TOGG fiyatı belli oldu.

eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Dün de fabrikası yoktu yalandı bilmem nelerdi, sözlerine güldük geçtik, şimdi de ben almam lar başlamış, sanki yalvarıyorlar alın diye... Yıllar önce çömezliğimde bir abim birinin yaptığı pcb kartın işçiliğini sert eleştirdiğim için öyle sözler etmişti ki bana bir dövmediği kalmştı. Gerekçesi emek verenin emeğini farketmeden küçümseme noktasına yaklaşmamdı. Bana emek var bu işte emeğe söz söyleyemezsin demişti.

Soru şu, emekçiyim diye geçinen birisi birilerinin emeğini yerden yere vuruyorsa kendisi nasıl gerçek emekçi olabilir? Sözlerine nasıl güvenilebilir?

İlk yapılan araçlar elektrikli idi ancak enerji depolama sorunu sebebiyle içten yanmalı motorlara geçilmişti. Şimdi sorun çözülmeye başlamış, üstelik klasikler gibi periyodik bakım gerektirmeyen bir araç.

Gülüyorum ağlanacak halimize, kişilere göre değişen eğriye, doğruya, takılacağımıza hakikatin peşinden koşsak elbet kazanan hepimiz olacağız.


Başkasının emeğine saygıdan bahsediyorsunuz ama ‘sanki yalvarıyorlar al diye’ diyerek karşınızdakinin düşüncesine zerre saygı duyamıyorsunuz. Sizin keser hep sizden yana yontuyor. Bu ülkede bu Millete faydası olan her işi alkışlayalım. İster yerli ister yabancı olsun. Ama her kesime faydası olsun.

Periyodik bakım gerektirmeyen derken periyodik bakımın sadece yağ, yağ filtresi, hava filtresinden oluştuğunu zannetmiyorsunuz değil mi. Elektrikli araçlar ağırlık olarak konvansiyonel araçlardan çok daha ağırdır. Bu da fren sistemini, ön-arka takım gibi taşıyıcıları daha erken yıpratır. Yani değişen bir şey olmaz, olamaz. Buna zaten küresel sistem müsade etmez.


Hakikatin peşinden koşmak derken de gerçekten, yuvarlamadan, edebiyata dökmeden hakikatleri konuşabilecek misiniz. Ona göre devam edelim.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Diğer elektrikli araçlara göre fiyatı uygun diyebilirim. Ancak yerli ve milli sloganlarıyla üretilen bir araç için fiyat çok pahalı. Yapıyorsan madem her tabakaya hitap edebilecek şekilde yap. Daha çok seçim yatırımı için pompalanan bir proje. Tasarımını, motorunu kimin yaptığını herkes az çok biliyor zaten.

Bence fiyatından öte başka ciddi meseleler var;
1) Menzil ve yakıt tüketimi: Kağıt üzerinde yazan verileri dikkate almayın, hiçbir araçta kağıt üstündeki fabrika verileri gerçek kullanımda yakalanamaz. Fosil yakıtlarla çalışan normal arabalarda bile bu testler özel şartlarda yapılır. Kuru, kaymak gibi bir pist, piste göre özel üretilmiş lastik, rüzgarsız ve açık bir hava gibi. Yakıt tüketimi ve menzil hesabı böyle bir ortamda yapılır. Hatta araba rüzgardan etkilenmesin diye yan aynaları bile kapatırlar. Ayrıca yakıt tüketimi her kişinin kullanım alışkanlığına bağlı olacağından, menzilde bundan direkt etkilenir.

2) Alt yapı: Gerekli alt yapıyı oluşturmadan bu araçları satmak iyi bir fikir değil. Akaryakıtta indirim söylentisi dahi benzin istasyonlarında yığılmaya neden oluyor. Bir istasyonda nerden baksanız en az 12 tane pompa var. Kaldı ki normal bir binek otomobilin deposu 5 dk'da dolabiliyor. Siz bu kadar elektrikli aracı nerde şarj edeceksiniz ? Küçücük Iphone SE'nin bataryası bile 1.5 saatte ancak doluyor. Kocaman arabanın bataryasını kaç saatte dolduracaksınız ? Hadi vatandaş önceden hazırlık yapıp evde dolduracak, sadece şehir içi kullanacak diyelim. Normal zamanlarda bile elektrik enerjisinin yetmediği zamanlar oluyor, sanayide elektrik kesintisine gidildiği durumlar oluyor. Ciddi derecede artacak elektrik enerjisi talebini hangi alt yapın ile karşılayacaksın ?

3) Ben arabamı sanayide Hüseyin abime yaptırıyorum. Elektrikli araçtan ne anlayacak ? Bu kadar elemanı nasıl yetiştireceksiniz ? Eyvallah, yakın gelecekte çoğu otomobil üreticisi fosil yakıtlı araçların üretimine son verip elektrikli araca geçecek tamam da bu yavaş yavaş olacak bir şey. Sanayideki ustaları bırak yetkili servislerde çalışıp da bazı motor tiplerinden anlamayanlar var. Fiat'ın bir motoru vardı, 2.0 5 silindir, 20 valf. Bu motordan anlayan ustayı bulabilmek için 40 takla atman gerekiyordu, kaç kişinin arabasını telef ettiler. Adam daha önce hep 8 valf, 16 valf, 32 valf görmüş; 4 silindir hadi en fazla 8 silindirli motor görmüş. Kaputu bir açıyor, 5 silindir 20 valf, elini sokmaya yer bile yok. Ondan sonra anasını ağlatıyor arabanın.

Bu aracı kim alır biliyor musunuz ? Kimse 1. araç olarak almaz. Durumu iyi olanlar 2. araç olarak, sırf merak için alır. Onun dışında hükümet tarafından baskı yapılan ünlüler veya üst düzey bürokratlar alır.

Dişinden tırnağından arttırıp araç sahibi olmaya çalışan bir vatandaş, yıllardan beri dünyanın her yerinde kullanılan ve kalitesini kanıtlamış olan motorlara sahip araçlar varken (Tdi, Multijet, HDI vb.) neden böyle bir kumar oynasın ki ?
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Samurai Unforgotten,

Elektrikli araçlar şehir içinde sıkışık trafikte ciddi az tüketiyor. Fabrika verisinden daha az tükettirmek mümkün. Ne zaman hız artıyor, devir yükseliyor tüketim çoğalıyor. Bu bakımdan müstakil evin varsa, buna bir de güneş enerji sistemi kurar, oradan yüklersen mis.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Samurai Unforgotten,

Elektrikli araçlar şehir içinde sıkışık trafikte ciddi az tüketiyor. Fabrika verisinden daha az tükettirmek mümkün. Ne zaman hız artıyor, devir yükseliyor tüketim çoğalıyor. Bu bakımdan müstakil evin varsa, buna bir de güneş enerji sistemi kurar, oradan yüklersen mis.
Hocam elektrikli araçların gaz tepkilerini biliyorsun, koltuğa yapıştırıyor insanı. Bizim milletimizi de biliyorsun, sence az yakması mümkün mü 😀 Bizim binada fazladan fön makinesi çalıştığında bile sigortalar atabiliyor, araç şarj etmeyi düşünemiyorum :hihi

Elektrikli araçlarda kullanılan batarya nasıl olacak mesela ? Biliyorsunuz telefonlarda kullanılan lityum piller azalarak ömrünü tamamlıyor ve hepsinin döngüsel olarak bir ömrü var, 500 cycle gibi veya her neyse. Eğer otomobillerde de böyle olacaksa, sıfır batarya ile 300 km giden bir araç 100 şarj döngüsü sonrasında daha kısa menzil gidecek ve bu artarak azalacak.

Ben Bursa'dan Urfa'ya gitmek istiyorum diyelim, 1300 km civarı bir yol var. Her 300-400 km'de bir durup aracı şarj etmem gerekecek. Tam şarj olması ne kadar sürecek mesela ? Minimum 4-5 saat şarj sürerse Urfa'ya ancak 3 günde giderim oysa ben kendi aracımla 11 saatte gitmiştim.
 
I Çevrimdışı

ibrahimykr1

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Dün de fabrikası yoktu yalandı bilmem nelerdi, sözlerine güldük geçtik, şimdi de ben almam lar başlamış, sanki yalvarıyorlar alın diye... Yıllar önce çömezliğimde bir abim birinin yaptığı pcb kartın işçiliğini sert eleştirdiğim için öyle sözler etmişti ki bana bir dövmediği kalmştı. Gerekçesi emek verenin emeğini farketmeden küçümseme noktasına yaklaşmamdı. Bana emek var bu işte emeğe söz söyleyemezsin demişti.

Soru şu, emekçiyim diye geçinen birisi birilerinin emeğini yerden yere vuruyorsa kendisi nasıl gerçek emekçi olabilir? Sözlerine nasıl güvenilebilir?

İlk yapılan araçlar elektrikli idi ancak enerji depolama sorunu sebebiyle içten yanmalı motorlara geçilmişti. Şimdi sorun çözülmeye başlamış, üstelik klasikler gibi periyodik bakım gerektirmeyen bir araç.

Gülüyorum ağlanacak halimize, kişilere göre değişen eğriye, doğruya, takılacağımıza hakikatin peşinden koşsak elbet kazanan hepimiz olacağız.
Alın diye yalvarasalar bile alamayız asgari ücretle çalışan birisi nasıl alacak bu arabayı? Ülkenin %90 asgari ücretle çalışıyor. Anlatır mısın nasıl alacağız. Aracın fiyatına bak. Kaç senelik maaşımızı hibe etmemiz gerekiyor.

Araba yaptım oldu bitti diye bir şey mi var. Ben alamayacaksam, halk alamayacaksa ne anlamı var?
Yıllar 1937 gösteriyor. Bir araç yapıldı, adı: Volkswagen. Amacı: halkın arabası olabilmek. Yani halkın 'bu arabayı alacak' gücü yetecek ve fiyatı çok düşük olacaktı.
Markanın mottosu: Alman halkını otomobil sahibi yapmak için yaptığı en geniş kapsamlı proje olarak kabul ediliyor.


Yıl 2023 bir araba yapıldı, halkın değil devletin, her parçası oradan, buradan alıntı. 'bu arabayı alacak ' halkın gücü yetmiyor.
Togg'un mottosu;
Seçim progapangası yapmak ve kimsenin alabilecek gücünün yetmemesi.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Samurai Unforgotten,

O yapıştırma hissi tamamen torkla ilgili. Elektrik motorunun yapısı gereği tork anında geliyor. O roketleme de oradan geliyor zaten. Yani içten yanmalı motorun gazlamasıyla bu aynı değil. Bunda devir yükseldikçe tüketim yükseliyor. Gerçekten şehir içi hele de alıştığın zaman çok ax tüketiyor.

Evden şarj işi zaten bugün olacak iş değil apartmanlarda.

Pil ömrü yaklaşık 2000 döngü. Yaklaşık 400-500 bin km sıkıntı çıkarmadan gider gibi duruyor.

Menzilde ise bu araçlar şehiriçi için cazip. Yada ilçe gezisi gibi. Yoksa uzun yol için şu an hiçbir anlamı yok. O yüzden kapıda bir tane de yakıtlı araç olmak zorunda.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Samurai Unforgotten,

O yapıştırma hissi tamamen torkla ilgili. Elektrik motorunun yapısı gereği tork anında geliyor. O roketleme de oradan geliyor zaten. Yani içten yanmalı motorun gazlamasıyla bu aynı değil. Bunda devir yükseldikçe tüketim yükseliyor. Gerçekten şehir içi hele de alıştığın zaman çok ax tüketiyor.

Evden şarj işi zaten bugün olacak iş değil apartmanlarda.

Pil ömrü yaklaşık 2000 döngü. Yaklaşık 400-500 bin km sıkıntı çıkarmadan gider gibi duruyor.

Menzilde ise bu araçlar şehiriçi için cazip. Yada ilçe gezisi gibi. Yoksa uzun yol için şu an hiçbir anlamı yok. O yüzden kapıda bir tane de yakıtlı araç olmak zorunda.
Aynen benim de demek istediğim bu; sonuç olarak iş en başta dediğime geliyor, bu aracın ana araç olarak kullanılması biraz zor, ancak 2. araç olarak alınabilir onu da durumu iyi olanlar alabilir. Durumu iyi olan adam da Mercedes, Tesla gibi seçenekler varken neden TOGG alır orası da başka bir konu.
 
eketen Çevrimdışı

eketen 

Süper Üye
26 Haz 2020
1,235
Aynen benim de demek istediğim bu; sonuç olarak iş en başta dediğime geliyor, bu aracın ana araç olarak kullanılması biraz zor, ancak 2. araç olarak alınabilir onu da durumu iyi olanlar alabilir. Durumu iyi olan adam da Mercedes, Tesla gibi seçenekler varken neden TOGG alır orası da başka bir konu.


Rüştünü ispatladığı zaman ben alırım; çift motorlusunu. Ama bugün değil. İçine ailemi bindireceğim malın ne olduğunu bilmek isterim. Yol tutuşu, geyik testi, fren testi ne, euro ncap değil de iihs den nasıl geçer bunlar hep muamma.

Mercedes falan iyi tabi ama ben Togg u da tercih ederim. Neticede kimsenin malı değil, ülkenin katma değeri. İnşallah çok başarılı olur, halk için de çok kaliteli herkesin rahatça ulaşabileceği modelleri çıkar. Zaten tepkimiz bu. Bizi kıskandığını söylediğimiz ülkelerde halk normal araçlara çok kolay ulaşabiliyor, Mercedes S 115 bin lira Abd de. Akıl alır iş değil. Bizde ise durum bk gibi. Bunu kabul edemiyor insan.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,772
Rüştünü ispatladığı zaman ben alırım; çift motorlusunu. Ama bugün değil. İçine ailemi bindireceğim malın ne olduğunu bilmek isterim. Yol tutuşu, geyik testi, fren testi ne, euro ncap değil de iihs den nasıl geçer bunlar hep muamma.

Mercedes falan iyi tabi ama ben Togg u da tercih ederim. Neticede kimsenin malı değil, ülkenin katma değeri. İnşallah çok başarılı olur, halk için de çok kaliteli herkesin rahatça ulaşabileceği modelleri çıkar. Zaten tepkimiz bu. Bizi kıskandığını söylediğimiz ülkelerde halk normal araçlara çok kolay ulaşabiliyor, Mercedes S 115 bin lira Abd de. Akıl alır iş değil. Bizde ise durum bk gibi. Bunu kabul edemiyor insan.
Coğrafya kader derler yaa küllüyen yalan.
Asıl kader yaşadığın toplumun ta kendisi.

Toplum öylesine yozlaşmış ki siyasetçileri bizi düzeltmeleri bekliyoruz.
Siyasetçi dediğin mecra toplumun aynasıdır.
orada bulunan insanlar bu toplumun içinde çıktığına göre yumurtadan neyin çıkacağını biliyor olmamız gerekir ama inatla yanlış tercihler yapmaya devam ediyoruz.

Birim olarak o fiyatlara burada araç satılsa aman Allahım...
 
Geri
Üst Alt