Samsung Q70 ve Samsung HW-A450 uyumsuzluğu

M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
Merhaba arkadaşlar konuyu nasıl açacağımı bilemedim en son bu şekilde açmaya karar verdim. Biraz uzun olacak ama gerçekten yardımınıza ihtiyacım var.

1 Kasım 2021 tarihinde Teknosa internet sitesinden "Samsung 55Q70T" model televizyonu satın aldım, servis geldi kurulumunu yaptı ve ürünü kullanmaya başladım, ürün 2 hafta sonra kablosuz olarak internete bağlanmamaya, kumandadaki bazı tuşları algılamamaya başladı. Doğal olarak müşteri hizmetlerini arayıp yardım istedim, telefon direktifleri ile kumandada bazı tuşlara uzun uzun basarak bir şeyler yapmaya çalıştık ve televizyonu tamamen kilitledik, artık açma kapama yapmaktan başka hiçbir şey yapamıyordum, diğer tuşlara basınca "uygun değil" hatası alıyordum. Hal böyle olunca telefondaki görevli bana bir servis kaydı oluşturdu ve macera başladı.

Haftasonu servis geldi yerinde inceledi ve tv'yi götürmeye karar verdiler, tv bir hafta sonra sadece reset atılmış şekilde geri döndü, servisteki çocuklar tekrar kurulum yaptı, internete bağlandılar ve gittiler, onlar gittikten yarım saat sonra tv tekrar aynı hataları vermeye, tekrar internete bağlanmamaya başladı.

Artık müşteri hizmetlerini aradan çıkarmış, direkt servis ile konuşmaya başlamıştım, servis çok iyi niyetliydi, ancak üzülerek belirtiyorum ki televizyon tamirinden hiç mi hiç anlamıyorlardı, zaten asıl işleri klima ve tesisat olan bir kuruluştu.

Yaklaşık bir hafta süren müzakereler sonucu tv'nin sorunlu olduğuna ikna edebildim ve anakart değişmesi gerektiğini söylediler(tabi ki bunu kendileri anlayamadı ben ısrar ettim, onlar da istanbuldan daha yetkili biriyle konuşup ondan icazet aldılar).

Bir hafta sonra anakart geldi, evde koltuğun üstünde anakart değişimi yaptılar. (Bu sırada evde değildim, eşim vardı.) Eve geldiğimde televizyonun arka kısmını tam oturtamadıklarını fark edip ben elimle oturttum.

Bütün bu badirelerden sonra tv normal şekilde çalışmaya başladı, sadece ufak bir sıkıntı kaldı.

Tv'ye yine aynı marka "Samsung HW-A450" adlı ses sistemine optik kablo ile bağlı. Tv'den film izlerken takriben 10 dakika sonra ses sistemi kendi koparıyor, ses tvye geçiyor, 15 saniye ses tvden geliyor, sonra tekrar ses sistemine geçiyor. Bu olay her 10dakikada bir tekrar ediyor. Bu sorunu çözmek için yaptıklarım:

1. Bütün kabloları iyice kontrol ettim, bir sıkıntı yok.
2. Optik kabloyu değiştirdim, sorun devam etti.
3. Ses sistemini ve tvyi bluetoth ile bağladım, kopmalar devam etti.
4. Samsungun sitesinden ses sisteminin güncel sürümünü indirip usb ile ses sistemine yükledim, yine kopmalar devam etti.

Samsung müşteri hizmetlerine saatlerce dil döktüm, gelen yetkili servisin klimacı olduğunu, tv ve ses sistemlerinden zerre anlamadığını ifade ettim, ama nuh diyip peygamber demediler yine aynı çocukları yolladılar eve ve sorun hala devam ediyor.(Küçük bir ilçede yaşadığım için tek servis var, başka yerden de servis yolluyamıyormuş samsung)

Şimdi değerli bilgili kardeşlerim

1. Sorun tv'de mi ses sisteminde mi ?
2. Sorunu nasıl çözebilirim ?
3. Tüketici hakem heyetine gitmeli miyim ?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,620
Samsung'un çözüm konusunda bu kadar yetersiz kalması üzücü.
Ses sistemini sıfırlamayı denediniz mi?
Yeniden eşleştirme vs?

İşe yaramıyorsa muhtemelen gelen anakart da sorunlu olabilir.
Belki de mevcut kart tamir edildi bilemeyiz.

Bence sorun TV'de olabilir.
Aynı soundbar'ı başka bir Samsung televizyon ile bir süre çalıştırmayı deneyin.
En azından sorunun kaynağını en basit şekilde anlamış oluruz.
Kopma olmuyorsa demek ki sorun TV'de diyebiliriz.

Bir video kaydı alın, bilirkişi muhtemelen sorunu da yerinde gelip görecektir, o da kopmayı kendi gözüyle görürse lehinize bir karar çıkar zaten. Zaman alacak bir süreç tabi. Ürünü yenisi ile değişime yanaşmazlarsa vs.

A Adem Helvacı
 
M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
Samsung'un çözüm konusunda bu kadar yetersiz kalması üzücü.
Ses sistemini sıfırlamayı denediniz mi?
Yeniden eşleştirme vs?

İşe yaramıyorsa muhtemelen gelen anakart da sorunlu olabilir.
Belki de mevcut kart tamir edildi bilemeyiz.

Bence sorun TV'de olabilir.
Aynı soundbar'ı başka bir Samsung televizyon ile bir süre çalıştırmayı deneyin.
En azından sorunun kaynağını en basit şekilde anlamış oluruz.
Kopma olmuyorsa demek ki sorun TV'de diyebiliriz.

Bir video kaydı alın, bilirkişi muhtemelen sorunu da yerinde gelip görecektir, o da kopmayı kendi gözüyle görürse lehinize bir karar çıkar zaten. Zaman alacak bir süreç tabi. Ürünü yenisi ile değişime yanaşmazlarsa vs.

A Adem Helvacı
Ses sistemini sıfırladım, sorun yine devam etti. Başka tvde denemek mantıklı geldi.
Video kaydı alıp en kısa zamanda yükleyeceğim teşekkür ederim.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Menülerde güç tasarrufu gibi bir şey var mı? Eğer hep aynı anda kapatıyorsa tv menülerini kurcalayın bir derim. Ses menüsünde uzman ayar gibi bir başlık vardı, kısa bir süre bu tv bendeydi ve lg ses sistemi bağlamıştım optik kabloyla. Belirttiğiniz gibi bir sorun yaşamadım ama o menü aklımda kalmış.
 
M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
Menülerde güç tasarrufu gibi bir şey var mı? Eğer hep aynı anda kapatıyorsa tv menülerini kurcalayın bir derim. Ses menüsünde uzman ayar gibi bir başlık vardı, kısa bir süre bu tv bendeydi ve lg ses sistemi bağlamıştım optik kabloyla. Belirttiğiniz gibi bir sorun yaşamadım ama o menü aklımda kalmış.
yorumunuz için teşekkür ederim, iş dönüşü kontrol edip, editleyeceğim.
 
M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
Mutlu yıllar arkadaşlar,

Sorunu videoya almaya çalıştım ancak tv bana nazire yaparcasına kayıttayken hiç kopma yapmadı, videoyu kapayınca bi kaç kere kopma yaptı, kendimi young deneyinde ortama gözlemci konunca karakteristiği değişen elektronları açıklamaya çalışan bilim insanı gibi hissettim ve tvyi kapadım.

Ancak şöyle bir şey fark ettim, tvnin arkasındaki anten kablosunu takmayınca hiç kopma yapmıyor, böyle bir şey olabilir mi?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,620
Mutlu yıllar arkadaşlar,

Sorunu videoya almaya çalıştım ancak tv bana nazire yaparcasına kayıttayken hiç kopma yapmadı, videoyu kapayınca bi kaç kere kopma yaptı, kendimi young deneyinde ortama gözlemci konunca karakteristiği değişen elektronları açıklamaya çalışan bilim insanı gibi hissettim ve tvyi kapadım.

Ancak şöyle bir şey fark ettim, tvnin arkasındaki anten kablosunu takmayınca hiç kopma yapmıyor, böyle bir şey olabilir mi?
Yani anakartta bir arıza yoksa, ya da o kablo başka kablonun yerinden oynamasına sebep vermiyorsa olmaz.
Olmaması lazım mantıken.
E ikisi de Samsung marka, verin servise biraz da onlar uğraşsın ne diyelim hocam.:kiskis
 
M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
Yani anakartta bir arıza yoksa, ya da o kablo başka kablonun yerinden oynamasına sebep vermiyorsa olmaz.
Olmaması lazım mantıken.
E ikisi de Samsung marka, verin servise biraz da onlar uğraşsın ne diyelim hocam.:kiskis
Ya işte sorun serviste zaten, Adem abi de daha önce çok video yaptı bununla ilgili, servisin asıl işi klima sistemleri, tvyi kutusuna daha koymadan götürüyorlar, resetleyip geri getiriyorlar, samsung ise ölü taklidi yapıyor.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,620
Ya işte sorun serviste zaten, Adem abi de daha önce çok video yaptı bununla ilgili, servisin asıl işi klima sistemleri, tvyi kutusuna daha koymadan götürüyorlar, resetleyip geri getiriyorlar, samsung ise ölü taklidi yapıyor.
Kablo değiştirip deneyin.
Soundbar'ı farklı TV'de deneyin veya mevcut TV'nize farklı soundbar takın.
Bizim de uzaktan yapabileceklerimiz bunlar.

Belki A Adem Helvacı video çeker, Samsung daha fazla özen gösterir bilemem. :kop
 
M Çevrimdışı

metin7

Yeni Üye
29 Ara 2021
48
34
tv yine bozuldu arkadaşlar, ses sisteminin bir günahı yokmuş, tv aynı sorunu vereye başladı yeni konu açıp akıl alacağım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt