Şanzıman Takozundaki boşluk muayeneden geçer mi?

slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Takozları kontrol ediyorlar. Şanzıman takozundan net emin değilim ancak motor takozu ağır hasar olarak geçiyor.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Benim aracımda şanzıman takozunu değiştirince motor titreşimleri çok hissediliyor ve kısa sürede yine patlıyor. O yüzden 10 yıldır 5 kere patlak şekilde muayeneye girmişimdir, farkedilmedi. Zaten lövye ile kontrol ediliyor, direkt göze çarpmıyor.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Hasar yok ama metal yorgunluğu vesaire kaynaklı vardır belki. Ağırlaşınca direksiyon da hafif sağa kayıyor ki bu da burkulmaya işaret zaten.

Ama takozun patlama sebebi muhtemelen motorun çok hızlı tepki veriyor olması lpgde iken.
Hocam konunun detayını Sota Sota Başkan ve siz daha iyi bilirsiniz ama, normalde belirli seviyede esnemeye dayanıklı olması gerekli diye düşünüyorum malzemeyi yapısı gereği. LPG eğer doğru ayarlandıysa torku değiştirmez gibi bir fikrim var ama söylediğiniz gibi mühendislik dışı tek etken LPG gibi görünüyor.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
957
29
Hocam konunun detayını Sota Sota Başkan ve siz daha iyi bilirsiniz ama, normalde belirli seviyede esnemeye dayanıklı olması gerekli diye düşünüyorum malzemeyi yapısı gereği. LPG eğer doğru ayarlandıysa torku değiştirmez gibi bir fikrim var ama söylediğiniz gibi mühendislik dışı tek etken LPG gibi görünüyor.
Gaz kelebeği zaten telli, enjektörlerden ayarlanabildiği kadar ayarlıyorlar da yine de benzindeki gibi yumuşak gaz kes gaz ver yapmıyor. Gaz kelebeğinin rölanti için çalışan elektronik bölümü bu yumuşatmayı yapıyor ve muhtemelen onun da ayarı yok veya yaygın değil. O yüzden normal yani ciddi de bir problem değil zaten.
 
Akigo35 Çevrimdışı

Akigo35 

Süper Üye
20 Tem 2020
1,124
43
Sanırım Avrupa standartlarinda bakılıyor artık, o yüzden sorun olmaz. Emniyet kemeri, far ayarı, yağ kaçakları, el freni, lasik dişleri 5 mm üzeri olması gerekli, dikiz ve iç ayna, ana sasede çürük vs bunlar birinci kontrol ettikleri seyler. Diğer şeylere bakmıyorlar
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,744
Sanırım Avrupa standartlarinda bakılıyor artık, o yüzden sorun olmaz. Emniyet kemeri, far ayarı, yağ kaçakları, el freni, lasik dişleri 5 mm üzeri olması gerekli, dikiz ve iç ayna, ana sasede çürük vs bunlar birinci kontrol ettikleri seyler. Diğer şeylere bakmıyorlar
Bizde diş derinliği 1.7mm ve üzeri olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam
 
Geri
Üst Alt