LG sorunu giderilemeyen sıfır klima

A Çevrimdışı

afsin tekin

Yeni Üye
3 Tem 2022
5
43
Herkese Merhaba,

Yurtdışında yaşıyorum. 27 ağustos 2021 tarihinde İzmit'te yaşayan annem için internetten(HB) LG Dual Eco S3-W18KL3BA A++ 18000 BTU Duvar Tipi Inverter klima aldım, montajı yapıldı. Ertesi gün soğutmadığı için servis gelip gaz vs işlemleri yaptı. (herhangi bir servis kağıdı verilmemiş)

Daha sonra cihaz kış geldiği için kullanılmadı vs ancak havaların ısınmasıyla aynı sorun devam etti. (CH 38 arızası) Gelen servis elemanı "montajda hata" olduğunu ifade etmiş. Bunun üzerine 3 kez daha servis geldi ancak sorun çözülmedi. Servis geliyor, gaz basıyor ertesi gün yine aynı problem yaşanıyor. (son 3 servis işlemi için servis fişi aldındı)

LG servisine de konu ile ilgili bildirimde bulunuyorum. Tüm servis kayıtlarını kendi WhatsApp hatları üzerinden açıyorum. Sorunumu da detaylı bildirdim ancak sadece servise iletip çağrı açıyorlar hepsi bu. Servis gelmeyince "kendiniz arayabilirsiniz numarası şu" yazıyorlar. Başka hiçbir işe yaramıyor. Servisi bile "gel" diye ben arayacaksam bu hat neden var?

Görüşme sonunda da "memnuniyet anketi" çıkıyor. Şaka gibi. Herşeyleri kağıt üstünde. WhatsApp hattı var mı? var? Bot'la başlayıp normal insana geçiyor mu? geçiyor. Memnuniyet anketi bile var!? Daha ne olsun?? Hepsi o kadar.


4. kez olursa tüketici hakem heyetine başvurup misli ile değişim talep edeceğiz. Ancak kafama takılan sorular var:

1) karar çıktı diyelim, değişim onaylandı vs. Bunu işleme nasıl koyuyoruz? Hakem heyetinden aldığımız kararı LG'ye mi servise mi bildiriyoruz? Klimayı satın aldığım Hepsiburadaya mı? Servis değiştirmezse ne olur? Bu durumda ne yapıyoruz? Hatta LG muhtemelen "ölü taklidi" yapacak cevap bile vermeyecektir. Buna eminim. Kimse birşey yapmazsa elimde kararın yazdığı kağıt parçasıyla başbaşa kalırsam ne olur?

2) Cihaz 18000 BTU'luk. Gelip ikinci el cihaz takarsa ne olur? Annem oldukça yaşlı, anlamaz. Veya tutup 9000 BTU cihaz taktı diyelim ne yapacağız?

3) Cihazı değiştirmez sadece göstermelik kablosunu, borusunu vs değiştirirse ne yapacağız? Değişimin tespitini kim yapıyor? Onayını kim veriyor?

Forum için ve değerli yanıtlarınız için şimdiden çok teşekkürler.

Saygılarımla
 
Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,771
Öncelikle geçmiş olsun.
ya montaj kaynaklı yada cihazın kendisi yada montaj kitinde delik var ki cihazın sürekli gaz eksiltiyor.

Öncelikle kaçağını nerden olduğunu tespit etmeleri gerekir montaj kitindense kiti değiştirir
cihazdansa servis değişim forumu düzenler
merkez yeni makina gonderir değişim yapilir.

makinaların yanında etiket var üzerinde seri no ve marka model bilgileri yer alır.
onların fotosunu alıp arşivleyin.

siz yokken değişim vb işlem yapilirsa seri numaralasını kontrol edersiniz.
18lik klima yerine 9luk 12lik 24luk TAKAMAZLAR.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Ürün özelinden bağımsız olarak ''LG nin müşteri hizmetlerinden hiçbirşey beklemeyin'' diye yıllardır bas bas bağırıyoruz.
Bunlar ''var mı? var'' mantığında kurulu olan ve sırf hattın ucunda birisi olduğunu ispat edilmiş olan yapılardır birşey çözmesini beklemeyin.

Ürün özelinde ise, Ahmetin belirttiği üzere ya sistemde delik var ya da borulamada sorun var.

Şu gaz basıp gitme konusunu klimacı dostlar camiasına bir türlü anlatamadık. Kardeşim çivi girmiş araba lastiğine hava basmak nasıl çözüm değil ise, sisteminde gaz olmayan klimaya gaz vermek de çözüm değil, olmaz, olamaz.

Önce basarsın azotu, bakarsın HASSAS manometreden (Normal manometre değil) görürsün kaçak olduğunu ve ürüne bu doğrultıuda müdahale edersin.

Bakın şu aletin fiyatı 750 lira yahu, dolar değil yani Türk Lirası.

hm.png


Bu işi yapan adamın / işletmenin elinde bir hassas manometre nasıl olmaz yahu?

Önce kaçağın kaynağı bulunur, Rekor mu kestiler çok sıktıkları için, havşa mı kaçırıyor az sıktıkları için, Kondanser mi delik, Evap mı ezik vs vs kaynağını bulursun önce, sonra da müdahale edersin olay bu kadar basit.

Gelelim diğer kısma. Hakem heyetine başvurmanız için sayı saymanıza gerek yok.

Ürün ile ilgili sorun yaşadığınız ve çoklu servis hizmeti aldığınız ortada, sorunun yama usulü giderilmeye çalışıldığı da ortada o nedenle yazışmaları ve elinizdekit üm bilgileri delil niteliğinde heyete sunun, sonuç hakkınızda olumlu çıkacaktır diye düşünüyorum.

İkinci el veya düşük btu ürün takmaya cesaretleri varsa buyursunlar. Ticaret Bakanlığı totolarındaki donu dahi alır onların öyle bir durumda zira TB da ölü taklidi yapıyor olsa da bu artık elni bir durum o nedenle o işler öyle kolay değil.
 
A Çevrimdışı

afsin tekin

Yeni Üye
3 Tem 2022
5
43
Hocam değerli yorum ve destekleriniz için teşekkürler.

Sizi tanıyalı çok olmadı. Pek çok videonuzu izledim ancak forumu yeni keşfettim ve marka ile ilgili uyarınıza denk gelmemiştim. "Cahiliye dönemime" denk geldi diyelim. Gelişmelerde haberdar ederim. Yönlendirmeniz için tekrar teşekkürler
 
A Çevrimdışı

afsin tekin

Yeni Üye
3 Tem 2022
5
43
Merhaba,

Servis dün geldi. İç ve dış üniteyi söküp götürdüler. Serviste test edip kontrol edeceklermiş. Sadece aradaki bağlantı borusu kaldı. Bakalım neler olacak?
 
A Çevrimdışı

afsin tekin

Yeni Üye
3 Tem 2022
5
43
Bu arada bana gelen servisin fişi Arçelik. Ortak servis zannediyorum.

Arçelik genel olarak iyi ama diğer videolarda vs bahsettiğiniz gibi bölgesel değişiklik gösterebiliyor sanırım.
 
T Çevrimdışı

Turbo k.arza78

Aktif Üye
18 Mar 2017
568
Günahlarını alamam şimdi servis konusunda Arçelik kusursuz olmasa da bir başkadır :ok

örnek izmir bornova yada bayraklı servisi ile balıkesir edremit servis asla bir değil

edremit servisleri iyi değil klima temizleme yapmasında bile fan çıkarıp temizlemek istemiyorlar diş fırçası ile çıkarmadan temizlemeye çalışıyor

izmirde servis ise bakım her seyini söküp yıkayıp siliyorlar
 
A Çevrimdışı

ataseven 

Süper Üye
24 Tem 2017
1,975
2 adet evde klima var temizlenecek biri klasik biri invertir izmirde.hakkını vererek klima iyi temizleyen işini seven hangi servisler var acaba.
 
A Çevrimdışı

afsin tekin

Yeni Üye
3 Tem 2022
5
43
Merhaba,

Servis geçen gün söktüğü klimayı bugün getirip takti. Servis fişinde yazdığına göre "kondansatörde delik" varmış. 2 gün çalıştırdık ofiste sorun yok dediler. Göreceğiz bakalım.. Bişey olursa yazarım yine.
 
Geri
Üst Alt