N11-Generali +1 Yıl Garanti Uzatma Sigortası (TV, monitör, klima, beyaz eşya)

CanMurat 

Bronz Üye
Katılım
26 Eki 2018
Mesajlar
255
N11.com üzerinden tv satın alırken +1 yıl garanti uzatma hizmet opsiyonunu değerlendirdim. Sigortaladım acentesi üzerinde verilen hizmette, poliçe Generalli Sigorta üzerinden kesildi. Hizmet kapsamı, standart garanti şartlarında olduğu gibi genel olarak üretici kaynaklı arızaları kapsamaktadır.


tv-040b4a0a1b10d18c9.png


tv-11b354e66701786899.jpg


tv-2.11ec57a701498fcfbd.jpg


tv-2.22550eba5350d6c4e0.jpg


tv-3.111c1d3dd77c891f6e.jpg


Tabi bazı belirsizlikler de yok değil:
- Arıza durumunda cihazın çözüm yoluna; onarım, ikame ürün ile değişim, rayiç bedelinin ödenmesi...vs sigorta firması karar veriyor. Şimdi bu 'veya'lı çözüm yöntemlerinin gerçeklerine gelirsek:
* Arıza durumunda sigorta firmasına haber veriliyor. Sigorta firmasının anlaşmalı olduğu servislerle muhatapsınız. Bu servisler yetkili mi, yetkisiz mi, merdiven altı işletme mi...belirsiz.
*Pert durumuna sigorta firması karar veriyor. İkame ile değişim veya rayiç bedel olarak belirtmiş. İkame opsiyonunu sigorta firması hiçbir zaman kullanmayacaktır. Rayiç bedel, perte ayrılacağı zaman aynı ürünün/ yok ise denk gelecek ürünün güncel bedeline karşılık gelmektedir. Bu bedelin kararlaştırılma süreci hiç bir zaman kansız geçmemiştir. Sigorta firmaları önce satış bedelini (yerseniz) sürerler. Yemezseniz iyi ihtimal; daha düşük model bir tv'nin fiyatını vermeye çalışırlar. Ama hiç zaman o modelin güncel bedelini vermezler. Biz de bu teklifi kabul etmezsek uyuşmazlık başlar.
*Diyelim ki rayiç bedelde anlaştınız. Elektronik firmalarından hediye çeki ile ödeme alternatifi de eklenmiş. Yani bu bedel size nakit ödenmeyecek. Hangi firmadan hediye çeki verileceği ise meçhul.

-Arıza durumunda firma bize ne kadar sürede çözüm üretmesi gerektiği belirtilmemiş. Teminat Kapsamı 2.Maddede; yasal garanti şartlarının aynı şekilde devam ettirileceği belirtilmiş. O zaman yasal süreler de aynen geçerli sonucunu çıkarabiliriz.

- Üretici&distribütör garanti sürecinde ürün değiştirilirse poliçe kapsam dışıymış. Arıza durumunda, üretici firma garanti şartlarında uygun bulup farklı bir model sıfır bir cihaz ile değişim yaptıysa sana ne oluyor? Bu ne saçmalık...

Bu poliçeyi satın almadan poliçe detayları görülemiyordu. Satın aldıktan sonra tarafıma gönderildi. Ürün değerine göre +1 yıl için fiyat kabul dilebilir. Ama ihtiyaç olursa nasıl bir deneyim yaşanılır; belirsiz.
 

CanMurat 

Bronz Üye
Katılım
26 Eki 2018
Mesajlar
255
Bu içeriklerin hepsini biliyorum. Elektronik marketlerin garanti uzatma adı altında verdikleri hizmetlerin ne kadar kısıtlı olduğu da biliniyor. TV siparişi verirken bunu da iteklemeye çalıştılar. Fiyatı da kabul edilebilirdi. Poliçe içeriği satın almadan göremiyorsunuz. Satın aldıktan sonra yukarıda paylaştığım poliçe e-posta ile gönderildi. Satın almadan önce aşağıdaki şekilde hizmet içeriği paylaşılıyor:

Uzatılmış Garanti ve Online Teslimat Sigortası

n11.com üzerinden yeni satın aldığınız LCD, LED veya Plazma Televizyon, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinası, Çamaşır Kurutma Makinası, Buzdolabı, Derin Dondurucu ve Klima cihazlarınızın garantisini uzatın ve kargo sürecinde oluşabilecek herhangi bir kazaya karşı cihazınızı güvence altına alın!

Uzatılmış Garanti ve Online Teslimat Sigortası Kapsamı

Uzatılmış Garanti: Üretici veya ithalatçı tarafından satın aldığınız elektronik cihaz için verilen garanti süresinin bitiminden itibaren 1 yıl boyunca aynı şartlarla garanti uzatılacaktır. Sigorta kapsamı 2 defa ile sınırlı olmak kaydıyla geçerli olacaktır.

Uzatılmış Garanti Teminat Kapsamı

Sigortalı elektronik cihazda üretici hatasından dolayı meydana gelebilecek işçilik ve mekanik kusurlardan dolayı ürünün onarılması için gerekli işçilik ve parça giderlerini karşılar, LCD ve Plazma Televizyonların orijinal uzaktan kumandalarında Uzatılmış Garanti Süresi içerisinde ortaya çıkan üretici hatasından dolayı meydana gelebilecek işçilik ve mekanik arızalarda, uzaktan kumandanın sözleşme süresince bir kezle sınırlı olmak kaydıyla yenisiyle değiştirilmesinden doğan giderleri kapsamaktadır.

Online Teslimat

Satın aldığınız cihazı kargo teslimat sürecinde korumaktadır. Cihaz için verilen teminat, kargo firmasının ürünü alması ile başlar ve alıcıya teslimine kadar geçerlidir. Cihazın kurulumu gerekmesi halinde, kurulumun cihazın üreticisi veya ithalatçısı tarafından yetkilendirilmiş bir servis tarafından yapılması şartıyla kurulumun başlamasına kadar geçerlidir.

Tamirat veya değişim hizmeti

Herhangi bir kaza ya da zarar durumunda cihaz öncelikle onarılacak, onarımın mümkün olmaması halinde ikamesi ile değiştirilecektir.

Poliçe detaylarına baktığımızda sonuç ortada:
-Poliçe sürecindeki arıza durumunda kendi anlaşmalı olduğu servis (!) ile muhatap olma,
-Pert durumunda meçhul bir elektronik marketten rayiç bedel (!) karşılığında hediye çeki,

Bu detayları bana poliçeyi satın almadan önce bildirmekle yükümlü aslında. Neyse; bu riskleri bilerek; olur da, poliçe dönemindeki olası arıza durumunda verecekleri mükemmel hizmeti (!) göze alarak satın aldım.
 

Adem Helvacı 

Everybody Dies
Administrator
Katılım
17 Şub 2017
Mesajlar
23,668
Yaş
49
Aklıma şey geldi, 90 lı yılların sonu, 200 lerin başıydı, İş yerimizi ziyarete geldi bazı kelli felli abiler, ''Efendim biz xyz group şirket aş ltd holding şti bla bla dan geliyoruz'' diye. (Firmayı biliyorum da geçmiş mevzuları eşelemeyeyim şimdi)

Sony yetkili servisliği vermek istemişler bize. (O dönem için bulunduğumuz bölgede oldukça etkili ve büyük işletmelerdik)
Bize yemekler ilgi alakalar vs sizin de malumunuz olacağı üzere bu olağan akışa aykırı bir durum.

Tabi çok geçmeden anlaşıldı ki malumunuz yasa ve yönetmelik gereği belli sayıda servis sahibi olunması gerekiyor vs.

Türk Literatüründe buna TABELA SERVİS deniyor.
Adı var ama etkisi yok.
Yetkisi var ama etkisi yok.

Yani uzun yıllardır yazdığımız ve söylediğimiz üzere Ülkemizde bazı konuları YAPMIŞ OLMAK İÇİN YAPMAK kavramının dışına çıkarmadığımız sürece bu işin garantisi de sigortası da servisi de ancak Ülke koşullarının izin verdiği ölçüde koruyor ne yazık ki :)

Denetleme ve yaptırım ilkeleri ön plana alınıp uygulanmadıkça bize çözüm yok.

Az önce bir firma yetkilisi ile yazıştım, bir servis eli ile bir firma bile isteye nasıl da zarara uğratılıyor ortaya çıakrtık birlikte.
Şartlar uygun hale geldiğinde bunu da sizlere paylaşacağım elbette.
 

Benzer konular