İnternet arayışında bir değişiklik yapıp ilk abonelik olarak Şok Net'e başvurdum. İlk abonelik kelimesini vurgulamadaki amacım, artık çoğu İSS'nin ilk abonelik ve abonelik taşıma olarak iki kolda hizmet vermesi. Genellikle İSS'ler ilk abonelikte kurulum ücreti istemektedir. Nedeni sorulunca da altyapı sağlayan şirketin (TT) kurulum yaptığı için ücret istediğini söylüyorlar. Ee tamam da kimi İSS 50 TL, kimi İSS 250 TL istiyor aynı kuruluma. Kimi ilk abonelik dahil hiçbirinden ücret istemiyor. Demek ki o kadar da topu TT'ye atmalık bir durum yok.
Şok Net aboneliği Şok market kasalarından alıyor deniyor. Markete gidip başvuru yapmak istediğinizi söylüyorsunuz, ardından sizin telefon numaranızı alıp SMS doğrulaması yapıyorlar, (muhtemelen iletişim izni ve KVKK için) ardından sizi arayıp geri kalan bilgileri istiyorlarmış. (mış diyorum, çünkü) ben öyle başvurmadım, bilgi almak için 0850 800 0765 numaralı Şoknet müşteri hizmetlerini aradım ardından nasıl başvurulacağını sordum, bana başvuruyu direkt olarak oradan alabileceklerini söylediler, ilk görüştüğüm kişi benden önce adres bilgisi alıp altyapı sorguladı, uygun olduğunu söyleyip kimlik bilgilerimi istedi. Kurulum süreçlerini anlattı, ADSL modemimin olup olmadığını sordu, ADSL modem istersem fiyatı nakit 199 TL'ymiş. VDSL modemim olduğunu söyledim. Daha sonra tekrar iletişim kurulacağını söyleyerek kapattı. Birkaç saat sonra tekrar arandım, başvurumun onaylandığını söyledi ve sormak istediğim bir şey olup olmadığını sordu. Kurulum için ne zaman geleceklerini sordum, TT tarafından 9 Mayıs Pazartesi günü geleceklerini söyledi. Sonrasında beklemeye başladım. Pazartesi günü geldi, öğle saatleri oldu arayan gelen giden yok, tekrar aradım numarayı, kurulum için ne zaman geleceklerini sordum, net bir saat veremediklerini ama benimle gün içinde TT tarafından iletişim kurulacağını söyledi. 1-2 saat sonra TT tarafından arandım, binaya geldiklerini evde olup olmadığımı sordu, evdeyim dedim. Evden alt panoya kadar çekili telefon hattı vardı. Panonun içindeki ucu boşta bir sürü kablonun içinden evimden geleni bulup bağladılar. Ardından kurulum için gelen kişi TT'yi arayıp modeme girmek için DSL Kullanıcı adı ve şifresini öğrenip modem arayüzüne girdi. Hatta önceden ALFA İletişim'e evde kurulum yapmadıklarını sadece panodan bağlayıp gittiklerini söyledi. Modemden bağlantı kurmak zor oldu, önce bağlantı kurulmadı ardından bir süre sonra Şoknet'ten gelen mesajla aboneliğin aktif edildiği ve 2 gün içinde mağzadan paket satın almam gerektiği bildirildi. Baktım evet internet erişimi var. İlk işim hız testi yapmak oldu birkaç siteden 13-14 Mbps olarak çıktı. (Kablosuz bağlantı) Ardından Şok markete gittim, Kredi kartı olmadığını sadece nakit olduğunu söyledi. Ardından bir deneyelim dedi, kasiyerin çok bilgisi yoktu sanırım. Telefon numaramdan sorgulayınca 70 TL kurulum + 69.90 TL 30 günlük paket ücreti olduğunu söyledi. Toplam ücreti kredi kartından denedik ve geçti. Ardından "Dijital Kurye" diye bir şirketten gelen SMS'le Şoknet abonelik sözleşmesi imzalanması için randevu oluşturmam gerektiği söylendi. Gelen linke tıklayıp randevu oluşturdum, linkte sözleşmenin pdf'i de var. Görsellerini atacağım. bugün geldiler, kimlik doğrulaması fotoğraf çekimi ile tabletten imza alarak gittiler.
Şimdi hikaye kısmı bu kadardı. Başvuru işini de markete gitmeden halletmiş oldum. Burada biraz değerlendirme yapalım.
1-Müşteri hizmetlerine bağlanmak tamamen şans eseri. İlk aradığımda uzun süre bekledim, kapatıp tekrar arayınca hemen bağlandı. Muhtemelen az sayıda kişi var, onlar da hızlı hızlı soruları cevaplayıp bir an önce kapatmak için uğraşıyor gibi. Yine de sorunca bilgi veriyorlar.
2- Dijital Kurye'den SMS gelmese, böyle bir şey olacağını bilmiyordum. Bunun hakkında bilgi verilmedi.
3- Paket yüklemesi için 48 saat süre vermesi iyi, git markete önce para yatır şeklinde bir uygulama olsa daha uğraştırıcı olabilirdi.
4- Online ödeme, online başvuru gibi bir şey neden yok bu devirde ? Onları geçtim doğru düzgün bir internet sitesi bile yok Şoknet olarak.
5- Sözleşmede yazdığı kadarıyla abone, paket içeriği aynı kalmak şartıyla işletmeciden başka bir işletmeciye transfer edilmeyi kabul eder gibi bir şey yazıyor. Yani Şok Net, belki başka İSS ile anlaşırsa ona geçmiş olacağız gibi.
6- Her ay markete gidip paket yükletmek tamam çok zahmet değil ama online ödemesi, otomatik yüklemesi vs. yok.
7- Yükleme sonucu verilen fişte doğru düzgün bir bilgi yazmıyor. Sanki marketten bir ürün almışım gibi geçiyor fişte. Bir abone numarası, ad soyad, ödeme tarihi vs yazsa daha güzel olur. Token kodu yazıyor ama yeterli mi bilmiyorum.
8- Upload hızı ile iligli hiçbir bilgi yok. ADSL mi VDSL mi olduğunu bile arayıp sorunca öğrendim. Zaten 16 Mbps ADSL olur da, yine de sitenin bir yerine ADSL yazabilirlerdi. Upload hızının ise 1 Mbps olduğunu düşünüyorum. Bu çok düşük.
9- Sözleşmede ilk kurulum / hat taşıma ayrımı yapılmamış kurulum ücreti 70 TL demiş. Sitesinde ise sadece ilk kurulumda 70 TL ücret alındığı yazıyor. Bu konuda belirsizlik var.
10- Diyelim ki bir ay paket yüklemedik iptal oldu. Tekrar başvurduğumuzda tekrar 70 TL kurulum ücreti alacaklar mı ? yoksa zaten halihazırda kurulu altyapı var diye tekrar paket yükleyip devam mı edeceğiz ?
bunlar ilk aklıma gelenler. Kullanılmaz değil, TT'nin 16 Mbps'lik interneti işte. Fiyatı da görece daha uygun. Bu yüzden tercih edilebilir.
Merak edenler için, hizmet TT altyapısı ile ORİS TELEKOM (Alfa İletişim Hizmetleri) tarafından veriliyor. ADSL olarak 16 Mbps (max) hızında bir internet. Sıfır olarak ADSL modeme 200 TL vermektense, ikinci el 100 TL'ye VDSL destekli Huawei Hg658 v2 modem aldım.
Abonelik sözleşmesi
Şok Net aboneliği Şok market kasalarından alıyor deniyor. Markete gidip başvuru yapmak istediğinizi söylüyorsunuz, ardından sizin telefon numaranızı alıp SMS doğrulaması yapıyorlar, (muhtemelen iletişim izni ve KVKK için) ardından sizi arayıp geri kalan bilgileri istiyorlarmış. (mış diyorum, çünkü) ben öyle başvurmadım, bilgi almak için 0850 800 0765 numaralı Şoknet müşteri hizmetlerini aradım ardından nasıl başvurulacağını sordum, bana başvuruyu direkt olarak oradan alabileceklerini söylediler, ilk görüştüğüm kişi benden önce adres bilgisi alıp altyapı sorguladı, uygun olduğunu söyleyip kimlik bilgilerimi istedi. Kurulum süreçlerini anlattı, ADSL modemimin olup olmadığını sordu, ADSL modem istersem fiyatı nakit 199 TL'ymiş. VDSL modemim olduğunu söyledim. Daha sonra tekrar iletişim kurulacağını söyleyerek kapattı. Birkaç saat sonra tekrar arandım, başvurumun onaylandığını söyledi ve sormak istediğim bir şey olup olmadığını sordu. Kurulum için ne zaman geleceklerini sordum, TT tarafından 9 Mayıs Pazartesi günü geleceklerini söyledi. Sonrasında beklemeye başladım. Pazartesi günü geldi, öğle saatleri oldu arayan gelen giden yok, tekrar aradım numarayı, kurulum için ne zaman geleceklerini sordum, net bir saat veremediklerini ama benimle gün içinde TT tarafından iletişim kurulacağını söyledi. 1-2 saat sonra TT tarafından arandım, binaya geldiklerini evde olup olmadığımı sordu, evdeyim dedim. Evden alt panoya kadar çekili telefon hattı vardı. Panonun içindeki ucu boşta bir sürü kablonun içinden evimden geleni bulup bağladılar. Ardından kurulum için gelen kişi TT'yi arayıp modeme girmek için DSL Kullanıcı adı ve şifresini öğrenip modem arayüzüne girdi. Hatta önceden ALFA İletişim'e evde kurulum yapmadıklarını sadece panodan bağlayıp gittiklerini söyledi. Modemden bağlantı kurmak zor oldu, önce bağlantı kurulmadı ardından bir süre sonra Şoknet'ten gelen mesajla aboneliğin aktif edildiği ve 2 gün içinde mağzadan paket satın almam gerektiği bildirildi. Baktım evet internet erişimi var. İlk işim hız testi yapmak oldu birkaç siteden 13-14 Mbps olarak çıktı. (Kablosuz bağlantı) Ardından Şok markete gittim, Kredi kartı olmadığını sadece nakit olduğunu söyledi. Ardından bir deneyelim dedi, kasiyerin çok bilgisi yoktu sanırım. Telefon numaramdan sorgulayınca 70 TL kurulum + 69.90 TL 30 günlük paket ücreti olduğunu söyledi. Toplam ücreti kredi kartından denedik ve geçti. Ardından "Dijital Kurye" diye bir şirketten gelen SMS'le Şoknet abonelik sözleşmesi imzalanması için randevu oluşturmam gerektiği söylendi. Gelen linke tıklayıp randevu oluşturdum, linkte sözleşmenin pdf'i de var. Görsellerini atacağım. bugün geldiler, kimlik doğrulaması fotoğraf çekimi ile tabletten imza alarak gittiler.
Şimdi hikaye kısmı bu kadardı. Başvuru işini de markete gitmeden halletmiş oldum. Burada biraz değerlendirme yapalım.
1-Müşteri hizmetlerine bağlanmak tamamen şans eseri. İlk aradığımda uzun süre bekledim, kapatıp tekrar arayınca hemen bağlandı. Muhtemelen az sayıda kişi var, onlar da hızlı hızlı soruları cevaplayıp bir an önce kapatmak için uğraşıyor gibi. Yine de sorunca bilgi veriyorlar.
2- Dijital Kurye'den SMS gelmese, böyle bir şey olacağını bilmiyordum. Bunun hakkında bilgi verilmedi.
3- Paket yüklemesi için 48 saat süre vermesi iyi, git markete önce para yatır şeklinde bir uygulama olsa daha uğraştırıcı olabilirdi.
4- Online ödeme, online başvuru gibi bir şey neden yok bu devirde ? Onları geçtim doğru düzgün bir internet sitesi bile yok Şoknet olarak.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ndan başka bir yerde bilgi yok. Buralardaki bilgiler de yarım yamalak. Abonelik sözleşmesinde klasik olarak Fiber altyapı olan yerlerde 10 TL fiber modem ücreti olduğu yazarken, sitede altyapısı fiber olan yerlerde hizmet verilmediği yazıyor. Muhtemelen Fiber'e Şoknet olarak hizmet vermiyorlar, Sözleşmeyi ise Oris Telekom'un diğer sözleşmelerinden kopyala yapıştır yaptılar Şoknet için ayrı bir sözleşme yazmadılar. Aynı şekilde sözleşmede 69.90 yazıyor fiyat olarak. E bu zımbırtı taahhütsüz, Ön ödemeli. Sözleşmeye yazmışlar 69.90 diye, yarın paket ücretine zam yaptık dediklerinde, sözleşmede 69.90 yazıyor deme hakkımız var mı acaba ? Ya da zam yapınca yeniden sözleşme mi imzalatacaklar ?5- Sözleşmede yazdığı kadarıyla abone, paket içeriği aynı kalmak şartıyla işletmeciden başka bir işletmeciye transfer edilmeyi kabul eder gibi bir şey yazıyor. Yani Şok Net, belki başka İSS ile anlaşırsa ona geçmiş olacağız gibi.
6- Her ay markete gidip paket yükletmek tamam çok zahmet değil ama online ödemesi, otomatik yüklemesi vs. yok.
7- Yükleme sonucu verilen fişte doğru düzgün bir bilgi yazmıyor. Sanki marketten bir ürün almışım gibi geçiyor fişte. Bir abone numarası, ad soyad, ödeme tarihi vs yazsa daha güzel olur. Token kodu yazıyor ama yeterli mi bilmiyorum.
8- Upload hızı ile iligli hiçbir bilgi yok. ADSL mi VDSL mi olduğunu bile arayıp sorunca öğrendim. Zaten 16 Mbps ADSL olur da, yine de sitenin bir yerine ADSL yazabilirlerdi. Upload hızının ise 1 Mbps olduğunu düşünüyorum. Bu çok düşük.
9- Sözleşmede ilk kurulum / hat taşıma ayrımı yapılmamış kurulum ücreti 70 TL demiş. Sitesinde ise sadece ilk kurulumda 70 TL ücret alındığı yazıyor. Bu konuda belirsizlik var.
10- Diyelim ki bir ay paket yüklemedik iptal oldu. Tekrar başvurduğumuzda tekrar 70 TL kurulum ücreti alacaklar mı ? yoksa zaten halihazırda kurulu altyapı var diye tekrar paket yükleyip devam mı edeceğiz ?
bunlar ilk aklıma gelenler. Kullanılmaz değil, TT'nin 16 Mbps'lik interneti işte. Fiyatı da görece daha uygun. Bu yüzden tercih edilebilir.
Merak edenler için, hizmet TT altyapısı ile ORİS TELEKOM (Alfa İletişim Hizmetleri) tarafından veriliyor. ADSL olarak 16 Mbps (max) hızında bir internet. Sıfır olarak ADSL modeme 200 TL vermektense, ikinci el 100 TL'ye VDSL destekli Huawei Hg658 v2 modem aldım.
Abonelik sözleşmesi
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Son düzenleme: