Adem Helvacı
Süper Üye
- 17 Şub 2017
- 24,294
- 51
Dostlar Merhaba;
Şu Konu Başlığındaki yaşanan soruna istinaden sevgili M metinoz92 ile sohbetimiz neticesi bu konu başlığını açmaya gerek gördüm. Baştan uyarmakisterim ki aşağıda sizlere aktaracağım bilgiler aslında son kullanıcıya teslim edilen/edilecek olan ürünler ile ilgili değil. Yalnız dlaylı yoldan tüketiciyi de ilgilendirdiği için bu işleyişi bilmenizde fayda var zira art niyetli yaklaşımların önüne geçebilirsiniz bu bilgiler sayesinde.
Lojistik sürecindeki karpuz taşır gibi tv taşıma mantığı yüzünden hasar gören ürünler ve zarar eden firmalar/kişiler nedneiyle Vestel firması uzun zaman evvel bir çalışma başlatmıştı. (Sanırım başlangıç 2020 2021 gibiydi) Aylar önce farklı bir firmanın müdürü bir dostumuz wp den bana sohbet amaçlı ''Sizce mantıklı mı? sistemin güvenilirliği tartışılır'' vs şeklinde durumu iletip dokümanları yollamıştı benim de o vesile ile inceleme şansım olmuştu.
Kurum içi konu olması nedeniyle konuyu buraya taşımamıştım fakat doküman paylaşmayacak olsam da en azından sistemle ilgili sizleri elimden geldiğince yazarak bilgilendirmeye çalışacağım.
Bu uygulama ilerleyen zamanda firmaların prosedür değişikliğine gitmesi nedeniyle değişiklik gösterebilir şimdiden uyarayım.
O nedenle bu doğrultuda sizlere önce Vestel'den Capcanlı iletişim hattı aracılığı ile talep ettiğim bilgiyi ve aldığım cevapları aktarmak istiyorum.
İlk sorduğum sorunun tam yazılı hali aşağıdadır.
Merhaba; Ben Adem Helvacı, kendim için değil, tüketiciler adına air konuda sosyal mecrada paylaşabilmek adına bilgiye ihtiyaç duyuyorum. Satın alımı düşünülen Vestel üretimi bir televizyon ile ilgili, bu televizyon kutusu üzerinde bulunan bir darbe emniyet sistemi uygulaması var. O darbe emniyet aparatı kırmızı olursa ürünün hasarlı olduğu görüşü ile tutanak tutturma veya koliyi teslim almama durumları var buraya kadar normal fakat, İnternet satışlarında satıcı firmalar orijinal kutunun dışına patpat naylon veya farklı unsurlar sarıp yolluyorlar ve o etiket görünmüyor. Patpat naylonu tüketiciler açsa ''siz açmışsınız sorumluluk sizin'' diyor satıcılar, açmasa etiketi göremiyor ve ''Darbe etiketi kırmızı, neden teslim aldınız, tutanak tutturmadınız'' riski var. Özetle, dışı farklı ambalajla sarılı bir televizyonun teslim alım sürecinde bu ambalajı tüketicilerin açması mı lazım yoksa açmaması mı? Bilgi verirseniz çok mutlu olurum. İyi çalışmalar diliyorum.
Şimdi dostlar duruma göre bakacak olursak Vestel üretimi bir tv satın aldığınızda bu tv nin kutusu üzerinde şu görselde gördüğünüz şekilde bir güvenlik uygulaması olacak.
Bu görseller için M metinoz92 dostumuza teşekkür ederim.
Bu görsellerde gördüğünüz üzere bu etiketlerden birisi hasarlı diğeri hasarsız. Hasarlı olanı zaten M metinoz92 dostumuza ait, hasarsız olanın görselini ise farklı bir platformdan almış.
Sorunumuz ise şu; TV üreticileri tv lerin güvenlik testleri doğrultusunda ürünlerin içerisine strafor köpük ile güvenli şekilde taşınmalarını sağlıyor olsalar da, Darılıp gücenmesinler lakin kargo şirketi çalışanları bu tv leri sanki evlerine başlarına yıkmış gibi bir nefretle taşıdıkları için o köpüklerin bu ürünleri koruması mümkün olamıyor.
Şirketler ve Ülkemiz bu hasarlı ürünlerden kimsenin aklına hayaline gelmeyecek ölçüde MİLLİ SERVET yönünden zarara uğruyor olsa da taşıma şirketleri bunu zerre kadar umursanmıyor bunun nedenleri ayrı bir tartışma konusu.
Dolayısı ile Aklı Başında şirketler gerek yaptıkları anlaşmalar ve gerekse aldıkları kendi önlemleri ile bu kargo şirketlerine, ''Ben seninle yaptığım sözleşme gereği bu güvenlik yöntemlerinin de etkisi ile kendimi sağlama alıyorum, sen şimdi istersen bu tv nin üstünden buldozer geçir o artık senin sorunun'' demeye çalışmış. ''Diyebilmiş mi?'' kısmı tartışmaya açık.
Yalnız uygulamada karşılaşılan sorunlar var mesela sevgili M metinoz92 dostumuzda olduğu gibi satıcılar bu tv kutularını ekstra güvenlik önlemi olsun diye patpat naylona sarıp yolluyor. Bu da tv nin orijinal ambalajı üzerindeki güvenlik bantının görülmesine engel teşkil ediyor.
Bu ambalajı tüketici kendisi açarsa SATICI FİRMA (Üretici demiyorum) ''Açmışsın gardaş baaa ne'' diye sorumluluk üstlenmiyorken, öte yandan ''Kardeşim güvenlik etiketi koyduk ona bile bakmamaışsın o nednele sorumluluk senin'' der mi acaba üretici diye tereddüt ettiğimiz için VESTEL ile irtibat kurup bu soruyu sorma gereği duydum.
İşte size örnek bir sevk şekli.
Şimdi dostlar gelelim o zaman uygulamanın Prosedürel kısmına.
Firma diyor ki;
Darbe etiketi, Vestel televizyon kutularının sevkiyatları sırasında aşırı sarsıntı, düşme veya darbe alıp almadığını belirten ve görsel bir uyarıcı görevi gören bir etikettir.
Bu etiket, Vestel televizyon kutularının tüm sevkiyat süreçlerinde iş ortaklarımız için ürünlere ekstra hassasiyet göstermesi konusunda görsel bir uyarıcı niteliği de taşımaktadır.
Darbe etiketi, potansiyel olarak hasar görmüş Vestel televizyonlarını belirlemek, hasarları ve hasar maliyetlerini azaltmak amacıyla uygulanacak olan yeni bir prosedürdür.
Peki Buna Neden İhtiyaç Duyuldu?
Hasarın nerede olduğunu tespit etmek ve iyileştirme yapmak
Hasar sürecini kontrol altına almak
Hasarlanan ürünün yerine tekrar sevki ortadan kaldırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak
Hasarlayan birime fatura etmek
Tüm noktalarda hassasiyeti arttırmak
Bu Etiketler Neden ve Nasıl Renk Değiştiriyor?
Televizyonların yatay olarak istiflenmesi
Televizyonların araca yatay olarak istiflenmesi
Televizyonların istifin 2. katından ya da daha yüksekten düşmesi
Televizyonların ön veya arka tarafa düşmesi
Etiketlerde Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Tabandan 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket panel kırığı olabileceği için etiket renk değiştirecektir.
Zeminden öne doğru düşüşte etiket renk değiştirmeyecektir.
Zeminden arkaya doğru düşüşte etiket renk değiştirmeyecektir.
Zeminden sağa doğru 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket renk değiştirecektir.
Zeminden sola doğru 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket renk değiştirecektir.
Süreç Nasıl İlerler?
Diyelim ki bir tv ürünü Zincir Mağaza- bayi veya X başka bir noktaya sevk edildi. Ürün teslimatı esnasında KIRMIZI etiketli bir ürün tespit edilirse muhatap ürünü teslim almıyor, iadesini yapıyor, fabrika ürün kontrolünü sağlıyor ve etiket uyarı vermiş ancak neyse ki ürün zarar görmemiş ise ürün güvenlik kontrolleri sonrası yeniden etğiketlenir ve masraflar lojistik firmasına yansıtılır. Eğer kontrolde ürün hasarlı çıktı ise o zaman hasar miktarına göre faturalama komple Nakliye firmasına yapılır.
Bu bilgiler ışığında o halde biz sevgili M metinoz92 dostumuzun konusunu şöyle ele alabiliriz.
Bu ürün aslında kırmızı uyarılı olduğu bilinmesine rağmen üzerine patpat naylon sarılıp paketlenip yollandı
Bu ürün satıcı tarafından özenle paketlendi güvenlik tedbirleri alındı fakat patpat naylon sonrası taşıyıcı firma tarafından zarar verildi.
O halde sürece dahil edilmesi gereken yeni tedbirler olabilir. Mesela A noktası bu güvenlik etiketini BEYAZ yani hasarsız olarak yolladı, B noktası da BEYAZ yani hasarsız olarak teslim aldı ise bunu görsel ile kayıt altına almalı. B noktası C noktasına ürünü sevk ederken paketleme öncesi veya teslimat öncesi etiketin BEYAZ olduğuna dair görsel kayıt alıp teslimatı yapmalı. C noktası son kullanıcı olan tüketiciye yani D noktasına ürünü satıp sevk amaçlı teslim ettiğinde süreç aynı şekilde ilerlemeli ve D noktası ürünü teslim aldığında YETKİLİ SERVİS tarafından ürün montajı yapılmak istendiğinde güvenlik bantı/etiketi artık her ne ise eğer KIRMIZI ise kutuyu açmadan hemen görsel kayıt alınmalı, kutu açılmalı, ürün salamsa ok ancak hasarlıysa siz şimdi bana cevağ verin lütfen. İHALE KİMDE?
Elbette ki C noktasından D noktasına ürünü taşıyan firmada. O halde bu firma bütün zararı tazmin edip kendi iç soruşturmasını başlatacak orası artık onların sorunu.
X firması C ve D noktaları arasında taşısın diye bu televizyonu 35XY1234 Plakalı arabaya teslim ettiğini tespit edecek ve o tv nin kırılmasına hangi personelin görev ihmali varsa hiiiiiiiç kusura bakmasın, kimse de bana darılıp gücenmesin, paşa paşa kim kırdıysa onun bedelini ödeyecek ki bir dahaki sefere 65'' tv yi yan yatırıp üstüne Zrendkoldan satın alınan Cam sehpayı koymayacak. (Biliyorsunuz Yurtiçi kargo bana test amaçlı gönderilen 65'' televizyonu yan taşımış ve üstüne başka paketler yerleştirmişti)
Özetle dostlar;
Nasılsa arada kaynar gider mantığı ile mal talıyan firmalara karşı en azından bir önlemalmaya çalışan VESTEL markasını ben kutluyorum. Siz ne düşünürsünüz bilemem lakin hiç olmazsa birşeyler yapmaya çalışıyorlar. Öyle vaya böyle bence ciddi bir caydırıcılığı d aolacaktıor ancak sistemin geliştirilmesi gerekir.
Ayrıca her ne kadar bu uygulama kurum içi veya kurumlar arası olarak başlamış olsa da bence vestel yetkilileri bu sürece Son Kullanıcıyı da dahil etmeliler.
Vestel Capcanlı Destek hattından sevgili Hilal Hanım'a bekletmeden, ihtiyacım olan bilgiyi paylaşmış olması nedeniyle ayrıca teşekkür ediyorum.
Ben bu tarz görüşmelerde kimseyi zor durumda bırakmamak adına ancak ihtiyacımız olan bilgiyi de alabilecek şekilde notlarımı önceden yazıp hemen C/P yapıyorum ekrana.
Hilal Hanım'ın paylaştığı bilgi doğrultusunda anlıyoruz ki eğer sizin için ciddi risk içeren bir durumolduğunu düşünüyorsanız ürünü kendiniz açmayın. Yetkili servislerin ürün montajları konusunda öyle veya böyle bir güvenlik sibopu görevi üstlendiğini de unutmamak lazım.
Tabi geçmişte servislerin işi bilmemelerinden kaynaklanan tüketici mağduriyetleri de olmadı değil. Servisin kendisi bile açmakta sakınca görmediği bir TOSHIBA tv nin paneli kırık çıkması nedeniyle ''KUTU HASARLI'' diye rapor tutup gittiği ve benim bölgemde olması nedeniyle bana gelen resmi şikayet dosyası buna basit bir örnektir.
Bu dosyada teknik görüş belirtirken sorduğum çok basit bir soru vardı ''Madem kutunun hasarlı olduğu görünüyordu o halde servis neden açmış?''
Kutunun görselleri de vardı, heyet olarak görselleri tek tek inceledik, heyetteki tüm arkadaşlara sordum ''Bu kutu size gelse teslim alırmıydınız?'' hepsi ''Alırdık'' dediler zira hakikaten kutuda hasar yoktu. Bunun konusunu forumda yine işlemiştik biliyorsunuz.
Umuyorum ki tüketic mağduriyetlerinin önüne geçebilecek ve suç kiminse cezasını paşa paşa kendisi çekeceği buna benzer ek güvenlik önlemleri tüm firmalar tarafından alınır.
Mesela Dünya Devi denen SONY neden bu uygulamayı kullanmıyor çok merak ettim.
Hani şu İnternet satışı olan MURAT ELEKTRONİK satışı olup hasarlı çıkan ve kimsenin sorumluluk üstlenmediği gibi olan SONY.
Böyle bir etiket sistemi olsa o vatandaşı da üzemeyecekti kimse mesela.
Ne diyelim? Teşekkürler Vestel..
Şu Konu Başlığındaki yaşanan soruna istinaden sevgili M metinoz92 ile sohbetimiz neticesi bu konu başlığını açmaya gerek gördüm. Baştan uyarmakisterim ki aşağıda sizlere aktaracağım bilgiler aslında son kullanıcıya teslim edilen/edilecek olan ürünler ile ilgili değil. Yalnız dlaylı yoldan tüketiciyi de ilgilendirdiği için bu işleyişi bilmenizde fayda var zira art niyetli yaklaşımların önüne geçebilirsiniz bu bilgiler sayesinde.
Lojistik sürecindeki karpuz taşır gibi tv taşıma mantığı yüzünden hasar gören ürünler ve zarar eden firmalar/kişiler nedneiyle Vestel firması uzun zaman evvel bir çalışma başlatmıştı. (Sanırım başlangıç 2020 2021 gibiydi) Aylar önce farklı bir firmanın müdürü bir dostumuz wp den bana sohbet amaçlı ''Sizce mantıklı mı? sistemin güvenilirliği tartışılır'' vs şeklinde durumu iletip dokümanları yollamıştı benim de o vesile ile inceleme şansım olmuştu.
Kurum içi konu olması nedeniyle konuyu buraya taşımamıştım fakat doküman paylaşmayacak olsam da en azından sistemle ilgili sizleri elimden geldiğince yazarak bilgilendirmeye çalışacağım.
Bu uygulama ilerleyen zamanda firmaların prosedür değişikliğine gitmesi nedeniyle değişiklik gösterebilir şimdiden uyarayım.
O nedenle bu doğrultuda sizlere önce Vestel'den Capcanlı iletişim hattı aracılığı ile talep ettiğim bilgiyi ve aldığım cevapları aktarmak istiyorum.
İlk sorduğum sorunun tam yazılı hali aşağıdadır.
Merhaba; Ben Adem Helvacı, kendim için değil, tüketiciler adına air konuda sosyal mecrada paylaşabilmek adına bilgiye ihtiyaç duyuyorum. Satın alımı düşünülen Vestel üretimi bir televizyon ile ilgili, bu televizyon kutusu üzerinde bulunan bir darbe emniyet sistemi uygulaması var. O darbe emniyet aparatı kırmızı olursa ürünün hasarlı olduğu görüşü ile tutanak tutturma veya koliyi teslim almama durumları var buraya kadar normal fakat, İnternet satışlarında satıcı firmalar orijinal kutunun dışına patpat naylon veya farklı unsurlar sarıp yolluyorlar ve o etiket görünmüyor. Patpat naylonu tüketiciler açsa ''siz açmışsınız sorumluluk sizin'' diyor satıcılar, açmasa etiketi göremiyor ve ''Darbe etiketi kırmızı, neden teslim aldınız, tutanak tutturmadınız'' riski var. Özetle, dışı farklı ambalajla sarılı bir televizyonun teslim alım sürecinde bu ambalajı tüketicilerin açması mı lazım yoksa açmaması mı? Bilgi verirseniz çok mutlu olurum. İyi çalışmalar diliyorum.
Şimdi dostlar duruma göre bakacak olursak Vestel üretimi bir tv satın aldığınızda bu tv nin kutusu üzerinde şu görselde gördüğünüz şekilde bir güvenlik uygulaması olacak.
Bu görseller için M metinoz92 dostumuza teşekkür ederim.
Bu görsellerde gördüğünüz üzere bu etiketlerden birisi hasarlı diğeri hasarsız. Hasarlı olanı zaten M metinoz92 dostumuza ait, hasarsız olanın görselini ise farklı bir platformdan almış.
Sorunumuz ise şu; TV üreticileri tv lerin güvenlik testleri doğrultusunda ürünlerin içerisine strafor köpük ile güvenli şekilde taşınmalarını sağlıyor olsalar da, Darılıp gücenmesinler lakin kargo şirketi çalışanları bu tv leri sanki evlerine başlarına yıkmış gibi bir nefretle taşıdıkları için o köpüklerin bu ürünleri koruması mümkün olamıyor.
Şirketler ve Ülkemiz bu hasarlı ürünlerden kimsenin aklına hayaline gelmeyecek ölçüde MİLLİ SERVET yönünden zarara uğruyor olsa da taşıma şirketleri bunu zerre kadar umursanmıyor bunun nedenleri ayrı bir tartışma konusu.
Dolayısı ile Aklı Başında şirketler gerek yaptıkları anlaşmalar ve gerekse aldıkları kendi önlemleri ile bu kargo şirketlerine, ''Ben seninle yaptığım sözleşme gereği bu güvenlik yöntemlerinin de etkisi ile kendimi sağlama alıyorum, sen şimdi istersen bu tv nin üstünden buldozer geçir o artık senin sorunun'' demeye çalışmış. ''Diyebilmiş mi?'' kısmı tartışmaya açık.
Yalnız uygulamada karşılaşılan sorunlar var mesela sevgili M metinoz92 dostumuzda olduğu gibi satıcılar bu tv kutularını ekstra güvenlik önlemi olsun diye patpat naylona sarıp yolluyor. Bu da tv nin orijinal ambalajı üzerindeki güvenlik bantının görülmesine engel teşkil ediyor.
Bu ambalajı tüketici kendisi açarsa SATICI FİRMA (Üretici demiyorum) ''Açmışsın gardaş baaa ne'' diye sorumluluk üstlenmiyorken, öte yandan ''Kardeşim güvenlik etiketi koyduk ona bile bakmamaışsın o nednele sorumluluk senin'' der mi acaba üretici diye tereddüt ettiğimiz için VESTEL ile irtibat kurup bu soruyu sorma gereği duydum.
İşte size örnek bir sevk şekli.
Şimdi dostlar gelelim o zaman uygulamanın Prosedürel kısmına.
Firma diyor ki;
Darbe etiketi, Vestel televizyon kutularının sevkiyatları sırasında aşırı sarsıntı, düşme veya darbe alıp almadığını belirten ve görsel bir uyarıcı görevi gören bir etikettir.
Bu etiket, Vestel televizyon kutularının tüm sevkiyat süreçlerinde iş ortaklarımız için ürünlere ekstra hassasiyet göstermesi konusunda görsel bir uyarıcı niteliği de taşımaktadır.
Darbe etiketi, potansiyel olarak hasar görmüş Vestel televizyonlarını belirlemek, hasarları ve hasar maliyetlerini azaltmak amacıyla uygulanacak olan yeni bir prosedürdür.
Peki Buna Neden İhtiyaç Duyuldu?
Hasarın nerede olduğunu tespit etmek ve iyileştirme yapmak
Hasar sürecini kontrol altına almak
Hasarlanan ürünün yerine tekrar sevki ortadan kaldırmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak
Hasarlayan birime fatura etmek
Tüm noktalarda hassasiyeti arttırmak
Bu Etiketler Neden ve Nasıl Renk Değiştiriyor?
Televizyonların yatay olarak istiflenmesi
Televizyonların araca yatay olarak istiflenmesi
Televizyonların istifin 2. katından ya da daha yüksekten düşmesi
Televizyonların ön veya arka tarafa düşmesi
Etiketlerde Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Tabandan 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket panel kırığı olabileceği için etiket renk değiştirecektir.
Zeminden öne doğru düşüşte etiket renk değiştirmeyecektir.
Zeminden arkaya doğru düşüşte etiket renk değiştirmeyecektir.
Zeminden sağa doğru 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket renk değiştirecektir.
Zeminden sola doğru 20 cm’in üstünde bir düşüşte etiket renk değiştirecektir.
Süreç Nasıl İlerler?
Diyelim ki bir tv ürünü Zincir Mağaza- bayi veya X başka bir noktaya sevk edildi. Ürün teslimatı esnasında KIRMIZI etiketli bir ürün tespit edilirse muhatap ürünü teslim almıyor, iadesini yapıyor, fabrika ürün kontrolünü sağlıyor ve etiket uyarı vermiş ancak neyse ki ürün zarar görmemiş ise ürün güvenlik kontrolleri sonrası yeniden etğiketlenir ve masraflar lojistik firmasına yansıtılır. Eğer kontrolde ürün hasarlı çıktı ise o zaman hasar miktarına göre faturalama komple Nakliye firmasına yapılır.
Bu bilgiler ışığında o halde biz sevgili M metinoz92 dostumuzun konusunu şöyle ele alabiliriz.
Bu ürün aslında kırmızı uyarılı olduğu bilinmesine rağmen üzerine patpat naylon sarılıp paketlenip yollandı
Bu ürün satıcı tarafından özenle paketlendi güvenlik tedbirleri alındı fakat patpat naylon sonrası taşıyıcı firma tarafından zarar verildi.
O halde sürece dahil edilmesi gereken yeni tedbirler olabilir. Mesela A noktası bu güvenlik etiketini BEYAZ yani hasarsız olarak yolladı, B noktası da BEYAZ yani hasarsız olarak teslim aldı ise bunu görsel ile kayıt altına almalı. B noktası C noktasına ürünü sevk ederken paketleme öncesi veya teslimat öncesi etiketin BEYAZ olduğuna dair görsel kayıt alıp teslimatı yapmalı. C noktası son kullanıcı olan tüketiciye yani D noktasına ürünü satıp sevk amaçlı teslim ettiğinde süreç aynı şekilde ilerlemeli ve D noktası ürünü teslim aldığında YETKİLİ SERVİS tarafından ürün montajı yapılmak istendiğinde güvenlik bantı/etiketi artık her ne ise eğer KIRMIZI ise kutuyu açmadan hemen görsel kayıt alınmalı, kutu açılmalı, ürün salamsa ok ancak hasarlıysa siz şimdi bana cevağ verin lütfen. İHALE KİMDE?
Elbette ki C noktasından D noktasına ürünü taşıyan firmada. O halde bu firma bütün zararı tazmin edip kendi iç soruşturmasını başlatacak orası artık onların sorunu.
X firması C ve D noktaları arasında taşısın diye bu televizyonu 35XY1234 Plakalı arabaya teslim ettiğini tespit edecek ve o tv nin kırılmasına hangi personelin görev ihmali varsa hiiiiiiiç kusura bakmasın, kimse de bana darılıp gücenmesin, paşa paşa kim kırdıysa onun bedelini ödeyecek ki bir dahaki sefere 65'' tv yi yan yatırıp üstüne Zrendkoldan satın alınan Cam sehpayı koymayacak. (Biliyorsunuz Yurtiçi kargo bana test amaçlı gönderilen 65'' televizyonu yan taşımış ve üstüne başka paketler yerleştirmişti)
Özetle dostlar;
Nasılsa arada kaynar gider mantığı ile mal talıyan firmalara karşı en azından bir önlemalmaya çalışan VESTEL markasını ben kutluyorum. Siz ne düşünürsünüz bilemem lakin hiç olmazsa birşeyler yapmaya çalışıyorlar. Öyle vaya böyle bence ciddi bir caydırıcılığı d aolacaktıor ancak sistemin geliştirilmesi gerekir.
Ayrıca her ne kadar bu uygulama kurum içi veya kurumlar arası olarak başlamış olsa da bence vestel yetkilileri bu sürece Son Kullanıcıyı da dahil etmeliler.
Vestel Capcanlı Destek hattından sevgili Hilal Hanım'a bekletmeden, ihtiyacım olan bilgiyi paylaşmış olması nedeniyle ayrıca teşekkür ediyorum.
Ben bu tarz görüşmelerde kimseyi zor durumda bırakmamak adına ancak ihtiyacımız olan bilgiyi de alabilecek şekilde notlarımı önceden yazıp hemen C/P yapıyorum ekrana.
Hilal Hanım'ın paylaştığı bilgi doğrultusunda anlıyoruz ki eğer sizin için ciddi risk içeren bir durumolduğunu düşünüyorsanız ürünü kendiniz açmayın. Yetkili servislerin ürün montajları konusunda öyle veya böyle bir güvenlik sibopu görevi üstlendiğini de unutmamak lazım.
Tabi geçmişte servislerin işi bilmemelerinden kaynaklanan tüketici mağduriyetleri de olmadı değil. Servisin kendisi bile açmakta sakınca görmediği bir TOSHIBA tv nin paneli kırık çıkması nedeniyle ''KUTU HASARLI'' diye rapor tutup gittiği ve benim bölgemde olması nedeniyle bana gelen resmi şikayet dosyası buna basit bir örnektir.
Bu dosyada teknik görüş belirtirken sorduğum çok basit bir soru vardı ''Madem kutunun hasarlı olduğu görünüyordu o halde servis neden açmış?''
Kutunun görselleri de vardı, heyet olarak görselleri tek tek inceledik, heyetteki tüm arkadaşlara sordum ''Bu kutu size gelse teslim alırmıydınız?'' hepsi ''Alırdık'' dediler zira hakikaten kutuda hasar yoktu. Bunun konusunu forumda yine işlemiştik biliyorsunuz.
Umuyorum ki tüketic mağduriyetlerinin önüne geçebilecek ve suç kiminse cezasını paşa paşa kendisi çekeceği buna benzer ek güvenlik önlemleri tüm firmalar tarafından alınır.
Mesela Dünya Devi denen SONY neden bu uygulamayı kullanmıyor çok merak ettim.
Hani şu İnternet satışı olan MURAT ELEKTRONİK satışı olup hasarlı çıkan ve kimsenin sorumluluk üstlenmediği gibi olan SONY.
Böyle bir etiket sistemi olsa o vatandaşı da üzemeyecekti kimse mesela.
Ne diyelim? Teşekkürler Vestel..