''Müşteri Her Zaman Haklıdır'' Lafı Artık Geçerli Olmayabilir.

A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Bununla ilgili resmi olarak tam anlamıyla çalışan bir yapı olsa bu sorunlar yaşanmaz aslında.
6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu resmi bir çalışma, ancak bana göre açıklar içeren bir çalışma.

Halkı anlayacak, halktan birisi el atmadıkça bu işler düzelmez düşüncesindeyim.

Hep bayiyi koruyalım zira para onlarda, servisin canı cehenemme
Hep üreticiyi koruyalım zira sermaye onlarda, Vatandaş başının çaresine bakar


Mantığı ile geldiğimiz nokta bu ne yazık ki.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,976
klima alıyorsun vakum yap diyorsun fabrikadan vakumlu geliyor deyip hemen yalap şaplak kurup kaçıyorlar.televizyon alıyorsun servise kontrollerini yaptırmak istiyorsun yapmıyorlar müşteri hepsini bilmek zorunda değilki servislerin bütün kontrolleri yapıp ürünü teslim etmesi lazım fakat gel görki tabakaneye bok yetiştireckler hemen kaçıyorlar.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
klima alıyorsun vakum yap diyorsun fabrikadan vakumlu geliyor deyip hemen yalap şaplak kurup kaçıyorlar.televizyon alıyorsun servise kontrollerini yaptırmak istiyorsun yapmıyorlar müşteri hepsini bilmek zorunda değilki servislerin bütün kontrolleri yapıp ürünü teslim etmesi lazım fakat gel görki tabakaneye bok yetiştireckler hemen kaçıyorlar.

Ülkede denetleme mekanizması olmayınca bu yazdığın can sıkıcı olaylar kaçınılmaz oluyor.

Her bölgeye her meslek dalı için bir denetleme birimi mutlaka olmalı. Bu birimlere bağlı ekipler belli zamanlarda baskın denetlemeler yapmalı.

Ödül Ceza sistemi mutlaka uygulanmalı ama, aması var işte..
 
Pitbull Çevrimdışı

Pitbull 

Süper Üye
6 Tem 2020
1,103
43
Klima konusunda çok haklısınız. Adamlar net konuşuyor bunlar denendi vakumu fabrikada yapıldı diyorlar. Sanki vakum 1 saat sürüyor.
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Klima konusunda çok haklısınız. Adamlar net konuşuyor bunlar denendi vakumu fabrikada yapıldı diyorlar. Sanki vakum 1 saat sürüyor.
Yahu koca klimayı kuran, 50 kilo dış üniteyi sırtında merdivenle duvara asan, 2 saatini bu işe ayıran adam, 2 kiloluk vakum motorunu getirip hortum bağlayıp çalıştırmayı kendisine eziyet olarak görüyor.

Kafa değişmedikçe hiç bir şey değişmez.
 
Domestos Çevrimdışı

Domestos 

Süper Üye
3 Tem 2018
4,206
50
klima alıyorsun vakum yap diyorsun fabrikadan vakumlu geliyor deyip hemen yalap şaplak kurup kaçıyorlar.televizyon alıyorsun servise kontrollerini yaptırmak istiyorsun yapmıyorlar müşteri hepsini bilmek zorunda değilki servislerin bütün kontrolleri yapıp ürünü teslim etmesi lazım fakat gel görki tabakaneye bok yetiştireckler hemen kaçıyorlar.
Bir de, "işimiz çok" safsatası yok mu deli oluyorum... Bu iş değil mi?
 
İlteriş Yılmaz Çevrimdışı

İlteriş Yılmaz 

Süper Üye
18 Eyl 2020
698
Konuyu yeni gördüm işlerimden ötürü, bunu server açıkken çok yaşardım. 12-13 yaşında çocuğundan 50-60 yaşında koca koca amcalara kadar müşteri haklıdır diye gelenini görünce kapıyı gösteriyordum :) Bende insanım sende, benden hak satın almıyorsun hizmet satın alıyorsun. Karşılığını almışsan benimle alışverişin bitmiştir. Başka da bir hakkın kalmamıştır. Ha bir hak şudur, sattığım hizmette benden kaynaklanan bir kusur meydana gelmişse bununla ilgilenmek zorundayımdır daha ötesi yok :) Biz hoşgörü insanlarıyız vesselam, rica edene elimizden geliyorsa, birinin hakkına girmiyorsak olması gerekenden fazlasını da yaparız. Üslubu bozun olana ise dünyayı verse hizmet sağlamayız. ✋
 
E Çevrimdışı

elan_vital 

Yeni Üye
31 May 2020
29
38
Hukukta "silahların eşitliği" diye bir ilke var. Milyonlarca doları, onlarca avukatı olan dev holdingleri dava eden vatandaşın, karşısındaki sonsuz para ve imkana boyun eğmemesi için bir nebze kayırılması aslında. Adil yargılamayı tesis edebilmek için yargının zayıfın yanında yer alması çok sempatik görünüyor da, işler öyle olmuyor maalesef. Tüketici Hakları konusunda hukukun pek çok temel normu çok da uygulanmıyor. Normal bir hukuki yargılamada şüpheden daima sanık yararlanır, ama herhangi bir tüketici şikayetinde şüpheli durumun firma lehine işlediğini hiç görmedim. THH'de tüketici lehine sonuçlanan davaların oranı %70. Bunun gördüğüm iki nedeni var ;

1. Tüketicinin haksız olduğuna dair bir şüphe olsa bile; haklı olma ihitimalinde tüketicinin uğradığı zarar firmadan daha büyük olduğu için, "milyonları var, bir bilgisayardan birşey olmaz" ictihatı ile karar veriliyor.

2. Firmalar için bu tip durumlar "reklamın kötüsü" olduğu için, haklı olduğu durumlarda dahi çok üstelemiyorlar.

Bu ülkede "müddei iddiasını ispatla mükelleftir" ilkesinin uygulanmadığı iki yer var; biri işten çıkarılma, biri de tüketici davaları.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri