Çözüldü Midea Xtreme Save Montajında Başıma Gelenler

E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
2 adet media xtreme save için yetkili bayi ile fiyatta anlaştım. Yetkili bayi adıma fatura kesmeden 2 adet cihazı bana iletti. Garanti için fatura gerekmiyor mu diye sorduğumda artık sistemden kayıt ile garanti başlıyor faturaya gerek olmuyor dedi.
Klimanın takılacak evde kiracı daha çıkmadığı için sıva altı tesisatına bakmadı. Kiracı çıktıktan sonra bu tesisat sağlam diyerek 2000 TL bakır boru parası alarak sıva altındaki tesisata bakır borular ekledi montaja hazır hale getirdi. Montaj için başka bir gün geleceğim dedi. Montaj için geldiği gün boruların tıkalı olduğunu söyledi. Komprasör ile basınçlı hava basarak salonun tesisatını açabildi. Diğer odaya farklı tesisat yapacağız dedi. Onun içinde 500 TL bakır boru parası istedi. Salonun iç ve dış ünitesini taktıktan sonra sıva altında bulunan iç ve dış ünitenin haberleşme kablosunun kopuk olduğunu fark etti. 6 adet kablonun sadece 1 i kopuk olduğu için iç ve dış ünite arasındaki topraklama bağlantısını iptal etti. Ve klimayı çalıştırdı. Tesisatta kaçak varsa garantiye dahil değil dedi. Ama sanmıyorum kaçak olduğunu vakum da çıkmadı dedi. Ama vakumu da sadece 5 dakika yaptı. Birde iç üniteden gelen dranaj borusunun ağzını bantlamış. Şimdilik soğutma konusunda sorunu yok. Ama zamanla sıkıntılar yaşayacağımı öngörüyorum. Nasıl bir yol izlemem gerek bilmiyorum. Aşağıda klima montajının fotoğrafları mevcut benim fark etmediğim bir hata görürseniz bilgi verirmisiniz?

IMG_20230718_150056.jpg
IMG_20230718_150036.jpg
IMG_20230718_145953.jpg
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
İlk satın alırken tesisatı görmediği için boru fiyatı hariç olarak anlaşmıştık. O nedenle boru fiyatını verdim lakin tıkalı olunca extra para istemesi hoş değil. Boru kaynaklamadan kontrol edilmesi gerekmez miydi?
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,957
Topraklama iptali nedir ya?
Bence işini ciddiye almayan bir servise denk gelmişsiniz.
FG Europe ile görüşün acilen.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,450
İlk satın alırken tesisatı görmediği için boru fiyatı hariç olarak anlaşmıştık. O nedenle boru fiyatını verdim lakin tıkalı olunca extra para istemesi hoş değil. Boru kaynaklamadan kontrol edilmesi gerekmez miydi?
En sevmediğim esnaflık şekli.
Abim evinde tesisat varsa sana şu fiyat olur ama tıklalı olur ve açamazsam şu fiyatı eklerim demesi gerekirdi.

Ilk önce borular tıkalımı, sinyal kablosunda kopukluk var mı kontrol etmesi gerekirdir.
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
Haklısınız hocam ama işte herşeyi tamamlayıp güç gelmeyince ve sıva altından gittiği için kablolar böyle bir çözüm buldu. Büyük sorun yaratır mı?

En sevmediğim esnaflık şekli.
Abim evinde tesisat varsa sana şu fiyat olur ama tıklalı olur ve açamazsam şu fiyatı eklerim demesi gerekirdi.

Ilk önce borular tıkalımı, sinyal kablosunda kopukluk var mı kontrol etmesi gerekirdir.
Bende buna sinir oldum hocam extra maliyet çıktı. Hatta salonu bile zar zor yaptı yapamazsa tekrar 2000 TL isterdi herhalde. Yakın zamanda tekrar sorun yaşarım diye korkuyorum şuanda.
 
Son düzenleme:
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,450
Haklısınız hocam ama işte herşeyi tamamlayıp güç gelmeyince ve sıva altından gittiği için kablolar böyle bir çözüm buldu. Büyük sorun yaratır mı?
Cihaz üzerinden oluşabilecek statik elektriği toprağa aktarma amaçlı yapılan işlem.

Bazı makinalar bu durumdan etkilenirse bazıları hiç sorun vermeden çalışabilir
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
Mideayı tercih ettiğime pişman oldum diyebilirim adam her seferinde extra para istedi.

Hocam salonda bu klima 29 m2 lik salonum ara kat yalıtımlı dairem kuzeye bakıyor tek kenarı dış cephe o yüzden 12 lik aldım zaten misafir gelince kullanacağım sadece. Ama dediğim gibi tekrar masraf etmek istemiyorum.
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
Yaşanan durum Midea markasıyla bagdaştirmak doğru olmaz.

Geçen gün LG alan bir arkadaşın makinasına vakum yapılmamış o arkadaşımızda LG dem vurdu.
Bu sorun servisin beceri, tecrübe eksikliği kaynaklanmakta.
Haklısınız hocam ama keşke bayilikler yerine merkezi bir şekilde klima satışı yapsa, bayilikler kafaya göre fiyat vermese. Kurumsallık bakımından eksiklik hissettim biraz hatta daikin gibi daha bilindik kurumsal bir marka mı alsam diye düşündüm. Midea kliması tabiki daha kaliteli bir marka ama satış sonrası destek ve montajdaki profesyonellik daha önemliymiş. Onu fark ettim.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,450
Haklısınız hocam ama keşke bayilikler yerine merkezi bir şekilde klima satışı yapsa, bayilikler kafaya göre fiyat vermese. Kurumsallık bakımından eksiklik hissettim biraz hatta daikin gibi daha bilindik kurumsal bir marka mı alsam diye düşündüm. Midea kliması tabiki daha kaliteli bir marka ama satış sonrası destek ve montajdaki profesyonellik daha önemliymiş. Onu fark ettim.
Midea doğrudan Türkiye pazarında bulunmuyor.
Distribütör firmalar üzerinden satış-garanti hizmetini veriyor.

Gönül isterdiki Midea doğrudan TR pazarına girip tozu dumanı atsın ama bugüne kadar olmadı.

Daha önceki Distribütör olan Modern Klima bundan 7-8 sene tozu dumana katıp piyasayı çok sağlam domine etmişti.

O şuan Midea gurusu olan zatu muhteremler
Midea markasını o zaman ağzına alamıyordu.
Biz gözümü karartıp alıp kullandık fazlasıyla memnun kalınca fiyatta cazipti herkese önerdik.
Firma satışlarda ivmeyi görünce bindirdi zamları bindirdi zamları bizde artik Midea önermez olduk çünkü bizde Fiyat/Faydası yüksek olan cihaz lazım

Birkaç yıl sürmeden Modern Klima Midea bıraktı.

Şimdi aynı şeyleri FGeuropa yapıyor defalarca uyardım.
Fiyat politikanızı gözden geçirin diye nafile
50.000tl klima satmaya çalışıyorlar.

Sizde buradasınız bende kim haklı çıkacak.!
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
Haklısınız kesinlikle zaten kendi sitesinde 21 bin TL 12 lik xtreme save ben bayiden 13 e anlaştım sadece cihazları, diğer markalar ile arasında fazla bir fark olmadığı için tercih etmiştim. Yoksa kendi sitesinden kimse 21 bin veremez sanırım.
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
19,450
Haklısınız kesinlikle zaten kendi sitesinde 21 bin TL 12 lik xtreme save ben bayiden 13 e anlaştım sadece cihazları, diğer markalar ile arasında fazla bir fark olmadığı için tercih etmiştim. Yoksa kendi sitesinden kimse 21 bin veremez sanırım.
işte anlatmak istediğim tamda bu.!
Fiyatı yüksek yapınca ürün daha kaliteli olmuyor.
Kalite bir bütündür mal,hizmet,satış sonrası vb.

Şuan 8 yıl garanti veriyorlar 2 sene Distribütör bıraktılar kalan garantiyi kim verecek.!
 
E Çevrimdışı

emreozen

Yeni Üye
18 Tem 2023
13
27
işte anlatmak istediğim tamda bu.!
Fiyatı yüksek yapınca ürün daha kaliteli olmuyor.
Kalite bir bütündür mal,hizmet,satış sonrası vb.

Şuan 8 yıl garanti veriyorlar 2 sene Distribütör bıraktılar kalan garantiyi kim verecek.!
Bunu hiç düşünmedim, ama zaten garantileri 3 yıl her yıl bakım yaptırırsan 6 yıl diyorlar. Peki diyelim bu adamlar bu sene dispiritörlüğü bıraktı, hiçbir yasal hakkımız yok mu garantisi için.
 
Geri
Üst Alt