Sota
Root
- 6 Mar 2016
- 19,480
ama 508 GT 225HP iyi olmaz mıydı.?3008 gönül eğlendirmeliktir Tiguan ömürlüktür
ama 508 GT 225HP iyi olmaz mıydı.?3008 gönül eğlendirmeliktir Tiguan ömürlüktür
ama 508 GT 225HP iyi olmaz mıydı.?
2.0tsi motora içim gidiyor anlatamam. Çok yetenekli ve geliştirme çok müsait bir yapıda.Valla olurdu herhalde bilmiyorum ama benim gözüm çok yok fransızda
1.4 tsi tiguan var olsa 2.0 tsi 2013-2016 arası koşa koşa gider satın alırım
Tork Konvertörlü ZF hiçbir şeye değişmemBMW markasının arabalarında kullandığı çift kavramalı şanzıman için ne düşünüyorsunuz?
Tork konvertörlü şanzımanlar yağ,filtre bakımları aksatılmadığı taktirde ömürleri dsg,cvt vb şanzımanlar çok daha uzun ömürlü.ben neyi kaciriyorum anlamadim benim 1 serisi bmw de de zf sanzimani var ama hic öyle arabaya binince kendimi bir karasimsekde gibi hissetmiyorum
yüksek performansli araclarda belki bu detaylar önemli olabilir ama günlük binek otombillerde ariza cikartmadi masraf yaptirmadigi sürece ne kadar önemli olabilir ki? yaris pistinde en iyi zamani yapmak icin yarismiyorsan milisaniye yada mikrosaniyelerle ölcülebilecek performansi farki bence cokda önemli olmaz. yine benzer bir sekilde bmw nin 150 ps 1 serisinde kullandigi zf sanzimani vw nin 250-300 ps dsg sanzimanli golf gti den daha mi iyi performans verecek?
en iyi araba benim icin en az bozulan en az masraf cikartan mümkünse beni ismi araba tamircisi kendisi arabadan anlamayan dangalaklar muhatap etmeyen az yakan ve isimi gören arabadir
Bu arada benim araba manuel ve önden çekiş. Acemi bir insan yokuşta kalkış yaparken biraz zorlanır, hele yerler ıslaksa. Gaza biraz fazla yüklenilirse hem patinaj yapıyor hem de sağa sola kafa atıyor. Sanırım arabamın en sevmediğim yanı bu.örneğin manuel önden çekişli bir araba %10 kayıp yaşarken, tork konvertörün bu kayıp %20 buluyor.
Çekiş tipine göre güç kayıpları (manuel vites)Bu arada benim araba manuel ve önden çekiş. Acemi bir insan yokuşta kalkış yaparken biraz zorlanır, hele yerler ıslaksa. Gaza biraz fazla yüklenilirse hem patinaj yapıyor hem de sağa sola kafa atıyor. Sanırım arabamın en sevmediğim yanı bu.
Hissiyat ve kesintisiz guc olarak gerçekten çok güzel şanzıman fakat yapısı gereği arızaya yapma olasılığı çok fazla.Hem kuru hem de ıslak dsg kullandım ve kullanmaya da devam ediyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. Ben olsam tiguan seçerdim ancak 1.5tsi motoru beğenmiyorum.
S sorunadam motoru hangi bakımdan beğenmiyorsun? Ben de aynı motoru kullanıyorumHem kuru hem de ıslak dsg kullandım ve kullanmaya da devam ediyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. Ben olsam tiguan seçerdim ancak 1.5tsi motoru beğenmiyorum.
Benim yol tutuş ve donanımdan sonra temel beklentim bu.en iyi araba benim icin en az bozulan en az masraf cikartan mümkünse beni ismi araba tamircisi kendisi arabadan anlamayan dangalaklar muhatap etmeyen az yakan ve isimi gören arabadir
Zf de çok sorunsuz bir şanzıman değil. Bir eczacı arkadaşın BMW de durup dururken arıza yaptı. Bir araba parası ödedi. Dsg de tek sorun var: kavrama. Onun da yapılacak işlemleri artık standardize oldu. Servisler gözü kapalı yapıyorlar. 8 yıldır dsgli vw kullanıyorum. Hiç önemli sorun yaşamadım. 5-6 araç değişti. Hepsi dsgliydi.Hissiyat ve kesintisiz guc olarak gerçekten çok güzel şanzıman fakat yapısı gereği arızaya yapma olasılığı çok fazla.
Bunun yanında yüksek tork ve beygirli araçlarda genellikle ZF şanzıman tercih ediliyor.
Arkadaşta A6 V6 ZF var inan DSG gibi gücü aktarıyor
DSG,nin de yüksek tork/beygir dayanımlı serileri üretildi fakat deneyimleme imkanına nail olamadım.
Aracın dsg ile uyumu düşük, gaza basıyorsun aynı viteste çok yavaş hızlanıyor, sonra gaza biraz fazla basıyorsun vites düşürüp ileri atılıyor. Çoğu zaman da patinaja düşüyor. Aynı aracın 1.6 ve 2.0 dizellerinde bu sorun yokken 1.5 tsi versiyonda var. Üstelik 1.0tsi daha diri bir motor. Küçük olmasına rağmen alt devirlerde daha canlı.S sorunadam motoru hangi bakımdan beğenmiyorsun? Ben de aynı motoru kullanıyorum