Cevaplarım resmi değil önce onu belirteyim.
)
Bu soruların cevabını kulaktan duyma, kitaptan okuma şeklinde vermemek adına belli başlı denemeleri yapıyorum ve özellikle bazı riskleri göze alıyorum.
Öncelikle belirteyim ki sorunuzun tam tersini bilinçli olarak kendi klimama uyguladım, yani 22 sisteme 410 gaz verdim ancak tam 410 olarak değil, 22 ye ilave olarak girdim ve hatta bu konudaki takibimizi
Sota kardeşimizle birlikte yapıyoruz.
Hemen DOĞRU olan teknik cevabı vereyim size.
Soğutucu sistemlerde soğutucu akışkan sistem içerisinde dolaşırken, sistemin dizaynı gereği kompresör yağı da bir şekilde sistemde dolaşır yani soğutucu akışkan ile kompresör yapı birbirine karışır. İşte en can alıcı noktalardan birisi bu dur. Kullanılan soğutucu akışkan ile kompresör yağının kimyasal yapıları birbirine uygun olmak zorundadır.
Olmadığı durumlarda akışkan yağı bozar, yağ akışkanı bozar, sistemde köpüklenme başlar, yağ özelliğini kaybeder, piston yağlanma yapamayınca sonrasını zaten bilirsiniz.
Madem konu bu derece kesin, o halde neden ben kendi klimama 22 yerine 410 gaz bastım?
Dedim ya, biz deneme yapmadan ahkam kesmeyiz azizim
Ben bu uygulamayı yapalı 4 ay oldu ve klimam halen çalışıyor ve daha yüksek performans veriyor 410 gazın yapısı nedeniyle ancak biliyorum ki kompresör bozulacak, sadece zamanını bekliyorum ve size ''Şu kadar sürede bozuldu'' diyebileceğim
Aynı şekilde 134 gaz ile çalışan sisteme de 410 verdim, şimdi de 134 yerine 600 vereceğim ancak daha sakin bir zaman dönemi lazım bana.
134 sisteme 410 verdiğimde sistem yine soğutma yaptı ancak derin dondurucu eksi 11 in üstüne çıkamadı zira her gazın kimyasal yapısı, kullanılacağı alana göre dizayn edilir. Aynı zamanda 1 ay sonra kompresörü söküp yağından numune aldığımda yağ yerine simsiyah suya dönmüş bir sıvı aktı
Bu anlattıklarımın dışında kılcal farkları nedeniyle, daha arı olan akışkan yerine daha kıvamlı akışkan kullanırsanız kılcal tıkanır, sistem şişer, akışkan dönüşü kesilir, kompresör aşırı ısınır ve termik açar ki o sistemi eski haline çevirmek için kompresörü değiştirip, öncesinde de saf aseton ile sistem temizleyip azot ile sistem kurutması yapmanız gerekir.