Pliples Bilişim Teknolojileri - HDD iade sorunu

D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Merhaba arkadaşlar yeni üye oldum ve YouTube üzerinden A Adem Helvacı nın videoları vesilesiyle forum ile tanışmış oldum.

Trendyol üzerinden satıcısının Pliples olduğu Toshiba N300 4 TB HDD aldım. Ürünü kesinlikle beğenmezsem iade ederim düşüncesi ile almadım. Kullandığım 3 TB seagate marka disk bozulduğu için aldım ve toshiba markasına güvendiğim için tercih ettim. Ki şuanda Amazon üzerinden almış olduğum aynı marka model HDD' yi kullanmaktayım.

Konuyu anlatacak olursam;
Toshiba N300 4 TB HDD'yi sipariş verdim ve ulaştığında kullanmaya başladım, kullandığım 10 gün süre boyunca fark ettiğim, olmaması gereken tıkırtı sesleri ve sürtünme sesleri sebebiyle iade etmek istedim. İade kargomu verdikten sonra satıcı servis raporu gerekiyor diyerek ürünün iadesini iptal etti ve ürünü geri gönderdi. Bende en yakın Tüketici Hakem Heyetine başvurumu yaptım, 3 buçuk aydır başka hiç bir gelişme olmadı.

Arada sırada A Adem Helvacı videoları ve konularıyla karşılaştığım zaman THH kararlarının çok saçma çıkabildiği konularıyla karşılaştım.

Süreçle ilgili gelişmeleri bu konu altından güncelleyeceğim,

Tecrübelerinizi ve yorumlarınızı eksik etmemeniz dileğiyle, iyi forumlar.


Edit: Harf hataları
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Hocam şu linkten yazılım indirip diskin kaç saat çalışmış olduğuna bakabilirsiniz;


Ekran-goruntusu-2022-06-29-023126.png


Ayrıca disk kutularında güvenlik etiketi olur genelde, o etiket kaldırılmadan paket açılamaz.
Sizdeki ürünün kutu açılış videosu varsa ona bakın derim.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Hocam şu linkten yazılım indirip diskin kaç saat çalışmış olduğuna bakabilirsiniz;


Ekran-goruntusu-2022-06-29-023126.png


Ayrıca disk kutularında güvenlik etiketi olur genelde, o etiket kaldırılmadan paket açılamaz.
Sizdeki ürünün kutu açılış videosu varsa ona bakın derim.
Cevabınız için teşekkür ederim,

Disk bana geldiğinde sıfırdı hiç çalışmamıştı. Ama ürün bitmek bilmeyen bir tıkırtı ve sürtme sesi çıkarıyordu bende trendyol üzerinden iade talebimi oluşturdum ve kargoya verdim. Satıcı servis raporu gerekiyor notu düşüp iademi reddetti ve geri gönderdi. Kargoyu teslim aldım ve hiç açmadım THH ye başvurdum.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Cevabınız için teşekkür ederim,

Disk bana geldiğinde sıfırdı hiç çalışmamıştı. Ama ürün bitmek bilmeyen bir tıkırtı ve sürtme sesi çıkarıyordu bende trendyol üzerinden iade talebimi oluşturdum ve kargoya verdim. Satıcı servis raporu gerekiyor notu düşüp iademi reddetti ve geri gönderdi. Kargoyu teslim aldım ve hiç açmadım THH ye başvurdum.
Klasik satıcı oyunları işte.
Normalde koşulsunuz iade hakkınız mevcut benim bildiğim.
Tıkırtı varsa kafa vurma vardır. Mekanik hasarlıdır yüksek ihtimal.
O disk uzun süre gitmez.

Western Digital tavsiye ederim.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Klasik satıcı oyunları işte.
Normalde koşulsunuz iade hakkınız mevcut benim bildiğim.
Tıkırtı varsa kafa vurma vardır. Mekanik hasarlıdır yüksek ihtimal.
O disk uzun süre gitmez.

Western Digital tavsiye ederim.
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, amazon üzerinden aynı marka aynı model sipariş ettim kullanıyorum. (Toshiba N300 4 TB)

Yalnız THH kararlarına belli olmuyor, paketi açılmış, yok bilgisayar sarf malzemesi vs gerekçeleriyle anlamsız şekilde olumsuz yanıt verip birde mahkemeye sevk edilirse diye endişeliyim açıkcası.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, amazon üzerinden aynı marka aynı model sipariş ettim kullanıyorum. (Toshiba N300 4 TB)

Yalnız THH kararlarına belli olmuyor, paketi açılmış, yok bilgisayar sarf malzemesi vs gerekçeleriyle anlamsız şekilde olumsuz yanıt verip birde mahkemeye sevk edilirse diye endişeliyim açıkcası.
Sorunu kısa ve net biçimde aktardıysanız, teknik arızaya dair kanıtları da eklediyseniz sorun olmaz.
Bilirkişiye de bağlı bir durum.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Sorunu kısa ve net biçimde aktardıysanız, teknik arızaya dair kanıtları da eklediyseniz sorun olmaz.
Bilirkişiye de bağlı bir durum.
İlginiz için teşekkür ederim,


Toshiba tercih etmemdeki sebep tecrübelerim ve edindiğim bilgiler neticesinde markaya olan güvenim ve 3 Yıl garanti sunması fakat ürün ile birlikte gelen evrakta 2 yıl garanti yazmakta, toshiba resmi sitesinde hem ürünün sayfasında hemde garantiler sayfasında 3 yıl yazmakla beraber amazon üzerinde de 3 yıl yazmakta. İlgili sayfaların ekran görüntülerini aldım. İlanda ve üreticiye ait resmi sitesinde 3 yıl garanti bilgisi var olduğu için olası durumda 3 yıl olarak garantiden faydalanabilirim değil mi? Eğer toshiba 3 yıl değil süreniz dolmuş der ise ekran görüntüleri ile THH ye başvurabilirim diye düşünüyorum.

BBir elektrik kesintisi oldu başımıza neler geldi :)

EElektrik kesintisi sebebiyle arızalandığını kanıtlayıp tanzim edebilirdim belki dağıtım şirketinden ama kanıtlanmasının basit olmadığını hatta imkansız olduğunu düşündüğüm için hiç gündemime bile almadım.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
İlginiz için teşekkür ederim,


Toshiba tercih etmemdeki sebep tecrübelerim ve edindiğim bilgiler neticesinde markaya olan güvenim ve 3 Yıl garanti sunması fakat ürün ile birlikte gelen evrakta 2 yıl garanti yazmakta, toshiba resmi sitesinde hem ürünün sayfasında hemde garantiler sayfasında 3 yıl yazmakla beraber amazon üzerinde de 3 yıl yazmakta. İlgili sayfaların ekran görüntülerini aldım. İlanda ve üreticiye ait resmi sitesinde 3 yıl garanti bilgisi var olduğu için olası durumda 3 yıl olarak garantiden faydalanabilirim değil mi? Eğer toshiba 3 yıl değil süreniz dolmuş der ise ekran görüntüleri ile THH ye başvurabilirim diye düşünüyorum.

BBir elektrik kesintisi oldu başımıza neler geldi :)

EElektrik kesintisi sebebiyle arızalandığını kanıtlayıp tanzim edebilirdim belki dağıtım şirketinden ama kanıtlanmasının basit olmadığını hatta imkansız olduğunu düşündüğüm için hiç gündemime bile almadım.
Ürünü kaydetmeniz gerekmiyorsa üç yıldır.
Servisini arayıp sorabilirsiniz.
Seri numaradan sorgularlar en kötü.
Elektrik kesintisinden bahsettiniz mi peki dosyada?
Bahsettiyseniz muhatabınız değişir çünkü.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Ürünü kaydetmeniz gerekmiyorsa üç yıldır.
Servisini arayıp sorabilirsiniz.
Seri numaradan sorgularlar en kötü.
Elektrik kesintisinden bahsettiniz mi peki dosyada?
Bahsettiyseniz muhatabınız değişir çünkü.
Elektrik kesintisinden kastım yeni bir disk almadan önce, disk alma arayışına girmeden önce kesinti kaynaklı seagate marka diskimin bozulması, yaptığım toshiba alışverişim ile ilgili değil kesinti kaynaklı arıza.

Diskim kesinti kaynaklı bozulunca, trendyol üzerinden toshiba n300 4tb aldım.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
Elektrik kesintisinden kastım yeni bir disk almadan önce, disk alma arayışına girmeden önce kesinti kaynaklı seagate marka diskimin bozulması, yaptığım toshiba alışverişim ile ilgili değil kesinti kaynaklı arıza.

Diskim kesinti kaynaklı bozulunca, trendyol üzerinden toshiba n300 4tb aldım.
Garanti konusunu servise sorun derim. Standart garanti iki yıldır ama 3 yıl için ekstra bir şey yapmanıza gerek yoksa, ürün kaydetmek gibi, faturasını saklamanız yeterli.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Garanti konusunu servise sorun derim. Standart garanti iki yıldır ama 3 yıl için ekstra bir şey yapmanıza gerek yoksa, ürün kaydetmek gibi, faturasını saklamanız yeterli.
A Adem Helvacı


red.png



Anlayamıyorum gerçekten şuandan sonra ne yapmam gerekiyor, THH başvurumu reddetmiş gerekçe olarak sabit disk olduğu için demiş, satıcı savunma bile yapmadı, gerçekten anlayamıyorum bizim hakkımızı kim nasıl koruyacak. Lütfen A Adem Helvacı ve Umut Barış Umut Barış hocalarım yardımcı olur musunuz? yazılı olarak daha bir bildirim gelmedi bunu bugün site üzerinden aldım. Ne zamana kadar ne yapmalıyım?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
A Adem Helvacı


red.png



Anlayamıyorum gerçekten şuandan sonra ne yapmam gerekiyor, THH başvurumu reddetmiş gerekçe olarak sabit disk olduğu için demiş, satıcı savunma bile yapmadı, gerçekten anlayamıyorum bizim hakkımızı kim nasıl koruyacak. Lütfen A Adem Helvacı ve Umut Barış Umut Barış hocalarım yardımcı olur musunuz? yazılı olarak daha bir bildirim gelmedi bunu bugün site üzerinden aldım. Ne zamana kadar ne yapmalıyım?
Ben işin yasa tarafını bilmem, anlamam ama bence biraz zorlama karar verilmiş gibi.
Ya da bilirkişi ürüne dair yeterli bilgi birikimine sahip değil.
 
D Çevrimdışı

Daquied

Yeni Üye
28 Haz 2022
9
32
Ben işin yasa tarafını bilmem, anlamam ama bence biraz zorlama karar verilmiş gibi.
Ya da bilirkişi ürüne dair yeterli bilgi birikimine sahip değil.
1200 lirayı çöpe attık resmen alenen, şuanda da 2000 TL civarında ürün. Devlet destekli zarara uğratıldığımı hissediyorum, satıcı savunma yapma gereği bile duymuyor, bu bir şaka mı
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
1200 lirayı çöpe attık resmen alenen, şuanda da 2000 TL civarında ürün. Devlet destekli zarara uğratıldığımı hissediyorum, satıcı savunma yapma gereği bile duymuyor, bu bir şaka mı
Verdiğiniz dilekçenin kısa ve öz olması önemli.
Bilirkişinin yeterliliği de önemli.
İşin mevzuatını bilsem net bir şey derim de, diyemiyorum.
A Adem Helvacı müsait olunca yanıt verecektir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri