Merhaba,
9 yıl önce aldığım tv ye servis yedek parça temini yapamıyor, belki diyebilirsin, 9 senelik tv ye parça mı kalır diye.
Ama kanunen böyle bir madde varmış, tv lerde bu süre 10 yılmış.
Şimdi benim tv nin alım tarihi 2013, çıkış tarihi ise 2012 gibi üzerindeki etikette eylül 2012 yazıyor, halen daha süresi var yani.
Ücretli olarak parça temini yapamayan firma muadili ile değişim yapmak zorundadır maddesi de var.
Bu bağlamda thh ye gitsem sonuç çıkar mı?
Adem Helvacı
9 yıl önce aldığım tv ye servis yedek parça temini yapamıyor, belki diyebilirsin, 9 senelik tv ye parça mı kalır diye.
Ama kanunen böyle bir madde varmış, tv lerde bu süre 10 yılmış.
Şimdi benim tv nin alım tarihi 2013, çıkış tarihi ise 2012 gibi üzerindeki etikette eylül 2012 yazıyor, halen daha süresi var yani.
Ücretli olarak parça temini yapamayan firma muadili ile değişim yapmak zorundadır maddesi de var.
"
- Garantisi bitmiş ürünlere ithalatçı veya üretici firma, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca tespit edilen kullanım ömrü süresince yedek parça ve yeterli personel bulundurmak ve servis hizmeti vermekle yükümlüdür. Örneğin yasal kullanım ömrü 5 yıl olan bir notebook garantisi bittikten sonra dahi arızalansa firma bunun yedek parçasını (Ücretli olarak) temin etmek zorundadır. Eğer siz ücretini ödemeyi kabul ettiğiniz halde firma yedek parça temin edemediği için 20 iş günü içerisinde makinayı onaramazsa aynen garanti kapsamındaki makinalar gibi değişim hakkı kazanırsınız. Bu yüzden garanti süresi bitse bile fatura ve Tic.ve San. Bak. onaylı ve tarih kaşeye sahip garanti belgesini muhafaza edin.
Bu bağlamda thh ye gitsem sonuç çıkar mı?
Adem Helvacı