Merhabalar, Termodinamik marka bir yalnızca kalorifer için ısıtma suyu sağlayabilen elektrikli kombimiz var. 2020 yılının kasım ayında satın alıp kullanmaya başlamıştık. Bu yılın mart ayına kadar herhangi bir sorun olmadan kullandık. Mart ayının başında kombinin ısıtma suyunu 45°C’nin üzerine çıkaramadığını fark ettim, Bu kış yaşanan soğuk günlerde 60°C’ye bile çıkardığımızda sorunsuz çalışıyordu. Normalde kullanırken ısıtma suyunun sıcaklığını çok çabuk bir şekilde 60°C’ye ulaştırabilen kombi suyun sıcaklığını 45°C ancak bir günde çıkarabiliyordu ve daha üstü sıcaklıklara de ısıtamıyor. Hatalı bir ölçüm sözkonusu da değil, petekler de yeterince ısınmıyor. Yani mart ayında bir sebepten dolayı cihaz olması gerektiği gibi çalışmamaya başladı, bu normal durum tabi her cihaz arızalanabilir. Kombinin garantisi devam ettiği için müşteri hizmetlerinden servis talebi açtırdım. Servis elemanı Ercüment bey geldi ve sensörlerde bir arıza olabileceğini, ustasıyla görüşüp parça sipariş verip daha sonra gelip takacaklarını söyledi. Bu arada da cihazın 60 °C ayarlı olarak çalıştırmaya devam etmemizi istedi. Bundan sonra bir hafta boyunca ses çıkmayınca ercüment beyi ben aradım, yine aynı şeyleri tekrar etti sorunu gidereceklerini belirtti. Ancak 5 Mart’tan beri herhangi bir çözüm üretilmiş değil ilk ziyaretinden sonra da servis bir daha hiç evime gelmedi. Bununla ilgili Termodinamik müşteri hizmetlerine kayıt oluşturdum servisin gelmediğini ilgilenmediğini belirttim: Şikayetlerime karşılık olarak ise servis şirkete kombinin arızalı olmadığını beni arayıp ulaşamadıklarını, eve geldiklerini evde kimsenin olmadığını sorunun elektrik voltajı kaynaklı olduğunu söylemiş. Bu verdikleri cevap doğru değil beni hiç aramadılar, ben aradığımda ise telefonları açmıyorlar ve evimin kapısında da kamera var ben yokken gelmiş olsalar görürdüm. Servis evime geldiğinde kombinin içindeki ısıtıcıları elektrik gidip gitmediğinin kontrolünü yaptı ve herhangi bir sorun olmadığını söylemişti. Zaten kombinin üzerinde LCD ekran ve etrafından çeşitli göstergeler var ve herhangi bir hata ya da uyarı gözükmüyor. Ayrıca evimde voltaj arızası olsa başka cihazlar da bundan etkilenirdi fakat başka hiçbir şeyde arıza yok.Tüm bu süreçler zarfında servis herhangi bir servis formu düzenlenmedi ve herhangi bir belgeye de imza atmadım.
Adem abinin videolarından öğrendiğim kadarıyla bu sorun ürünü aldıktan sonra ilk altı ay içinde yaşansaydı ayıpsız misli ile değişim ya da ücret iadesi isteyebiliyordum, ancak ürün kurulduktan yaklaşık 15 ay sonra bu sorun çıktı ve bu yılın kasım ayında garantisi sona eriyor. Firmanın yetkili servisi hizmet vermekten kaçıyor. Ben bu durumda tüketici hakem heyetine başvursam ne haklarım var, ne talep etmemi tavsiye dersiniz, bir de hakem heyetine başvururken satın aldığım internet sitesini mi yoksa doğrudan Termodinamik'i mi şikayet etmeliyim?
Adem abinin videolarından öğrendiğim kadarıyla bu sorun ürünü aldıktan sonra ilk altı ay içinde yaşansaydı ayıpsız misli ile değişim ya da ücret iadesi isteyebiliyordum, ancak ürün kurulduktan yaklaşık 15 ay sonra bu sorun çıktı ve bu yılın kasım ayında garantisi sona eriyor. Firmanın yetkili servisi hizmet vermekten kaçıyor. Ben bu durumda tüketici hakem heyetine başvursam ne haklarım var, ne talep etmemi tavsiye dersiniz, bir de hakem heyetine başvururken satın aldığım internet sitesini mi yoksa doğrudan Termodinamik'i mi şikayet etmeliyim?