Ozaman olurmu işimServis üzerinden iade prosedürü başlatmanız lazım
Yapamazssın diyorlarOzaman olurmu işim
Kanunun kestiği parmak acıtmaz diyorsun Adem Helvacı hocam herkes tv alsa beğenmedim deyip iade etse üreticinin satıcının hali nice olur bu hersey için geçerli sattığım üründe sorun yoktu müşteri ürüne boş kutu almış ürün kutunun dışında kalmış diye aldığı kutuyu değilde benim ürünü iade etmeye karar vermiş neymiş kutulu hazır kalitesiz olan üründen alacakmış benim suçum ne birde ASELSAN,da çalışıyor bu arkadaş dedim kart gelişmiş kart kaliteli ürün biraz dışında kalması normal vida arasına iki pul koy boşluğunu al etrafına izolebant çek işlem tamam demesin mi bu hep salak teknikerin işi bi kartı uyduramamış diye gülmekten yarıldım kendi kendine dedim böyle adamlar nasıl çalışıyor aselsan gibi kurumda şaşırdım kaldım bu memlekette herşey mümkünİade hakları koşullara göre değişkendir.
Size kısa yoldan ''Yapamazsınız'' diyeceğim.
Sebep öğrenmek isterseniz detayları aşağıya yazayım okursunuz.
Devletimiz; Görseller ve anlatımlar ile yapılan satış şekli olan online satışlarda ürünün somut bir şekilde görülemiyor olması, elle dokunulup göz ile görülememesi sebebi ile olası bir algı hatası, aldatıcı reklam gibi sebeplerle oluşabilecek mağduriyetleri giderebilmek adına Mesafeli Satış Sözleşmesi kapsamında internet alışverişi yapanları bir oranda korumaya almıştır.
Sizin alışveriş şekliniz ise GÖREREK SATIŞ kapsamında oluyor yani Devletimiz diyor ki; '' kanka, sen bu malı gördün, aynı zamanda bilerek aldın, şimdi de mızıkçılık ediyorsun beğenmedim diyorsun, olmaz öyle şey, almasaydın o zaman''
Yukarıda yasal yönden olur olmaz kısmını yazdık. Peki bunun mantık kısmı ne diyor?
''Eee kardeşim, GÖRDÜN diyorsun da, ben kapalı bir kutu aldım. Ücretsiz montaj hizmeti yok, servis para almadan kurmam diyor, kendim açarsam da kimse sorumluluk almıyor eğer mal hasarlı çıkarsa. Sonuç olarak aslında ben GÖREREK SATIŞ kapsamı dışındayım yani malı henüz görmemişim ki iyiliğine kötülüğüne karar vereyim''
İşte burada da, benim sizlere sorduğum şu soru devreye giriyor
Tüketiciyi Koruma Kanununda Değişiklik Olmalı Diyenler
Herkese Merhaba; Mevcut olan 6502 Sayılı Tüketiciyi Koruma Kanununda özellikle ev elektroniği ile yakından ilgilenen bizler için sizce değişikliğe gidilmeli mi? ''Gidilmeli'' diye düşünüyorsanız mesela hangi yaklaşımlarda değişiklik yapılmalı? ''Gidilmemeli'' diye düşünüyorsanız nedeni nedir...tavsiyeforumu.com
Tüketiciyi koruma kanunu, tüketicileri korumak amacı ile iyi niyetli düşünülmüş olsa da eksiklerinin çok olduğu ve bu günün koşullarına göre yeniden revize edilmesi gerektiği kaçınılmaz gerçektir.
Yetkili servisler bu tarz durumlarda size rapor tutmazlar zira yetkili servisin görev tanımları içerisinde ''Ürünlerini beğenmeyen müşterilerin iade edebilmesi için rapor tut'' gibi bir kavram yoktur.
Birçok servis, bu konuda iyi niyetli ve vatandaş odaklı yaklaşıp yazdığı rapor nedeniyle ceza faturaları ile karşılaşmış, iade alınan tv bedeli servise fatura edilmiştir.
Firmadan firmaya uygulamalar değişiklik göstermekle birlikte, genel işleyiş anlattığım şekildedir.
Çözüm belli, kalitesiz üretimi engellemek.İnsanoğlu kendi eliyle var olan bir sistemi yok ederek oluşan saçmalıklardan şikayet ediyor... Konu sahibini tenzih ederim, yanlış anlaşılmasın...
Global rekabet, ucuz işçilik, fason üretim, alakasız sektörlerin topa girmesi gibi etkenler, nihayetinde konu sahibi gibi mağdurlar ortaya çıkartıyor... Çözüm nedir peki... Yok maalesef... Şimdi kalkıp, tüm mahallenin, ilçenin veya orta ölçekli bir ilin en tanınmış esnafını geri getirip 20-30 yıl önceye dönmek, alınan beyaz eşya garantisinin markadan önce bu esnaf olduğu günlere gitmek, "Hayri abi bu tv'nin rengini beğenmedik, ne yapcez" dediğimizde, sorunu iki saatte çözecek Hayri abilerin olduğu sisteme dönmek imkansız...
Sadece Hayri abileri devre dışı bırakarak, sahneye yeni aktörler (servis, Thh, yetkisiz ilgisiz satıcılar vb.) aldık ve bunlar bize sorun yumağı getirmekten başka bir şey yapmadı...
Devlet yönetiminin, beğenmediğine yafta yapıştırdığı bir sistemde yaptığı iş denetleme olmaz, olsa olsa yargısız infaz olur...Çözüm bell, kalitesiz üretimi engellemek.
En azından bir alt standartı oluşturmak lazım.
Bir de servis gibi konuları denetlemek lazım.
Yani kısacası devlet piyasayı ve ürünleri denetlemeli.
Yani kurumsallık icat oldu, mertlik bozuldu.İnsanoğlu kendi eliyle var olan bir sistemi yok ederek oluşan saçmalıklardan şikayet ediyor... Konu sahibini tenzih ederim, yanlış anlaşılmasın...
Global rekabet, ucuz işçilik, fason üretim, alakasız sektörlerin topa girmesi gibi etkenler, nihayetinde konu sahibi gibi mağdurlar ortaya çıkartıyor... Çözüm nedir peki... Yok maalesef... Şimdi kalkıp, tüm mahallenin, ilçenin veya orta ölçekli bir ilin en tanınmış esnafını geri getirip 20-30 yıl önceye dönmek, alınan beyaz eşya garantisinin markadan önce bu esnaf olduğu günlere gitmek, "Hayri abi bu tv'nin rengini beğenmedik, ne yapcez" dediğimizde, sorunu iki saatte çözecek Hayri abilerin olduğu sisteme dönmek imkansız...
Sadece Hayri abileri devre dışı bırakarak, sahneye yeni aktörler (servis, Thh, yetkisiz ilgisiz satıcılar vb.) aldık ve bunlar bize sorun yumağı getirmekten başka bir şey yapmadı...
Aynen öyle hocam... Dolaylı yoldan buraya çıkıyor bizim ülkede... Çünkü, vatandaşın kurumsal olabilme veya bu güçlerle mücadele edebilme durumu yok... Olması da gerekmiyor aslında, sosyal devlet bunun için var evrensel normlara göre... Güçlü haklı çıkmamalı, adil olan neyse o olmalı ama nerdeeee...Yani kurumsallık icat oldu, mertlik bozuldu.
Marka vermeyeyim X firması diyor ki ;A101 den Samsung tv alıp ekranı kırık çıkınca A101 şubesini basanlar oluyor. Parası neyse verin servis kursun sonra üzülmeyin.