Philips 58PUS8507 Kasma Sorunu - Kapat Aç Yapınca Geçiyor

M Çevrimdışı

murat121

Yeni Üye
29 May 2023
6
34
Selamlar beyler. 4 gün önce 58pus8507 aldım media marktden. Kurulum yapıldı cuma günü ancak şöyle bir sorun var. Tv yi ilk açıyorum smart bölümüne giriyorum menüde dolaşırken kasma sorunu fps düşmesi var YouTube a giriyorum aynı. Sonra tv yi YouTube da iken kapatıyorum 10sn bekleyip geri açıyorum ve kasma geçiyor. Sonra tekrar tv tuşuna basıp tv ye geçince ve hemen smart kısmına geçince gene kasma oluyor fps düşüyor ama kapatıp açınca geri düzeliyor. Bu sorun neden olabilir yazılım güncellemesi vardı onu yaptım gene düzelmedi programlar güncel ondada sorun yok. Bilgisi olan cevaplayabilirmi şuraya da video çektim onu koyuyorum sorunumla ilgili.
 
Samurai Çevrimiçi

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,318
39
Konfigürasyon olarak güçlü bir tv, kasma yapmaması gerekir. Türkiye'de satılan cihazların sonu 62 ile bitiyor ve 3 GB ram mevcut. Yazılımsal bir sorun gibi geldi bana.
 
M Çevrimdışı

murat121

Yeni Üye
29 May 2023
6
34
Konfigürasyon olarak güçlü bir tv, kasma yapmaması gerekir. Türkiye'de satılan cihazların sonu 62 ile bitiyor ve 3 GB ram mevcut. Yazılımsal bir sorun gibi geldi bana.
Çok ilginç hocam. Misal 1gb ramlı xiaomi mi tv stick bile bundan akıcı. Ama tv yi kapatıp açınca yağ gibi akıyor. Servise söyledim videoyu genel merkeze attı tabiki normal dedi onlar ama diğer arkadaşlarda böyle bir problem olacağını hiç sanmıyorum
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Çok ilginç hocam. Misal 1gb ramlı xiaomi mi tv stick bile bundan akıcı. Ama tv yi kapatıp açınca yağ gibi akıyor. Servise söyledim videoyu genel merkeze attı tabiki normal dedi onlar ama diğer arkadaşlarda böyle bir problem olacağını hiç sanmıyorum
Ya yazılım kaynaklı ya da sizin televizyonunuza özel donanım kaynaklı bir problem olabilir. Bir servis kaydı açılıp incelenmesinde fayda olacağını düşünüyorum.
 
Samurai Çevrimiçi

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,318
39
Çok ilginç hocam. Misal 1gb ramlı xiaomi mi tv stick bile bundan akıcı. Ama tv yi kapatıp açınca yağ gibi akıyor. Servise söyledim videoyu genel merkeze attı tabiki normal dedi onlar ama diğer arkadaşlarda böyle bir problem olacağını hiç sanmıyorum
Aslın da ben de slowfood slowfood un söylediği şekilde düşünüyordum fakat Philips Türkiye'nin Müşteri Hizmetleri kalitesi aklıma gelince ve tv ebadının çok büyük olduğunu düşününce, başınıza dert mi açarsınız acaba diye söylemek istemedim.

Eğer yazılımsal bir sorun yoksa donanımla ilgili bir arıza var demektir. Fakat cihazı servise gönderdiğinizde bir süre televizyonsuz kalacaksınız, getir götür işleri olacak. Bir de yerine gelecek olan televizyonda başka sorunlar yaşama ihtimalinizi düşündüm. Televizyonda Android 11 mi yüklü ? Şu forumda Philips kullanıcılarının Android 11 ile ilgili sorun yaşadıklarını ve bazılarının önceki sürüme geri döndüklerini okudum;
 
M Çevrimdışı

murat121

Yeni Üye
29 May 2023
6
34
j
Aslın da ben de slowfood slowfood un söylediği şekilde düşünüyordum fakat Philips Türkiye'nin Müşteri Hizmetleri kalitesi aklıma gelince ve tv ebadının çok büyük olduğunu düşününce, başınıza dert mi açarsınız acaba diye söylemek istemedim.

Eğer yazılımsal bir sorun yoksa donanımla ilgili bir arıza var demektir. Fakat cihazı servise gönderdiğinizde bir süre televizyonsuz kalacaksınız, getir götür işleri olacak. Bir de yerine gelecek olan televizyonda başka sorunlar yaşama ihtimalinizi düşündüm. Televizyonda Android 11 mi yüklü ? Şu forumda Philips kullanıcılarının Android 11 ile ilgili sorun yaşadıklarını ve bazılarının önceki sürüme geri döndüklerini okudum;
tv android 11 ile geliyor hocam. Kesinlikle böyle yavaş olmamalı akrabamda 7904 var o bile böyle değil çok daha akıcı. Yazılım gibi geliyor aslında ama donanımda olabilir neden olmasın. Kapatınca düzelmese kesin donanım da şuan yazılım da olabilir. Servise video attım genel merkeze göndermiş cevap gelmiş kanallar arka planda çalışıyor ondan yapar normal demiş :)
 
Samurai Çevrimiçi

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,318
39
j

tv android 11 ile geliyor hocam. Kesinlikle böyle yavaş olmamalı akrabamda 7904 var o bile böyle değil çok daha akıcı. Yazılım gibi geliyor aslında ama donanımda olabilir neden olmasın. Kapatınca düzelmese kesin donanım da şuan yazılım da olabilir. Servise video attım genel merkeze göndermiş cevap gelmiş kanallar arka planda çalışıyor ondan yapar normal demiş :)
Servis başından savmış 🙂

Kapat/aç değil de güç tuşuna basık tutarak ''Yeniden Başlat'' yapsanız yine aynı mı oluyor ?

Açıkçası tamamen kullanılamaz durumda değil sadece yavaşlama oluyor.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Aslın da ben de slowfood slowfood un söylediği şekilde düşünüyordum fakat Philips Türkiye'nin Müşteri Hizmetleri kalitesi aklıma gelince ve tv ebadının çok büyük olduğunu düşününce, başınıza dert mi açarsınız acaba diye söylemek istemedim.

Eğer yazılımsal bir sorun yoksa donanımla ilgili bir arıza var demektir. Fakat cihazı servise gönderdiğinizde bir süre televizyonsuz kalacaksınız, getir götür işleri olacak. Bir de yerine gelecek olan televizyonda başka sorunlar yaşama ihtimalinizi düşündüm. Televizyonda Android 11 mi yüklü ? Şu forumda Philips kullanıcılarının Android 11 ile ilgili sorun yaşadıklarını ve bazılarının önceki sürüme geri döndüklerini okudum;
Bu konuda hemfikiriz üstadım. Ancak donanımsal bir arıza var ise çözümsüz kalacağı gibi aynı zamanda garanti süresi bitimi, ekstra masraf gibi sorunlarda oluşacaktır. Tabii ki buradaki en büyük handikap, kesinlikle durumu anlamak istemeyen servis personeli. Ona söyleyebileceğimiz hiç bir şey yok.
 
Samurai Çevrimiçi

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,318
39
Yaptım hocam yeniden de başlattım sıfırlama da yaptım bir işe yaramadı maalesef
3 seçenek var;
1- Televizyonu eski bir sürüme yüklemek yani downgrade yapmak,
2- Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçip televizyonu değiştirmek.
3- Çok rahatsız etmiyorsa bu şekilde kullanmak.

İlk seçeneği uygularsanız garantiden çıkar mı bilmiyorum, biraz riskli olabilir. Eski sürüme geri döndürmek isterseniz burada yazılım var,

Burada da nasıl yapılacağı anlatılıyor,

Tekrar söylüyorum, yazılım ile oynamak küçük da olsa riskli bir işlem.
 
M Çevrimdışı

murat121

Yeni Üye
29 May 2023
6
34
3 seçenek var;
1- Televizyonu eski bir sürüme yüklemek yani downgrade yapmak,
2- Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçip televizyonu değiştirmek.
3- Çok rahatsız etmiyorsa bu şekilde kullanmak.

İlk seçeneği uygularsanız garantiden çıkar mı bilmiyorum, biraz riskli olabilir. Eski sürüme geri döndürmek isterseniz burada yazılım var,

Burada da nasıl yapılacağı anlatılıyor,

Tekrar söylüyorum, yazılım ile oynamak küçük da olsa riskli bir işlem.
Teşekkürler hocam. Bugün mağazaya gidip oradaki cihaza da baktım oda aynı maalesef. Yazılımla alakalı kronik diyebiliriz. İçim rahatladı en azından donanımsal değil :)
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Teşekkürler hocam. Bugün mağazaya gidip oradaki cihaza da baktım oda aynı maalesef. Yazılımla alakalı kronik diyebiliriz. İçim rahatladı en azından donanımsal değil :)
Benim tavsiyem problemi detaylı olarak philips merkeze yazmanız. En azından bir sonraki yazılım güncellemesinde dikkate alırlar. (Hoş, yazılım güncellemeleri yapılırken neden gereken testler yapılmaz o da ayrı bir handikap :deli1)
 
M Çevrimdışı

murat121

Yeni Üye
29 May 2023
6
34
Benim tavsiyem problemi detaylı olarak philips merkeze yazmanız. En azından bir sonraki yazılım güncellemesinde dikkate alırlar. (Hoş, yazılım güncellemeleri yapılırken neden gereken testler yapılmaz o da ayrı bir handikap :deli1)
Biliyorlardır hocam onlarda sorunu kesin. Kuzendeki eski seri 7904 çok daha akıcı mesela :) şansa düzelirse düzelir yazılım güncellemesi ile de android 11 çok gereksiz keşke 9 olsaydı en azından bütün sorunlardan arınmış bir sistem tvler için
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,880
Biliyorlardır hocam onlarda sorunu kesin. Kuzendeki eski seri 7904 çok daha akıcı mesela :) şansa düzelirse düzelir yazılım güncellemesi ile de android 11 çok gereksiz keşke 9 olsaydı en azından bütün sorunlardan arınmış bir sistem tvler için
Keşke şu mesajlara da tepki verseniz. :deli1

Alt versiyonların avantajı stabilite. Ancak dezavantajı yazılım güncelleme problemleri. Uygulama geliştiriciler artık iyice cılkını çıkardı zaten. Google androidi pompalıyor sürekli donanım yenilensin satılsın diye. Stabiliteyi iyice boşverdiler. Uygulama geliştiricilerde işin kolayını buldu, alt versiyonlara uyumluluk yerine direkt son sürüme uygun yazılım çıkarıp yayınlıyorlar. :sopa

Geri bildirim konusunda da bazen hiç tahmin edemeyeceğiniz şekilde kullanıcı geri bildirimi ile sorun çözülüyor. Hatta aynen sizin söylediğiniz gibi "Koskoca üretici bunu bilmiyor muydu?" Durumu söz konusu oluyor. O yüzden imkan varsa geri bildirimden çekinmeyin derim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt