Monster Teknik Servisin Tutarsızlığı | Tavsiye Lütfen

B Çevrimdışı

BurhanTR

Yeni Üye
19 Ara 2022
3
25
Merhaba büyüklerim, küçüklerim ve akranlarım.
Başlıkta da belirttiğim markaya ait Aralık/2019'da almış olduğum Tulpar T7 V19.3.1 modelinde dizüstü bilgisayara sahibim.
Ekim/2022 'de bilgisayarım kapalı iken bilgisayardaki RGB aydınlatmalar yanıyordu. Buna istinaden 26/10/2022 tarihinde kendi servisine gönderdiğimde, BİOS/EC güncellemesi yapılamadığı, anakartın arızalı olduğu, kabule dayalı 650 ₺ onarım bedeli teklif edildi. (Ancak gelen servis notunda BİOS/Ec güncellemesi yapıldığı yazıyor? :) )

Servisten arızaya dair detaylı bilgi talep etmeme rağmen servis bu talebimi başta yerine getirmedi, ki hala daha tamamen yerine getirmiş de sayılmaz.
Servis; bunlar özel bilgidir paylaşılmaz diyerek bu bilgi talebimi yerine getirmedi. Uzun ısrar sonucunda sadece " io RGB onarımı ve çoklu komponent değişimi " notu düşülmüş cevabı verildi.

Servise şu soruyu yönelttim; 3 yaşında bir bilgisayarın anakartı nasıl oluyor da garantisinin bitiminden 1 yıl sonra bu kadar kısa sürede arızalanabiliyor?
Cevap; Elektronik parçalar uzun kullanıma bağlı yorgunluktan dolayı arızalanabilir, 3 yılda bozulmayacak olsaydı garanti süremizi 3 yıl yapardık denildi :)

Hem bu cevaplara istinaden hem de ne yapacağıma karar verememiş olmamdan dolayı onarımı kabul etmeyerek bilgisayarımı geri istedim. İş yoğunluğumdan dolayı bir süre beklemede kaldım.

30/11/2022 tarihinde servis ile yüz yüze görüşmek ve yaptırmak amacıyla bilgisayarı İstanbul/Kadıköy servisine elden bıraktım, tabi ki anakart arızasına dair bilgi yine verilmedi. Bilgisayar tekrar servis sürecine tekrar alınarak incelendi. Bu seferde Anakartta arıza olmadığı bildirildi.

Bilgisayar servisten çıkmadan tekrar incelenmesini talep ettim ve sonuç değişmedi, anakartta problem olmadığı, belirtilen arızaların Bios/EC güncellemesi yapılarak giderildiği söylendi.
İlk önce sevindim, ama aklımda hala soru işaretleri dönmeye devam ediyordu, ki korktuğum başıma geldi.

7/12/2022 tarihinde bilgisayarım servisten geldiğinde bilgisayarı kamera eşliğinde açtığımda arızanın devam ettiğini gördüm :)
Servisi aradığımda "Biz testlerimizi kendi test disklerimiz ile yapıyoruz, siz Kontrol Merkezi uygulamasını silip tekrar kurduğunuzda sorun düzelir, düzelmezse tekrar gönderin" denildi. Söyleneni yaptım uygulamayı tekrar kurduğumda sorun düzeldi, ne zamana kadar? 15/12/2022 tarihine kadar.

Sorunlarla tekrar karşılaştığımda servisi tekrar aradım. Durumu ilettim ve dedikleri şey; "Format atın düzelmezse gönderin, biz teknik servisiz, gönderin bakalım biz çözeriz"
Dedim her incelediğinizde farklı farklı cevaplar veriyorsunuz, ve çözemiyorsunuz. Bu durum size karşı güvenimi zedeliyor dediğimde; "Güvenmiyorsanız başka servislere verin" cevabı aldım.
Bilgisayar sizin olduğu için bu sorunlarla siz ilgileneceksiniz, benim muhattabım sizsiniz dediğimde "Güvenmiyorsunuz" diyor.
İlk başta denileni yaptım, format attım, driverleri kurmaya başlamadan önce sorun görünmüyor fakat hem markanın kendi driverlerini, hem de windows, intel ve nvidia güncellemelerini ve driverlerini yaptıktan sonra tekrar aynı sorunu vermeye başladı.
Tekrar format attım yine driverleri vs. kurdum ama bu sefer sorun meydana gelmedi.
Bu süreçte Windows'tan kaynaklı olabilir mi düşüncesiyle Microsofttan destek almak istedim. Microsoft tarafından gönderilen bir kodu cmd'ye yazdığımızda karşıma "is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file." uyarısı geldi. Bunun anlamı anakartta gömülü bir windows lisansı olmamasıymış. (Microsoft yetkilisinin söylediği).
Servise bu lisans sorununu söylediğimde; "Bilgisayarı kullanamıyor musunuz?",
Kullanıyorum dedim
"O zaman sorun ne" cevabı aldım.
Ki format attığımda önceden windows benden key istemiyordu, ama 26/10/2022 de gönderdiğim servisten sonra her formatta windows benden key istemeye başlamıştı ben bu sayfayı "keyim yok" seçeneğiyle geçmeye başladım.

Servise şu soruyu yönelttim; "Hani bu bilgisayarı kontrol etmiştiniz size 2 sefer incelettirdim sorun yok demiştiniz" dediğimde; "Bizler sizin bilgisayarınızı düzeltip gönderiyoruz, bilgisayar kapatılıp açılınca ayarlar eski haline dönmüştür" diyor.
Bunlar hiç mi benim diskimle test etmiyor bu bilgisayarı anlamış değilim.

20/12/2022 Salı günü bilgisayarı servise tekrardan gönderim. 3 günlük inceleme sonucunda bugün (23/12/2022) servisten gelen cevap; "Anakartınız arızalı, 690 ₺ onarım bedeli ancak bu işlem sırasında anakartınız tamamen arızalanabilir, böyle olursa anakartınızı değiştirmek zorunda kalırsınız 11200 ₺'dir bunun ücreti" cevabı aldım.

Şu soruyu sordum; "Onarımı yaptırdıktan sonra tekrar aynı sorunla karşılaşırsam ne olacak?" dediğimde
"Ücretli onarımlarda 6 ay garantisi olacak bu garanti kapsamında yardımcı olunur" cevabı verildi.
"Sorun tekrar yaşanıyorsa arızayı yanlış teşhis etmiş oluyorsunuz" dediğimde ise cevap verilemiyor malesef.

26/10/2022'de gönderdiğimde ki verdiği cevapla şimdiki cevabın arasındaki tek fark onarım ücreti ile anakart değişim bedelinin farkları, bu verdikleri fiyatlar bile birbirini tutmuyor. 1 ay önce istedikleri onarım bedeli 650₺, şimdi 690₺.
Yine öncekinde anakart değişim bedeli olarak 11900₺, şimdikinde 11200₺ fiyat isteniyor. Her farklı görüşmede hep farklı cevaplar veriliyor.

Anakartınızı böyle kullanmaya devam ederseniz anakartın tamamen susmasına sebep olabilir deniyor.


Başımdan geçenleri olabildiğince özetleyerek ifade etmeye çalıştım. Şuan bilgisayarım serviste.
Servis detay vermemek için direniyor hala daha. Servis her dediklerine koşulsuz inanmamızı istiyor.
Bilgisayarı kendi servisinden başka bir yerde de müdahale ettirmek istemiyorum, fakat servisin bana karşı bu tavırlarından sonra da ne yapacağıma dair hiç bir fikrim yok malesef.
Fikir ve tavsiyelerinizi talep ediyorum.
Teşekkürler.

NOT: Bilgisayara hiç bir zaman ne bakım amacıyla ne de teknik müdahale amacıyla ne kendim ne de bir başkası tarafından müdahale edildi. Tüm işlemler Monster tarafından gerçekleştirildi.
NOT2: Bilgisayarımı freedos olarak değil windows lisanslı olarak satın almıştım.​
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Anakarttaki epromlardan biri bozulmuş muhtemelen. Servis de bunlara yeniden yazıp sıfırladığı için windows lisansınız kaybolmuş olmalı.

Belli ki monster yetkili servisi bunca yüksek satışa rağmen servis kapasitesini yükseltmemesinin acısını müşterilerine çektiriyor. Aynı genel sağlık sistemimiz gibi hasta başı gerekenden az zaman kalınca işler tabiri caizse baştan savma yapılıyor. Zira windows lisansınızı korumak veya seri numarasıyla veritabanından bulup tekrar yazmak önemli ve kolay bir süreç. Ama atlanmış.

Bir çok bilgisayarcı bu çiplerin değişimi konusunda oldukça uzmanlar fakat yetkili teknik servislerin bu konuları yapmadığını zannediyorum. Size verdikleri fiyat ve risk bilgisi bu işlemin yapılacağını gösteriyor. Tahminimce “etkili” bir dış servisten destek alınacak. Yani güvenmeniz gereken insan zinciri oldukça uzun.

Umut verebilecek bir şeyler yazabilmek isterdim. Cihazınız da oldukça kıymetli. Bilgisayarın “marş” sistemi olan bu epromlardan birinin bozulması halinde bir daha açılmayacağı doğru maalesef. Fakat o süreç geldiğinde (gelirse tabi) bu konuya müdahale etmek daha mantıklı olur mu bilmiyorum mevcut ekonomik koşullarda. Ama ben olsam lisansım için kavga edip bu şekilde kullanırdım.

Bilgisayar kapalıyken usblere güç verme yeteneği olan modellerde sanırım 3 eprom oluyor. Bu ledler de bu üçüncü fazladan eklenen epromla çalıştırılıyordur diye tahmin ediyorum (ben olsam öyle yapardım^^) ama tabi bilmiyorum. Bu üçüncü eprom muhtemelen kritik değil. Buradan da sorunla yaşamayı tercih ederdim herhalde.

Servisin kabahati net tabiki yani burada “Ben neden sorunla yaşamak isteyeyim?” gibi düşünürseniz benim ifade etmek istediğim şu ki; normalde size 690₺ fiyat verilen işlemi normalde bir markanın servisi size seçenek olarak sunmaz. Ben o yüzden o seçeneği yok sayıyorum, var olması güzel ama hem onların hem sizin başınıza psikolojik bir bela maalesef.

Geçmiş olsun.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Bence yazılım hatası. Ya da denetleyici vs bir çipte oluşan arıza yapmış olabilir.
Masaüstü kullanıyorum, ASUS Aura Sync bazen bug yaşıyor, kafasına göre RGB ışıklar yanıyor.
İstediğim ayarın dışına çıkıyor kısacası.
Aura Sync firmware'i güncelledim yine düzelmedi, yılda bir iki kere yaşadığım için fazla umursamadım.

Sizin yaşadığınız olayda saçma bulduğum kısım şu oldu;

"Anakartınız arızalı, 690 ₺ onarım bedeli ancak bu işlem sırasında anakartınız tamamen arızalanabilir, böyle olursa anakartınızı değiştirmek zorunda kalırsınız 11200 ₺'dir bunun ücreti"

Anakarta yetkili personel onarım yapıyorken oluşan arıza neden tüketicinin sorunu oluyor?
Mecbur kalmadıkça tavsiye etmiyorum kendilerini.
Diğerleri de kalite abidesi değil tabi, ürününe göre değişir tabi, en azından ürettikleri ürünü biliyorlar.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
Monster ürettiği ürünü değil de ürettirdiği ürünü bilmiyor demek galiba daha doğru.

Tamirini yaptığı ürünü tamir sırasında bozabileceğini söyleyip sorumluluk sizde demeleri ne kadar yasal bilemedim ama hiç güven veren bir durum değil.

Bu adamlar çinden fason fason ürün toplatıyor. Acaba anakartınızı çinden farklı kanaldan daha ucuza getirtmek mümkün mü? Gerçi onu getirtecek olan da onun garantisini vermez.

Şikayet varda şöyle bir şeye denk geldim sizin duruma benzer yine monsterla ilgili. çok ilginç bir bakış açısı ve bence haklılık payı da var:

"2600 TL lik faturası gönderdiler. Sorun ana kartın güney çipinde arıza varmış. Yapılmadığı takdirde 10000 TL ana kart değişimi yapılacakmış. Yani birileri laptopumda ameliyat yapacak cihazı olarak kullanacak olmazsa ana kart değiştirilmesi lazım deyip işin içinde çıkacaklar. İşin kötü tarafı kimse 2600 TL yi geri etmiyor. Yani havaya verilecek olan bir ücret."

Muhtemelen anakart tamirini başka firmaya yaptırıyorlar, onu da söylemiyorlar. Tamirin sorumluluğunu almamayı başka türlü anlamlandıramadım.
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Muhtemelen anakart tamirini başka firmaya yaptırıyorlar, onu da söylemiyorlar. Tamirin sorumluluğunu almamayı başka türlü anlamlandıramadım.
Bu yüzden normalde bu servisler bu tarz tamirleri seçenek olarak bile sunmaz. Monster bu konuda aslında yargıyı değil de övgüyü hakediyor. Bu tepkiyi alacakları halde direkt “12.000₺ Anakart Değişimi” gerekiyor demek yerine bu seçeneği de söylüyorlar.

Monsterin burada verdiği tepkiler çok yanlış ama politikası müşteri için doğru, kendisi için yanlış.
 
Fair Play Çevrimdışı

Fair Play 

Süper Üye
4 Şub 2021
567
Şu açıdan bakarsam olumlu olabilir; servis anakartı tamir edebilecek yeterlilikte başka da olsa bir servisin hizmetini sunuyor. Kandırmıyor dolandırmıyor. Tamir riskli ona göre diyor.

Kendimiz dışarda servis bulsak başımıza kim bilir neler gelecek.
 
B Çevrimdışı

BurhanTR

Yeni Üye
19 Ara 2022
3
25
Öncelikle fikirlerini sunan değerli üyelere teşekkür ederim.

Servisle tekrar görüştüğümde aldığım cevap şu şekilde;
"Anakartın problemi anlık olarak değişebilir, bu yüzden işleme başlamadan önce arızanın ne olduğunu söyleyemeyiz,."

Diyorum ki; Anakart arızası teşhisini nasıl koydunuz o halde?
"Servis bu şekilde not düşmüş" demekten başka bir cevap alamıyorum malesef.

Her görüştüğümde çok farklı cevap veriyorlar.

Esasında merak ettiğim farklı bir konu da şu ki; Sorunun anakarttan bağımsız olabileceği :)

Onarım işlemini kendi servisinden farklı yerde yaptırmak da istemiyorum ama kendi servisinden aldığım dönüşlerde hiç hoş değil.

Anladığım kadarıyla bunlar arızanın sebebini belirleyemediler, anakartı kontrol edecekler ama kontrol ederken de bozulursa kabul etmeyiz diyorlar yine.

Aslında iki ana sorum var;
1- Bu RGB sorununu yaptırmadan kullanmaya devam etsem ilerleyen zamanlarda başka sorunlara yol açar mı?
2- Servisin riskli işlem olduğuna dair uyarısına rağmen anakartı bozduklarında veya başka sorunlara yol açtığında ücretsiz onarım veya değişimi gibi yasal haklarım olur mu?

Teşekkürler.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Aslında iki ana sorum var;
1- Bu RGB sorununu yaptırmadan kullanmaya devam etsem ilerleyen zamanlarda başka sorunlara yol açar mı?
2- Servisin riskli işlem olduğuna dair uyarısına rağmen anakartı bozduklarında veya başka sorunlara yol açtığında ücretsiz onarım veya değişimi gibi yasal haklarım olur mu?
1- Yaşayacağınız sorunun maliyeti ile şu an edeceğiniz müdahalenin maliyeti aynı. Yani sorunu bir an evvel çözmek zorunda değilsiniz. Yani asla tamamen bozulmayacak olma ihtimali var.

2- Servisin savunmasında bu uyarıyı yaptıklarına dair ifadeler kanıtlı bir şekilde yer alacağından aleyhinize bir karar çıkabilir.

Bu arada kurumsal bir firma olduğundan size bu riski söylüyorlar. Fakat normal bir bilgisayarcıda ben 10 yıl kadar önce eprom değişimi yaptırdım. Bana bozulma riski uyarısı yapılmadı. Halbuki reballing riskli bir işlem ve ben o günlerde bunu bilmiyordum. Yani %1 belki %2 civarında olan bu ihtimal başıma gelseydi mağdur edilecektim muhtemelen.

Ki dip not olarak size bahsedilen riskin oldukça düşük olduğunu düşünüyorum. Kurumsallığın getirdiği fazladan önlemden ötürü biraz korkutucu gözükebiliyor. Ama tabi düşük de olsa risk neticede sıfır değil.
 
B Çevrimdışı

BurhanTR

Yeni Üye
19 Ara 2022
3
25
1- Yaşayacağınız sorunun maliyeti ile şu an edeceğiniz müdahalenin maliyeti aynı. Yani sorunu bir an evvel çözmek zorunda değilsiniz. Yani asla tamamen bozulmayacak olma ihtimali var.

2- Servisin savunmasında bu uyarıyı yaptıklarına dair ifadeler kanıtlı bir şekilde yer alacağından aleyhinize bir karar çıkabilir.

Bu arada kurumsal bir firma olduğundan size bu riski söylüyorlar. Fakat normal bir bilgisayarcıda ben 10 yıl kadar önce eprom değişimi yaptırdım. Bana bozulma riski uyarısı yapılmadı. Halbuki reballing riskli bir işlem ve ben o günlerde bunu bilmiyordum. Yani %1 belki %2 civarında olan bu ihtimal başıma gelseydi mağdur edilecektim muhtemelen.

Ki dip not olarak size bahsedilen riskin oldukça düşük olduğunu düşünüyorum. Kurumsallığın getirdiği fazladan önlemden ötürü biraz korkutucu gözükebiliyor. Ama tabi düşük de olsa risk neticede sıfır değil.

Büyük ihtimalle onarımı kabul edeceğim fakat servisin bu tutarsız cevapları beni ürkütüyor. İkna edici cümleleri olsa amenna.
Hele şu son görüşmemizde "Anakarta müdahale ettikten sonra sorunun ne olduğunu söyleyebiliriz" cümlesi hepten kafa karıştırıcı.
 
R Çevrimdışı

ridw0n 

Aktif Üye
8 Ağu 2022
432
bende tulpar t7 v21.1.3 modeli var photoshop kullanırken normalden bir tık ağır efekt kullandığımda klavye ışıkları kendi kendine yanıp sönüyor servise gönderdim sorun yok diye gönderdiler bende uğraşmadım. sorun hala devam ediyor.
 
Geri
Üst Alt