ses sistemi seçerken...

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
Merhaba arkadaşlar.
hep piyasada bi söylemler oluşuyor.
bi de aslında sadece ses sistemi kulaklıklar konusuna da değineceğim.
öncelikle ses sistemi türlerini incelemek lazım.
lineer ses sistemleri
bu ses sistemleri sesi modüle etmez arkadaşlar. öyle virtualli falan yoktur. direkt çıkış gelir. bazıları üzerinde ton kontrol falan olur.
efektif ses sistemleri
bu ses sistemleri ise çeşitli yöntemler kullanılan ses sistemleridir. 5.1 ve 7.1 kulaklıklar da bunlara dahildir.

kanallarına göre ses sistemleri
bu konu işte baya karışık bi konudur arkadaşlar. ya anlayacağınız direkt olarak kaç çıkış var ona baktığımız sistemlerdir. lineer tip olanlar bu kadar giriş isterken efektif olanlar ise çeşitli yönemlerle mix ya da çoğaltma yapar.
Mesajınız Birleştirildi:

lineer ses sistemleri
bu sistemlerde aslında yapılacak çok şey yoktur arkadaşlar. ama şöyle diyeyim bunlar doğruluğu en yüksek sistemlerdir. sesi çok bozmazlar. bu nedenle en yüksek bunlarda ses çıkar. öbür sistemlerde bu kadar yüksek ses alınamaz pek.
daha doğrusu şöyle diyeyim. lineer ses sistemlerinin preamp katları sadece eq falan ekler. ya da mik gibi bazı eklentilere sahiptir. maliyetleri düşüktür. bu nedenle de bunların yüksek güçlülerini bulmak kolaydır. çok ucuza bulunabilir. tabii yarı lineer olanları var. şahsi kullandığım
"altec lansing vs3251" modeli line modunda iken giren ne ise çıkan o hesabında çalışır. ancak diğer modlarında ses biraz bozulabilmektedir.
ya da sadece lineer olanlar var. onlar çok daha yüksek güçlere çıkabiliyor. tabii bu transistöre bağlı diyeceksiniz. ancak birine harcanan masraf öbürüne harcanan masrafa kıyasla çok düşük kaldığı için adam basıyor transistörü.
lineer ses sistemlerinin tasarım kolaylığı onların çok güçlü ve temiz olması yanında zor arza yapmak ve kolay tamir olmak gibi avantajlar sunmaktadır. dolby destekli bi logirech ses sistemini tamir etmek her babayiğidin harcı değildir. ancak sadece stereo çıkış veren dev gibi amfiler ise çok kolay tamir edilebiliyorlar. çünkü bi trafo ve direkt çıkış katına sahip oluyorlar. ve genelde jak arzası harici kolay kolay arza vermiyorlar. tabii bi yanda insanlar "5+1 abi çok ses verir" diyip de volum ün dibine abandığı için genelde lineer olmayan sistemler çok aşırı arza verebiliyor. ve bu tür sistemlerin tamirleri cidden zor olabiliyor. özellikle preamp katlarında volum kısmı preamp ile çıkış arasında ise nerenin bozulduğunu bile anlamak zor olabiliyor.
lineer ses sistemlerinin en çok satılanı 2+1 ses sistemleridir. içlerinde sadece bi bas eklemesi vardır. uzun yıllar sorunsuz çalışabilir. ancak bunları kullanırken tavsiyem özellikle alttan hoparlörlülerini tutup olmadık yerlere koymamanızdır. hoparlörün altına defter vs koyup hoparlörü patlatan bile gördüm:)
he ayrıca genel olarak
mono ve stereo sistemler ile 2+1 sistemler lineer ses sistemleridir. bi de giriş seviyesi olarak adlandırılan 5+1 ler.
aslında onlar tam 5+1 sayılmaz. onlar 6 kanallı amfilerdir. sesin yönlendirilme kısmını pc ler halleder. şöyle diyeyim. ses sisteminde "koaks" girişi yoksa o alet lineerdir. tabii bazılarında modülator olabiliyor. ama olmayanlarına da tv lere takmak için piyasada stero yu 6 kanala çıkaran aparatlar oluyor. bu tür şeyleri alıp tv de kullanan arkadaşlara boşuna debelenmeyin abi diyorum. çünkü bu her kabloyu çoklamaktan başka bi işe yramıyor. basstan sağın sesi gelir centerden solun. ve ses iyice karışır. almayın. aldırmayın. tv ye ya koaks kablolu ses sistemi alın ya da pc neyin bağlayıp öyle 6 kanal çıkış alın. ya da bendeki gibi virtual 5+1 sunan bi ses sistemi alın.

Mesajınız Birleştirildi:

kanallarına göre ses sistemleri
ya şimdi buna nasıl bi açıklama yapayım bilemedim.
bildiğimiz kaç hoparlör varsa o kadar kanal-yok bu olmadı- kaç tane sürücü-yok gene olmadı- kaç tane kolon varsa o kadar kanal vardır. -heh oldu-
lan bu noktayı okuyup gülmeyecek kaç kişi var bilmiyorum ya. tabii o kadar uzun yazıyı kim okuyacak diyen de çıkar. -okumasın onlar.-
neyse abi. şimdi arkadaşlar aslında bu ses sistemi değil de ses kaynağımıza bağlı bi şey. yani tutup da 8 kanallı bi ses sistemini bağlayıp şu deminki mesajımda bahsetiğim gibi çoklayıcı ile bağlarsanız gene ses stereodur.
arkadaşlar piyasada mono(1.0), 2 kanal(1.1), stereo(2.0),3 kanal(2+1), 4 kanal(quadro), 6 kanal (5+1) ve 8 kanal(7.1) sistemler bulunur.
yani anlayacağınız cidden de kanal başı.

mono ses sistemleri artık nerde ise sadece karaokeci arkadaşların falan kullandığı standart oldu. şu sokakta gitar çalan arkadaşlar. işte onlar kullanır. bi de ses bombalarının standardıdır. bunlar stereo da olsa 8 kanal da olsa sesi içerde dirençlerle birleştirip tek bi hoparlörden verir. basit bi şey abi. 33k 2 direnci kanallara bağlarsın. birleştirip 2 sini orta ucundan da sesi alırsın. dirençleri trimpot yaparsan ballance bile yaparsın.
2 kanal ses sistemleri ise. arkadaşlar aslında böyle bi şey yok. bunlar bi şekilde sesin basının alttan tizinin üstten verilmesi şeklinde olan sistemlerdir. bunların giriş kaynağı stereo olabilir. hatta üretici olacak mal böyle üretmiş olabilir. ama bi sistemin kanallarının biri tiz öbürü bass veriyorsa ve bunun girişlerini sağlı sollu yapıyorsan kendini kandırıyorsun demektir.
nerde çıkıyor bu sistemler? şu htc nin çakma stereo telefonlarında.
ya tamam iphone zaten mono. diğer telefonlar da öyle.
ama bu htc 1.1 sistemi aldı, sonra alt bas üst tiz iken tuttu tize ayrı basa ayrı kanal koydu. ya çine satılmış alcatel bile gerçek stereo telefon çıkarırken sen neden böyle yaparsın? tabii htc battı gitti.

stereo sistemler, zibil arkadaşlar zibil. aslında piyasanın emrahıdır. vurmayın diyip durur.
stereo ses kulağa en yakın sestir arkadaşlar. neden mi?
e bi git aynaya bak abi. kaç kulağın var :)
2 kulak 2 kaynak. 2 kaynaktan kendine göre sesler çıktığında ve bunn içine surround efekti de girdi mi kualak sesi dibine kadar alır.
stero ses sistemi kolaydır. 2 tane çıkış koy tamamdır. tizi bası dengelersen kimse buna itiraz etmez. getirin en baba 2+1 i bi stereo zor eder. neden mi? basit. çünkü sen 2+1 yaparken 2 kanaldan dirençle ya da transistörle sesleri birleştiriyorsun. işte burda aynı kanaldan sesler geldi mi bunlar sağlı sollu birbirini absorbe etmeye başlıyor. çünkü 2 si aynı şekilde çalışmaz. biri artıdan verirken sinyali biri eksiden verir. ve basların bazıları boğulur.
bunu en iyi nerden mi anlarsınız? benimki gibi modülasyonlu bi ses sistemi alın. ve önce modülasyondan 2+1 modunda açın sistemi. sonra da windowstaki ayaarldan bas yönetimini açın. daha doğrusu realtek ses yönetimi. o zaman 2+1 modülasyonunun nasıl sesi bozduğunu görürüsünüz. ses metalikleşir.

3 kanal aslında böyle bi şey yok arkadaşlar. işte normal stereonun 2 kanalını alıp bi dirençle 3. bi bas kanalı açıyoruz. bu sistemlerde bass doyurucudur. ama dediğim gibi bazı frekansları da yer. ayrıca bass ile tizlerin uyumunu her zaman yakalayamabiliyorsunuz. bunu da kullanıcıya bırakır üretici bi potla. ama asla tutturamazsın. ve eninde sonunda sıkar. insan bi stereo arar.
4 kanal
piyasada en az yer tutan standart... bu işte 90 ların başında çıktı. daha doğrusu dolby ile ses kayıtlarındaki bazı frekansları çıkarma yöntemi ile yapılan ara denemelerden sonra bazı filmlerin quad kanal kaydedilmesi arzulandı. ama çok uzun ömürlü olmadı. 6 kanal ses sistemleri bitirdi. benim bildğim en baba 4 kanal oyun max payne 1 dir. ki 2 si 6 kanal kaydedildi.
6 kanal
piyasada en tutulan ses standardı.
2 front, 2 rear yanında bi center ve bi sub kanalı olmak üzere 5 uydu bir bass kanalı verir.
aslında 5+1 lerin çoğu ses sistemi değildir. çoğu 6 kanallı amfidir. işte benimki gibi olanları çeşitli ek özelliklere sahip olsa da asıl 6 kanal ses sistemleri ya koaksiyel kabloludur ya da dvd home cinema ile çalışır. 6 kanalda asıl iş ses kartınındır. ya da bazı ses işleyicileri kendimiz yapabiliriz. böyle şekilde daha iyi performans alınabilir.
bildiğim kadarı ile 6 kanal uyumlu ilk pc ler -ob olarak- amd k7 çipler idi. daha doğrusu nvidia nforce 2 çipsetleri.
amd nin bellek kontrolcü ve işlemci yongaseti baya ucuza üreticek yol bulunca kalan boşluğa nvidia bi lan çipi ve bi ses yongası sıkıştırıvermişti. tabii bu yonga çok sorunlu idi. bazı anakart versiyonlarında dip gürültü oluyormuş. çözebilen üretici de vardı çözemeyen de.
sözün özü tv de 5+1 kullanmak zordur arkadaşlar tv de 5+1 kullanıcaksanız 500 tl ve üstünü vermeniz lazım ki bu durumda alacağınız ürün de ses bakımından sizi tatmin etmeyebilir. benim tavsiyem koakstan çalışan özel makineler var. 200 lira 300 lira falan. onu alıp bildiğniz iyi bi normal 5+1 almanız.

8 kanal çok şey demiyecem arkadaşlar. orkestraların standardı. ve nerde ise hiç kullanılmıyor. canlı performansda deniyor ama onda bile kullanan pek görmedim. hellboy 2 de bahsedilen "günün birinde dünyanın hatasını anlayacağı" 8 kanallılar bunlar işte :)
 
Son düzenleme:

Basri

Bronz Üye
11 Eki 2018
80
18
Merhaba ;
Senin gibi bu konuda master yapmış bi arkadaşı bulmuşken eğer kusura bakmazsan bu tavsiye isticem.
Ben ses sistemi konusundan pek anlamıyorum işin açıkçası bu yakınlarda Vestel iş 9400 model bu TV aldım TV normal yayında çok iyi ama film seyrederken görüntü süper olmasına rağmen sesi iyi değil nesi var derseniz mesela bir sahnede fondan gelen müzik o sırada konuşan insan seslerini bastırıyor sesi açınca (pek açılmıyor da neyse) bu sefer müzik patlıyor yani adam gibi bi filim seyredemiyorum neyse birkaç gün önce bi arkadaşın ses sistemiyle ilgili (Logitech z623) sorunundan dolayı araştırmaya başladım özellikleri (2+1) tam benim istediğim gibi çünkü evim daha dogrusu oturduğum oda 5+1 i kaldıracak kadar büyük değil tabi bunda bütçede önemli bir neden bu bilgiler ışığında Logitech z623 nasıldır tavsiye edermisiniz birde bu modelin z625 i var bunda da optik çıkış var ama arada yaklaşık 300 TL fark da var sizce bu fiyat farkına değermi veyahut sizin tavsiye edeceğiniz marka ve model ne olur.
Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama bir kere alıcam bir daha değiştirme şansım yok onun için iyice araştırmam lazım bütçe en fazla 2000 TL teşekkürler şimdiden
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
490
63
23
Merhaba ;
Senin gibi bu konuda master yapmış bi arkadaşı bulmuşken eğer kusura bakmazsan bu tavsiye isticem.
Ben ses sistemi konusundan pek anlamıyorum işin açıkçası bu yakınlarda Vestel iş 9400 model bu TV aldım TV normal yayında çok iyi ama film seyrederken görüntü süper olmasına rağmen sesi iyi değil nesi var derseniz mesela bir sahnede fondan gelen müzik o sırada konuşan insan seslerini bastırıyor sesi açınca (pek açılmıyor da neyse) bu sefer müzik patlıyor yani adam gibi bi filim seyredemiyorum neyse birkaç gün önce bi arkadaşın ses sistemiyle ilgili (Logitech z623) sorunundan dolayı araştırmaya başladım özellikleri (2+1) tam benim istediğim gibi çünkü evim daha dogrusu oturduğum oda 5+1 i kaldıracak kadar büyük değil tabi bunda bütçede önemli bir neden bu bilgiler ışığında Logitech z623 nasıldır tavsiye edermisiniz birde bu modelin z625 i var bunda da optik çıkış var ama arada yaklaşık 300 TL fark da var sizce bu fiyat farkına değermi veyahut sizin tavsiye edeceğiniz marka ve model ne olur.
Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama bir kere alıcam bir daha değiştirme şansım yok onun için iyice araştırmam lazım bütçe en fazla 2000 TL teşekkürler şimdiden
Basri kardeşim ben sana yazmışmıydım sanki başka bi konuda :krotey z623 ü şiddetle tavsiye ederim.komşuluk ilişkilerin bozulur aman dikkat et ha
 

Basri

Bronz Üye
11 Eki 2018
80
18
Evet yazmıştın ben acaba bu sistemin başka bir alternatifi olabilirmi acaba diyerek daha ayrıntılı derdimi anlatmak istedim cevabın için teşekkürler
Mesajınız Birleştirildi:

Evet yazmıştın ben acaba bu sistemin başka bir alternatifi olabilirmi acaba diyerek daha ayrıntılı derdimi anlatmak istedim cevabın için teşekkürler
Bide şu optik çıkışlı olani merak ediyorum sence daha kaliteli ses adına optik çıkışlı için ne dersin acaba ?
 

meebbe 

Silver Üye
25 Şub 2018
789
93
27
hazır anlayan birini bulmuşken sorayım .soundbarlar hakkında bilginiz var mı bilmiyorum ancak samsung hw 551 nasıldır?

Mesajınız Birleştirildi:

meebbe @meebbe , yolgezer @yolgezer
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
490
63
23
Evet yazmıştın ben acaba bu sistemin başka bir alternatifi olabilirmi acaba diyerek daha ayrıntılı derdimi anlatmak istedim cevabın için teşekkürler
Mesajınız Birleştirildi:


Bide şu optik çıkışlı olani merak ediyorum sence daha kaliteli ses adına optik çıkışlı için ne dersin acaba ?
bence gerek yok boşa para vermeye ama gönlün ondan yanaysa al tabiki bak şöyle bi örnek sunayım kardeşim bende daha önceden tvde logitech z333 bağlıydı 2+1 inan bana bi baslı şarkı açtım tvde ki bilgisayardaki ses performansı açısından fark var bilgisayarda basslar daha dolgun ses daha da tatlı çıkıyor buda zevk ve keyif veriyor yani optik çıkışlıyı alsanda tvden yüzde yüz performans almassın dediğim gibi kulaklık olan her cihaz yüzde yüz performans vermez buna tv,telefon,tablet VS örnek verebiliriz. Bilgisayarda anakartında Ses kartı beslemeyi daha iyi sağlar yok abi ben ses manyağıyım piskopatım derken ses kartı takarsın pc ye ozaman nişan düğün olur evde ama apartman ortamı olduğu için gerek yok derim ayrıca yüksek sesi çok uzun dinlemek ruhsal sağlımızı ve işitme duyumuzda kayba neden olabilir.:hayir:ok
Mesajınız Birleştirildi:

Sevgili yol gezer kardeşim bu Bilgilendirme yazısı için gece saatinde yazıp emek vermişsin bilgi paylaşımın için teşekkürler bu arada
 

Basri

Bronz Üye
11 Eki 2018
80
18
Çoooook teşekkür ederim şimdi kafamdaki soru işaretleri gitti artık alım aşamasına gecebilirim
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
490
63
23
Çoooook teşekkür ederim şimdi kafamdaki soru işaretleri gitti artık alım aşamasına gecebilirim
bayiden alma derim yada normal satıcılardan kardeşim N11 ve gitti gidiyordan al veya hepsi buradan fiyatlar çok oynak takip et ve ayrıca şunu diyim sana bi site vardı nano katalog tu galiba o yurtdışı site bulaşma ona :hayir sakın bu ürünün fiyatı 1200 den yukarı çıkıyor yani en son öyleydi malum dolara bağlı fiyatlar misal ben babama telefon alcam hepsi burada dan fiyatı takip ediyorum birgün 1.140 Tl ertesi gün bakıyorum 1.120 Tl değişiyor hep :mutlu
Mesajınız Birleştirildi:

Aldıktan sonra bana bilgi ver kardeşim sana tavsiyelerde bulanayım :ok
 

Basri

Bronz Üye
11 Eki 2018
80
18
N11 2249 TL ama en fazla 3 taksit yapıyor hepsi burada 12 takside kadar çıkıyor ama oda vade farkı koyuyor en iyisi biraz takipte kalmak 2. Eller için ne dersin 700 TL ye var ama ne kutu nede garanti var çok temizdir diyor ama ne kadar güvenilir bir de peşin 900 TL ye veren var garantili yeri uzak bana (Maltepe) birazda nakit sorunu var işin doğrusu en iyisi biraz Stoya ya yatıp beklemek
Mesajınız Birleştirildi:

1249 n11 de yanlış yazmışım
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
Merhaba ;
Senin gibi bu konuda master yapmış bi arkadaşı bulmuşken eğer kusura bakmazsan bu tavsiye isticem.
Ben ses sistemi konusundan pek anlamıyorum işin açıkçası bu yakınlarda Vestel iş 9400 model bu TV aldım TV normal yayında çok iyi ama film seyrederken görüntü süper olmasına rağmen sesi iyi değil nesi var derseniz mesela bir sahnede fondan gelen müzik o sırada konuşan insan seslerini bastırıyor sesi açınca (pek açılmıyor da neyse) bu sefer müzik patlıyor yani adam gibi bi filim seyredemiyorum neyse birkaç gün önce bi arkadaşın ses sistemiyle ilgili (Logitech z623) sorunundan dolayı araştırmaya başladım özellikleri (2+1) tam benim istediğim gibi çünkü evim daha dogrusu oturduğum oda 5+1 i kaldıracak kadar büyük değil tabi bunda bütçede önemli bir neden bu bilgiler ışığında Logitech z623 nasıldır tavsiye edermisiniz birde bu modelin z625 i var bunda da optik çıkış var ama arada yaklaşık 300 TL fark da var sizce bu fiyat farkına değermi veyahut sizin tavsiye edeceğiniz marka ve model ne olur.
Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama bir kere alıcam bir daha değiştirme şansım yok onun için iyice araştırmam lazım bütçe en fazla 2000 TL teşekkürler şimdiden
hocam bahsettiğim gibi tvler stereodur. ancak fi,lmler 5+1 yapılır. insan sesi de tek kanaldır ve sesi koyanlar ne yazık ki insan sesini ister istemez arttıramıyor. ya decoderli bi sistem alıcaksın ya decoderi ayrı alıcaksın ya da benimki gibi eski bi altec lansing türü insan sesini belirginleştirebilen dolby destekli 5+1 alıcaksın.
not: decoderli bile alsan uydudan gelen sesler gene stereodur ve gene işine yaramıyacak. tavsiyem benim ses sisteminden bulman. piyasad hala var. al bi tane bozuk mozuk tamir ettir. işini anca o görür.
Mesajınız Birleştirildi:

hazır anlayan birini bulmuşken sorayım .soundbarlar hakkında bilginiz var mı bilmiyorum ancak samsung hw 551 nasıldır?

Mesajınız Birleştirildi:

meebbe @meebbe , yolgezer @yolgezer
sound bar alıp kullanan görmedim ya. alıyor adamlar süs niyetine koyuyorlar duruyor. bi de sound bar dediğnm şey aslında mono ya da stereo olmalı . ama adam tutmuş 5+1 yapmış. ya 5+1 in mantığı çevresellik.
aslında bunlar biraz "siz 5+1 nedir bilmiyorsunuz. bize kablo maliyeti çıkarttırmayın" mantığı ile üretilmiş eşyalar benim gözümde :)
Mesajınız Birleştirildi:

bence gerek yok boşa para vermeye ama gönlün ondan yanaysa al tabiki bak şöyle bi örnek sunayım kardeşim bende daha önceden tvde logitech z333 bağlıydı 2+1 inan bana bi baslı şarkı açtım tvde ki bilgisayardaki ses performansı açısından fark var bilgisayarda basslar daha dolgun ses daha da tatlı çıkıyor buda zevk ve keyif veriyor yani optik çıkışlıyı alsanda tvden yüzde yüz performans almassın dediğim gibi kulaklık olan her cihaz yüzde yüz performans vermez buna tv,telefon,tablet VS örnek verebiliriz. Bilgisayarda anakartında Ses kartı beslemeyi daha iyi sağlar yok abi ben ses manyağıyım piskopatım derken ses kartı takarsın pc ye ozaman nişan düğün olur evde ama apartman ortamı olduğu için gerek yok derim ayrıca yüksek sesi çok uzun dinlemek ruhsal sağlımızı ve işitme duyumuzda kayba neden olabilir.:hayir:ok
Mesajınız Birleştirildi:

Sevgili yol gezer kardeşim bu Bilgilendirme yazısı için gece saatinde yazıp emek vermişsin bilgi paylaşımın için teşekkürler bu arada
işsizim hocam işsiz. öyle vakit geçsin diye.
 

Koro96 

Bronz Üye
24 Şub 2019
490
63
23
hocam bahsettiğim gibi tvler stereodur. ancak fi,lmler 5+1 yapılır. insan sesi de tek kanaldır ve sesi koyanlar ne yazık ki insan sesini ister istemez arttıramıyor. ya decoderli bi sistem alıcaksın ya decoderi ayrı alıcaksın ya da benimki gibi eski bi altec lansing türü insan sesini belirginleştirebilen dolby destekli 5+1 alıcaksın.
not: decoderli bile alsan uydudan gelen sesler gene stereodur ve gene işine yaramıyacak. tavsiyem benim ses sisteminden bulman. piyasad hala var. al bi tane bozuk mozuk tamir ettir. işini anca o görür.
Mesajınız Birleştirildi:


sound bar alıp kullanan görmedim ya. alıyor adamlar süs niyetine koyuyorlar duruyor. bi de sound bar dediğnm şey aslında mono ya da stereo olmalı . ama adam tutmuş 5+1 yapmış. ya 5+1 in mantığı çevresellik.
aslında bunlar biraz "siz 5+1 nedir bilmiyorsunuz. bize kablo maliyeti çıkarttırmayın" mantığı ile üretilmiş eşyalar benim gözümde :)
Mesajınız Birleştirildi:


işsizim hocam işsiz. öyle vakit geçsin diye.
en kısa sürede iş bulman dileklerimle sevgili kardeşim.
Mesajınız Birleştirildi:

N11 2249 TL ama en fazla 3 taksit yapıyor hepsi burada 12 takside kadar çıkıyor ama oda vade farkı koyuyor en iyisi biraz takipte kalmak 2. Eller için ne dersin 700 TL ye var ama ne kutu nede garanti var çok temizdir diyor ama ne kadar güvenilir bir de peşin 900 TL ye veren var garantili yeri uzak bana (Maltepe) birazda nakit sorunu var işin doğrusu en iyisi biraz Stoya ya yatıp beklemek
Mesajınız Birleştirildi:

1249 n11 de yanlış yazmışım
Benim dostum var burda oda aynı sistemi almıştı benim üyelikten n11 den istersen sorayım satarsa garantisi var halen sanırım 1-2 ay önce almıştı aynı ay almıştık öyle hatırlıyorum sorayım istermisin ?
 

Umut Barış

Sadece Forum
Süper Moderatör
23 Kas 2017
6,365
113
aslında bunlar biraz "siz 5+1 nedir bilmiyorsunuz. bize kablo maliyeti çıkarttırmayın" mantığı ile üretilmiş eşyalar benim gözümde
Maliyet keşke kablo olsa. DVD'li veya Bluray'li sistemlerini de gördük.
Samsung en son lamba transistör koymuştu amfi katına. :hihi

Gerçek sinema deneyimi dediğiniz gibi 6 & 8 kanal ile yaşanır. 8 kanal ne kadar tercih ediliyor bilmiyorum.



Oda ölçüleri, dinleme mesafesi, eşyaların konumu vs. etkenler göz önüne alınmalı.

Analog sistemlere, basit sayısal çözücüler alıp (decoder) işi çözmek de güzel fakat analog sistemde eğer kanalların ses seviyeleri ayrı ayarlanamıyorsa, o zaman keyif verici olmayabiliyor.

Çoğu Logitech modelinde böyle birşey yok gördüğüm kadarıyla. PC'ye göre tasarlandığı için, takan kullanıcı ses kartı yazılımından ayarlar diye düşünüyor adamlar da doğal olarak. Zaten sistemin sürücülerinin kapasitesi, ederi belli. :hihi

Olsa olsa Z5500, Z906 gibi sistemlerde her kanalın ayrı ayarı vardır diye düşünüyorum.

Bir zamanlar Pioneer'ın HTP-071 isimli giriş seviye sinema sistemi paketi vardı. 600 TL gibi bir fiyattan epey alıcısı olmuştu sanırım.
Sinema tecrübesine adım atmak için fena bir seçenek değildi bence. Dinleme imkanım olmadı ama o fiyatlara analog sistem almaktan iyiydi o zamanlar.



Soundbar'ların çoğu stereo zaten, belirli bir fiyatın üzerindeki ürünler çok kanal destekliyor o kadar.
İşi ses olan firmaların High-End soundbar modelleri dişe dokunur çözümler sunuyor ama onların da fiyatı bir televizyon kadar, hatta televizyondan daha pahalı olanları da mevcuttur eminim.

Her şeyden önce bir apartman dairesinde oturuyorsanız, sorun çıkarmayan bir komşunuzun ve ses yalıtımınızın iyi olması gerekli. :hihi
Arkadaşım 1+1'de oturuyor, duvarlar kağıt gibi, o evde mümkün değil film izlenmez mesela. :kop
 

yolgezer

Bronz Üye
2 Haz 2019
398
43
Maliyet keşke kablo olsa. DVD'li veya Bluray'li sistemlerini de gördük.
Samsung en son lamba transistör koymuştu amfi katına. :hihi

Gerçek sinema deneyimi dediğiniz gibi 6 & 8 kanal ile yaşanır. 8 kanal ne kadar tercih ediliyor bilmiyorum.



Oda ölçüleri, dinleme mesafesi, eşyaların konumu vs. etkenler göz önüne alınmalı.

Analog sistemlere, basit sayısal çözücüler alıp (decoder) işi çözmek de güzel fakat analog sistemde eğer kanalların ses seviyeleri ayrı ayarlanamıyorsa, o zaman keyif verici olmayabiliyor.

Çoğu Logitech modelinde böyle birşey yok gördüğüm kadarıyla. PC'ye göre tasarlandığı için, takan kullanıcı ses kartı yazılımından ayarlar diye düşünüyor adamlar da doğal olarak. Zaten sistemin sürücülerinin kapasitesi, ederi belli. :hihi

Olsa olsa Z5500, Z906 gibi sistemlerde her kanalın ayrı ayarı vardır diye düşünüyorum.

Bir zamanlar Pioneer'ın HTP-071 isimli giriş seviye sinema sistemi paketi vardı. 600 TL gibi bir fiyattan epey alıcısı olmuştu sanırım.
Sinema tecrübesine adım atmak için fena bir seçenek değildi bence. Dinleme imkanım olmadı ama o fiyatlara analog sistem almaktan iyiydi o zamanlar.



Soundbar'ların çoğu stereo zaten, belirli bir fiyatın üzerindeki ürünler çok kanal destekliyor o kadar.
İşi ses olan firmaların High-End soundbar modelleri dişe dokunur çözümler sunuyor ama onların da fiyatı bir televizyon kadar, hatta televizyondan daha pahalı olanları da mevcuttur eminim.

Her şeyden önce bir apartman dairesinde oturuyorsanız, sorun çıkarmayan bir komşunuzun ve ses yalıtımınızın iyi olması gerekli. :hihi
Arkadaşım 1+1'de oturuyor, duvarlar kağıt gibi, o evde mümkün değil film izlenmez mesela. :kop
apartman komşusu diyorsan git kulaklık al kardeşim :)
şaka bi yana soundbar alıp da kullanan görmedim ama satılıyormuş. kim alıyorsa :)
altec gibi markaların çok eski ürünleri her kanalı ayarlatıyopr. ondan alın diyorum bu konularda süğper bi alet. özellikle aux girip onun merkez sesini arttırabilmek harika bi şey ki bu yüzden tavsiye ediyorum. ama sağlamını bulmak zor. sonuçta 2007 model bi alet.
decoder aldıktan sonra merkez ses zaten normal geleceği için sorun yok hocam. asıl sorun bu da değil. uydudan gelen stereo olduğu için hiç bi işe yaramayacağını diyorum. yani bu nedenle ya decoderli amfi ya da decoder ayrı amfi de alsanız tv den kendi bildiğiniz 6 kanal kayıtları izleyerceksiniz ya da uydu için altec alacaksınız. ben de çektim çünkü sizin çektiğiniz şeyi ve tek çözümü bu. başka bi çözüm yok. çünkü kanal zaten stereoda yanlış kayıtlandığı için böyle bi sorun oluşuyor.
 
Üst Alt