Media Markt ne yapmaya çalışıyor? Buna bir dur diyecek yok mu?

E Çevrimdışı

efsaneromeo

Aktif Üye
23 Haz 2023
134
40
Media Markt'an soundbar aldım ve kargoya verilmemesi üzerine firmayı aradım. Ürünün hazır olduğunu ve Kartur Lojistik adında adı sanı duyulmamış bir kargoya verileceği söylendi. Eeee ürün hazırsa bi zahmet kargoya verinsenize. Üstelik Kartur Lojistik ne ya. Adam akıllı Kolay Gelsin, Yuriçi, Aras'a falan ne oldu. Sanırım hayali bir kargo şirketi kurmuşlar. Kargoya vermiş gibi yapıp ürünü teslim etmiyorlar.

EIzj9NyP_o.jpg


Bunun üzerine ufak bir araştırma yaptım. Bir de ne göreyim. İnternette onlarca, hatta yüzlerce satış sonrası ürünü kargoya vermeme, verdiyse de kartur lojistiğe verme. Kartur Lojistiğin ise ürünü hiçbir zaman teslim etmeme gibi durumlar yaşanmış. Bırakın e-ticareti, bizzat mağazadan alınan ürünlerin bile teslim edilmediği olmuş.

1lEQHzs3_o.jpg


Bunun adı piyasa dolandırıcılığı değil mi? Dolandırıcılık değilse haksız rekabat değil mi? Elinde olmayan ürünü neden satarsın? Elindeyse neden teslim etmezsin? Ticaret Bakanlığı ne iş yapar? Rekabet Kurumu ne iş yapar. Bunlar bu kadar sorumsuzca nasıl davranabilirler.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Mediamarkt'ın böyle falsoları var maalesef. Ben kurutma makinesi aldığımda horoz lojistik ile gönderildi ve memnun olduğum bir süreçti. Ancak ben de ek garanti hizmeti konusunda biraz tartışma yaşayıp reddettim. Ürünün kendi servisi değil de burada anlaştıkları farklı bir servis üzerinden hizmet sağlıyormuş. Biz vestel'e zor güvenirken saçma sapan firmalara nasıl güvenelim?

Bu mağazalarda sergilenen ürünlerin satıcısı mediamarkt olsa da göndericisi farklı oluyor. Örneğin Altus kurutma makinesinin stoğunu Altus sağlıyordu ve üretimden direkt gönderiyordu. Yani mediamarkt'ın herhangi bir stoğu yok bazı ürünlerde. Benim şansıma Altus Horoz Lojistik kullanarak yolladı. Sizin ürünü de muhtemelen üretici/distribütör gönderiyor ve yine muhtemelen bu mağduriyetin sebebi yine o üretici veya stokçu. Ben yerinizde olsam inada bindirir iade sürecine geçerdim. Yerine de daha kaliteli bir markayı yine mediamarkt'tan veya internet üzerinden satın alırdım.

Mediamarkt ürünü satarken "İnternette 800 TL daha ucuzken neden buradan alalım?" soruma "muhattabınız biz olacağız" cevabını vermişti. Bu açtığınız konudaki örnek gösteriyor ki bu muhattaplıkları bize birşey katmıyor. Bu sebeple hepsiburada, amazon gibi satıcı üzerinde gerçekten baskı kurabilen online mağazalardan satın almak daha mantıklı olabilir.
 
E Çevrimdışı

efsaneromeo

Aktif Üye
23 Haz 2023
134
40
Mediamarkt'ın böyle falsoları var maalesef. Ben kurutma makinesi aldığımda horoz lojistik ile gönderildi ve memnun olduğum bir süreçti. Ancak ben de ek garanti hizmeti konusunda biraz tartışma yaşayıp reddettim. Ürünün kendi servisi değil de burada anlaştıkları farklı bir servis üzerinden hizmet sağlıyormuş. Biz vestel'e zor güvenirken saçma sapan firmalara nasıl güvenelim?

Bu mağazalarda sergilenen ürünlerin satıcısı mediamarkt olsa da göndericisi farklı oluyor. Örneğin Altus kurutma makinesinin stoğunu Altus sağlıyordu ve üretimden direkt gönderiyordu. Yani mediamarkt'ın herhangi bir stoğu yok bazı ürünlerde. Benim şansıma Altus Horoz Lojistik kullanarak yolladı. Sizin ürünü de muhtemelen üretici/distribütör gönderiyor ve yine muhtemelen bu mağduriyetin sebebi yine o üretici veya stokçu. Ben yerinizde olsam inada bindirir iade sürecine geçerdim. Yerine de daha kaliteli bir markayı yine mediamarkt'tan veya internet üzerinden satın alırdım.

Mediamarkt ürünü satarken "İnternette 800 TL daha ucuzken neden buradan alalım?" soruma "muhattabınız biz olacağız" cevabını vermişti. Bu açtığınız konudaki örnek gösteriyor ki bu muhattaplıkları bize birşey katmıyor. Bu sebeple hepsiburada, amazon gibi satıcı üzerinde gerçekten baskı kurabilen online mağazalardan satın almak daha mantıklı olabilir.
Ben aldığım ürünün mağaza stoklarına baktım. Türkiye'deki bir çok mağazasında vardı. Fabrikasında yoksa tüketiciyi mağdur etmemek için mağazadan yollayacak. Böyle bir şey olabilir mi ya. Sen bunu sattın ama kargo etmiyorsan bunun adı dolandırıcılıktır. Üstelik sitesinde satıcı öyle farklı falan değil. Tek satıcı kendisi.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Ben aldığım ürünün mağaza stoklarına baktım. Türkiye'deki bir çok mağazasında vardı. Fabrikasında yoksa tüketiciyi mağdur etmemek için mağazadan yollayacak. Böyle bir şey olabilir mi ya. Sen bunu sattın ama kargo etmiyorsan bunun adı dolandırıcılıktır. Üstelik sitesinde satıcı öyle farklı falan değil. Tek satıcı kendisi.
Market stoklarını da o illerdeki distribütör stoklarıyla eşleştiriyorlarsa iş iyice karışık demektir. Ömer Çolak Ömer Çolak üstadın söylediği gibi yurtiçinde dropshipping' e başladılarsa son kullanıcı için bana göre mediamarktın hiçbir esprisi kalmaz.
 
Son düzenleme:
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Market stoklarını da o illerdeki distribütör stoklarıyla eşleştiriyorlarsa iş iyice karılık demektir. Ömer Çolak Ömer Çolak üstadın söylediği gibi yurtiçinde dropshipping' e başladılarsa son kullanıcı için bana göre mediamarktın hiçbir esprisi kalmaz.
Ben bunu yaptıklarına neredeyse eminim. Altus'ta fabrikadan, Hoover'da da stokçu bir depodan kargolandığına kendim şahit oldum. Her üründe olmasa da bazı ürünlerde kendi stokları gibi satış yapıyorlar.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Ben bunu yaptıklarına neredeyse eminim. Altus'ta fabrikadan, Hoover'da da stokçu bir depodan kargolandığına kendim şahit oldum. Her üründe olmasa da bazı ürünlerde kendi stokları gibi satış yapıyorlar.
Olmayacak bir şey değil üstadım. Ancak hepimizin bildiği gibi dropshipping koşullarında satın alım noktası neredeyse tamamen devreden çıkıyor. Eğer mevzuat yönünden böyle bir sıkıntı çıkarırlarsa " Güvencesi biziz." cümlesi de hikaye olur.
 
Ömer Çolak Çevrimdışı

Ömer Çolak 

Süper Üye
17 Tem 2021
1,051
29
Bende o kısmını bir türlü anlayamıyorum, firmalar buraya gelir, hemen "buralı" olur, gurbetçi gelir geldiği yerde yapamadığı ne varsa burada yapar. 😱
Müdürleri CV'lerine göre seçip ölçülemez olan kayıp müşteriyi gözardı ederek yönetmelerine izin verdikleri için böyle oluyor. Benzeri bir durumu Allegion firmasında görmüştüm İngiltere merkezli. Şirketin Türkiye fabrikasına yönetim kadrosu seçerken CV ve referans mantığıyla seçim yaptılar. Mülakatlar falan da kendilerince tabi. Ama burası İngiltere değil. Nihayetinde yaklaşık 9 yıl sonra çalışanların grevi nedeniyle Polonya'ya taşıdılar fabrikayı. Daha yüksek maaş ödeyerek orada üretim yapmaya devam ediyorlar. Yönetim o süreçte sendikayı ve çalışanları suçluyordu ancak sorun kendilerindeydi kesinlikle. Stajımı yönetim kadrosunda yaptığım için yakından görme fırsatım oldu. Şefler çok kaliteliydi ancak çalışanlar için yapmak istediklerine bir türlü onay alamıyorlardı. Verim ölçüm sistemleriyle verim artışını kanıtlayan evraklar hazırladıkları halde bu evraklara paraf muamelesi yapılıyordu. Şeflerin mühendisliğini okumak Yönetim Bilişim Sistemleri okumaktan fazlasıyla daha zor herkesin bildiği üzere. Okumuş cahillerin elinde kukla olan bilgin insanlar gördüğüm için özel sektörden nefret ederek kendi şirketimi kurdum. Halen bir çalışanım yok ama yaklaştı günler...

Türkiye'de yanılmıyorsam Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü yetiştiriyor yönetim kadrosu için "beyaz yakalı köle"leri fakat bu insanların bazıları kendilerinin de birer çalışan olduğunu ve kendilerini değil de hem çalışanları hem şirketi temsil ettiklerini unutuyorlar.

Sonucunda da Türkiye'de üretilen Egea ile İtalya'da üretilen Tipo (aynı arabadır) araçlarında işçilik kalitesi farkları oluşuyor. Çalışan maaşlarından kazandıkları kârdan fazlasını müşteri kaybından yakıyorlar. En kötüsü de bu kaybı ölçmelerinin gerçekçi sonuçlar veren bir yolu yok. Yıl sonu döviz bazında enflasyon+%3 büyüme görürse başarılı sanıyor.

Kısacası bu ülkeye sadece isim olarak gelenler buralı oluveriyorlar.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Müdürleri CV'lerine göre seçip ölçülemez olan kayıp müşteriyi gözardı ederek yönetmelerine izin verdikleri için böyle oluyor. Benzeri bir durumu Allegion firmasında görmüştüm İngiltere merkezli. Şirketin Türkiye fabrikasına yönetim kadrosu seçerken CV ve referans mantığıyla seçim yaptılar. Mülakatlar falan da kendilerince tabi. Ama burası İngiltere değil. Nihayetinde yaklaşık 9 yıl sonra çalışanların grevi nedeniyle Polonya'ya taşıdılar fabrikayı. Daha yüksek maaş ödeyerek orada üretim yapmaya devam ediyorlar. Yönetim o süreçte sendikayı ve çalışanları suçluyordu ancak sorun kendilerindeydi kesinlikle. Stajımı yönetim kadrosunda yaptığım için yakından görme fırsatım oldu. Şefler çok kaliteliydi ancak çalışanlar için yapmak istediklerine bir türlü onay alamıyorlardı. Verim ölçüm sistemleriyle verim artışını kanıtlayan evraklar hazırladıkları halde bu evraklara paraf muamelesi yapılıyordu. Şeflerin mühendisliğini okumak Yönetim Bilişim Sistemleri okumaktan fazlasıyla daha zor herkesin bildiği üzere. Okumuş cahillerin elinde kukla olan bilgin insanlar gördüğüm için özel sektörden nefret ederek kendi şirketimi kurdum. Halen bir çalışanım yok ama yaklaştı günler...

Türkiye'de yanılmıyorsam Yönetim Bilişim Sistemleri bölümü yetiştiriyor yönetim kadrosu için "beyaz yakalı köle"leri fakat bu insanların bazıları kendilerinin de birer çalışan olduğunu ve kendilerini değil de hem çalışanları hem şirketi temsil ettiklerini unutuyorlar.

Sonucunda da Türkiye'de üretilen Egea ile İtalya'da üretilen Tipo (aynı arabadır) araçlarında işçilik kalitesi farkları oluşuyor. Çalışan maaşlarından kazandıkları kârdan fazlasını müşteri kaybından yakıyorlar. En kötüsü de bu kaybı ölçmelerinin gerçekçi sonuçlar veren bir yolu yok. Yıl sonu döviz bazında enflasyon+%3 büyüme görürse başarılı sanıyor.

Kısacası bu ülkeye sadece isim olarak gelenler buralı oluveriyorlar.
Hocam bahsettiğiniz süreçten "Keşke CV'lerine göre alsalardı."ya doğru evriliyoruz. Mülakat v.b. yöntemlerle seçilen üst yönetim, eksik olması halinde ivedilikle tamamlanan CV sütunlarıyla destekleniyor. Sanıyorum gelişme çok hızlı devam ediyor!

Genel itibariyle bir not: Ağır ironi içerir.
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
ben ordan 2-3 yıl önce nilfisk bir süpürge almıştım 15-20 günde anca geldi defalarca müşteri hizmetleri ile görüştüm sonuç sıfır kesinlikle benimle değilsin dedim bir daha yanından dahi geçmedim sitelerine bile girmedim.
 
E Çevrimdışı

efsaneromeo

Aktif Üye
23 Haz 2023
134
40
Soundbar'ı teslim aldım. kutu açılmış şekilde teslim ettiler. İçinde eksik gedik var mı diye kontrol ediyorlarmış. Bence yanlış bir uygulama. Yine de ürünü aldım evde açtım baktım gayet temiz. Kullanılmamış sıfıra benziyor. Önemli olan çalışır durumda olmasıydı. Sorun görünmüyor.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Soundbar'ı teslim aldım. kutu açılmış şekilde teslim ettiler. İçinde eksik gedik var mı diye kontrol ediyorlarmış. Bence yanlış bir uygulama. Yine de ürünü aldım evde açtım baktım gayet temiz. Kullanılmamış sıfıra benziyor. Önemli olan çalışır durumda olmasıydı. Sorun görünmüyor.
Benim önümde açılmamış kutuya istediklerini söylesinler. Önümde açılmayan kutudan birşey eksiltmediklerini, teşhirdeki cihazı kutulamadıklarını nasıl ispat edecekler. (Tamemen kendi görüşümdür.)

Hayırlı olsun.
 
E Çevrimdışı

efsaneromeo

Aktif Üye
23 Haz 2023
134
40
Benim önümde açılmamış kutuya istediklerini söylesinler. Önümde açılmayan kutudan birşey eksiltmediklerini, teşhirdeki cihazı kutulamadıklarını nasıl ispat edecekler. (Tamemen kendi görüşümdür.)

Hayırlı olsun.
Teşekkür ederim. Televizyonu da Vatanbilgisayar'dan TCL 65C735 aldım. Vatan personeli bizde yamuk olmaz cart curt bir sürü laf geveledi. Eve TV geldi kutu seri no su ile TV seri nosu tutmuyor. Fabrikasyon hatası kutu açılmamış falandır dedim ama servis elemanının TV'yi kutudan çıkartma şekli herşeyi açıkladı. Kutudan öyle bir çıkardı ki istese kutuya tekrar koyar açılmamış görüntüsü verebilirdi. O şekilde çıkardı işte. Yani açılmamış dediğimiz kutu açılmış da olabilir. Kendi görüşüm tabi ki.
 
Geri
Üst Alt