Merhaba büyüklerim, küçüklerim ve akranlarım.
Başlıkta da belirttiğim markaya ait Aralık/2019'da almış olduğum Tulpar T7 V19.3.1 modelinde dizüstü bilgisayara sahibim.
Ekim/2022 'de bilgisayarım kapalı iken bilgisayardaki RGB aydınlatmalar yanıyordu. Buna istinaden 26/10/2022 tarihinde kendi servisine gönderdiğimde, BİOS/EC güncellemesi yapılamadığı, anakartın arızalı olduğu, kabule dayalı 650 ₺ onarım bedeli teklif edildi. (Ancak gelen servis notunda BİOS/Ec güncellemesi yapıldığı yazıyor? )
Servisten arızaya dair detaylı bilgi talep etmeme rağmen servis bu talebimi başta yerine getirmedi, ki hala daha tamamen yerine getirmiş de sayılmaz.
Servis; bunlar özel bilgidir paylaşılmaz diyerek bu bilgi talebimi yerine getirmedi. Uzun ısrar sonucunda sadece " io RGB onarımı ve çoklu komponent değişimi " notu düşülmüş cevabı verildi.
Servise şu soruyu yönelttim; 3 yaşında bir bilgisayarın anakartı nasıl oluyor da garantisinin bitiminden 1 yıl sonra bu kadar kısa sürede arızalanabiliyor?
Cevap; Elektronik parçalar uzun kullanıma bağlı yorgunluktan dolayı arızalanabilir, 3 yılda bozulmayacak olsaydı garanti süremizi 3 yıl yapardık denildi
Hem bu cevaplara istinaden hem de ne yapacağıma karar verememiş olmamdan dolayı onarımı kabul etmeyerek bilgisayarımı geri istedim. İş yoğunluğumdan dolayı bir süre beklemede kaldım.
30/11/2022 tarihinde servis ile yüz yüze görüşmek ve yaptırmak amacıyla bilgisayarı İstanbul/Kadıköy servisine elden bıraktım, tabi ki anakart arızasına dair bilgi yine verilmedi. Bilgisayar tekrar servis sürecine tekrar alınarak incelendi. Bu seferde Anakartta arıza olmadığı bildirildi.
Bilgisayar servisten çıkmadan tekrar incelenmesini talep ettim ve sonuç değişmedi, anakartta problem olmadığı, belirtilen arızaların Bios/EC güncellemesi yapılarak giderildiği söylendi.
İlk önce sevindim, ama aklımda hala soru işaretleri dönmeye devam ediyordu, ki korktuğum başıma geldi.
7/12/2022 tarihinde bilgisayarım servisten geldiğinde bilgisayarı kamera eşliğinde açtığımda arızanın devam ettiğini gördüm
Servisi aradığımda "Biz testlerimizi kendi test disklerimiz ile yapıyoruz, siz Kontrol Merkezi uygulamasını silip tekrar kurduğunuzda sorun düzelir, düzelmezse tekrar gönderin" denildi. Söyleneni yaptım uygulamayı tekrar kurduğumda sorun düzeldi, ne zamana kadar? 15/12/2022 tarihine kadar.
Sorunlarla tekrar karşılaştığımda servisi tekrar aradım. Durumu ilettim ve dedikleri şey; "Format atın düzelmezse gönderin, biz teknik servisiz, gönderin bakalım biz çözeriz"
Dedim her incelediğinizde farklı farklı cevaplar veriyorsunuz, ve çözemiyorsunuz. Bu durum size karşı güvenimi zedeliyor dediğimde; "Güvenmiyorsanız başka servislere verin" cevabı aldım.
Bilgisayar sizin olduğu için bu sorunlarla siz ilgileneceksiniz, benim muhattabım sizsiniz dediğimde "Güvenmiyorsunuz" diyor.
İlk başta denileni yaptım, format attım, driverleri kurmaya başlamadan önce sorun görünmüyor fakat hem markanın kendi driverlerini, hem de windows, intel ve nvidia güncellemelerini ve driverlerini yaptıktan sonra tekrar aynı sorunu vermeye başladı.
Tekrar format attım yine driverleri vs. kurdum ama bu sefer sorun meydana gelmedi.
Bu süreçte Windows'tan kaynaklı olabilir mi düşüncesiyle Microsofttan destek almak istedim. Microsoft tarafından gönderilen bir kodu cmd'ye yazdığımızda karşıma "is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file." uyarısı geldi. Bunun anlamı anakartta gömülü bir windows lisansı olmamasıymış. (Microsoft yetkilisinin söylediği).
Servise bu lisans sorununu söylediğimde; "Bilgisayarı kullanamıyor musunuz?",
Kullanıyorum dedim
"O zaman sorun ne" cevabı aldım.
Ki format attığımda önceden windows benden key istemiyordu, ama 26/10/2022 de gönderdiğim servisten sonra her formatta windows benden key istemeye başlamıştı ben bu sayfayı "keyim yok" seçeneğiyle geçmeye başladım.
Servise şu soruyu yönelttim; "Hani bu bilgisayarı kontrol etmiştiniz size 2 sefer incelettirdim sorun yok demiştiniz" dediğimde; "Bizler sizin bilgisayarınızı düzeltip gönderiyoruz, bilgisayar kapatılıp açılınca ayarlar eski haline dönmüştür" diyor.
Bunlar hiç mi benim diskimle test etmiyor bu bilgisayarı anlamış değilim.
20/12/2022 Salı günü bilgisayarı servise tekrardan gönderim. 3 günlük inceleme sonucunda bugün (23/12/2022) servisten gelen cevap; "Anakartınız arızalı, 690 ₺ onarım bedeli ancak bu işlem sırasında anakartınız tamamen arızalanabilir, böyle olursa anakartınızı değiştirmek zorunda kalırsınız 11200 ₺'dir bunun ücreti" cevabı aldım.
Şu soruyu sordum; "Onarımı yaptırdıktan sonra tekrar aynı sorunla karşılaşırsam ne olacak?" dediğimde
"Ücretli onarımlarda 6 ay garantisi olacak bu garanti kapsamında yardımcı olunur" cevabı verildi.
"Sorun tekrar yaşanıyorsa arızayı yanlış teşhis etmiş oluyorsunuz" dediğimde ise cevap verilemiyor malesef.
26/10/2022'de gönderdiğimde ki verdiği cevapla şimdiki cevabın arasındaki tek fark onarım ücreti ile anakart değişim bedelinin farkları, bu verdikleri fiyatlar bile birbirini tutmuyor. 1 ay önce istedikleri onarım bedeli 650₺, şimdi 690₺.
Yine öncekinde anakart değişim bedeli olarak 11900₺, şimdikinde 11200₺ fiyat isteniyor. Her farklı görüşmede hep farklı cevaplar veriliyor.
Anakartınızı böyle kullanmaya devam ederseniz anakartın tamamen susmasına sebep olabilir deniyor.
Başlıkta da belirttiğim markaya ait Aralık/2019'da almış olduğum Tulpar T7 V19.3.1 modelinde dizüstü bilgisayara sahibim.
Ekim/2022 'de bilgisayarım kapalı iken bilgisayardaki RGB aydınlatmalar yanıyordu. Buna istinaden 26/10/2022 tarihinde kendi servisine gönderdiğimde, BİOS/EC güncellemesi yapılamadığı, anakartın arızalı olduğu, kabule dayalı 650 ₺ onarım bedeli teklif edildi. (Ancak gelen servis notunda BİOS/Ec güncellemesi yapıldığı yazıyor? )
Servisten arızaya dair detaylı bilgi talep etmeme rağmen servis bu talebimi başta yerine getirmedi, ki hala daha tamamen yerine getirmiş de sayılmaz.
Servis; bunlar özel bilgidir paylaşılmaz diyerek bu bilgi talebimi yerine getirmedi. Uzun ısrar sonucunda sadece " io RGB onarımı ve çoklu komponent değişimi " notu düşülmüş cevabı verildi.
Servise şu soruyu yönelttim; 3 yaşında bir bilgisayarın anakartı nasıl oluyor da garantisinin bitiminden 1 yıl sonra bu kadar kısa sürede arızalanabiliyor?
Cevap; Elektronik parçalar uzun kullanıma bağlı yorgunluktan dolayı arızalanabilir, 3 yılda bozulmayacak olsaydı garanti süremizi 3 yıl yapardık denildi
Hem bu cevaplara istinaden hem de ne yapacağıma karar verememiş olmamdan dolayı onarımı kabul etmeyerek bilgisayarımı geri istedim. İş yoğunluğumdan dolayı bir süre beklemede kaldım.
30/11/2022 tarihinde servis ile yüz yüze görüşmek ve yaptırmak amacıyla bilgisayarı İstanbul/Kadıköy servisine elden bıraktım, tabi ki anakart arızasına dair bilgi yine verilmedi. Bilgisayar tekrar servis sürecine tekrar alınarak incelendi. Bu seferde Anakartta arıza olmadığı bildirildi.
Bilgisayar servisten çıkmadan tekrar incelenmesini talep ettim ve sonuç değişmedi, anakartta problem olmadığı, belirtilen arızaların Bios/EC güncellemesi yapılarak giderildiği söylendi.
İlk önce sevindim, ama aklımda hala soru işaretleri dönmeye devam ediyordu, ki korktuğum başıma geldi.
7/12/2022 tarihinde bilgisayarım servisten geldiğinde bilgisayarı kamera eşliğinde açtığımda arızanın devam ettiğini gördüm
Servisi aradığımda "Biz testlerimizi kendi test disklerimiz ile yapıyoruz, siz Kontrol Merkezi uygulamasını silip tekrar kurduğunuzda sorun düzelir, düzelmezse tekrar gönderin" denildi. Söyleneni yaptım uygulamayı tekrar kurduğumda sorun düzeldi, ne zamana kadar? 15/12/2022 tarihine kadar.
Sorunlarla tekrar karşılaştığımda servisi tekrar aradım. Durumu ilettim ve dedikleri şey; "Format atın düzelmezse gönderin, biz teknik servisiz, gönderin bakalım biz çözeriz"
Dedim her incelediğinizde farklı farklı cevaplar veriyorsunuz, ve çözemiyorsunuz. Bu durum size karşı güvenimi zedeliyor dediğimde; "Güvenmiyorsanız başka servislere verin" cevabı aldım.
Bilgisayar sizin olduğu için bu sorunlarla siz ilgileneceksiniz, benim muhattabım sizsiniz dediğimde "Güvenmiyorsunuz" diyor.
İlk başta denileni yaptım, format attım, driverleri kurmaya başlamadan önce sorun görünmüyor fakat hem markanın kendi driverlerini, hem de windows, intel ve nvidia güncellemelerini ve driverlerini yaptıktan sonra tekrar aynı sorunu vermeye başladı.
Tekrar format attım yine driverleri vs. kurdum ama bu sefer sorun meydana gelmedi.
Bu süreçte Windows'tan kaynaklı olabilir mi düşüncesiyle Microsofttan destek almak istedim. Microsoft tarafından gönderilen bir kodu cmd'ye yazdığımızda karşıma "is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file." uyarısı geldi. Bunun anlamı anakartta gömülü bir windows lisansı olmamasıymış. (Microsoft yetkilisinin söylediği).
Servise bu lisans sorununu söylediğimde; "Bilgisayarı kullanamıyor musunuz?",
Kullanıyorum dedim
"O zaman sorun ne" cevabı aldım.
Ki format attığımda önceden windows benden key istemiyordu, ama 26/10/2022 de gönderdiğim servisten sonra her formatta windows benden key istemeye başlamıştı ben bu sayfayı "keyim yok" seçeneğiyle geçmeye başladım.
Servise şu soruyu yönelttim; "Hani bu bilgisayarı kontrol etmiştiniz size 2 sefer incelettirdim sorun yok demiştiniz" dediğimde; "Bizler sizin bilgisayarınızı düzeltip gönderiyoruz, bilgisayar kapatılıp açılınca ayarlar eski haline dönmüştür" diyor.
Bunlar hiç mi benim diskimle test etmiyor bu bilgisayarı anlamış değilim.
20/12/2022 Salı günü bilgisayarı servise tekrardan gönderim. 3 günlük inceleme sonucunda bugün (23/12/2022) servisten gelen cevap; "Anakartınız arızalı, 690 ₺ onarım bedeli ancak bu işlem sırasında anakartınız tamamen arızalanabilir, böyle olursa anakartınızı değiştirmek zorunda kalırsınız 11200 ₺'dir bunun ücreti" cevabı aldım.
Şu soruyu sordum; "Onarımı yaptırdıktan sonra tekrar aynı sorunla karşılaşırsam ne olacak?" dediğimde
"Ücretli onarımlarda 6 ay garantisi olacak bu garanti kapsamında yardımcı olunur" cevabı verildi.
"Sorun tekrar yaşanıyorsa arızayı yanlış teşhis etmiş oluyorsunuz" dediğimde ise cevap verilemiyor malesef.
26/10/2022'de gönderdiğimde ki verdiği cevapla şimdiki cevabın arasındaki tek fark onarım ücreti ile anakart değişim bedelinin farkları, bu verdikleri fiyatlar bile birbirini tutmuyor. 1 ay önce istedikleri onarım bedeli 650₺, şimdi 690₺.
Yine öncekinde anakart değişim bedeli olarak 11900₺, şimdikinde 11200₺ fiyat isteniyor. Her farklı görüşmede hep farklı cevaplar veriliyor.
Anakartınızı böyle kullanmaya devam ederseniz anakartın tamamen susmasına sebep olabilir deniyor.
Başımdan geçenleri olabildiğince özetleyerek ifade etmeye çalıştım. Şuan bilgisayarım serviste.
Servis detay vermemek için direniyor hala daha. Servis her dediklerine koşulsuz inanmamızı istiyor.
Bilgisayarı kendi servisinden başka bir yerde de müdahale ettirmek istemiyorum, fakat servisin bana karşı bu tavırlarından sonra da ne yapacağıma dair hiç bir fikrim yok malesef.
Fikir ve tavsiyelerinizi talep ediyorum.
Teşekkürler.
NOT: Bilgisayara hiç bir zaman ne bakım amacıyla ne de teknik müdahale amacıyla ne kendim ne de bir başkası tarafından müdahale edildi. Tüm işlemler Monster tarafından gerçekleştirildi.
NOT2: Bilgisayarımı freedos olarak değil windows lisanslı olarak satın almıştım.
Son düzenleme: