Tiguan mı 3008 mi? Hangisini tercih ederdiniz? Neden?

I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
647
39
BMW markasının arabalarında kullandığı çift kavramalı şanzıman için ne düşünüyorsunuz?
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
ben neyi kaciriyorum anlamadim benim 1 serisi bmw de de zf sanzimani var ama hic öyle arabaya binince kendimi bir karasimsekde gibi hissetmiyorum :alala
yüksek performansli araclarda belki bu detaylar önemli olabilir ama günlük binek otombillerde ariza cikartmadi masraf yaptirmadigi sürece ne kadar önemli olabilir ki? yaris pistinde en iyi zamani yapmak icin yarismiyorsan milisaniye yada mikrosaniyelerle ölcülebilecek performansi farki bence cokda önemli olmaz. yine benzer bir sekilde bmw nin 150 ps 1 serisinde kullandigi zf sanzimani vw nin 250-300 ps dsg sanzimanli golf gti den daha mi iyi performans verecek?
en iyi araba benim icin en az bozulan en az masraf cikartan mümkünse beni ismi araba tamircisi kendisi arabadan anlamayan dangalaklar muhatap etmeyen az yakan ve isimi gören arabadir :hih1
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,720
ben neyi kaciriyorum anlamadim benim 1 serisi bmw de de zf sanzimani var ama hic öyle arabaya binince kendimi bir karasimsekde gibi hissetmiyorum :alala
yüksek performansli araclarda belki bu detaylar önemli olabilir ama günlük binek otombillerde ariza cikartmadi masraf yaptirmadigi sürece ne kadar önemli olabilir ki? yaris pistinde en iyi zamani yapmak icin yarismiyorsan milisaniye yada mikrosaniyelerle ölcülebilecek performansi farki bence cokda önemli olmaz. yine benzer bir sekilde bmw nin 150 ps 1 serisinde kullandigi zf sanzimani vw nin 250-300 ps dsg sanzimanli golf gti den daha mi iyi performans verecek?
en iyi araba benim icin en az bozulan en az masraf cikartan mümkünse beni ismi araba tamircisi kendisi arabadan anlamayan dangalaklar muhatap etmeyen az yakan ve isimi gören arabadir :hih1
Tork konvertörlü şanzımanlar yağ,filtre bakımları aksatılmadığı taktirde ömürleri dsg,cvt vb şanzımanlar çok daha uzun ömürlü.

Tork konvertörlü şanzımanlar dsg,cvt göre güç aktarımı konusunda yapısı kaynaklı güç kayıpları yaşamakta.

örneğin manuel önden çekişli bir araba %10 kayıp yaşarken, tork konvertörün bu kayıp %20 buluyor.

işte burada ZF farkını konuşturuyor.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,346
39
örneğin manuel önden çekişli bir araba %10 kayıp yaşarken, tork konvertörün bu kayıp %20 buluyor.
Bu arada benim araba manuel ve önden çekiş. Acemi bir insan yokuşta kalkış yaparken biraz zorlanır, hele yerler ıslaksa. Gaza biraz fazla yüklenilirse hem patinaj yapıyor hem de sağa sola kafa atıyor. Sanırım arabamın en sevmediğim yanı bu.
 
S Çevrimiçi

sorunadam 

Aktif Üye
1 May 2023
66
41
Hem kuru hem de ıslak dsg kullandım ve kullanmaya da devam ediyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. Ben olsam tiguan seçerdim ancak 1.5tsi motoru beğenmiyorum.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,720
Bu arada benim araba manuel ve önden çekiş. Acemi bir insan yokuşta kalkış yaparken biraz zorlanır, hele yerler ıslaksa. Gaza biraz fazla yüklenilirse hem patinaj yapıyor hem de sağa sola kafa atıyor. Sanırım arabamın en sevmediğim yanı bu.
Çekiş tipine göre güç kayıpları (manuel vites)

Önden çekiş %10
Arkadan çekiş %15
Dört çeker %20

Önden çekişliler bu nedenle daha seri ve hissiyatli oluyor.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,720
Hem kuru hem de ıslak dsg kullandım ve kullanmaya da devam ediyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. Ben olsam tiguan seçerdim ancak 1.5tsi motoru beğenmiyorum.
Hissiyat ve kesintisiz guc olarak gerçekten çok güzel şanzıman fakat yapısı gereği arızaya yapma olasılığı çok fazla.

Bunun yanında yüksek tork ve beygirli araçlarda genellikle ZF şanzıman tercih ediliyor.
Arkadaşta A6 V6 ZF var inan DSG gibi gücü aktarıyor

DSG,nin de yüksek tork/beygir dayanımlı serileri üretildi fakat deneyimleme imkanına nail olamadım.
 
S Çevrimiçi

sorunadam 

Aktif Üye
1 May 2023
66
41
Hissiyat ve kesintisiz guc olarak gerçekten çok güzel şanzıman fakat yapısı gereği arızaya yapma olasılığı çok fazla.

Bunun yanında yüksek tork ve beygirli araçlarda genellikle ZF şanzıman tercih ediliyor.
Arkadaşta A6 V6 ZF var inan DSG gibi gücü aktarıyor

DSG,nin de yüksek tork/beygir dayanımlı serileri üretildi fakat deneyimleme imkanına nail olamadım.
Zf de çok sorunsuz bir şanzıman değil. Bir eczacı arkadaşın BMW de durup dururken arıza yaptı. Bir araba parası ödedi. Dsg de tek sorun var: kavrama. Onun da yapılacak işlemleri artık standardize oldu. Servisler gözü kapalı yapıyorlar. 8 yıldır dsgli vw kullanıyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. 5-6 araç değişti. Hepsi dsgliydi.

S sorunadam motoru hangi bakımdan beğenmiyorsun? Ben de aynı motoru kullanıyorum
Aracın dsg ile uyumu düşük, gaza basıyorsun aynı viteste çok yavaş hızlanıyor, sonra gaza biraz fazla basıyorsun vites düşürüp ileri atılıyor. Çoğu zaman da patinaja düşüyor. Aynı aracın 1.6 ve 2.0 dizellerinde bu sorun yokken 1.5 tsi versiyonda var. Üstelik 1.0tsi daha diri bir motor. Küçük olmasına rağmen alt devirlerde daha canlı.
 
Geri
Üst Alt