Sinerji bilgisayar ürün iademi almıyor

FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
Bu ay oldu 1 ölü pixselim var iade hakımı kullanmak istedim ancak ürünü iade almadılar 14 gün iade hakımı hiçe sayıyor ve satıcı firma şunu diyor servis ne derse o bizi bağlamaz iyi de ben paramı Sinerji'ye verdim ama endeks bilişim iademi onaylamadı endeks bilişim RMA servis kendisi Gigabyte marka direktörü yani satıcı onlar değil, servis de şunu diyor beyefendi iadeyi onaylıyan yine satıcı firmadır biz ürünü kontrol etik siyah 1 ölü pixsel bulduk ancak Gigabyte marka 3'den fazla ölü pixseli ürünleri iade değişim yapıyor dedi,

Şu anda 14 gün iade hakımdan menedildim satıcı firmayı arıyorum diyorlar isterseniz tüketici hakkemi dava edin ancak fark etmez diyor bizim yapabilcemiz bir şey yok denildi bana, ancak ben birçok kes farklı sitelerden ürün iade etim İncehesap Hepsiburada ve GameGaraj bunlar koşulsuz iade 20 iş günün de iade ücretimi onay verdi şu anda 2600₺ çöp edildi ürünü kullanamıyorum koli de duruyor Sinerji bilgisayara aldanmayın tamamen yüzsüzler.
Ölü pixselim olan ürün Gigabyte M.27F 27 inç.
thh ye başvuru yapmak istiyorum ne yazmam gerek bilmiyorum yardımcı olacak varsa iyi olur

Ekran-Alintisid2c894326308b9dc.png

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

A Adem Helvacı hocam bu konuda ne yapmalıyım pek bilgim yok ürünü iade almadılar kurusuma bakmayın ancak videolarınızı izledim sizden destek almak için etiketledim
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,622
Bu ülkede bu konularda düzgün davranan firma bulmak zor.
Tüketici hakem heyetine tüm kanıtlarla birlikte gidin, bir ifade versinler bakalım. :hihi
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Yasal hak da moda oldu ülkede ticaret ahlağı denen şey bitti iyice

Tamam arka tarafta ithalatçı için farklı durumlar söz konusu olabilir ama artık tamamen bozuk olsa bile normal sayacaklar o duruma geldi servis de servis

bunun satışını servis yapmadıki madem iadeye servis karar veriyor iade parasını da servis versin

İthalatçı firmada parayı satıcıya değil servise ödesin hatta satışı da servis yapsın arada satıcı olmasın gerek yok çünki satışı herkes yapar sattığınız mala sahip çıkmıyorsanız bırakın bu işi
 
sanko86 Çevrimdışı

sanko86 

Süper Üye
28 Ocak 2020
1,377
37
Cayma hakkı MADDE 18- (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz. (4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.


Ben 7 gün diye okudum kanunda. Sizin takip etmeniz gereken yol tüketici hakem heyetine başvurmak.Konu ile ilgili örnek kararlar var.Yargıtayda verilmiş bir kararda var onu da ek olarak eklemeniz yararınıza olacaktır.
 
FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
Merhabalar efendim Sinerji bilgisayardan mağdur bırakıldım.

Sinerji bilgisayardan oyuncu monitörü aldım Gigabyte M.27F 27" 1ms 144Hz ürünü siparış etim 8 Mart günü, 11 Mart da kargo ulaştı ürünü açtım kullanmaya başladım 4 gün sonra monitör ekranın da bir ölü pixsel oluştu ve Sinerji bilgisayardan iade işlemleri için iade ve değişim başvuru su yaptım sonra, Sinerji destek hatını aradım ve ürünü beğenmedimi ve ürünü iade etmek istedimi 14 gün iade hakımdan yararlanmak istiyorum dedim karşıma çıkan Sinerji çalışanı şunu söyledi Fatih bey ürünü iade etmek istiyorsanız ürünü bize değil endeks bilişim e gönderin kendileri servis oluyor onlar iade değişim onaylarsa sizin isteğinize göre iade değişim talebi edebilirsiniz dedi, sonra bende bunu ekledim normalde ürünü size göndermek gerek servis ne alaka dedim sonra kendileri şunu dedi beyefendi aldınız ürün monitör zarar görmesin hemen onlara gönderin dedi bende gittim kargoya verdim servise gönderdim, ancak bana Sinerji ücretsiz kargo gönderi kodu vermedi 120 ₺ kargo parası verdim, aradan 5 gün geçti sonra servis ürünü geri gönderdi baktım RMA servis not da şunları yazmış ürünü kontrol etik 1 tane siyah ölü pixsel bulduk ancak üründe 3'den fazla ölü pixsel olursa iade değişim yapabiliriz dedi.

Sonra ben satıcı firmayı aradım dedim ben ürünü sizlere gönderdim 14 gün koşulsuz şartsız iade hakkım olmasına rağmen sizler beni oyaladınız ve 14 gün iade hakımdan mahrum bıraktınız şimdi ise ölü pixseli ürün bende kaldı ve ben bu ürünü kullanmak istemedimi söyledim ancak ne yaptım etisem inka olmadılar ve çalışan destek ekibi bana şunu söyledi ürünü bizlere gönderemezsiniz 14 gün iade hakkınız dolmuştur dedi, bende son cümleye şunu ekledim sizleri tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim hakımı orada aryacağım sizler sazan avu yapan bir firmasınız dedim çalışan tekrar bunu dedi bizi alakadar etmez isterseniz tüketici haklarına şikayet edin telefonu böyle kapatılar.

Benim anladığım kadarıyla firma beni oyalama taktiği ile iade hakkımdan mahrum bıraktı, ve bu olaylardan sonra Sinerji araştırdım ve bu şekilde binlerce kişileri kandırmışlar ve kandırmaya devam ediyor Sinerji bilgisayar ürün iade almamak için saçma sebepler sunarak tüketiciyi mağdur bırakıyor ve bunlardan biri benim. ☹️


3be8827b-026c-46fa-acf6-920a3908b0b5.jpg
55546.jpg
Ekran-Alintisia394e055acf0a9d1.png
A Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
E tamam konu belli, Her zamanki taktik ile hareket etmişler.

Şimdi siz ayma hakkından ziyade, ONAYINIZ OLMADAN onarım faaliyeti uygulanmış bir ürün sahibisiniz şu an.

Bu koşullarda durum şu.

Eklediğiniz belgede ne yazıyor? ''Onarım yapıldı''


aa1122.jpg


Bir defa her şeyden evvel bu adamlar kendi çalıştıkları firmayı da dolandırıyor bana göre zira ortada aslında olmayan bir arızayı var gibi gösterip servisliğini yaptıkları kurumdan onarım ücreti alıyor da olabilirler.

Mesela neden GÖRÜNTÜ YOK diye kayıt açmış ve ölü pixel şikayetinden giden ürüne neden yazılımyüklemişler?

İş yapıyor olarak gösterip onarım ücreti almak için mi?

Neyse konumuz o dedil ama aklınızın bir köşesinde bu durum dursun ;)

Gelelim sizin çıkış yolunuza.

Şimdi bu firmalar muhtemelen sizin cayma hakkınız ile birlikte dört seçimlik hakkınızı da elinizden aldığını düşünüyor yaptıkları bu uygulama ile.

Çünkü 6502 sayılı TKK gereği dört seçimlik haklarınızdan yalnızca birisini ve bir kere kullanabilirisniz.

Eeee duruma göre cayma hakkı elinizden gitti, seçimlik hakkı da elinizden gitti. Ne yapacağız?

Cevap basit, canınızı sıkmayın. Aynen sevgili R RedLegend kardeşimizde olduğu gibi sizde de durum AYIPLI ÜRÜN kanalından ilerler.

Elinizde ürünün arızalı olduğuna dair görsel, servisin bunu tespit ettiğine dair belge ve hatta aynı belgede onarım yapıldığını da ifade eden resmi yetkili beyanı var.

Bu doğrultuda AYIP halen devam ettiğine göre siz AYIPLI MAL kapsamında 180 gün içerisinde ortaya çıkan kusurun ilk gün varmış gibi kabul edileceği ilkesi üzerinden ilerleyerek şunu yapacaksınız.

1- Öncelikle hiç canınızı sıkmayacaksınız
2- O monitörü güzelce kurup kullanmaya devam edeceksiniz
3- O monitörün bağlı olduğu bilgisayardan Edevlete girip elinizdeki bilgi ve belgeleri derleyerek talebinizi oluşturacak ve Redlegend kardeşime yazdığım örnekte olduğu gibi siz de bir dilekçe oluşturup sisteme yükleyip bekleyeceksiniz.
4- Aylar sürecek olan bu süreç esnasında siz ONLARIN monitörünü kullanmaya devam edeceksiniz
5- Yasal hakkınızı size teslim edildiğinde yeni monitörünüzü gerekiyorsa İCRA YOLU İLE alıp eski monitörü aylarca kullanılmış halde kendilerine teslim edeceksiniz zira bu onların tercihiydi.

:ok
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
593
Bu tarz firmalar, yetkili servisler, satıcılar, insanları sömürmeye öyle bir alışmışlar ki, bazen hayret ediyorum. Sizin gibi insanlar sayesinde tüketiciler bilinçlenecek ve tarz olaylar azalacak inşallah :)
 
FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
E tamam konu belli, Her zamanki taktik ile hareket etmişler.

Şimdi siz ayma hakkından ziyade, ONAYINIZ OLMADAN onarım faaliyeti uygulanmış bir ürün sahibisiniz şu an.

Bu koşullarda durum şu.

Eklediğiniz belgede ne yazıyor? ''Onarım yapıldı''


aa1122.jpg


Bir defa her şeyden evvel bu adamlar kendi çalıştıkları firmayı da dolandırıyor bana göre zira ortada aslında olmayan bir arızayı var gibi gösterip servisliğini yaptıkları kurumdan onarım ücreti alıyor da olabilirler.

Mesela neden GÖRÜNTÜ YOK diye kayıt açmış ve ölü pixel şikayetinden giden ürüne neden yazılımyüklemişler?

İş yapıyor olarak gösterip onarım ücreti almak için mi?

Neyse konumuz o dedil ama aklınızın bir köşesinde bu durum dursun ;)

Gelelim sizin çıkış yolunuza.

Şimdi bu firmalar muhtemelen sizin cayma hakkınız ile birlikte dört seçimlik hakkınızı da elinizden aldığını düşünüyor yaptıkları bu uygulama ile.

Çünkü 6502 sayılı TKK gereği dört seçimlik haklarınızdan yalnızca birisini ve bir kere kullanabilirisniz.

Eeee duruma göre cayma hakkı elinizden gitti, seçimlik hakkı da elinizden gitti. Ne yapacağız?

Cevap basit, canınızı sıkmayın. Aynen sevgili R RedLegend kardeşimizde olduğu gibi sizde de durum AYIPLI ÜRÜN kanalından ilerler.

Elinizde ürünün arızalı olduğuna dair görsel, servisin bunu tespit ettiğine dair belge ve hatta aynı belgede onarım yapıldığını da ifade eden resmi yetkili beyanı var.

Bu doğrultuda AYIP halen devam ettiğine göre siz AYIPLI MAL kapsamında 180 gün içerisinde ortaya çıkan kusurun ilk gün varmış gibi kabul edileceği ilkesi üzerinden ilerleyerek şunu yapacaksınız.

1- Öncelikle hiç canınızı sıkmayacaksınız
2- O monitörü güzelce kurup kullanmaya devam edeceksiniz
3- O monitörün bağlı olduğu bilgisayardan Edevlete girip elinizdeki bilgi ve belgeleri derleyerek talebinizi oluşturacak ve Redlegend kardeşime yazdığım örnekte olduğu gibi siz de bir dilekçe oluşturup sisteme yükleyip bekleyeceksiniz.
4- Aylar sürecek olan bu süreç esnasında siz ONLARIN monitörünü kullanmaya devam edeceksiniz
5- Yasal hakkınızı size teslim edildiğinde yeni monitörünüzü gerekiyorsa İCRA YOLU İLE alıp eski monitörü aylarca kullanılmış halde kendilerine teslim edeceksiniz zira bu onların tercihiydi.

:ok
Sağolun adem hocam önümüzdeki pazartesi tüketici hakları heyetine baş vuru yapacağım, hocam ufak bir sorum daha var bulundum şehirdeki türketici haklarınamı baş vurmalımıyım yoksa firmanın oldu ilçe hakem heyetinemi başvurmam daha mantıklı ? başvuru yu internetten yapacağım sorun olurmu
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
593
Sağolun adem hocam önümüzdeki pazartesi tüketici hakları heyetine baş vuru yapacağım, hocam ufak bir sorum daha var bulundum şehirdeki türketici haklarınamı baş vurmalımıyım yoksa firmanın oldu ilçe hakem heyetinemi başvurmam daha mantıklı ? başvuru yu internetten yapacağım sorun olurmu
Burada sorunun cevabı var :)
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bu tarz firmalar, yetkili servisler, satıcılar, insanları sömürmeye öyle bir alışmışlar ki, bazen hayret ediyorum. Sizin gibi insanlar sayesinde tüketiciler bilinçlenecek ve tarz olaylar azalacak inşallah :)
Ben de aynı zamanda tüketiciyim ve tüketici olarak yaşanabilecek her türlü senaryonun da içinde olmaya çalışıyorum.

Mesela yakın günlerde bir video paylaşıp, PHILIPS markasının satış sonrası hizmet kalitesiyle ilgili neden yıllardır bas bas bağırdığımı, bir tüketici olarak yaşadıklarım üzerinden yine sizlerle paylaşacağım.

Şunları bu kadar irdelememin tek nedeni de zaten bir vatandaş bu konulara girecek olursa ne ile karşılaşacak görsün bilsin :)

Arkadaş bir PHILIPS monitör aldım, PHILIPS monitör PHILIPS servisi bakmıyor daha ne olsun :kop

TecPro diye bir firmaya havale etmişler monitör işini ki Allaaaaaah evlere şenlik firma :kop

Neyse

Coming Soon :kas
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Sağolun adem hocam önümüzdeki pazartesi tüketici hakları heyetine baş vuru yapacağım, hocam ufak bir sorum daha var bulundum şehirdeki türketici haklarınamı baş vurmalımıyım yoksa firmanın oldu ilçe hakem heyetinemi başvurmam daha mantıklı ? başvuru yu internetten yapacağım sorun olurmu
Ben de bir tüketici olarak Edevlet üzerinden kayıt oluştururken, Şikayet ettiğim firmanın resmi adresinin en yakınında il veya ilçe neresi ise oranın hakem heyetini seçip açıyorum dosyamı.

İşlemler daha hızlı yürüyor emin olun.
 
FaTih45kyk Çevrimdışı

FaTih45kyk 

Yeni Üye
12 Ağu 2019
19
26
Ben de bir tüketici olarak Edevlet üzerinden kayıt oluştururken, Şikayet ettiğim firmanın resmi adresinin en yakınında il veya ilçe neresi ise oranın hakem heyetini seçip açıyorum dosyamı.

İşlemler daha hızlı yürüyor emin olun.
hocam dediniz gibi yaptım başımdan geçen olayları anlatım ve talebimi belirtim tüketici hakem heyetine

Ekran-Alintisi7ff464abb927983c.png
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt