Sahibinden, alıcı ürünü hasarlı iade etti

L Çevrimdışı

lgkullanan

Yeni Üye
27 Mar 2021
7
44
Modem'i param güvende ile satın alan alıcı, modem ona ulaştıktan sonra, onay için verilen 48 Saat'in 47inci saatinde ürünü iade etmeye karar verdi. Sonra 4 gün içinde kargoya vermesi gerekiyordu, 4üncü günün sonunda kargoya verdi. Sonra Yurtiçi Kargo paketi, eve getirmediği halde teslim edilemedi dedi. Ben de kargoya gidip teslim almak durumunda kaldım. Paketi açtım, modemin adaptörü kırık çıktı. Fotoğrafını çekip Sahibinden'e gönderdim. Beni aradılar, bu durumda benim yasal süreç başlatmam gerektiğini söylediler. şu anda adaptör kırık olduğundan modemi de test edemiyorum. 300 liralık modem için binlerce liralık yasal işlem mi başlatacağım? 1 hafta içinde yasal süreç başlattığımı gösteren bir belge sunamazsam, para alıcıya geri dönecek. Ürünüm de hasarlı kalacak. Bu konuda bilgisi olan var mı? Teşekkürler.
 
M Çevrimdışı

Merlot 

Aktif Üye
26 Ara 2018
264
50
Şu sarı siteye oldum olası bir türlü ısınamadım,
almak bi dert satmak başka bi dert
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
Klasik get dolandırıcılığı. Bir şey yaptırabilme hakkınız olsa bile uzun sürecek maalesef.
Ki önce elinizde kanıt olması lazım. Yani gönderim öncesi ürünün sağlam olduğuna dair.
 
L Çevrimdışı

lgkullanan

Yeni Üye
27 Mar 2021
7
44
Klasik get dolandırıcılığı. Bir şey yaptırabilme hakkınız olsa bile uzun sürecek maalesef.
Ki önce elinizde kanıt olması lazım. Yani gönderim öncesi ürünün sağlam olduğuna dair.
İlandaki fotoğrafda sağlam olduğu görünüyor. Bir de şimdiki hali var. Ama nereden nasıl yasal süreç başlatılır bilmiyorum. Tüketici hakem heyetine yazılabilir mi? Bu durumda ben tüketici değil satıcıyım.
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,098
40
Malum sitelerden satış yaparken şehir dışı gönderim kesinlikle yapmıyorum yaparsamda burdan (Samsun) tanıdığı eşi dostu var ise ona teslim ediyorum

Her türlü dolandırıcılık var umarım modemin içini de değiştirmemişlerdir
 
Son düzenleme:
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,623
İlandaki fotoğrafda sağlam olduğu görünüyor. Bir de şimdiki hali var. Ama nereden nasıl yasal süreç başlatılır bilmiyorum. Tüketici hakem heyetine yazılabilir mi? Bu durumda ben tüketici değil satıcıyım.
THH değil de daha çok karşı tarafı dava etmeniz gerekiyor gibi.
Sahibinden'in sözleşmesine bakın, onları ilgilendiren bir durum yoktur muhtemelen.
Yani varsa bile bir şekilde size buna dair onay verdirtmişlerdir.
Yasadaki açıktan faydalansalar bile lehinize sonuç çıkar mı bilmiyorum.
Beni aşan bir konu.

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
2 gün önce sahibindenden 2 el bir uydu alıcısı aldım 180 tl param güvende sistemi ile.satın aldıktan sonra ürün otomatik olarak yayından kalktı.1 saat sonra telefona mesaj geldi satıcı satışı iptal etti diye .satıcıya mesaj attım neden iptal ettin diye.ürünü başkasına sattım diyor.(ilan yayından kalkmıştı başkası nasıl alacak onuda anlamaş değilim)bende sahibinden müşteri ilişkilerini aradım satıcıyı şikayet etmek için biz birşey yapamıyoruz ancak paranız iade olacak diyorlar satıcıya bir yaptırım uygulayın diyorum yapamayız diyorlar yani lafın kısası dandik bir sistem bu param güvende sistemi.
 
Son düzenleme:
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
2 gün önce sahibindenden 2 el bir uydu alıcısı aldım 180 tl param güvende sistemi ile.satın aldıktan sonra ürün otomatik olarak yayından kalktı.1 saat sonra telefona mesaj geldi satıcı satışı iptal etti diye .satıcıya mesaj attım neden iptal ettin diye.ürünü başkasına sattım diyor.(ilan yayından kalkmıştı başkası nasıl alacak onuda anlamaş değilim)bende sahibinden müşteri ilişkilerini aradım satıcıyı şikayet etmek için biz birşey yapamıyoruz ancak paranız iade olacak diyorlar satıcıya bir yaptırım uygulayın diyorum yapamayız diyorlar yani lafın kısası dandik bir sistem bu param güvende sistemi.
Satıcı'nın siparişi iptal etme hakkı var. Ama bu iptal, profiline olumsuz olarak yansıyor. Hem de bayağı olumsuz: Sıfır puan. Yani bir kere sıfır aldı mı o profil, ortalama 90 puanın üzerine çıkması için çok uğraşması lazım.
Siparişin iptal edilmesine kafayı takmayın derim: Eğer iptal etmeyi gerektirecek ciddi bir gerekçesi yok ise, gayrı ciddi adamların ürünlerinden hayır çıkmaz zaten.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
Satıcı'nın siparişi iptal etme hakkı var. Ama bu iptal, profiline olumsuz olarak yansıyor. Hem de bayağı olumsuz: Sıfır puan. Yani bir kere sıfır aldı mı o profil, ortalama 90 puanın üzerine çıkması için çok uğraşması lazım.
Siparişin iptal edilmesine kafayı takmayın derim: Eğer iptal etmeyi gerektirecek ciddi bir gerekçesi yok ise, gayrı ciddi adamların ürünlerinden hayır çıkmaz zaten.
ürün benim fikir değiştirip istediğime satarım diyor ürünü ben pazarlıkla 150 tl düşürmüştüm bu şekilde satın almıştım tahmini daha yüksek fiyata birine sattı fakat benim anlamadığım ürünü ben aldıktan sonra bakmiştim görüntülemek istediğiniz ilan yayında değil yazıyordu. yani başkasıda nasıl satın alacak onu anlamadım.
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
ürün benim fikir değiştirip istediğime satarım diyor ürünü ben pazarlıkla 150 tl düşürmüştüm bu şekilde satın almıştım tahmini daha yüksek fiyata birine sattı fakat benim anlamadığım ürünü ben aldıktan sonra bakmiştim görüntülemek istediğiniz iaan yayında değil yazıyordu. yani başkasıda nasıl satın alacak onu anlamadım.
GET veya Param Güvende (aynı b..un kahverengisi) sisteminde satılan ürünü tekrar satamaz. Zaten siz de belirtmişsiniz; satın aldıktan sonra ilan kalkar. Aynı ürün üzerine başka biriyle de mesajla pazarlık halindeydi, belki alternatif olarak normal ilan olarak açmıştır, belki farklı platformda da aynı ilanı vardı, belki de sizinle el sıkıştıktan sonra pişman oldu; karektersizlik yapıp vazgeçti...bilemeyiz.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
GET veya Param Güvende (aynı b..un kahverengisi) sisteminde satılan ürünü tekrar satamaz. Zaten siz de belirtmişsiniz; satın aldıktan sonra ilan kalkar. Aynı ürün üzerine başka biriyle de mesajla pazarlık halindeydi, belki alternatif olarak normal ilan olarak açmıştır, belki farklı platformda da aynı ilanı vardı, belki de sizinle el sıkıştıktan sonra pişman oldu; karektersizlik yapıp vazgeçti...bilemeyiz.
olabilir fakat satıcıya yurtiçi ve ptt kargo seçeneği var ptt yi seçme burda çok sorunlu dedim tamam yurtiçini seçtim sabah hemen kargolayacağım dedi yarım saat sonra ise başkasına sattı ürünü karektersizlikte son nokta.benim kızdığım müşteri temsilcisinin umrunda bile değil.

şimdi telefona mesaj geldi para iade edilmiş .
 
T Çevrimdışı

TeyesCC3 

Süper Üye
31 May 2018
513
Bende başımda geçen durumu anlatayım yıllar önce hd5770 ti sanırım çalışan kartı GET ile sattım kutu falan hepsi var . Karşı taraf 2 gün sonra aradı kart çalışmıyor başka anakarta taktım dedi yine çalışmadı. Geri gönderin dedim kart geldi baktım sağına soluna kırık dökük birşey yok ve çalışmıyor. Tabi sahibinden hemen aradan sıyrıldı.

Öyle yap böyle yap kartı çalıştırdım bios uçmuş içinden sonra fark ettim. Benim sağlam kartın aynısı fakat SN kodları farklı yani paşam bozuk kartı benim sağlam kart ile değiştirip arızalı diye bana göndermiş.
Herkesi kendimiz gibi dürüst adam sanıyoruz. Ondan böyle oluyor GET miş param güvendemiş hikaye en temizi elden test edip cihazı verip parayı almak helalleşmek
 
C Çevrimdışı

CanMurat 

Aktif Üye
26 Eki 2018
255
L lgkullanan öncelikle geçmiş olsun.
Bu tür alışveriş platformları ağırlıklı olarak Alıcı'nın yanındadır. Çünkü müşteri memnuniyeti esastır. Her zaman dolandırılan müşteriler ön plandadır. Ama dolandırılan Satıcılar ne olacak? Bu konuya çözüm bulunamaz. Riski daha da azaltmak için ek çalışmalar yapılabilir (*) ama hiç bir zaman tam anlamıyla çözüm bulunamaz. Sistemde açık var: Ortada bir aracı var ama sanal olarak. Biz Alıcı olarak da, Satıcı olarak da ciddi oranda sahtekar barındırıyoruz.
Senin adaptörü belki kendi kırdı, belki elinde aynısından kırık olan ile değiştirdi, belki de kargoda kırıldı...belirsiz.
Bu alt yapı ile çalışan platformların yapabileceği tek şey; bir algoritma ile profillerin süreçlerini takip etmek. Belirlenen filtreye takılan profilleri inceleme altına alarak üyeliklerini iptal etmek.
* Dolap diye bir platform daha var biliyorsunuzdur. Orada riski azaltmak için ilan fotoğraflarına ve vidyolarına önem veriyorlar. Ama farketmez; orada da sıkıntılar diz boyu

Bende başımda geçen durumu anlatayım yıllar önce hd5770 ti sanırım çalışan kartı GET ile sattım kutu falan hepsi var . Karşı taraf 2 gün sonra aradı kart çalışmıyor başka anakarta taktım dedi yine çalışmadı. Geri gönderin dedim kart geldi baktım sağına soluna kırık dökük birşey yok ve çalışmıyor. Tabi sahibinden hemen aradan sıyrıldı.

Öyle yap böyle yap kartı çalıştırdım bios uçmuş içinden sonra fark ettim. Benim sağlam kartın aynısı fakat SN kodları farklı yani paşam bozuk kartı benim sağlam kart ile değiştirip arızalı diye bana göndermiş.
Herkesi kendimiz gibi dürüst adam sanıyoruz. Ondan böyle oluyor GET miş param güvendemiş hikaye en temizi elden test edip cihazı verip parayı almak helalleşmek
Platformun aracı olduğu tip alışverişler Alıcıyı koruduğu gibi elden alışverişler de Satıcıyı korur ! Elden aldığınız ürünün alışveriş esnasında sadece nefes alabilecek takati kaldığı, sonrasında elinizde son nefesini vermeyeceğinin garantisi...?
Alıcı ol veya Satıcı ol, bu tür alışverişlerde riski düşürmek için öncesinde kendimize şu soruyu soralım: Ben bu alışverişte nasıl dolandırılabilirim?
 
Son düzenleme:
akrep2018 Çevrimdışı

akrep2018 

Süper Üye
16 Eyl 2018
1,243
62
İşin başı insanda bitiyor satıcı veya alıcı farketmez.İnsan dürüst,namuslu,onurlu bir insansa sorun olmaz,yoksa ne yapsan nafile.Özellikle kanun ve yönetmeliklerin yetersiz olduğu ülkemizde,bunu kullananların yüzünden alım-satım işlerinde çok dikkat etmek gerekiyor.
 
Geri
Üst Alt