıcılıkla suçluyor gibi şeyler söyledi bende hatalı yanlış ürün gönderdin ondan seçtim dedim diğerine niye o şekilde girdin vs. diye sesini yükseltince tartıştık iki ürünüde sana geri göndereceğim dedi bende sana geri gönderirim sorun yok benim 14 gün iade hakkım var istediğim zaman iade ederim deyip kapattım telefonu dediği gibi ikisinide gönderdi. Trendyol ile iletişime geçtim ürün fotoğraflarını istedi gönderdim sonucunda onlarda red cevabı verdi sebepleri ise kullanılmış ve paketi açılmış ürünmüş. Kutunun kapağında güvenlik bandrolü yok teyip kurulum yapılmadı kutu içeriği eksiksiz şekilde duruyor bunlar tek fotoğraf ile nasıl bu hükmü verebiliyor? Tüketici haklarına başvuru yapacağım yardımınıza ihtiyacım var. Ürün satıcı bilgilerini fotoğraflara ekledim.



IMG_20220517_174427.jpg
IMG_20220517_174334.jpg


IMG_20220513_121455.jpg


IMG_20220517_181323.jpg
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Yine bir kanunsuzluk. Trendyolla biraz tartışarak konuşup Cayma Hakkı İstisnaları Madde 15 ‘in Ç ve E maddelerinde belirtilen ürünlerden biri olmadığını izah etmeyi deneyin. Ne hijyenik bir ürün, ne bir sarf malzemesi. Düpedüz bir donanım ve paketinin açılması, kullanılması cayma hakkınızı bozmuyor.

Tüketici haklarının vereceği karar zaten ortada.
 
Aarslan Çevrimdışı

Aarslan 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
220
34
Yine bir kanunsuzluk. Trendyolla biraz tartışarak konuşup Cayma Hakkı İstisnaları Madde 15 ‘in Ç ve E maddelerinde belirtilen ürünlerden biri olmadığını izah etmeyi deneyin. Ne hijyenik bir ürün, ne bir sarf malzemesi. Düpedüz bir donanım ve paketinin açılması, kullanılması cayma hakkınızı bozmuyor.

Tüketici haklarının vereceği karar zaten ortada.
Bir kaç defa tüketici haklarına başvuru yapacağımı söyledim her defasında talep açtılar sonucunda red ettiler iyi niyetli değiller benim kutuyu aynı şekilde iade ettiğimi belirttim madem satışa uygun değilse neden bana sattınız diye de söyledim ama alışmışlar red etmeye satıcı bu yüzden rahatmış demekki. Tüketici haklarına şikayet için internet sitesinden yapacaktım site pek sağlıklı gelmedi bana direk başvuru yapmak için getirmem gereken birşey varmı?
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
21,011
Ticaret böyle ahlaksız esnafların elinde oldukça daha çok yaşanır böyle durumlar.
Pazaryeri sitesi de ayrı hatalı ama hatanın büyüğü o çakma esnafın kendisinde.
Müşteriyi böyle bir nedenden aramak nerede görülmüş?

Sattığı malı bilmiyor mu, müşteri mavi istediyse mavisini göndereceksin basit.
Belli ki kutuyu açıp kontrol etme zahmetine bile girmemiş.
Çin'den toplu getirttiği ürünü sadece kargoya verip esnaf geçinen birisi belli ki.

Müşteriye böyle davranıyorsa Trendyol az bile yapıyor.
 
Aarslan Çevrimdışı

Aarslan 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
220
34
Ticaret böyle ahlaksız esnafların elinde oldukça daha çok yaşanır böyle durumlar.
Pazaryeri sitesi de ayrı hatalı ama hatanın büyüğü o çakma esnafın kendisinde.
Müşteriyi böyle bir nedenden aramak nerede görülmüş?

Sattığı malı bilmiyor mu, müşteri mavi istediyse mavisini göndereceksin basit.
Belli ki kutuyu açıp kontrol etme zahmetine bile girmemiş.
Çin'den toplu getirttiği ürünü sadece kargoya verip esnaf geçinen birisi belli ki.

Müşteriye böyle davranıyorsa Trendyol az bile yapıyor.
İşin garip tarafı Trendyol da satıcının yaptığı gibi iadeyi red ediyor. Hadi ürünün birini red ettin diğerini niye red ediyorsun ilandaki ürün kodları bile tutmuyor.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Önce şunu belirteyim ki darılıp gücenmece olmasın. Ben şu ''sipariş edeyim de olmazsa geri gönderirim'' bakış açısını gerçekten tasvip edemiyorum.
Öncelikle lojistik maliyeti milli servettir, sonrasında gereksiz trafik ve en nihayetinde bu konudaki gibi gereksiz polemikler ortaya çıkıyor.
Doğru ürün siparişi tüketicinin en temel sorumluluğudur bu kadar açık ve nettir bu konu.

Öte yandan ''kutusu açılmış'' gerekçesi ile ürünü iade almayacak adamın da alnını karışlarım o da açık ve net.

Gerekirse Trendyolun bu tavrına karşılık olarak her tüketici şikayeti için bir TRENDYOL videosu üretip yayınlarım hiç sorun değil. Bu firmalara karşı elimizdeki tek güç BİRLİK olmamızın gücüdür ancak o konuda da benim bakış açım biraz gergin buna da kimse kusura bakmasın.

Bakınız şu videoda bas bas bağırdığım ve dedim ki EY HALKIM! SİZİN HAKKNIZI KORUYAN HEYETLERİ TEHDİT EDİYOR BU KAPİTALİSTLER!!!

Bakın bakalım ne kadar ilgi görmüş? Kaç kişi tepki göstermiş? Her zaman olduğu gibi bir avuç insanız. Forumda 50 100 kişi, kanalda ortalama 1000 2000 kişi koca Ülkede mücadele veriyoruz tek başımıza.



Bakın bunların SEO raporları geliyor, Gösterim tıklanma oranı %3,1 Yani her 100 kişiden sadece 3 ü konuya ilgi göstermiş.

Şimdi ben hangi BİRLİK ve bütünlükten bahsediyorum ki burada?


Sizin konu basit. Heyete gidin, SSHY ve MSY kapsamında (Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği Madde 9) iade hakkınızı kullanmak istediğinizi ve firmanın reddettiğini belirtin yeterli. Birkaç ay beklersiniz ama iade edersiniz.
 
E Çevrimdışı

erendemir

Aktif Üye
24 Mar 2021
62
41
Yanlış anlamayın ama burada siz kendinizi satıcı yerine koyun, aynı üründen 2 adet almış müşteri 2 adet kargo parası ödeyeceksin. iade ediyor 2 kargo parası daha. bir de üstüne yanlış ürün gönderdi diye seçmişsin ki (bunu çoğu müşteri kupon almak için yapıyor sizi tenzih ederim) her birine 25tl den 50tl de ceza kesecek trendyol. Ve puanın düşecek.

Yanlış ürün değil de cayma hakkı olarak işaretleyip göndersen muhtemelen kabul ederdi.

Tabi yasalara göre iade hakkın var, istedi kadar kabul etmiyorum desin mecburen alacak ürünleri. THHye başvuru yaptığında geç de olsa iadeni yapacaksın.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
21,011
Yanlış anlamayın ama burada siz kendinizi satıcı yerine koyun, aynı üründen 2 adet almış müşteri 2 adet kargo parası ödeyeceksin. iade ediyor 2 kargo parası daha. bir de üstüne yanlış ürün gönderdi diye seçmişsin ki (bunu çoğu müşteri kupon almak için yapıyor sizi tenzih ederim) her birine 25tl den 50tl de ceza kesecek trendyol. Ve puanın düşecek.

Yanlış ürün değil de cayma hakkı olarak işaretleyip göndersen muhtemelen kabul ederdi.

Tabi yasalara göre iade hakkın var, istedi kadar kabul etmiyorum desin mecburen alacak ürünleri. THHye başvuru yaptığında geç de olsa iadeni yapacaksın.
Tamam ama satıcıya bir şans daha vermiş.
Adam müşteriyi umursamamış ki?
Halbuki ilk sefer mavi olandan gönderse buraya gelmeyecekti konu.
Kendi düşen ağlamaz, satıcıların çoğu böyle ilgisiz alakasız.
Tek dertleri para kazanmak.
Sattığı mal bozukmuş, yanlışmış vs ilgilenmiyor bile.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,305
Çok kullanmadığım için bilemiyorum ama satıcıyı ve ürünü değerlendirme şansınız varsa basın 1 yıldızı,yapın kallavi bir yorum artık o düşünsün. Siz zaten haklısınız her türlü iadeniz yapılmak zorunda.
 
Aarslan Çevrimdışı

Aarslan 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
220
34
Yanlış anlamayın ama burada siz kendinizi satıcı yerine koyun, aynı üründen 2 adet almış müşteri 2 adet kargo parası ödeyeceksin. iade ediyor 2 kargo parası daha. bir de üstüne yanlış ürün gönderdi diye seçmişsin ki (bunu çoğu müşteri kupon almak için yapıyor sizi tenzih ederim) her birine 25tl den 50tl de ceza kesecek trendyol. Ve puanın düşecek.

Yanlış ürün değil de cayma hakkı olarak işaretleyip göndersen muhtemelen kabul ederdi.

Tabi yasalara göre iade hakkın var, istedi kadar kabul etmiyorum desin mecburen alacak ürünleri. THHye başvuru yaptığında geç de olsa iadeni yapacaksın.
İkinci siparişimde özellikle belirtmeme rağmen yanlış ürünü gönderdi bunun üzerine beni arayıp fırçalar vaziyette konuştu ayrıca yorumlara bakınca kimseden iade kabul etmemiş bana yaptıklarının aynısını birçok kişiye yapmış yani yolunu bulmuş. İkinci verdiğim sipariş istediğim gibi gelseydi iade ile uğraşmayıp bulunduğum şehirde aldığım paraya elden birine satabilirdim bana karşı tutumu yüzünden yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağım ve trendyol denen siteden de tekrar alışveriş yapmayacağım

Çok kullanmadığım için bilemiyorum ama satıcıyı ve ürünü değerlendirme şansınız varsa basın 1 yıldızı,yapın kallavi bir yorum artık o düşünsün. Siz zaten haklısınız her türlü iadeniz yapılmak zorunda.
Hem ürünlerin ilanına hemde mağaza yorum bölümüne güzel değerlendirme yazısı yazdım ?
 
istanbul Çevrimdışı

istanbul

Süper Üye
7 Kas 2019
1,076
Üst yayınlanan videoyu görünce bu alt video aklıma geldi doğru ise ?

 
Aarslan Çevrimdışı

Aarslan 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
220
34
Önce şunu belirteyim ki darılıp gücenmece olmasın. Ben şu ''sipariş edeyim de olmazsa geri gönderirim'' bakış açısını gerçekten tasvip edemiyorum.
Öncelikle lojistik maliyeti milli servettir, sonrasında gereksiz trafik ve en nihayetinde bu konudaki gibi gereksiz polemikler ortaya çıkıyor.
Doğru ürün siparişi tüketicinin en temel sorumluluğudur bu kadar açık ve nettir bu konu.
Adem abi ilk siparişimi geldiği gibi geri göndermeme sebebim hem satıcıya hemde trendyola olan güvensizliğimdendi yani ikinci ürünü sipariş ettiğimde özellikle belirttim kırmızı olanı yollayın elinizde yoksa siparişimi iptal edin diye ama yanlış ürün gönderdiler. İlk siparişimde benimde dikkatsizliğim vardı ama satıcı ilanda hiçbir şekilde renk belirtmemiş ve renk seçeneği koymamış ilanına. Yorumlara bakınca kimisine mavi kimisine kırmızı göndermiş hatta alakasız ürün bile gönderdiği olmuş. İkinci siparişimde düzgün şekilde gönderseydi diğer teyibi belkide iade etmeye bile uğraşmayacaktım ama kötü niyetli davrandılar.

IMG_20220518_001652.jpg
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
21,011
Çok kullanmadığım için bilemiyorum ama satıcıyı ve ürünü değerlendirme şansınız varsa basın 1 yıldızı,yapın kallavi bir yorum artık o düşünsün. Siz zaten haklısınız her türlü iadeniz yapılmak zorunda.
O yorum orada kalmayacak ki, silecek onu satıcı.
Ben Trendyol'dan telefon aldım aynı yorum 2 kere göndermeme rağmen silindi.
Amazon'u bu yüzden seviyorum, yorum silme olayı nadir yaşanıyor.
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
21,011
İkinci siparişimde özellikle belirtmeme rağmen yanlış ürünü gönderdi bunun üzerine beni arayıp fırçalar vaziyette konuştu ayrıca yorumlara bakınca kimseden iade kabul etmemiş bana yaptıklarının aynısını birçok kişiye yapmış yani yolunu bulmuş. İkinci verdiğim sipariş istediğim gibi gelseydi iade ile uğraşmayıp bulunduğum şehirde aldığım paraya elden birine satabilirdim bana karşı tutumu yüzünden yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağım ve trendyol denen siteden de tekrar alışveriş yapmayacağım


Hem ürünlerin ilanına hemde mağaza yorum bölümüne güzel değerlendirme yazısı yazdım ?
Siz yasal hakkınızı arayın, sırf telefonla arayıp kaba davrandığı için iyiliği hak etmiyor kesinlikle.
O yorumunuzu da muhtemelen silecek, Trendyol'u bu konuda şeffaf bulmuyorum kimse kusura bakmasın.
 
Geri
Üst Alt