mediamarktskandalı, Çalışan Xbox’u perte ayırdılar. THH Beni Haklı Buldu!

furkangunes04 Çevrimdışı

furkangunes04 

Yeni Üye
3 Ara 2021
6
32
Güncelleme (27.01.2022)

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

thh-karar-bugulanmis.jpg


Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (21 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?

-----------------------------------------------

Güncelleme (29.11.2021):


Twitter'da #mediamarktskandalı hashtag'i açtım. Destek olursanız çok memnun olurum. Hem başkalarını da bu rezalete düşmekten engelleme şansı elde etmiş oluruz.

-----------------------------------------------

Asıl Gönderi (28.11.2021):


Merhabalar herkese.

Mediamarkt firmasında öyle bir rezalet yaşadım ki, o gün bugündür hayatım bana kâbus oldu.

Çalışan Xbox’umu, çalışmasına engel oluşturmayan optik sürücü arızasından ötürü Mediamarkt’a garanti kapsamında tamiri yapılması için teslim ettim. Ancak ürünümü perte ayırdıklarını ve piyasasının çok altında bir ücretin tarafıma ödeneceği belirttiler. Bunu kabul etmeyip, onlardan ürünümü geri istedim. Bana ürünümü tamamen çalışmaz ve üstelik oyun kolu eksik bir şekilde teslim ettiler. Daha sonradan oyun kolunu teslim ettilerse de bu kolda tamamen pert olmuş bir koldu.

Şimdi gelelim detaylara…

Sahip olduğum Xbox One S konsolumun optik sürücüsü okuma problemi yapmaya başlamıştı. Ayrıca oyun kolunun RB tuşu da sertleşmişti. Cihaz ve oyun kolunun tek problemleri bunlardı. Bunların dışında ürünler normal bir şekilde çalışıyordu, başka bir sorunları yoktu. Kırık veya ağır hasarlı değillerdi. Zaten aktif kullandığım konsoldu.

4 Ağustos 2021 tarihinde ürünü servise göndermeye karar verdim. 2017’den beri alınmış bir ürün olduğundan uzatılmış garantiyi kullanmak istedim.

Xbox’u tüm aksesuarlarıyla birlikte (cihazın kendisi, oyun kolu, bağlantı kablosu) Mediamarkt’a giderek elden teslim ettim. Yetkili şahıs, cihazı teslim alırken gerek duymamış olacak ki cihazı test etmeden teslim aldı ancak cihazın pert olduğuna dair hiçbir şüphesi bile yoktu. Normal bir şekilde ürünleri teslim aldı. Zaten de öyleydi. Sadece ürünün fotoğraflarını çekti ve başvuru belgesine ekledi.

Ürünü, bahsettiğim sorunların gerçekten olup olmadığına bakmadan, sadece fotoğraf çekerek alan Mediamarkt, burada yaptığı hatayı daha sonra bana ağır bir şekilde yansıttı zaten.

Aşağıda bu teslime ait belgenin görüntüsü yer almaktadır:

299ca2dad739ab47b9e7e1901cb9b30f.jpg


Aradan birkaç gün geçtikten sonra bana Mediamarkt tarafından gelen telefonda, karşımdaki kişi ürünümün perte ayrıldığını ve bedelinin 599 lira olduğunu söyledi. Ben “Nasıl olur!? Ürünü çalışır vaziyette size gönderdim. Ürünün onarımını istiyorum, perte ayırmanızı değil! Madem perte ayırıyorsunuz, öyleyse çalışır vaziyette teslim ettiğim ürünümün güncel fiyattaki bedelini talep ediyorum.” diye cevap versem de “Öyle bir şey mümkün değil.” diye cevap verdi yetkili şahıs. Bende “Madem öyle, size teslim ettiğim ürünü olduğu gibi tarafıma iade edin” diye cevap verdim, yetkili şahıs da bana “Tamam” dedi ve görüşmeyi sonlandırdık.

Hiçbir işlem yapılmayan cihazı, aradan iki ay gibi uzun bir süre geçtikten sonra Mediamarkt, nihayet onlara teslim ettiğim, çalışır vaziyetteki cihazımı bana geri iade etmeye karar verdi. Bu süreçte bana yaşattıkları mağduriyeti ise asla gidermedi (yani garantiye giden ürün 20 iş gününü aşınca muadil ürün temini yapılmadı).

4 Ekim 2021 tarihinde, cihazımı Mediamarkt’tan teslim alabileceğimi öğrenip derhal Mediamarkt’a uğradım. Alırken oyun kolunun olmadığını gördüm. Hemen oradayken yetkili kişiye “Bunun kolu nerede?” dedim. Yetkili de “Siz kolu da mı göndermiştiniz?” deyip bana verdikleri servis formuna bakındı “Evet, kol da varmış ama size göndermemişler” dedi. Ben de servis formuna “Oyun kolu eksik gelmiştir” diye not düşüp imzaladım. Bu formun bir nüshası Mediamarkt’ta bir nüshası da bende kalacak şekilde cihazı teslim aldım.

Bahsi geçen servis formunun görüntüsü aşağıdadır:

a454ee156464d642cb723c96cc600766.jpg


Xbox One S’i teslim aldıktan sonra, aynı gün, evimde test ettim. Ancak cihaz hiçbir şekilde çalışmıyordu. Gerçekten de tamamen pert olmuş bir cihazdı. Prize takıp açma düğmesine basmama rağmen hiçbir tepki alamadım cihazdan.

Bunu görünce hemen Mediamarkt müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri yetkilisi, ürünü tekrar şubelerine götürmemi söyledi ancak zaten perte ayırdıklarını söylediklerini, versemde bir işlem yapacaklarını zannetmediğim için bunu kabul etmedim. Yani pert ettikleri cihaz elimde kaldı.

Sonra 15 Ekim 2021 günü, mağduriyetimi Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdım. Yaşadıklarımı bir forma yazarak heyete teslim ettim. Bu forma ait görüntü de aşağıdadır:

9417dd0eef2fe9dad57f488f0c63138c.jpg


20 Kasım 2021 tarihinde Mediamarkt, oyun kolunu teslim alabileceğimi tarafıma bildirince, yine soluğu şubede aldım. Ancak yine bir sorunla karşılaştım. Bana, benim gönderdiğim oyun kolunu değil, daha eski ve tuşları içeri göçen farklı bir oyun kolunu yetkili şahıs bana teslim etti. Yetkili, oyun kolunu vermeden “Şanslısın! Sana sıfır oyun kolu göndermişler” demişti ancak yetkili, daha ürünü bana vermeden, oyun kolunu eline alınca “Bu kağıda sarılıymış. Eski de görünüyor. Sıfır değilmiş bu” dedi. Bende zaten sıfır ürün beklemediğim için şaşırmadım ancak oyun kolunu elime alıp incelediğimde, gerçekten de oyun kolunun bozuk, eski bir şey olduğunu gördüm. Hemen yetkili şahısa bu durumu servis formuna not düşmesini istedim. Kendisi forma “Cihaz kolu 20.11.2021 tarihinde teslim edilmiştir. Süre geçmiş olmasına rağmen eski bir ürün gönderimi sağlanmıştır” yazıp firmanın kaşesini basıp imzaladı.

Oyun kolunu da evime gelip, bilgisayarımda test etmek istedim. Ancak oyun kolu da çalışmadı. Tıpkı Xbox One S gibi, oyun kolu da hiç ama hiç çalışmıyordu! Hadi, Xbox bozuk, kol niye bozuk?

Durumu yine Mediamarkt’a telefonla müşteri hizmetlerini arayarak bildirdim. Klasik, “Ürünü getirin şubemize. Ekip incelesin. Gereken yapılsın” cevabını verdiler. Pert dedikleri bir ürün olduğu için, tekrar bu önerilerini reddettim. Bana 599 TL değil, güncel piyasa fiyatında ödeme yapılmasını istediğimden, Mediamarkt’ta bunu kabul etmediğinden anlaşamıyorduk.

Ancak yine beklenildiği üzere, firma, yaşattığı bu büyük ayıbı asla kabul etmedi ve mağduriyetimi asla gidermedi. Bende yaşadığım durumu buradan sizlerle de paylaşmak istedim.

Mağduriyetimin giderilmesi için daha neler yapabilirim? Önerilerinize açığım. İlgilenecek herkese teşekkürü borç bilirim.

Mediamarkt firmasından herhangi bir ürün alırken birkaç defa düşünmenizde fayda var. Sizi asla dinlemiyorlar, mağdur ediyorlar, sağlam ürününüz yerine pert ürün gönderiyorlar, ayrıca eksik gönderiyorlar. Böyle bir firma, Türkiye’ye sürülmüş kara bir lekedir.
 
Son düzenleme:
U Çevrimdışı

uyunusoglu

Kayıtsız / Doğrulanmamış
Rezillik diyecegim ama bu baska birsey, dilim varmiyor soylemeye. Mediamarktan urun almamamdaki kararimin birkez daha ne kadar dogru bir karar oldugunu gormus oldum ancak sizin yasadiginiz duruma cok uzuldum hocam, sonuna kadar her turlu yolu deneyin. Bu nasil birseydir.
 
furkangunes04 Çevrimdışı

furkangunes04 

Yeni Üye
3 Ara 2021
6
32
Rezillik diyecegim ama bu baska birsey, dilim varmiyor soylemeye. Mediamarktan urun almamamdaki kararimin birkez daha ne kadar dogru bir karar oldugunu gormus oldum ancak sizin yasadiginiz duruma cok uzuldum hocam, sonuna kadar her turlu yolu deneyin. Bu nasil birseydir.
İlginiz için teşekkür ederim. Malesef öyle. Hadi, xbox pertti zaten diyelim (hadi burda firmanın haklı olduğunu varsayalım -ki kesinlikle öyle değil-). Yanındaki oyun kolundan ne istediler? Niye gaspettiler? Sonra gönderdiklerinde niye bozuk gönderiler?
 
U Çevrimdışı

uyunusoglu

Kayıtsız / Doğrulanmamış
İlginiz için teşekkür ederim. Malesef öyle. Hadi, xbox pertti zaten diyelim (hadi burda firmanın haklı olduğunu varsayalım -ki kesinlikle öyle değil-). Yanındaki oyun kolundan ne istediler? Niye gaspettiler? Sonra gönderdiklerinde niye bozuk gönderiler?
Garantili mal alip, tamire gittiginde acaba durumu ne olacak diye dusunmeye biraktik yerimizi artik ne yazik ki. Kol mevzusu ise rezilligin bir adim daha otesine gecmis. İnsanlarin alin teriyle kazanip aldigini bir gunde heba ediyorlar.
 
furkangunes04 Çevrimdışı

furkangunes04 

Yeni Üye
3 Ara 2021
6
32
Güncelleme (27.01.2022)

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

thh-karar-bugulanmis751364ec16592888.jpg


Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (21 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt