Seçimlik Hakkı Durumunda Malın Ücret İadesi Garanti Servisinden mi Satıcıdan mı Alınır?

E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
Merhaba dostlar, öncelikle herkese iyi forumlar dilerim. Bilgisayarım garantisinin bitmesine 25 gün civarı kala bozuldu. Ürünü yetkili partner garanti servisine elden teslim ettim. Ürünü teslim ettiğim gün ile cumartesi günleri dahil olarak dokuzuncu iş gününde teslim alabilirsiniz mesajı geldikten sonra ertesi gün yani onuncu iş gününde teslim aldım. Garanti kapsamında parça değişimi olmuştu. Ürünü teslim aldım imzamı attım teslim belgemi aldım fakat aynı gün cihazın tamir olmadığını gördüm. Bundan ötürü cihazı aynı gün, aynı sorundan dolayı tekrardan servise verdim ve yeni bir dosya açıldı. Şu anda cihaz cumartesi günleri dahil on iş günüdür serviste. Bunlara ek olarak bu 25 günlük süreçte bilgisayarın garanti süresi de doldu. Garantiye teslim ettiğim günden beridir de 19 iş günü geçti ama tabii bu sırada cihazı birkaç saatliğine teslim almış da bulundum.

Şimdi benim sorum şu. Cihaz ola ki gene bazı parçalar değiştikten sonra tamir olmazsa anladığım kadarıyla seçimlik hakkım başlıyor. Çünkü cihazı aynı sorundan 2 kez tamir ettirdim ve 3. kez yine bozulmuş oluyor. Bu durumda ben ücret iadesi talep ederken nasıl bir şey yapmam gerekiyor? Bu ücreti, cihazı satın aldığım teknoloji market mi karşılayacak yoksa cihazın yetkili partner garanti servisinden mi istemem gerekiyor? Bir de cihazın şu anda garantisi doldu ama cihaz dün itibariyle 19 iş günüdür serviste. Bunun bir etkisi olur mu? Şimdiden teşekkür ederim, iyi forumlar.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
22,783
Bahsettiğiniz durum oluşursa, yıl içerisinde 3 kez aynı arızayı yapması durumunda ücretsiz değişim yada ücret iadesi isteyebilirsiniz. Garanti süresini geçmesini kafanıza takmayın onarımda geçen süre garanti süresine eklenir.

Cihazı teslim alın duruma göre tekrar konuşuruz.
 
E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
Bahsettiğiniz durum oluşursa, yıl içerisinde 3 kez aynı arızayı yapması durumunda ücretsiz değişim yada ücret iadesi isteyebilirsiniz. Garanti süresini geçmesini kafanıza takmayın onarımda geçen süre garanti süresine eklenir.

Cihazı teslim alın duruma göre tekrar konuşuruz.
Hocam işin doğrusu günlerdir bilgisayarsızım, eski makine ile idare ediyorum ve bundan ötürü cihazda yine bir sıkıntı olursa aynı gün iade sürecini başlatmak istiyorum. Bu yüzden erkenden konu açtım hızlıca iade edebilmek için.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
22,783
Hocam işin doğrusu günlerdir bilgisayarsızım, eski makine ile idare ediyorum ve bundan ötürü cihazda yine bir sıkıntı olursa aynı gün iade sürecini başlatmak istiyorum. Bu yüzden erkenden konu açtım hızlıca iade edebilmek için.
ben olsam iade etmezdim.! Alacağınız iade tutarıyla buğünün fiyatlarıyla cihaz alabileceğinizi sanmıyorum.
Eşdeğer ürün ellerinde yoksa misliyle değişim hakkınızı kullanın.
 
E Çevrimdışı

Evenstar

Yeni Üye
27 Tem 2025
7
ben olsam iade etmezdim.! Alacağınız iade tutarıyla buğünün fiyatlarıyla cihaz alabileceğinizi sanmıyorum.
Eşdeğer ürün ellerinde yoksa misliyle değişim hakkınızı kullanın.
Hocam cihazı satın aldığımda son modeldi şu an eskidi. Fatura ücretinin üstüne biraz ekleme yapınca 2025 modelini alabiliyorum. O yüzden ücret iadesi benim için daha uygun.
 
Geri
Üst Alt