Siemens yetkili servisi sorunu çözemiyor

S Çevrimdışı

seyfi998 

Yeni Üye
21 Ara 2020
32
26
Siemens marka buzdolabımız var ustalarım.Alt tarafı soğutmuyor diye servis çağırdık arada da alarm ötüyordu.Yetkili servis sorunu çözmek için yöntemler sundu ama garanti vermedi.Üstelik fiyatları da çok yüksek tuttu.Kanalları açarsam 3k,eğer çözülmezse motora 7k alırım dedi.Daha da çözülür mü tam net konuşmadılar.Tüketici hakem heyetine versem nasıl kanıtlarım ve ürünün parasını iade alma değişim söz konusu olur mu sizce?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Donanım arızası yoksa bloke olmuştur.
Kanalları siz de açabilirsiniz.
Kompresörün su haznesi doluyor mu?
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Yetkili servisin gerçekten yetkili servis olduğundan emin misiniz?
Sonuçta yetkili servisi mahalledeki Ahmet Usta'dan ayıran şey o makine hakkında çok daha fazla teknik bilgi ve donanıma sahip olmasıdır.
Varsayalım kanalları açtı 3000TL'yi aldı ama arıza ondan değilmiş. Motoru değiştirdi 7000TL daha istedi. Bu durumda kanalları açmak gibi bir işlemi gereksiz yere yapmış olur. Onun ücretini de iade etmesi gerekir.
Afaki söylüyorum; gelir açar bakarlar. Arıza tespiti için 1500 TL isterler ve onarımı için de 5000TL isterler anlarım. Ama daha arızayı bile tespit edemiyorsa o yetkili servisin teknik bilgisinden şüphe ederim.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Yetkili servisin gerçekten yetkili servis olduğundan emin misiniz?
Sonuçta yetkili servisi mahalledeki Ahmet Usta'dan ayıran şey o makine hakkında çok daha fazla teknik bilgi ve donanıma sahip olmasıdır.
Varsayalım kanalları açtı 3000TL'yi aldı ama arıza ondan değilmiş. Motoru değiştirdi 7000TL daha istedi. Bu durumda kanalları açmak gibi bir işlemi gereksiz yere yapmış olur. Onun ücretini de iade etmesi gerekir.
Afaki söylüyorum; gelir açar bakarlar. Arıza tespiti için 1500 TL isterler ve onarımı için de 5000TL isterler anlarım. Ama daha arızayı bile tespit edemiyorsa o yetkili servisin teknik bilgisinden şüphe ederim.
Son dönemde "Özel!" Yetkili servis, "Öz hakiki Yetkili servis" gibi bir kavram ortaya çıkardılar. Söylediğiniz gibi işin aslını önce kontrol etmek gerekir.
 
S Çevrimdışı

sorunadam 

Aktif Üye
1 May 2023
98
42
Garantisi bitmiş bir üründe yetkili servisten çok mahalledeki işbilir ustayı çağırmak daha mantıklı bir yöntem olabilir.
 
S Çevrimdışı

seyfi998 

Yeni Üye
21 Ara 2020
32
26
Yetkili servisin gerçekten yetkili servis olduğundan emin misiniz?
Sonuçta yetkili servisi mahalledeki Ahmet Usta'dan ayıran şey o makine hakkında çok daha fazla teknik bilgi ve donanıma sahip olmasıdır.
Varsayalım kanalları açtı 3000TL'yi aldı ama arıza ondan değilmiş. Motoru değiştirdi 7000TL daha istedi. Bu durumda kanalları açmak gibi bir işlemi gereksiz yere yapmış olur. Onun ücretini de iade etmesi gerekir.
Afaki söylüyorum; gelir açar bakarlar. Arıza tespiti için 1500 TL isterler ve onarımı için de 5000TL isterler anlarım. Ama daha arızayı bile tespit edemiyorsa o yetkili servisin teknik bilgisinden şüphe ederim.
Valla şaşırdık resmiymiş adamlar teyit ettirdim normalde cihazla tespit yapması lazımken servis raporuna tekrar cihazla tespit yapılacak yazmışlar yarın arayıp tekrar soracağız

Garantisi bitmiş bir üründe yetkili servisten çok mahalledeki işbilir ustayı çağırmak daha mantıklı bir yöntem olabilir.
onda da parça yok diyorlar anlamadık

Son dönemde "Özel!" Yetkili servis, "Öz hakiki Yetkili servis" gibi bir kavram ortaya çıkardılar. Söylediğiniz gibi işin aslını önce kontrol etmek gerekir.
Müşteri hizmetlerine kayıt düşmüş servis yetkili de makineyi çözemiyorlar sanırım da kompresör 7k olma ihtimali var mı?Eski sonuçta.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Valla şaşırdık resmiymiş adamlar teyit ettirdim normalde cihazla tespit yapması lazımken servis raporuna tekrar cihazla tespit yapılacak yazmışlar yarın arayıp tekrar soracağız


onda da parça yok diyorlar anlamadık


Müşteri hizmetlerine kayıt düşmüş servis yetkili de makineyi çözemiyorlar sanırım da kompresör 7k olma ihtimali var mı?Eski sonuçta.
Yetkili servis ise yapılan, yapılacak işlemler kayıt altında yapılır. Ayrıca yapılan işlemlere istinaden cihaza yeniden belirli bir süre garanti verilir. Dolayısıyla Müşteri Hizmetleri ile bağlantı da olarak takip edin. Ayrıca kompresörün 7000 TL olmasıyla eski ya da yeni olması arasında bir bağlantı göremiyorum. Sonuçta Buzdolabı kompresörleri teknolojisinde yaklaşık 15 yıllık süreçte ahım şahım bir değişiklik olmadı. Ayrıca (Takılması ihtimali ile) takılacak kompresör zaten yeni ya da sıfır tabir ettiğimiz kompresör olacaktır. (Kontrolleri yapılmalı.)
 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
Valla şaşırdık resmiymiş adamlar teyit ettirdim normalde cihazla tespit yapması lazımken servis raporuna tekrar cihazla tespit yapılacak yazmışlar yarın arayıp tekrar soracağız


onda da parça yok diyorlar anlamadık


Müşteri hizmetlerine kayıt düşmüş servis yetkili de makineyi çözemiyorlar sanırım da kompresör 7k olma ihtimali var mı?Eski sonuçta.
Bosch ile Siemens aynı kompresörü kullanıyor ise 2500 TL civarında parça fiyatı var görünen.

 
A Çevrimdışı

aeronics 

Süper Üye
15 Kas 2020
598
45
yetkili servis olduğundan fazla çıkıyor sanırım ya da yeni üretilen motorlardan takıyorlardır aynı ikisi de
Bunlar da rektifiye ürün değil zaten. Yani çıkma parçayı onarıp/sıfırlayıp satmıyorlar. Evime çok yakın oldukları için benim evde kendim tamir edeceğim bir şey ise direkt buradan (dükkanlarından) alıyorum.
 
Geri
Üst Alt