Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Merhabalar bugün bir arkadaşla muhabbet ederken konu klimalardan açıldı .Bayram öncesi kliması az soğuttuğundan servis çağırmış gaz basma işini stajyer çoçuğa yaptırcakmış teknik personel kişi farketmese az kalsın inverter sisteme r22 basacakmış.Yani R22 tüpünü kapmış gelmiş cocuk.
Merak ettiğimiz R22 li sisteme R410 basılma durumu varmı yani rekor başları girişi aynı mu?
Bundan çok kompresör çalışma mantığı gazı sıkıştırmaksa bu gazlardaki fark nerede çıkıyor?
madde madde sorayım
1)R22 li on off sisteme R410 basılırsa yada tersi olursa ne olur?
2)R410 sisteme yeni nesil R32 basılırsa ne olur?
3) Bu gazlardan hangisi soğutmada ve ısıtmada performanslıdır?Araştırdığıma göre R32 R410 dan bile bayağı fark yaratıyormuş?
Merhabalar bugün bir arkadaşla muhabbet ederken konu klimalardan açıldı .Bayram öncesi kliması az soğuttuğundan servis çağırmış gaz basma işini stajyer çoçuğa yaptırcakmış teknik personel kişi farketmese az kalsın inverter sisteme r22 basacakmış.Yani R22 tüpünü kapmış gelmiş cocuk.
Merak ettiğimiz R22 li sisteme R410 basılma durumu varmı yani rekor başları girişi aynı mu?
Bundan çok kompresör çalışma mantığı gazı sıkıştırmaksa bu gazlardaki fark nerede çıkıyor?
madde madde sorayım
1)R22 li on off sisteme R410 basılırsa yada tersi olursa ne olur?
2)R410 sisteme yeni nesil R32 basılırsa ne olur?
3) Bu gazlardan hangisi soğutmada ve ısıtmada performanslıdır?Araştırdığıma göre R32 R410 dan bile bayağı fark yaratıyormuş?
Bu soruların cevabını kulaktan duyma, kitaptan okuma şeklinde vermemek adına belli başlı denemeleri yapıyorum ve özellikle bazı riskleri göze alıyorum.
Öncelikle belirteyim ki sorunuzun tam tersini bilinçli olarak kendi klimama uyguladım, yani 22 sisteme 410 gaz verdim ancak tam 410 olarak değil, 22 ye ilave olarak girdim ve hatta bu konudaki takibimizi Sota kardeşimizle birlikte yapıyoruz.
Hemen DOĞRU olan teknik cevabı vereyim size.
Soğutucu sistemlerde soğutucu akışkan sistem içerisinde dolaşırken, sistemin dizaynı gereği kompresör yağı da bir şekilde sistemde dolaşır yani soğutucu akışkan ile kompresör yapı birbirine karışır. İşte en can alıcı noktalardan birisi bu dur. Kullanılan soğutucu akışkan ile kompresör yağının kimyasal yapıları birbirine uygun olmak zorundadır.
Olmadığı durumlarda akışkan yağı bozar, yağ akışkanı bozar, sistemde köpüklenme başlar, yağ özelliğini kaybeder, piston yağlanma yapamayınca sonrasını zaten bilirsiniz.
Madem konu bu derece kesin, o halde neden ben kendi klimama 22 yerine 410 gaz bastım?
Dedim ya, biz deneme yapmadan ahkam kesmeyiz azizim
Ben bu uygulamayı yapalı 4 ay oldu ve klimam halen çalışıyor ve daha yüksek performans veriyor 410 gazın yapısı nedeniyle ancak biliyorum ki kompresör bozulacak, sadece zamanını bekliyorum ve size ''Şu kadar sürede bozuldu'' diyebileceğim
Aynı şekilde 134 gaz ile çalışan sisteme de 410 verdim, şimdi de 134 yerine 600 vereceğim ancak daha sakin bir zaman dönemi lazım bana.
134 sisteme 410 verdiğimde sistem yine soğutma yaptı ancak derin dondurucu eksi 11 in üstüne çıkamadı zira her gazın kimyasal yapısı, kullanılacağı alana göre dizayn edilir. Aynı zamanda 1 ay sonra kompresörü söküp yağından numune aldığımda yağ yerine simsiyah suya dönmüş bir sıvı aktı
Bu anlattıklarımın dışında kılcal farkları nedeniyle, daha arı olan akışkan yerine daha kıvamlı akışkan kullanırsanız kılcal tıkanır, sistem şişer, akışkan dönüşü kesilir, kompresör aşırı ısınır ve termik açar ki o sistemi eski haline çevirmek için kompresörü değiştirip, öncesinde de saf aseton ile sistem temizleyip azot ile sistem kurutması yapmanız gerekir.
Teşekkür ederim hocam. Peki R410 sisteme R32 basılırsa ne olur tahminen ? Neticede R410 içinde zaten belli miktar R32 bulunmakta.
Soğutucu sistem içersinde yağ faktörünün önemini anlamış bulunmaktayım ancak her yeni gaz teknolojisinde eskiye dönük uyum sorunu olmasını ben ticari kaygı ve firmaların daha fazla para kazanma hırsı gibi düşünüyorum. İşim kimyevi tarafını bilmiyorum belki üretici firmalar haklı olabilir ancak en azından R410A içersine R32 basılabilse keşke .Piyasada R32 yi Daikin yerli olarak Arçelik grubu benimsemiş iken bol miktarda R410 cihaz var. İleride tüm yeni cihazların R32 olacağını düşünürsek geçen sene almış olduğum baymak klimam şimdiden eskimiş oldu.Teknojinin hızlı ilerlemesinin handikabı bu olsa gerek .
Teşekkür ederim hocam. Peki R410 sisteme R32 basılırsa ne olur tahminen ? Neticede R410 içinde zaten belli miktar R32 bulunmakta.
Soğutucu sistem içersinde yağ faktörünün önemini anlamış bulunmaktayım ancak her yeni gaz teknolojisinde eskiye dönük uyum sorunu olmasını ben ticari kaygı ve firmaların daha fazla para kazanma hırsı gibi düşünüyorum. İşim kimyevi tarafını bilmiyorum belki üretici firmalar haklı olabilir ancak en azından R410A içersine R32 basılabilse keşke .Piyasada R32 yi Daikin yerli olarak Arçelik grubu benimsemiş iken bol miktarda R410 cihaz var. İleride tüm yeni cihazların R32 olacağını düşünürsek geçen sene almış olduğum baymak klimam şimdiden eskimiş oldu.Teknojinin hızlı ilerlemesinin handikabı bu olsa gerek .
Azizim zaten r22 gazın piyasadan kaldırılma sebebi de ticari varyasyondur yoksa ozon mozon hikaye )
Ben size hep yazıyorum ya hani azizim, ''ürünlere uzun ömürlü olsun diye yüksek bedeller ödemeyin, o iş eskidendi, artık sizlere aldığınız malı sorunsuzca 10 larca yıl kullandırmazlar. Yeni dünya PLUG&PLAY&PUT (throw away) mantığındadır''
Bakın geçmiş 2-3 yıllık mesajlarıma, hep aynı şeyi yazarım ve ME ci fan arkadaşlarla da bu nedenle hep tartışırdım. Sürekli olarak ben üyelere ''Çok para vermeyin teknolojiyi değiştiriler, parayı verdiğinizle kalırsınız'' yazardım, Sürekli olarak ME fanı arkadaşlar ''yahu teknolojinin geçmişinde ne değişti ki şimdi ne değişsin'' derlerdi kulakları çınlasın
Ben o yıllarda da hep ''Zaman beni haklı çıkartacak göreceksiniz'' derdim. İşte azizim sizin BAYMAK örneğinde olduğu gibi.
O nedenle sürekli aynı yazıları yazarım
Güvenilir firmalardan, uzun garantili, yüksek özellikli, ekonomik, yeni teknoloji ürünler alın. 5 yıl 7 yıl kullanın, sonrasında çatlasada patlasada farketmez siz üzülmezsiniz zira siz o ürünü attığınızda, günün koşullarına uygun yeni teknoloji ürünü yine ekonomik olarak alabileceksiniz
teşekkürler hocam hatta geçen DH dan ME fanı bir arkadaşlar konuştuk kliması hala sağlammış dış ünite çok sessiz ancak iç ünite sesliymiş oda motor eski teknolojili olduğu içinmiş
R22 R410 R125 R600 Butun bu Sogutucu Gazlarin Kaynama Dereceleri,Vizkoziteleri,Basinc Altindaki Tepkileri,Kompresorde Kullanilan Yagin Ozelligine Karsi Uyumu
Hepsi Birbirinden Farklidir.
Benzinli Araca Dizel Koydugunda Sonucun Ne Olacagi Bellidir.
Farkli Uyumluluktaki Gaz,Yag,Kompresor
Carprazlamak Kalici Hasarlar Dogurur.
teşekkürler hocam hatta geçen DH dan ME fanı bir arkadaşlar konuştuk kliması hala sağlammış dış ünite çok sessiz ancak iç ünite sesliymiş oda motor eski teknolojili olduğu içinmiş
Azizim herkesin görüşüne saygımız var, bu görüş empoze edilmeye çalışılmadığı sürece.
Ayrıca benim iddiam şudur ki hiç bir zaman tek tip bir tüketici modeli yoktur, önemli olan herkese hitap edebilmek. Bu anlamda biz de her klasmandan bilgi sahibi olabilmek adına elbette bizler de alıyor kullanıyoruz, inceliyoruz.
ME nin mühendislik dehasına asla lafım yok herkes bilir. Ancak ben daha yakışıklı, daha cafcaflı, daha teknolojik yaklaşımları seviyorum. ME nin sağlamlık anlamındaki stabilite ve istikrarına kim ne diyebilir ki? Sorun şu ki ME nin kasaları halen neredeyse 20 yıl önceki kasaları ile aynı.
Bu gün bir SAMSUNG markaısna bakıyorsunuz arkadaş o nasıl bir kozmetik yapıdır? O ne albenidir? O ne güzel bir ışıklandırmadır?
Ben ilk SAMSUNG klimamı 2002 de almıştım mesela. 18.000BTU klimayı almamın tek nedeni, klimayı açtığınızda pancurun otomatik olarak açılıp hava mazgalı haline dönmesiydi. İnsan sadece bunun için klima alır mı? Vallahi ben aldım, durup durup klimayı kapatıp açıp o kapağın açılıp kapanmasını izlerdim
Biliyorum ki benim gibi değişik insanlardan dünyada çok var azizim, o nedenle ME nin de kendisini
1-Fiyat politikası
2- Ürün dizaynı
Konularında artık aşması gerekiyor.
R22 R410 R125 R600 Butun bu Sogutucu Gazlarin Kaynama Dereceleri,Vizkoziteleri,Basinc Altindaki Tepkileri,Kompresorde Kullanilan Yagin Ozelligine Karsi Uyumu
Hepsi Birbirinden Farklidir.
Benzinli Araca Dizel Koydugunda Sonucun Ne Olacagi Bellidir.
Farkli Uyumluluktaki Gaz,Yag,Kompresor
Carprazlamak Kalici Hasarlar Dogurur.
Azizim herkesin görüşüne saygımız var, bu görüş empoze edilmeye çalışılmadığı sürece.
Ayrıca benim iddiam şudur ki hiç bir zaman tek tip bir tüketici modeli yoktur, önemli olan herkese hitap edebilmek. Bu anlamda biz de her klasmandan bilgi sahibi olabilmek adına elbette bizler de alıyor kullanıyoruz, inceliyoruz.
ME nin mühendislik dehasına asla lafım yok herkes bilir. Ancak ben daha yakışıklı, daha cafcaflı, daha teknolojik yaklaşımları seviyorum. ME nin sağlamlık anlamındaki stabilite ve istikrarına kim ne diyebilir ki? Sorun şu ki ME nin kasaları halen neredeyse 20 yıl önceki kasaları ile aynı.
Bu gün bir SAMSUNG markaısna bakıyorsunuz arkadaş o nasıl bir kozmetik yapıdır? O ne albenidir? O ne güzel bir ışıklandırmadır?
Ben ilk SAMSUNG klimamı 2002 de almıştım mesela. 18.000BTU klimayı almamın tek nedeni, klimayı açtığınızda pancurun otomatik olarak açılıp hava mazgalı haline dönmesiydi. İnsan sadece bunun için klima alır mı? Vallahi ben aldım, durup durup klimayı kapatıp açıp o kapağın açılıp kapanmasını izlerdim
Biliyorum ki benim gibi değişik insanlardan dünyada çok var azizim, o nedenle ME nin de kendisini
1-Fiyat politikası
2- Ürün dizaynı
Konularında artık aşması gerekiyor.
Ancak ben daha yakışıklı, daha cafcaflı, daha teknolojik yaklaşımları seviyorum.
İşte bu söz beni tanımlıyor hocam.Vestel ve bunun gibi firmaları bu yüzden seviyorum.Ben dış görünüşede dikkat ediyorum ki vestel bu konuda çok başarılı.
Bu anlamda her gaz teknolojisinde kullanılan kompresörün özelliği , çalışma frekansı , hızı da değişiyor anlamı çıkartılablir mi yani ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Ancak ben daha yakışıklı, daha cafcaflı, daha teknolojik yaklaşımları seviyorum.
İşte bu söz beni tanımlıyor hocam.Vestel ve bunun gibi firmaları bu yüzden seviyorum.Ben dış görünüşede dikkat ediyorum ki vestel bu konuda çok başarılı.
şu model mesala çok inovatif olmuş ancak böylesine modele niçin numaratik ekran koyarlar anlamıyorum.Ben artık tüm ürünlerde renkli tft lcd ekran görmek istiyorum
Vestel de son seri çamaşır makinesinde numaratik ekrana geçmiş sanırsam maliyetsel sebeplerden
şu model mesala çok inovatif olmuş ancak böylesine modele niçin numaratik ekran koyarlar anlamıyorum.Ben artık tüm ürünlerde renkli tft lcd ekran görmek istiyorum
Vestel de son seri çamaşır makinesinde numaratik ekrana geçmiş sanırsam maliyetsel sebeplerden
Bu makineye benzer bir model bizim evde var. Kore üretimi hakkını veriyor cidden. Görünüşü de cazip insanın banyoda oturup makineyi izleyesi geliyor. Sanki uzay mekiği...
şu model mesala çok inovatif olmuş ancak böylesine modele niçin numaratik ekran koyarlar anlamıyorum.Ben artık tüm ürünlerde renkli tft lcd ekran görmek istiyorum
Vestel de son seri çamaşır makinesinde numaratik ekrana geçmiş sanırsam maliyetsel sebeplerden
sanırsam hotpoint whirpool tarafından satın alındı ve artık sadece hotpoint olarak anılıyor.Ancak dayımdan tecrübe beyaz eşyaları tümüyle sorunlu en önemlisi servis ağı.Kayınpederlerin ariston çamaşır makinası bozulmuştu gelen servis sadece üst tablayı açarak teşhis koydu yeni makina alın bunun kazan dağılmış 650 lira deyip gitti.
2 ay önce dayımın bulaşık makinası sigorta attırıyormuş servis gelip bunun kazan delinmiş 580 lira deyip gitmiş.Arkadaş insan azıcık oluru olan fiyat teklif eder oda resmi kanaldan yapılır tüketiciye seçme şansı bıralılır.
En son Ado hocam hotpoint klima ile olumsuz bir süreç yaşamış ancak konusunu bulamadım?
Markayı kötüleme gayemiz yok ancak ben bunca olumsuz durum görmüşken o arkadaşa hak verdim.