Sonradan yapılan ek garanti ile normal garanti arasında fark var mı?

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,571
Ek garanti normal garantini devamıdır.
Aynı şartlar devam eder.

Uğur derin dondurucum 7 yılında bozuldu.
Satın alırken verilen hediye ek garantiden derin dondurucumu değiştirdiler.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Ek garanti normal garantini devamıdır.
Aynı şartlar devam eder.

Uğur derin dondurucum 7 yılında bozuldu.
Satın alırken verilen hediye ek garantiden derin dondurucumu değiştirdiler.
Sözleşmeye göre değişir. Bazı firmalar ek hizmet süresi, bazı firmalar parça dahil, bazıları parça hariç gibi şerhler koyabiliyor. O yüzden genel geçer bir durum söz konusu değil. Hangi firmadan alındığı ve sözleşme şartları önemlidir.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Beyaz eşyalar normal garanti gibi devam eder genelde.
Diğer elektronik ürünler için şartlara tabi ücretsiz tamir yada tamir edilemez ise tazminat ödenmesi gibi farklı şartlar mevcut.
Şartlara şözleşmeye koşullara iyi bakmak gerekli.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Ancak mediamarktta dürüst bir satıcıyla görüşmem sonucu garanti hizmetini genellikle özel servisten aldıklarını öğrendim. O bölgede ilgili marka veya markalar için çalışılan özel servisin kalitesi ile garanti veya kasko sürecinin kalitesi eşdeğer oluyor maalesef. Bu sebepten ek garantiden vaz geçtim.

Daha önce LG marka cihazda kaskodan ekran değişiminden aylar sonra anakart problemiyle garantiye gönderdiğimde yetkisiz müdahale nedeniyle reddedilmişti. O gün bu gündür kasko yaptırmıyorum ve ek garantiye vereceğim fiyat farkına da değeceğine inanmıyorum. Sanki her 10 cihazdan 1'i kesin bozuluyormuş gibi %10 fark alıyorlar. Eve aldığım 10 cihazdan 1'i garantisi bittikten sonraki 2-3 yıl içinde bozulsa cebimden çıkacak rakam da aynı zaten. Kendi ek garantimi eşimin çekmecesine altın alarak sağlamayı daha mantıklı buluyorum. Zaten %10'unun bozulacağı da yok. Öyle olsa kâr etmezlerdi nihayetinde.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Ancak mediamarktta dürüst bir satıcıyla görüşmem sonucu garanti hizmetini genellikle özel servisten aldıklarını öğrendim. O bölgede ilgili marka veya markalar için çalışılan özel servisin kalitesi ile garanti veya kasko sürecinin kalitesi eşdeğer oluyor maalesef. Bu sebepten ek garantiden vaz geçtim.

Daha önce LG marka cihazda kaskodan ekran değişiminden aylar sonra anakart problemiyle garantiye gönderdiğimde yetkisiz müdahale nedeniyle reddedilmişti. O gün bu gündür kasko yaptırmıyorum ve ek garantiye vereceğim fiyat farkına da değeceğine inanmıyorum. Sanki her 10 cihazdan 1'i kesin bozuluyormuş gibi %10 fark alıyorlar. Eve aldığım 10 cihazdan 1'i garantisi bittikten sonraki 2-3 yıl içinde bozulsa cebimden çıkacak rakam da aynı zaten. Kendi ek garantimi eşimin çekmecesine altın alarak sağlamayı daha mantıklı buluyorum. Zaten %10'unun bozulacağı da yok. Öyle olsa kâr etmezlerdi nihayetinde.
Şimdi ürün satın alma bedellerinin içerisinde o ürünün maliyetinden kaç tane! olduğunu paylaşsam hem bir sürü itiraz, hem bir sürü destek gelir. Ama siz ne demek istediğimi anladınız. Bu koşullarda bile hala firmaların o ekstranın sadece bir kısmını yerine getirmemek için bu kadar takla atmasını gerçekten anlayamıyorum.

(Daha önce serviste kesinlikle kullanıcı hatası olan ekran kırılması probleminin garanti dahilinde değiştiğini görmüş bir kişi olarak paylaşıyorum.)
 
I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
647
39
Peki ek garantiyi uzatırken kimler sözleşmeyi okuyor ki?Ben şahsen okumadım sadece parayı ödedim.
 
I Çevrimdışı

independent

Süper Üye
12 Haz 2023
647
39
@TC Yıldırım okunacak bir şey yoktu zaten ortada.İmza bile atmadım.Makine zaten kayıtlıydı serviste.Sadece ücret ödeyip çıktım 🙂 Garantiyi nasıl kontrol edeceğiz dedim mail adresinize gelecek dediler o kadar🙂
 
Geri
Üst Alt