Onvo Üretimi TV'ler İçin Yazılım Desteği İstek

N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Daha önce bir başlık altında yazmıştım. Vestel ve Awox markalarında paylaşıldığı gibi Onvo markası için de gerek firmanın desteğiyle gerek kendi çabalarımızla TV için yazılımların toplanıp paylaşıldığı bir başlık yapsak nasıl olur ? Bu cihazların yazılımları zaten bildiğim kadarıyla hazır paket, dosyayı USB'ye atıp TV'yi boot edince kendi kendine yüklüyor.

Bildiğiniz üzere Onvo markası yeni sayılabilecek ve gittikçe gelişen bir marka. Tabi bu firmanın ilk ürettiği ekonomik modeller olarak pazarlanan lisanssız Android'li smart tvler biraz sıkıntılı. Cihazlardan, donanım itibariyle de yüksek bir beklenti içine girmemek gerek elbette. Sonradan ürettikleri lisanslı Android cihazlarıyla arasında epey fark var. Belli bir süre kullanımdan sonra cihazda ufak tefek aksilikler meydana gelebiliyor. Bunları biraz olsun çözmek ve cihaz üzerinde farklı şeyler denemek için elimizin altında bir yazılım dosyası gerekebiliyor. Bunu istemekteki amacım Adem Helvacı hocamızın da Onvo ile soru cevap videosunda bize aktardığı üzere firmanın Lisanssız Android Smart cihazlar için bir güncelleme / düzeltme sunmaması veya sunamaması.

Örnek verecek olursam, bendeki TV'de 1 GB ram ve 8 GB rom var. SK506S anakartlı Android 9.0 bir cihaz. (Fenoti FN43250) Bu 1 GB Ramin en iyi ihtimalle %60'ı sürekli kullanılıyor hiçbir uygulama açık değilken. Depolama yönünden de 4,5 GB kadar bir alanı kullanılabilecek miktar. Geçenlerde TV yetersiz depolama alanı uyarısı verince şaşırdım. Şimdi neyi silersem sileyim sıfırlamadan çözüm olmayacak bir süre sonra. Ram konusunda da en çok IPTV'de olmak üzere Exxen, Netflix veya internet üzerinden film izlerken bir süre sonra Tv donup kendi kendine reset atıyor. Çeşitli platformlarda konuştuğum kişiler bu durumun kendilerinde de olduğunu söyledi. Elbette ben bu cihazı devasa beklentilerle almadım, 1 GB Ram, 8 GB hafıza olduğunu da biliyordum HKC panel olduğunu da, fiyatını da. Ama IPTV'yi de orta kalitede izleyebilmek istiyorum bazen. (IPTV denince aklınıza hemen korsan yayınlar gelmesin. IPTV üzerinden kendi kanal yayınımı bile yapmıştım ev çapında.)

Aynı anakartları kullanan yerli veya yabancı markalar var. Örneğin Dijitsu markasının bazı modelleriyle yazılım dosyaları vs. tutuyor. Aynı şekilde bazı yabancı sitelere baktığımda, bu TV'lerin hem iç hem de dış olarak birebir aynısını bile buldum. Yine sanırım bir Türk kullanıcı yabancı bir forumda bununla ilgili çalışmalar yapmış. Wisdom Share arayüzü daha doğrusu yazılımının saf halini ve başka TV'ler için olan versiyonlarını yüklemiş. Mevcut TV'sinden bazı dosyaları o yazılım dosyalarına ekleyerek başarılı da olmuş. Bunların başında uzaktan kumandayla ilgili dosya geliyor. Daha önce telefon ve özellikle dandik çin tabletlerinde bu şekilde işlemler yapmıştım, belli başlı ortaya çıkabilecek uyumsuzlukları da tahmin edebiliyorum.

Örnek olarak verirsem Onvo'nun X bir modeli için, belli bir zamana kadar Android 7 kullanılmış, Daha sonra Android 9 ve Android 11 kullanılmış. Aynı cihazlardan birinde Play Store var, diğerinde yok. Tamam Open Gapps ile yüklenebilir de, (TKGS ayrı bir konu onu karıştırmazsak) Bu cihazların donanımı aynı ise aynı yazılımı da desteklemeleri lazım. Bu yüzden başta belki lisanstan dolayı Play Store olmadan gelen cihazlar olsa da sonradan bu cihaza asla yüklenemez diye bir durum yok. Mesela bir grupta smart ekranındaki sağ üst 4'lüde bulunan "Tarayıcı" ilk sıfırlandığında çalışıyorken internete bağlandıktan sonra ana ekranın güncellenip Spotify yerine Bein Live TV uygulaması gelince çalışmamaya başlıyor alt kısayollara tekrardan tarayıcı uygulamasının eklenmesi gerekiyor.

Awox ve Dijitsu gibi firmalar ufak tefek hatalar ve kullanıcıların zorlandığı konularda gerek Youtube üzerinden gerekse başvuran kullanıcılara direkt olarak gayet amatörce çektiği videoları paylaşarak destek oluyor. Cihazın kendi ayarlarının biraz dışına çıkarak yaptığım denemelerle de TV'yi biraz rezil bir hale sokarsam da düzeltmek için takıp flaşı yazılımı sıfırdan yüklemek gerekebiliyor. Sanırım derdimi anlatabilmişimdir, daha önce forumda Awox markasına yapılan yazılım konusunda resmi, fakat destek olarak gayriresmi yazılım desteği gibi bir şey yapsak güzel olabilir diye düşünüyorum. Muhtemelen gidip bir Onvo servisinden yazılım dosyasını istesem, nedenini sorar veya "veremeyiz gizli, TV'de bir arıza varsa getir yapalım" der. Derdimi anlatsam muhtemelen yanlış anlayıp "Yürü git kardeşim ekmeğimizle oynama" der. Aslında çok basit şeyler için servisi meşgul etmezsek, Servis de paneli kırık veya anakartı arızalı olan ve servise gerçekten ihtiyacı olan müşteriye daha kısa sürede çözüm sağlar.

Mesela Dijitsu kendisi Onvo ile aynı arayüze sahip cihazlar için kanal arama gibi videolar paylaşmış. Ben de ilk olarak açılış logosu değiştirme videosu paylaşmıştım, yakın zamanda o videoyu güncellemeyi düşünüyorum. Ardından TV'yi sıfırlayınca panel ayarlarının da sıfırlanıp TV'nin negatif renk ile gökkuşağındaki tüm renklerine bürünmesiyle aslında cihazın "bozulmadığı" ve düzeltmesiyle ilgili bir video paylaşmayı düşünüyorum. Aynı şekilde sadece bu TV'lerde değil neredeyse kendinden uydulu tüm TV'lerde kanal arama düzenleme sıralama ekleme bir işkence. Kaliteli harici uydular gibi sorunsuz olmuyor. Bununla ilgili de bulduğum farklı yöntemler var bununla ilgili de açıklayıcı bir paylaşım yapacağım.

Bazı TV'yi satıp sonrası umrunda olmayan firmaların aksine Onvo'nun çabasını da biliyoruz. Bu durumda Onvo'nun yazılım dosyalarının da tarafımızca erişilebilir olmasını isterim. Bu elbette her önüne gelen yüklemeye kalkışsın demek değil fakat bir şeyler yapmak isteyenler de yapsın. En azından forum kullanıcılarımız kendi cihazlarına gerektiğinde yazılım yükleyebilsin.


Fazlasıyla uzun bir yazı oldu farkındayım, Hal böyle olunca da değerli Adem Helvacı Adem Helvacı ustamız ve onunla sürekli irtibat halinde olup bilgi paylaşan Onvo yöneticileri geliyor aklıma. Yukarıda anlattığım şekilde destek için sizlerin düşünceleri ve yorumları önemlidir. Ne dersiniz ?
 
Son düzenleme:
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Konuya bizim forum kitlesi olarak baktığımızda inanılmaz doğru bir yaklaşım ve haklı bir istek olarak görüyorum açık ve net.
Öte yandan firmanın başına neler gelebileceğini de biliyorum zira kimse darılıp gücenmesin ama eğitim kültür ve ahlak seviyemiz de gayet açık şekilde ortada.
Bizim forum kitlesi veya Ülke genelinde bizler gibi (Teknik bilgi - eğitim vs anlamında) olan nüfusun Ülke nüfusuna oranı tahmin ediyorum ki 1/10.000 gibi birşeydir.

Biz bu işi Vestel ile başardık, nasıl başardık? Vestel'in zerre kadar katkısı olmadan ama neticede bazı konuları görmezden gelmesi ve dolayısı ile yasal hiçbir sorumluluğunun olmadığını bilmesi ile aştık. Egosu yüksek bir cümle olsun istemem ama Vestel söz konusu olduğunda bu Ülkede yazılım paylaşımını sistematik ve düzenli olacak şekilde ilk başlatan kişiyim ben. 2005-2006 lı dönemlerde uydu yazılımları ile başlayan süreci sonra tv yazılımları ile devam ettirdim, sonrasında DH de bu yazılımlara özel konu başlığı açmıştım ve tüm indirme saklama yükleme işini kendim yaptım. Sonrasında bu forumda aynı süreci yine aynı şekilde gönüllülük esası ile ve kesinlikle ücretsiz çıkarsız olacak şekilde devam ettirdim şu an ise çok kıymetli ustalarım bunu çok daha ileri seviyede devam ettiriyorlar hepsine teşekkürlerimi sunuyorum.

Geçmiş yıllarda Awox yazılımlarını yine ben paylaştım forumda ve yine ben kaldırdım çünkü sizin haklı talebiniz olan Onvo yazılım paylaşımına firmanın sıcak bakmamasının nedenlerini açıklayan inanılmaz saçma olaylar yaşadık. Forum olarak suçlandık, zaten bizden nefret eden çıkarcı tamirci tayfası tarafından hedef alındık, yazılım yüklemesinin Y sinden anlamayan kişilerin YÜKLEYEMEDİKLERİ yazılımlar nedeniyle çöken tv lerinden dolayı sorumlu tutulduk vs vs.

Somut o kadar çok örnek yaşandı ki, artık bazı tv sahipleri UTANMAYA bile gerek görmeden ''Ya yükleriz, çökerse servisi çağırırız, kendiliğinden oldu deriz nereden ispat edecekler'' diye çekinmeden yazmaya başladılar. Bazı şeylerin ispat ile ilgisi yoktur ahlak ile ilgisi vardır. Servis bilemeyebilir, firma bilemeyebilir ama biz biliyoruz ve böyle bir durumu kesinlikle onaylamıyoruz.

Biz kendi açımızdan baktığımızda aslında firmaların üzerindeki yükleri de almış olduğumuzu düşündük yıllarca ve halen de düşünüyoruz.
Mesela deplasman bölgesinde yaşayan bir tüketicinin Vestel televizyonunun yazılım kaynaklı çökmesi, servis talep etmesi, servisin haftada 1 gün hizmet verdiği bölyege günler sonra gitmesi, oraya gitmek için gereksiz yakıt ve zaman harcanması gibi negatif durumlar yerine vatandaş internette bizimsunduğumuz destek ile yazılımı 5 dakikada kendisi yükledi, günlerce beklemedi, servis boş yere iş yükünü artırmadı ve bunu binlerce kere yaşadık biz, mutlu da olduk.

Şimdi itirazlar gelir onu da izah edeyim ''Adem Helvacı milletine kmeğiyle oynuyorsunuz, servis oraya gitseydi para kazanacaktı''
Kazanmayacaktı kardeşim, Yetkili servislerin servis gruplarında çalışan teknisyenine de servisin sahibine de sorun, bu iş onların üstünde tam bir YÜK. Çünkü firma bu işlem için adam gibi para ödemiyor. O yazılım işi olmasa o hafta o bölgeye ekip çıkmasına bile gerek olmayacakken sırf o tüketici için 1 araç ve 2 personel oraya kadar gidiyor, bir yazılım yüklüyor geri geliyor ve bu günün parası ile carisine 130tl para yazılıyor. Mevcut yakıt destek ödemeleri tüketilen yakıtın 1/4 ünü ancak karşılıyor yani firmadan aldığı sözde işçilik bedelini yakıtı tolere etmekiçin kullanıyor.

Elbette ki çatlak sesler bitmez, ''Para kazanmıyorsa bu işi yapmasın'' diyecekler onu da biliyorum, gidin işinize kardeşim, hadi kendi işinize gücünüze bakın zaten dünyanın tek zeki insanı sizmişsiniz gibi herkes adına ahkam kesmeyin. Yaşayn bilir ne yaşadığını ve ne çektiğini.

Garanti harici işlerde tüketici yanar, garanti dahili işlerde ise servis yanar böyle basit operasyonlarda çünkü işlemin basit olduğunu bilen firmalar düşük fiyat politikası uyguladığı için garantili hizmetlerde servis yanar, Garantisiz ürünlerde ise elindeki yetkiyi silaha çeviren servis yolda yediği yemeği bile tüketiciye fatura etmek ister ona göre ücret politikası uygular ve bu sefer tüketici yanar o nedenle ben de bu yazı başlığındaki öneride olduğu gibi kesinlikle yazılımların paylaşılması taraftarıyım, yine de firmaların çekinmesine itiraz edemem çünkü insanımızı da iyi tanıyorum.

Vestel'de olduğu gibi zamanla bu işi aşabiliriz diye düşünüyorum. Awox yazılımları halen elimde olmasına rğamen paylaşmıyorum. Çünkü bu yazılımları biz servis olduğumuz dönemde indirdik sistemden, paylaştık, baktık ki bu ürün grubunun kullanıcısı bu konuda sıkıntı çıkarıyor hoooop tüm linkleri kaldırdım.

Kaldı ki sonra biz servisliği bıraktık, sistemi kapattık. Destek dediğin devamlı olmalı değil mi? :)
 
M Çevrimdışı

munib

Yeni Üye
1 Ara 2022
37
57
Adem Helvacı Adem Helvacı Bey firmada haklı bizde haklıyız deyilmi ? Mesala tv çöktü yazılım yok ne yapacağız :cay Birtane kurtarma yazılımı olması lazım çünkü bazı ayarlar gizli kullanıcıya verilmiyor. ilk açılışta uygulama yerine tv açılsa iyi olur bunu firma yetkilileri kullanıcıya bilgi verse veya küçük bi yazılımla halletse daha iyi olur benim gibi düşünen çoktur inanıyorum saygılar
 
N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Elbette firmanın da haklı olduğu yerler var tüketicinin de haklı olduğu yerler var. Aslında bazı firmalar kendi internet sitesi üzerinden yazılımı paylaşıyor. Flaşa at TV'yi aç otomatik yüklensin şeklinde. Dijitsu, Telenova gibi firmaların yanı sıra Philips, Samsung, LG, Sony gibi firmalar da kendi sitesinden yazılım desteği veriyor. Bizim insanımızın malesef evet ben yaparım ben bilirim hallederiz tarzı rahat söylemleri var. Fakat aslında yazılım yüklerken yapılacak tek şey USB'yi takıp beklemek, sorun çıkma ihtimali çok düşük.
Dediğiniz gibi gerçekten çok çeşitli ve kendini uyanık sanan insanlar da vardır. Elektrik gider, USB bağlantısı kesilir veya farklı bir müdahale edilir, hiç olmazsa da kullanıcı şanssız günündedir yazılım yüklerken yarıda kesilip TV kilitlenip açılmaz duruma gelebilir. Uyanık tüketicimiz de servis çağırıp "kendi kendine oldu, biz evde yoktuk bi geldik tv böyle olmuş" diyebilir. Fakat duruma geniş çerçeveden bakınca artık dünyada öyle ya da böyle bir şekilde isim yapmış firmalar yazılım dosyalarını paylaşmaktan çekinmiyor.

Hem firma hem de tüketici olarak bakınca iki tarafın da haklı olduğunu görebiliyoruz. Fakat nihayetinde de ben bir tüketiciyim, firma değilim.

Kaldı ki sonra biz servisliği bıraktık, sistemi kapattık. Destek dediğin devamlı olmalı değil mi? :)
Destek dediğimiz elbette devamlı olmalı, fakat zaten kaç tane firma var devamlı güncel yazılım desteği sunan. Hiç yoktan iyidir yine de. Bırakın TV'yi Telefonda bile birkaç marka hariç yazılım güncellemesi desteği veren yok, ilk hangi yazılımla çıktıysa o yazılımdan devam ediyor.

Onvo ile ilgili böyle bir şey isteme sebebim de (meraklı bir kullanıcı olmamı saymazsak)
Bu cihazların donanım yönünden yüksek cihazlar olmaması, yazılım yönünden de toplama bir şekilde sıkıntılı cihazlar olması.
Onvo'nun bu cihazlara güncelleme verememesi. Hatta Onvo yetkililerine soru cevap videosunda cevap olarak "250,350 serisi ürünler açık kaynak android cihazlar olduğu için bu cihazlara maalesef güncelleme verilemiyor" demişler. Burası tartışmaya açık bir kısım. Ben tüketici olarak biraz bu soruları sormakta haklıyım. Neden verilemesin ? Aynı anakartı aynı yazılımı kullanan farklı bir markada verilebiliyorken Onvo'da neden verilemiyor. Ekonomik sebeplerle ilgili olduğunu düşünüyorum. Fakat bu konuyu aşağıda biraz daha uzun ve bilinçli olmaya çalışan tüketici olarak sorgulayalım.

Zaten F900 serisi gibi lisanslı android cihazlarda yazılımla ilgili bir sıkıntı olma ihtimali düşük çünkü yazılımın kaynağı direkt olarak Google.
Fakat 150-250-350 serileri olan lisanssız androidlerle ilgili zaten güncelleme gibi bir düşüncemiz yok, çünkü veremeyeceksiniz biliyorum. E zaten 8 GB Rom, 1 GB Ram içeren bir cihazı da Android 11 ile çalıştırmak ne kadar stabil olur şüpheli. Fakat, devamlılık konusunu iki şekilde ele alabiliriz. Firma yazılımı devamlı olarak güncellemek zorunda değil ki zaten yapamaz bunu. Fakat aslında söylediği sebepler firmanın yazılımı sır gibi elinde tutmasına bir fayda sağlamaz. Evet yükleyemeyip sıkıntılar çeken kişiler olabilir, fakat garantisi bitmiş cihaza sahip olanlar basit bir yazılım yüklemesiyle düzelebilecek bir sıkıntı için servis çağırıp servisin keyfini beklemek zorunda da olmamalı, dediğiniz gibi belki servis ücreti 150-200 TL isteyecek, uzak da bir yerdeyse servis oraya kadar gelip 200 TL alıp 300 TL masraf ettiği için sövecek, tüketici de geldi 5dk'da bir flaş taktı gitti 200 TL aldı diyerek sövecek. Aslında böyle bir hayali senaryo uydurmaya da gerek yok.


Şimdi mantık olarak düşünün aynı anakart aynı panelle üretilen birebir aynı TV atıyorum bende olan 43250 modeli,
Bunların arasında yazılımla çözülebilecek daha doğrusu bir partideki yazılımda var, diğer partideki yazılımda yok olan özellikler var. Şimdi Play Store örneğini vereceğim, bir grup yahu ne Play Store'muş diyecek. Ben zaten Aptoide TV kullanıyorum. Play Store olmayan cihaza da Open Gapps üzerinden Play Hizmetleri ve Play Store kurulabiliyor. Ahmet gidecek bir TV alacak paşalar gibi kullanacak, onda görüp beğenen Mehmet gidip alacak ve "Bu ne biçim android kardeşim bir play store bile yok, şuna bak TKGS koymamışlar hangi yılda yaşıyoruz. Ahmet'inkinde böyle değildi, Ne biçim firma bu" diyecek. Hâlâ ilk seri ana ekranı mavi arka planlı TV'ler bazı satıcılarda ve spotcularda sıfır olarak satılıyor. Peki burdaki Mehmet'in suçu ne.

Sayın Onvo; Şu cihazlar açık kaynak yazılımlı android olduğu için güncelleme destek verilememektedir, şeklinde kestirip atmak doğru bir davranış değil. Android sürümü bırakın 9'da kalsın (ki yeni sürümlerinde aynı cihaza android 11 yüklemişler.) fakat android sürümünü yükseltmeden de yazılımdaki ufak tefek hataları giderebilirsiniz diye düşünüyorum. Gidermeseniz bile mevcut cihazlar için şuanki yazılımı paylaşabilirsiniz. Bunu OTA ile yapamıyorsanız atın dosyaları biz USB'den yapalım.
Elbette ki android çekirdeğini Google'dan indirip kendiniz sıfırdan altyapısıyla birlikte kullanıcı görsel arayüzü dahil baştan yazılımı kendiniz yapmadınız. Bunu yapan firma ile devamlılık değil tek seferlik bir anlaşmanız da olabilir yani OTA desteği sizin değil yazılımı yapan firmanın elinde de olabilir, veyahut Hazır bir androidli tv yazılımı üzerinde oynamalar yapıp kendinize uyarlamış olabilirsiniz bunda utanılacak ayıplanacak bir durum yok. Veya komple yazılımı dışarıdan da almış olabilirsiniz bunda da aa Onvo yapmamış başkasına yaptırmış demeyiz. Fakat tüketicinizin isteğine de karşılık vermeniz lazım.

Hem firma hem de tüketici tarafından bakmaya çalıştım, iki taraftan da durumu değerlendirdim, fakat elbette ki ben firma sahibi değil tüketiciyim bu yüzden de yorumum belli.

Bunu firmanın herkese açık olarak paylaşmaktaki kaygısını anlasam da şahsi olarak isteyenlere veya forum üyelerimize, çeşitli kullanıcılarına bunu paylaşabilir ilk etapta. Uzun vadede ise herkesle paylaşmaktan sakınmamalıdır bence. Yoksa Onvo'nun, O Türk alfabesindeki 29 harf ile yetinmeyip isminin yarısını Türkçe olmayan karakterler kullanarak yapan firmadan, ya da Onlar gidip Su sebili, ketıl üretsin TV işini beceremiyorlar denen firmalardan farkı kalmaz.


Şimdi biri çıkıp diyormuş "Verin şuna 43250 yazılımını, sussun." :haha1

Ne dese haklıdır. Ha internetten o anakart için olan bir yazılım bulup, TV'yi rootlayıp sistem dosyalarını o yazılım imajının gerekli yerlerine kopyalamak suretiyle zaten bu yazılımın birebir aynısı elde edilebilir fakat uğraşmaya değmez.

Ayrıca vaktinden ayırıp uzun uzun cevap veren Adem Helvacı Adem Helvacı Bey'e de teşekkürü borç bilirim.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

alideniz34

Yeni Üye
7 Ocak 2023
3
30
Dostum merhaba ben geçen sene aldım arkadaşta benden 1-2 ay sonra aldı , ikiside onvo tv , onda Bluetooth var bende yok o android 11 benimki 9 , bana bluetooth kesinlikle lazım dediğin işlemleri yapsak çöze bilir miyiz bana yardımcı olur musun?
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Dostum merhaba ben geçen sene aldım arkadaşta benden 1-2 ay sonra aldı , ikiside onvo tv , onda Bluetooth var bende yok o android 11 benimki 9 , bana bluetooth kesinlikle lazım dediğin işlemleri yapsak çöze bilir miyiz bana yardımcı olur musun?
Bluetooth donanımsal bir destek de gerektirir sadecde yazılım oynaması ile açılabilecek bir özellik değil maalesef. TV ye lazım olan donanıma para verip almak yerine usb bluetooth alıp takabilirsiniz aslında.
 
A Çevrimdışı

alideniz34

Yeni Üye
7 Ocak 2023
3
30
Bluetooth donanımsal bir destek de gerektirir sadecde yazılım oynaması ile açılabilecek bir özellik değil maalesef. TV ye lazım olan donanıma para verip almak yerine usb bluetooth alıp takabilirsiniz aslında.
Adem abi adını metini duydum cevapladığın için çok teşekkür ederim şöylece sana durumu detaylı anlatayım, abi ben turizm işi yapıyorum aracım da 2022 mart ayında aldığım onvo 32 inç smart tv var. Ayarlar sekmesinde Bluetooth yok , dün bi arkadaşımla karşılatım onada aynı televizyonu tavsiye ettim oda gitti aldı , konu konuyu açtı ikimizdede aynı inç aynı model tv var girdim baktım aynı yerde onda Bluetooth çıkıyor , ayarlara baktım onda android 11 yazıyor bende 9 . Neden benim için önemli onu söyliyim abi , arabanın teyibindeki Bluetooth ile tvyi eşleştirip tv sesimi Bluetooth ile alıp aracın teyibi sayesinde tüm araca yaymış olacağım. dediğin gibi usb Bluetooth denedim ses yarıdan yarıya berbat geliyor iyisini aldığım halde.
Şuanda aux ile amfiye felan bağlamışlar. Teyipten aux u açıp tv sesini auxtan sorunsuz alıyorum ama arada bir aşırı parazit sesi geliyor buda çok rahatsız edici , sürekli gelmiyor ama geldiği zamanda can sıkıyor . Ama Bluetooth ile bağlarsam hiç sorun yaşamayacağım onu biliyorum. Yani tvyi satıp tekrar aynısını ama Bluetooth olanını mı alsam yoksa farklı bir yazılım mı yüklesem , eminim ki abi bu cihazdada Bluetooth var ama nasıl çözerim bilmiyorum abi.
 
N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Bluetooth özelliği olanla olmayanın anakartı farklı olabilir. Eski üretimlerde yokken yeni üretimlerde BT var. Bu play store değil ki apk atıp kuralım. Belki anakartta BT özelliği vardır fakat hiç sanmıyorum. Olsa zaten yaparlardı. USB BT alıcısı (mini olanları da iş görüyor) kullanabilirsiniz.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem abi adını metini duydum cevapladığın için çok teşekkür ederim şöylece sana durumu detaylı anlatayım, abi ben turizm işi yapıyorum aracım da 2022 mart ayında aldığım onvo 32 inç smart tv var. Ayarlar sekmesinde Bluetooth yok , dün bi arkadaşımla karşılatım onada aynı televizyonu tavsiye ettim oda gitti aldı , konu konuyu açtı ikimizdede aynı inç aynı model tv var girdim baktım aynı yerde onda Bluetooth çıkıyor , ayarlara baktım onda android 11 yazıyor bende 9 . Neden benim için önemli onu söyliyim abi , arabanın teyibindeki Bluetooth ile tvyi eşleştirip tv sesimi Bluetooth ile alıp aracın teyibi sayesinde tüm araca yaymış olacağım. dediğin gibi usb Bluetooth denedim ses yarıdan yarıya berbat geliyor iyisini aldığım halde.
Şuanda aux ile amfiye felan bağlamışlar. Teyipten aux u açıp tv sesini auxtan sorunsuz alıyorum ama arada bir aşırı parazit sesi geliyor buda çok rahatsız edici , sürekli gelmiyor ama geldiği zamanda can sıkıyor . Ama Bluetooth ile bağlarsam hiç sorun yaşamayacağım onu biliyorum. Yani tvyi satıp tekrar aynısını ama Bluetooth olanını mı alsam yoksa farklı bir yazılım mı yüklesem , eminim ki abi bu cihazdada Bluetooth var ama nasıl çözerim bilmiyorum abi.
Her iki tv nin de bana arka kapak etiketlerini yollayabilirsen senin için sorgularım :)
 
N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Ahmet gidecek bir TV alacak paşalar gibi kullanacak, onda görüp beğenen Mehmet gidip alacak ve "Bu ne biçim android kardeşim bir play store bile yok, şuna bak TKGS koymamışlar hangi yılda yaşıyoruz. Ahmet'inkinde böyle değildi, Ne biçim firma bu" diyecek. Hâlâ ilk seri ana ekranı mavi arka planlı TV'ler bazı satıcılarda ve spotcularda sıfır olarak satılıyor. Peki burdaki Mehmet'in suçu ne.
Mesajımda bahsettiğim durumun benzeri birebir olarak yaşanmış. Konu Play Store değil Bluetooth. Fark etmez TKGS de olabilirdi. Mantık aynı :hoba1

Tabi o donanımsal da olabilir ona yapacak bir şey kalmaz. Öncelikli olarak yazılımsal olarak da hemen hemen eşitlense, ah Onvo ah. Ne inat ettin kapalı kutu olmakta be. Panel detaylarını paylaşmakla olmuyormuş demekki sadece.

32150 - 32F150 modellerinde özelliklerde Bluetooth yazmamış belirtilmemiş zaten, verdiyse onu da malesef ki Onvo'nun lütfu gibi kabul etmemiz gerekiyor sanırım. Çünkü kendileri Tv verdik daha ne istiyorsunuz modunda gibi. 32F700 modelinde ise Bluetooth özelliği var.
 
Son düzenleme:
A Çevrimdışı

alideniz34

Yeni Üye
7 Ocak 2023
3
30
Her iki tv nin de bana arka kapak etiketlerini yollayabilirsen senin için sorgularım :)
Abi araçta takılı bölmenin içinde , bu yüzden arkasına ulaşmam için sökmem gereken şeyler var ayarlar bölümünü gönderiyorum sana. , şu tv ye android 11 yüklesek sorun çözülür abi 😅
Tkgs ne oluyor? Kanal arama yerinde o var

6F53C41C-DFE2-49C3-B969-7594C0D864C3.jpg
C8D73B25-78F6-4D94-9500-011DC6A0B6FA.jpg


Mesajımda bahsettiğim durumun benzeri birebir olarak yaşanmış. Konu Play Store değil Bluetooth. Fark etmez TKGS de olabilirdi. Mantık aynı :hoba1

Tabi o donanımsal da olabilir ona yapacak bir şey kalmaz. Öncelikli olarak yazılımsal olarak da hemen hemen eşitlense, ah Onvo ah. Ne inat ettin kapalı kutu olmakta be. Panel detaylarını paylaşmakla olmuyormuş demekki sadece.

32150 - 32F150 modellerinde özelliklerde Bluetooth yazmamış belirtilmemiş zaten, verdiyse onu da malesef ki Onvo'nun lütfu gibi kabul etmemiz gerekiyor sanırım. Çünkü kendileri Tv verdik daha ne istiyorsunuz modunda gibi. 32F700 modelinde ise Bluetooth özelliği var.
Aynen bahsettiğin mevzuyu yaşıyorum şuanda umarım çöze biliriz
 
Son düzenleme:
T Çevrimdışı

Tugi136 

Süper Üye
20 Nis 2020
500
30
Yazına tamamen katılıyorum. ONVO tvlerde TKGS olmamasını da rezalet olarak görüyorum.
 
N Çevrimdışı

NBKpro 

Aktif Üye
15 May 2021
191
Onvo'ya, ilgileneceklerini bilsem bu konuyla ilgili detaylı bir mail atardım da... Daha önce attığım maillere dönmediler muhtemelen buna da cevap vermezler. Zaten geri dönseler de maillere bakan ya müşteri temsilcisi ya da sekreter otomatik kopyala yapıştır cevap verir, yetkili kimse umursamaz bile. Bu yüzden bu tip ucuz markalardan hem ürün hem de destek anlamında çok da bir şey beklememek lazım.

Yine de sonuna kadar önceki mesajlarda yazdığım düşüncelerinmin arkasındayım.
 
Geri
Üst Alt