Termodinamik Servis Mağduriyeti

P Çevrimdışı

piyuv 

Yeni Üye
21 Nis 2021
7
Merhabalar, Termodinamik marka bir yalnızca kalorifer için ısıtma suyu sağlayabilen elektrikli kombimiz var. 2020 yılının kasım ayında satın alıp kullanmaya başlamıştık. Bu yılın mart ayına kadar herhangi bir sorun olmadan kullandık. Mart ayının başında kombinin ısıtma suyunu 45°C’nin üzerine çıkaramadığını fark ettim, Bu kış yaşanan soğuk günlerde 60°C’ye bile çıkardığımızda sorunsuz çalışıyordu. Normalde kullanırken ısıtma suyunun sıcaklığını çok çabuk bir şekilde 60°C’ye ulaştırabilen kombi suyun sıcaklığını 45°C ancak bir günde çıkarabiliyordu ve daha üstü sıcaklıklara de ısıtamıyor. Hatalı bir ölçüm sözkonusu da değil, petekler de yeterince ısınmıyor. Yani mart ayında bir sebepten dolayı cihaz olması gerektiği gibi çalışmamaya başladı, bu normal durum tabi her cihaz arızalanabilir. Kombinin garantisi devam ettiği için müşteri hizmetlerinden servis talebi açtırdım. Servis elemanı Ercüment bey geldi ve sensörlerde bir arıza olabileceğini, ustasıyla görüşüp parça sipariş verip daha sonra gelip takacaklarını söyledi. Bu arada da cihazın 60 °C ayarlı olarak çalıştırmaya devam etmemizi istedi. Bundan sonra bir hafta boyunca ses çıkmayınca ercüment beyi ben aradım, yine aynı şeyleri tekrar etti sorunu gidereceklerini belirtti. Ancak 5 Mart’tan beri herhangi bir çözüm üretilmiş değil ilk ziyaretinden sonra da servis bir daha hiç evime gelmedi. Bununla ilgili Termodinamik müşteri hizmetlerine kayıt oluşturdum servisin gelmediğini ilgilenmediğini belirttim: Şikayetlerime karşılık olarak ise servis şirkete kombinin arızalı olmadığını beni arayıp ulaşamadıklarını, eve geldiklerini evde kimsenin olmadığını sorunun elektrik voltajı kaynaklı olduğunu söylemiş. Bu verdikleri cevap doğru değil beni hiç aramadılar, ben aradığımda ise telefonları açmıyorlar ve evimin kapısında da kamera var ben yokken gelmiş olsalar görürdüm. Servis evime geldiğinde kombinin içindeki ısıtıcıları elektrik gidip gitmediğinin kontrolünü yaptı ve herhangi bir sorun olmadığını söylemişti. Zaten kombinin üzerinde LCD ekran ve etrafından çeşitli göstergeler var ve herhangi bir hata ya da uyarı gözükmüyor. Ayrıca evimde voltaj arızası olsa başka cihazlar da bundan etkilenirdi fakat başka hiçbir şeyde arıza yok.Tüm bu süreçler zarfında servis herhangi bir servis formu düzenlenmedi ve herhangi bir belgeye de imza atmadım.


Adem abinin videolarından öğrendiğim kadarıyla bu sorun ürünü aldıktan sonra ilk altı ay içinde yaşansaydı ayıpsız misli ile değişim ya da ücret iadesi isteyebiliyordum, ancak ürün kurulduktan yaklaşık 15 ay sonra bu sorun çıktı ve bu yılın kasım ayında garantisi sona eriyor. Firmanın yetkili servisi hizmet vermekten kaçıyor. Ben bu durumda tüketici hakem heyetine başvursam ne haklarım var, ne talep etmemi tavsiye dersiniz, bir de hakem heyetine başvururken satın aldığım internet sitesini mi yoksa doğrudan Termodinamik'i mi şikayet etmeliyim?
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Müşteri Hizmetlerine servisin gelmediğini kamera görüntüleri ile kanıtlayabileceğinizi ve de Tüketici hakem Heyeti'ne sunulmak üzere cihazınızda arıza olmadığına dair servis raporu istediğinizi söyleyin.
 
P Çevrimdışı

piyuv 

Yeni Üye
21 Nis 2021
7
Müşteri Hizmetlerine servisin gelmediğini kamera görüntüleri ile kanıtlayabileceğinizi ve de Tüketici hakem Heyeti'ne sunulmak üzere cihazınızda arıza olmadığına dair servis raporu istediğinizi söyleyin.
Bunu söylediğimde servisimiz bize bu şekilde bilgi veriyor yapabileceğimiz bir şey yok servisle görüşün denildi. Ayrıca servis raporu istesem servis eve gelmiyor ve benimle iletişim kurmuyor. Bulunduğum ilde de başka bir servis yok. Saçmasapan bir durumun içindeyim.
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Vizyoner bakış açısına sahip olamayan tipik Türk müşteri hizmetleri anlayışı ile oluşan bu mağduriyet bizi şaşırttı mı? Elbette ki Hayır.

Şimdi bu tarz durumlarda markalar, firmalar, küçük işletmeler ifşa olduklarına bana ulaşıp diyorlar ki ''Adem Bey keşke önce bize ulaşsaydınız''
Neden kardeşim? İfaş olmak hoş değil diye mi yoksa üstü kapalı ''Müşteri yalan söylüyor'' mu demek istiyorsunuz?
Yıllar boyunca birçok kez karşılaştığımız bu durum ne yazık ki Ticaret Bakanlığının yetersiz kalan uygulamalrından ortaya çıkan olumsuz durumlardır.

Sizin örneğinizde ise ister istemez olay şuraya dayanıyor.

Öyle mi kardeşim? Eve geldin ve sorunun voltaj kaynaklı olduğunu tespit edip tüketiciyi de bu şekilde mi bilgilendirdin?
Peki madem nerede üzerinde tüketicinin de imzası olan yetkili servis formu? Nerede YETKİLİ sıfatı ile o eve gelen teknik servisin geniş detaylı arıza tespitini içeren geçerli bir belge?

Yok

Yok tabi çünkü böyle bir beyanı destekleyecek gerçek bir tespit yok.

Sizin yapanız gereken husus şu;

1- Görüşme kayıtlarını telefonunuzdan gün saat şeklinde bir döküm haline getirin ve ilk olarak arıza bildirimi için aradığınız tarih saatten başlayın.
2- O bildirimi takiben evinize gelen servis personelinin görüntü kaydını kameranızdan alın kısa kayıt olarak.
3- Servis personeli gittikten sonraki süreçte yaptığınız tüm aramaların gün ve saat çizelgesini yine listeleyin.
4- Kronolojik bir çizelge ile süreci heyete bir dilekçe ile aktarın.

Dayanaklarınız ise şunlar olacak;

Öncelikle satış sonrası himzetler yönetmeliğine göre konuya bakıp Madde 58 e atıfta bulunup ''Üretici veya İthalatçılar ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince satış sonrası hizmetlerini sağlamak ZORUNDADIR. (Sizin ürünün garantisi dahi devam ediyor)

Yine aynı yönetmeliğin (Satış SOnrası Hizmetler Yönetmeliği) 58-3 de ise Bir malın onarım süresi, yönetmelikteki tabloda belirtilen azami onarım süresini aşamaz. Bu süre garantili ürünler için sizin bildirim tarihinizden itibaren başlar, garantisi bitmiş ürünler için ise ürün servis istasyonuna teslim edildikten sonra. Yani sizin arızayı ilk bildirdiğiniz tarih sürecin başlangıç tarihidir ve üzerine 20 iş günü sayabilirsiniz.

Bu olayın bir de Türk Medeni Kanunu ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği kısımları var.

Oradan da konuya şöyle bakabiliriz. TMK madde 2 der ki ''Taraflar birbirlerine olan yükümlülüklerini yerine getirirken DÜRÜST OLMAK ZORUNDADIR''

Yetkili servisin size dürüst davranmadığı da ortada olduğuna göre dürüstlük ve güven karinesi de yıkılmıştır.

Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği çerçevesinden bakarsak burada da devreye madde 28 girer. Burada vurgulanan husus ise ''Tüketiciye yönelik bir ticari uygulamanın; mesleki özenin gereklerine uymaması ve ulaştığı ortalama tüketicinin ya da yöneldiği grubun ortalama üyesinin, bir mal veya hizmete ilişkin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması veya bozma ihtimalinin olması durumunda haksız olduğu kabul edilir. Bir mal veya hizmete ilişkin tüketici işleminden önce, işlem sırasında veya işlem sonrasında haksız ticari uygulama yapılamaz.'' şeklinde görülebilir. Hatta aynı yönetmeliğin Doğruluk ve Dürüstlük başlığı altındaki 7 inci maddesine göre de yine bakım onarım şartları anlamında karşı taraf yükümlü durumdadır.

Diyeceğim o ki, size paylaştığım bu bilgiler ve yukarıda önerdiğim kronolojik sıralama ile heyeti bilgilendireceğiniz, yine yukarıda belirttiğim delil nitelikli içerikleri de sunacağınız heyetten, firmanın size hizmet sunmaktan kaçındığı gerekçesi ile her ne kadar yönetmelikte belirlenen süre 180 gün olmuş olsa da firmanın hizmetten kaçınması ve yükümlülüklerini yerine getirmemesi nedeniyle bu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilip seçimlik haklarınızın size sunulması ve bu haklarınız dahilinde olan Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi talebinizin onaylanmasını arz etmeniz gerekir diye düşünüyorum.

Bahsettiğiniz konu Mart ayının başında ortaya çıkmış ve sanırım ki sizin ilk arıza bildirimini yaptığınız tarihten bu yana 20 iş günü de aşılmıştır.

Eğer durum bu ise zaten çok detaya dahi girmenize gerek yok, hizmet süre aşımından dolayı zaten heyet size seçimlik haklarınızı kullanmanıza onay verecektir.

Sizden ricam şu, lütfen geri adım atmayın zira karşı tarafın eline tebligat gittiğinde siz kral olacaksınız. Sizi hem satıcı hem servis hem firma hem de duruma göre avukatları arayacak ricalar minnetler yanlış anlaşıldıklar havalarda uçacak.

Lütfen geri adıma tmayın ve ürün değişene kadar hakkınızı arayın.

Bu, mesleğinin yüz karası tiplerden kurtulmamızın başka yolu yok.
 
P Çevrimdışı

piyuv 

Yeni Üye
21 Nis 2021
7
Vizyoner bakış açısına sahip olamayan tipik Türk müşteri hizmetleri anlayışı ile oluşan bu mağduriyet bizi şaşırttı mı? Elbette ki Hayır.

Şimdi bu tarz durumlarda markalar, firmalar, küçük işletmeler ifşa olduklarına bana ulaşıp diyorlar ki ''Adem Bey keşke önce bize ulaşsaydınız''
Neden kardeşim? İfaş olmak hoş değil diye mi yoksa üstü kapalı ''Müşteri yalan söylüyor'' mu demek istiyorsunuz?
Yıllar boyunca birçok kez karşılaştığımız bu durum ne yazık ki Ticaret Bakanlığının yetersiz kalan uygulamalrından ortaya çıkan olumsuz durumlardır.

Sizin örneğinizde ise ister istemez olay şuraya dayanıyor.

Öyle mi kardeşim? Eve geldin ve sorunun voltaj kaynaklı olduğunu tespit edip tüketiciyi de bu şekilde mi bilgilendirdin?
Peki madem nerede üzerinde tüketicinin de imzası olan yetkili servis formu? Nerede YETKİLİ sıfatı ile o eve gelen teknik servisin geniş detaylı arıza tespitini içeren geçerli bir belge?

Yok

Yok tabi çünkü böyle bir beyanı destekleyecek gerçek bir tespit yok.

Sizin yapanız gereken husus şu;

1- Görüşme kayıtlarını telefonunuzdan gün saat şeklinde bir döküm haline getirin ve ilk olarak arıza bildirimi için aradığınız tarih saatten başlayın.
2- O bildirimi takiben evinize gelen servis personelinin görüntü kaydını kameranızdan alın kısa kayıt olarak.
3- Servis personeli gittikten sonraki süreçte yaptığınız tüm aramaların gün ve saat çizelgesini yine listeleyin.
4- Kronolojik bir çizelge ile süreci heyete bir dilekçe ile aktarın.

Dayanaklarınız ise şunlar olacak;

Öncelikle satış sonrası himzetler yönetmeliğine göre konuya bakıp Madde 58 e atıfta bulunup ''Üretici veya İthalatçılar ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince satış sonrası hizmetlerini sağlamak ZORUNDADIR. (Sizin ürünün garantisi dahi devam ediyor)

Yine aynı yönetmeliğin (Satış SOnrası Hizmetler Yönetmeliği) 58-3 de ise Bir malın onarım süresi, yönetmelikteki tabloda belirtilen azami onarım süresini aşamaz. Bu süre garantili ürünler için sizin bildirim tarihinizden itibaren başlar, garantisi bitmiş ürünler için ise ürün servis istasyonuna teslim edildikten sonra. Yani sizin arızayı ilk bildirdiğiniz tarih sürecin başlangıç tarihidir ve üzerine 20 iş günü sayabilirsiniz.

Bu olayın bir de Türk Medeni Kanunu ve Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği kısımları var.

Oradan da konuya şöyle bakabiliriz. TMK madde 2 der ki ''Taraflar birbirlerine olan yükümlülüklerini yerine getirirken DÜRÜST OLMAK ZORUNDADIR''

Yetkili servisin size dürüst davranmadığı da ortada olduğuna göre dürüstlük ve güven karinesi de yıkılmıştır.

Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği çerçevesinden bakarsak burada da devreye madde 28 girer. Burada vurgulanan husus ise ''Tüketiciye yönelik bir ticari uygulamanın; mesleki özenin gereklerine uymaması ve ulaştığı ortalama tüketicinin ya da yöneldiği grubun ortalama üyesinin, bir mal veya hizmete ilişkin ekonomik davranış biçimini önemli ölçüde bozması veya bozma ihtimalinin olması durumunda haksız olduğu kabul edilir. Bir mal veya hizmete ilişkin tüketici işleminden önce, işlem sırasında veya işlem sonrasında haksız ticari uygulama yapılamaz.'' şeklinde görülebilir. Hatta aynı yönetmeliğin Doğruluk ve Dürüstlük başlığı altındaki 7 inci maddesine göre de yine bakım onarım şartları anlamında karşı taraf yükümlü durumdadır.

Diyeceğim o ki, size paylaştığım bu bilgiler ve yukarıda önerdiğim kronolojik sıralama ile heyeti bilgilendireceğiniz, yine yukarıda belirttiğim delil nitelikli içerikleri de sunacağınız heyetten, firmanın size hizmet sunmaktan kaçındığı gerekçesi ile her ne kadar yönetmelikte belirlenen süre 180 gün olmuş olsa da firmanın hizmetten kaçınması ve yükümlülüklerini yerine getirmemesi nedeniyle bu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilip seçimlik haklarınızın size sunulması ve bu haklarınız dahilinde olan Malın Ayıpsız Misli ile Değişimi talebinizin onaylanmasını arz etmeniz gerekir diye düşünüyorum.

Bahsettiğiniz konu Mart ayının başında ortaya çıkmış ve sanırım ki sizin ilk arıza bildirimini yaptığınız tarihten bu yana 20 iş günü de aşılmıştır.

Eğer durum bu ise zaten çok detaya dahi girmenize gerek yok, hizmet süre aşımından dolayı zaten heyet size seçimlik haklarınızı kullanmanıza onay verecektir.

Sizden ricam şu, lütfen geri adım atmayın zira karşı tarafın eline tebligat gittiğinde siz kral olacaksınız. Sizi hem satıcı hem servis hem firma hem de duruma göre avukatları arayacak ricalar minnetler yanlış anlaşıldıklar havalarda uçacak.

Lütfen geri adıma tmayın ve ürün değişene kadar hakkınızı arayın.

Bu, mesleğinin yüz karası tiplerden kurtulmamızın başka yolu yok.
Çok teşekkürler Adem abi. Sanırım buraları okuyorlar, 1 saat önce ilk defa servis beni aradı ve yarın tekrar geleceklerini söyledi.
Yine sorun çıkarsa, THH’ye başvuru dilekçemi hemen vereceğim. 5 Mart’tan beri uğraşıyorum, bıktırdılar. Eğer THH’ye şikayet etmem gerekirse doğrudan üreticiyi (Termodinamik) mi yoksa satıcıyı ( Dora Grup) mı şikayet etmeliyim?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Çok teşekkürler Adem abi. Sanırım buraları okuyorlar, 1 saat önce ilk defa servis beni aradı ve yarın tekrar geleceklerini söyledi.
Yine sorun çıkarsa, THH’ye başvuru dilekçemi hemen vereceğim. 5 Mart’tan beri uğraşıyorum, bıktırdılar. Eğer THH’ye şikayet etmem gerekirse doğrudan üreticiyi (Termodinamik) mi yoksa satıcıyı ( Dora Grup) mı şikayet etmeliyim?
Kesinlikle öncelikli muhatabınız satıcı zira faturayı kesen onlar. Müteselsil (Zincirleme) sorumlu üretici/ithalatçı firma.
İyi niyetinize şükretsinler yoksa ben paşa paşa değiştirmelerini sağlardım sizin yerinizde olsam.
Hakikaten tahammülüm yok böyle SSH kalitesizliklerine.
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Kesinlikle öncelikli muhatabınız satıcı zira faturayı kesen onlar. Müteselsil (Zincirleme) sorumlu üretici/ithalatçı firma.
İyi niyetinize şükretsinler yoksa ben paşa paşa değiştirmelerini sağlardım sizin yerinizde olsam.
Hakikaten tahammülüm yok böyle SSH kalitesizliklerine.
Bu arada konu ile bir ilgisi yok ama yazın bir Ölüdeniz planım var. Sizin arka taraf için bir fikrim var ama bakalım becerebilecek miyim. Becerebilirsem gelmişken vermek isterim.
 
Geri
Üst Alt