LG ve yıllardır kullanamadığım televizyonu

U Çevrimdışı

Uygur

Yeni Üye
15 Kas 2020
4
37
Merhabalar. Hala devam etmekte olan sorunumu tüketici hakem heyetine taşıdım. Heyete tam bilgileri ve görselleri ile ilettiğim şikayetimin dilekçesini burada paylaşmak istiyorum televizyonlardan nefret ettirdiler sonunda.


19/05/2018 tarihinde ilgili firma aracılığıyla satın aldığım 43UJ651 model televizyonum aldıktan bir süre sonra renk değişimi(Bölgesel Morarma) ve kararma nedeni ile satın aldığım kutup mağazasının yardımı ile servis talebi oluşturularak kutusu ile birlikte servise verilmiş ve tarafıma İstanbul'a gönderilerek tamir edileceği söylenmiştir ayrıca eve gelen görevli tarafından televizyonumun kullanım süresinin çok yüksek olduğu ve teşhir ürün olabileceği söylenmiştir.Haftalar sonra orjinal kutusu kayıp olmuş şekilde tarafıma televizyonum teslim edilmiştir.
Yaklaşık iki ay sonra (26/08/2019) yine aynı arızayı veren televizyonum için LG web sitesi üzerinden servis talebi oluşturulmuş, bu ve sonraki tüm tamir isteklerim LG internet adresi üzerinden ürün kaydı tutularak gerçekleştirilmiştir.
Son tamirinden bir ay sonra tekrar arızalanan televizyonum için değişim talebi ile tarafımca İstanbul LG merkezi aranmış ve olumsuz yanıt alınmıştır. Bunun üzerine LG web adresi üzerinden 17/09/2019 tarihli değişim talebi oluşturularak kayıt açılmasına karşın servisi tamir amaçlı televizyonumu benden almıştır.
Teslim aldıktan kısa bir süre sonra tekrar arıza veren televizyonum dikey renkli çizgiler- olası panel arızası göstermiş ve bu nedenle LG web sitesi üzerinden tamir talebi tarafımca oluşturulmuştur. Buna karşın servis ürünü almaya gelmemiştir. Markaya olan güvenimi kaybederek büyük bir mağaza zincirinden farklı bir marka televizyon satın alarak günlük olarak kullanmaktayım. Araya giren pandemi sürecinin etkilerinin azalmasıyla LG web sitesi üzerinden "Sorgulama Durumu" sistemi aracılığı ile
09/08/2020 tarihinde bildirimde bulunmam üzere tarafıma servis gönderilmiştir. Gelen servisin ürünüm garanti süresi dışında olduğu için ücret çıkacağını belirtmesi üzerine, ürünü satın aldığım kutup firmasına ulaşarak, ücretini ödemiş olduğum Kutup plus hizmetinden faydalandım.
Kutup yetkilisi tarafından evimden teslim alınan televizyonum yetkili servis tarafından paneli değiştirilerek tarafıma teslim edilmiş ve teslimi gerçekleştiren kişi tarafından benim isteğim üzerine açıp kapatılarak kontrolü yapılmıştır. Yetkilinin ayrılmasını takiben tekrar açtığım televizyonum tekrar dikey
renkli çizgiler ve bozuk görüntüye sahiptir.
Söz konusu bu arıza üzerine servisi tekrar bilgilendirmiş bulunmaktayım. Servis ertesi gün tekrar geleceğini belirtmiş olmasına karşın ürünümün defalarca tamir edilmesi ve her tamirde haftalarca kullanımım dışında geçen süreler nedeni ile yasal işlem başlatmayı tercih ediyorum. Konuyla ilgili hukuken gereğinin yapılmasını arz ederim.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Tipik LG PHILIPS durumları.

Asıl yapmaları gerekeni ilk müdahalede yapsalar kimse sorun yaşamazdı aslında.

Panel de değiştirilmemiştir o tv de.

Ayrıca onarımda geçen sürelerin de garanti süresine eklenmesi gerekir yasada geçer bu durum.

Elinizdeki tüm belgeler ve sağlam bir dilekçe ile mağduriyetinizin giderilmesi yönde mücadele başlatıp, söz konusu durum ücret iadesine gidecek olması durumunda mağduriyetinizin EN YÜKSEK TİCARİ FAİZ üzerinden hesaplanarak işlem gerçekleştirilmesi talebinizi belirtmeyi unutmayın lütfen.

İki konu üstünde durun

1 ürün eşdeğeri ile değişim
2 En yüksek ticari avans faizi ile ücret iadesi
 
U Çevrimdışı

Uygur

Yeni Üye
15 Kas 2020
4
37
Talebimi oluşturalı iki ay oldu. Alıntıdaki metin internetten oluşturduğum başvuru dilekçesinden. Talep oluştururken anlaşmazlık bedeli kısmına mecbur aldığım faturadaki tutarı girmiştim ancak ticari avans faizi nedir bilmediğimden hiç aklıma dahi gelmedi, ürünün eşdeğerine dahi tahammülüm yok aslında.
başvurumu yaparken tüm arıza kayıtlarının LG sitesinden pdflerini indirip ekran görüntülerini almıştım. Servis tutanakları da mevcut elimde. Hepsini birleştirip pdf olarak tüketici hakem heyetine ilettim. Klasör halinde saklıyorum. Ayrıca LG den kaçıp Philips almış olmam da ne derece doğru oldu bilmiyorum. :(
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Talebimi oluşturalı iki ay oldu. Alıntıdaki metin internetten oluşturduğum başvuru dilekçesinden. Talep oluştururken anlaşmazlık bedeli kısmına mecbur aldığım faturadaki tutarı girmiştim ancak ticari avans faizi nedir bilmediğimden hiç aklıma dahi gelmedi, ürünün eşdeğerine dahi tahammülüm yok aslında.
başvurumu yaparken tüm arıza kayıtlarının LG sitesinden pdflerini indirip ekran görüntülerini almıştım. Servis tutanakları da mevcut elimde. Hepsini birleştirip pdf olarak tüketici hakem heyetine ilettim. Klasör halinde saklıyorum. Ayrıca LG den kaçıp Philips almış olmam da ne derece doğru oldu bilmiyorum. :(
Phılıps konusunda Sizin adınıza üzüldüm zira çok kimse bilmese de bu iki ayrı marka tepe noktada birleşiyor ve yönetim anlamında aynı kaynaktan besleniyorlar o nedenle her iki marka aynı kepazelikte hizmet sunuyor zaten.

Bu TİCARİ AVANS FAİZİ konusunu elimden geldiğince her yerde yazıyorum zira bu acımasız ve ahlaksız işletmeler sizlerin yıllar önceki TL cinsinden kesilmiş fatura bedelinizi ödeyip, eski tv yi de iade alıp kurtuluyor bu işten. Halbuki sizin 2 yıl önce ödediğiniz paraya nazaran aynı tv yi bu gün almaya kalktığınızda 2 katı bedel ödüyorsunuz ancak adamlar TL cinsinden sadece o günkü bedeli ödüyor size.

Bu durum bilindiğinden ötürü dilekçenize o metni girip talep etmeniz halinde devlet bu konuda vatandaş adına oluşan mağduriyeti en azından belli oranda faiz ile ödetiyor.


En iyisi bununla ilgili de bir video yayınlamak olacak sanırım.
 
U Çevrimdışı

Uygur

Yeni Üye
15 Kas 2020
4
37
Tekrar merhabalar.
Tüketici hakem heyeti tam 6 ay sonunda nihayet karar verebildi.
Malın muadili ile değiştirilmesi yönünde kısmen haklı bulundum. Satın almış olduğum ek garanti hizmeti ile ilgili bir işlem olmadı.
İlginç olan kısmı ise şu ben ek garanti alırken sanki bir usb bellek almışım gibi bir kutuyu elime tutuşturdular ve faturayı zımbaladılar. Şikayetimin savunmasında ise imzalı bir garanti uzatma belgesi olmadığı belirtilmiş. :) Bu konuya pek takılmamaya çalışıyorum.
bana verilecek yeni ürünün garantisi ne olacak bana bir satış belgesi ile teslim edilecekmi?
önceden satın aldığım ama daha süresinin tamamını kullanmadığım uzatılmış kutup plus garantim ne olacak?

Şimdi bana muadil ürün vermek istediklerinde ne yapmalıyım bilmiyorum.
Anlamadığım bilmediğim bir ürün getirip bırakacaklar da daha beteri başıma gelecekmiş gibi hissediyorum.

Almış olduğum ürün 4K, HDR, 4 Hdmi girişi ve oyun modu olan Wifi Bluetooth'lu LG 43UJ651
Özellikle hdmi sayısına dikkat ederek almıştım konsol bağlamak için.
Şimdi bana ne teklif edebilir satıcı firma, dikkat etmem gereken bir konu var mı acaba?

Gelen kararı da ekliyorum aşağıya.

 
U Çevrimdışı

Uygur

Yeni Üye
15 Kas 2020
4
37
Karşı tarafın sorumlusu artık avukat mıydı bilmiyorum oldukça sevimsiz mutsuz bir dille firmanın bana LG 43UN74006lb modelini teklif ettiğiniz söyledi. Ben de araştırdım ve satın almış olduğum ürüne oldukça yakın olduğunu gördüm ve uygundur dedim ancak birkaç soru sordum.
Ürün sıfır değil mi? dediğimde "elbette" denildi.
Peki garantisi olacak o halde değil mi? dediğimde ise Hayır denildi.
Ben de kendisine paketinden sıfır açılan bir ürünün garantisi nasıl olmaz. Bu durumun saçma ve haksızlık olduğunu söylediğimde ise kağıtta bu konu hakkında bir şey yazmıyor ben firmaya konuyla ilgili mail atıyorum hepsi bu gibisinden konuştu.
Aldıktan sonra hemen bozulduğunda ben hangi belge ile nereye başvuracağım, diyerek garantisi yoksa kabul etmiyorum diye telefonu kapattım.
Çok ilginç.

Acaba telefondaki kadın ek garantiyle fabrika garantisini mi karıştırdı bilemiyorum ancak beni doğru düzgün dinlemek istemediği çok acıktı.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Karşı tarafın sorumlusu artık avukat mıydı bilmiyorum oldukça sevimsiz mutsuz bir dille firmanın bana LG 43UN74006lb modelini teklif ettiğiniz söyledi. Ben de araştırdım ve satın almış olduğum ürüne oldukça yakın olduğunu gördüm ve uygundur dedim ancak birkaç soru sordum.
Ürün sıfır değil mi? dediğimde "elbette" denildi.
Peki garantisi olacak o halde değil mi? dediğimde ise Hayır denildi.
Ben de kendisine paketinden sıfır açılan bir ürünün garantisi nasıl olmaz. Bu durumun saçma ve haksızlık olduğunu söylediğimde ise kağıtta bu konu hakkında bir şey yazmıyor ben firmaya konuyla ilgili mail atıyorum hepsi bu gibisinden konuştu.
Aldıktan sonra hemen bozulduğunda ben hangi belge ile nereye başvuracağım, diyerek garantisi yoksa kabul etmiyorum diye telefonu kapattım.
Çok ilginç.

Acaba telefondaki kadın ek garantiyle fabrika garantisini mi karıştırdı bilemiyorum ancak beni doğru düzgün dinlemek istemediği çok acıktı.
Bu kadar acele etmeseydiniz keşke.
 
Geri
Üst Alt