toshiba 65ua3A63dt android tv optik çıkış ses problemi

E Çevrimdışı

eagle37

Yeni Üye
15 Tem 2019
13
toshiba 65ua3a63dt model android tv yi , 2022 yılından beri kullanıyorum, android ses menüsünde harici hoparlör ve format pcm seçiliyken, geçen yıla kadar optik kablomla 5.1 ses sistemine direkt bağlayıp sorunsuzca ses sisteminden ses almak istediğimde aldım. Ancak tv kendi otomatik güncellemelerini yaptıktan sonra, son 1.5 yıldır bu ayarlarla ses alamamaya başladım. Bunun üzerine vestel servis çağırdım, gelip ses ayarlarını benim yaptığımın aynısını yapıp sonuç alamadan gittiler. Gelen servisin konu hakimiyeti olmadığı için merkezden birileriyle görüştüm, donanımsal bir sorun olmadığını izah ettim, merak etmeyin yazılım yükleyeceğiz dediler, sonra tv ye usb den eski yazılım yüklediler sonuç yine değişmedi.

Bu arada, müzik setini , optik kabloyu vs diğer tv ve cihazlarla denedim hiçbir sorun yok. Ben sorunun android versiyon güncellemesiyle, tv üzerindeki donanım veya çekirdek yazılımın birbiriyle konuşmaması olabileceğini düşünüyorum ama sorun ne olabilir?? Bu arada yeni güncelleme vs de olmadığı için çözüm olmadı. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

IMG_4274.jpg
 
Son düzenleme:
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
23,213
65
Optik kabloyu 5+1 den söküp karanlık ortamda beyaz bir yere mesela kağıda tut bakalım kağıtta kırmızı renk yansıyacak mı,yani optik olarak geliş var mı,kırmızı ışık yoksa kablo veya bağlantısında sorun da olabilir (akılam gelen yazılımdan sonra optik çıkışı test etmekti onu belirteyim)
 
E Çevrimdışı

eagle37

Yeni Üye
15 Tem 2019
13
Optik kabloyu 5+1 den söküp karanlık ortamda beyaz bir yere mesela kağıda tut bakalım kağıtta kırmızı renk yansıyacak mı,yani optik olarak geliş var mı,kırmızı ışık yoksa kablo veya bağlantısında sorun da olabilir (akılam gelen yazılımdan sonra optik çıkışı test etmekti onu belirteyim)
İki yönlü test ettim tv duvara asılı zaten, duvar da beyaz, direkt kırmızı ışık vuruyor, 5.1 receiver a girişte de direk kırmızı yanıyor , ilk başta optik kablo zannedip yeni kablo almıştım, işin kabloyla ilgili olmadığını anlayınca servis çağırdım.
 
Geri
Üst Alt