Lg 42LB580

O Çevrimdışı

Openline

Yeni Üye
4 Tem 2020
12
37
Televizyonumda led ışıkları söndüğü için bütün led barları değişti fakat şöyle bir sorunumuz var

Beyaz zeminde daha çok belli oluyor bütün ledbarlarin olduğu yerleri görebiliyorum ve siyah nokta seklinde

Sebebi ne olabilir ?

16072004557442294849071626696860.jpg
 
H Çevrimdışı

Hsyn3422

Yeni Üye
4 Kas 2020
3
37
Bence odaklama sorunu LCD yi toplarken perdelerin sıralamasını karıştırmış olabilirmisiniz? Ledlerin önünde buzlu bir pleksi olması gerek renk filtreside deniliyor sanirim biraz kalın sonrasında yatay ve dikey hizalama var sanki sizinkinde pleksi yok gibi yada o pleksiyi ledlerden uzaklaştıran ayakları da takmamis olabilirsiniz. Pleksi ledlere doğru yatmış olabilir. Bildiğim kadarı bunlar.
 
O Çevrimdışı

Openline

Yeni Üye
4 Tem 2020
12
37
Bence odaklama sorunu LCD yi toplarken perdelerin sıralamasını karıştırmış olabilirmisiniz? Ledlerin önünde buzlu bir pleksi olması gerek renk filtreside deniliyor sanirim biraz kalın sonrasında yatay ve dikey hizalama var sanki sizinkinde pleksi yok gibi yada o pleksiyi ledlerden uzaklaştıran ayakları da takmamis olabilirsiniz. Pleksi ledlere doğru yatmış olabilir. Bildiğim kadarı bunlar.
Tv yi kendim yapmadım bir elektronikcoye götürdüm sorunu söylediğimde o da anlamadı hatta led üreticisine sordu o da ilk cevaptaki arkadaş gibi arka ışığı kısmayı önerdi ama arka ışığı kıssam bile yine o siyah noktalar beyaz zeminde ya da yeşil zeminde belli oluyor
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Hmojen dağılım dengesizliklerinde lumen değerinin değişmesinin etkisi olmaz.

Görüntüyü görebilecek kadar ışık yoğunluğuna ihtiyaç duyduğumuz her değerde, bu hata kendisini FARK olarak ortaya koyacaktır.

Burada bariz bir işçilik ve uygun olmayan lens ile üretilmiş led bar kullanımı söz konusu.

Belli oranda belirginlik kabul edilir olsa da bu uç noktalarda.

Hayatımın en büyük pişmanlığı, 55'' bir Samsung tv de merter üretimi WEKO led bar kullanmaktı.

Bu gördüğünüz görüntüye kurban olurdunuz.

Hemen arkasından başka üretim ile değiştirdim hiç bir sorun kalmadı.

Bakın şu an size yazdığım tv, ledleri değiştirilmiş bir tv, görmek istersem ben de bu değişimde lenslerin odak sapmalarını görebiliyorum. Peki rahatsız ediyor mu? Hayır. Hatta bu mesajım esnasında şimdi kalkıp bir foto çektim, mesajı yollayınca ekleyeyim konuya. 49'' LB serisi LG tv bu. Ledleri kendim değiştirdim.
 
O Çevrimdışı

Openline

Yeni Üye
4 Tem 2020
12
37
Hmojen dağılım dengesizliklerinde lumen değerinin değişmesinin etkisi olmaz.

Görüntüyü görebilecek kadar ışık yoğunluğuna ihtiyaç duyduğumuz her değerde, bu hata kendisini FARK olarak ortaya koyacaktır.

Burada bariz bir işçilik ve uygun olmayan lens ile üretilmiş led bar kullanımı söz konusu.

Belli oranda belirginlik kabul edilir olsa da bu uç noktalarda.

Hayatımın en büyük pişmanlığı, 55'' bir Samsung tv de merter üretimi WEKO led bar kullanmaktı.

Bu gördüğünüz görüntüye kurban olurdunuz.

Hemen arkasından başka üretim ile değiştirdim hiç bir sorun kalmadı.

Bakın şu an size yazdığım tv, ledleri değiştirilmiş bir tv, görmek istersem ben de bu değişimde lenslerin odak sapmalarını görebiliyorum. Peki rahatsız ediyor mu? Hayır. Hatta bu mesajım esnasında şimdi kalkıp bir foto çektim, mesajı yollayınca ekleyeyim konuya. 49'' LB serisi LG tv bu. Ledleri kendim değiştirdim.
Evet bu ledbarlarda merter üretimi weko ve kaliteli olduğunu iddaa etmişti tamirci keşke yetkili servise goturseydim en azından küçük esnafla uğraşmaz karşımda kurumsal bir yapı olurdu bundan sonra 500 tl fazla bile olsa muhattabım yetkili servis olacaktır her konuda
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Evet bu ledbarlarda merter üretimi weko ve kaliteli olduğunu iddaa etmişti tamirci keşke yetkili servise goturseydim en azından küçük esnafla uğraşmaz karşımda kurumsal bir yapı olurdu bundan sonra 500 tl fazla bile olsa muhattabım yetkili servis olacaktır her konuda
Merter bu konuda profesyonellikkten oldukça uzak.

Bu sorunu ben kendilerine 2019 Haziran ayında bildirdim aslında. ''İlk defa senden duydum usta'' dediler bana.

3 ay sonra farklı marka ile aynı konu gündeme geldi yine kendilerine aynı bilgiyi verdiğimde tekrar ''İlk defa senden duyduk, hiç şikayet gelmemişti'' dediler :kiskis

İşini layığı ile yapan küçük esnaf dostlarımız, ustalarımız da var haklarını yemeyelim.

Nice yetkili servisler biliyorum ben, ORİJİNAL malzeme takılsın diye kendilerine verilen ürünlere X marka üreticinin ledlerini takıp yollayan ama ORİJİNAL parası tahsil eden.

Burada önemli olan Sonuç odaklı yaklaşım, İster yetkili, ister yetkisiz servis olsun, işi bitirdikten sonra TEST etmezmisiniz? TEST etikten sonra BU GÖRÜNTÜYÜ görmenize rağmen ürünü tüketiciye ''Tamamdır Abi'' diye teslim edermisiniz?

Asıl odaklanmak gereken nokta bu.

İşe bu açıdan bakarsak benim taktığım ledlerle de o 55'' Samsung led tv olmuştu.

Yani o tv bana hangi arıza ile geldi? Ses var görüntü yok, ledler arızalı.
Ben ledleri değiştirdim mi? Evet
Artık ses ile birlikte görüntü de var mı? Evet
Ben o ürünü o hali ile tüketiciye teslim ettim mi_? Kocaman bir HAYIR
Ben zarar ettim, o ledleri söküp çöpe attım, işini hakkı ile yapan firmadan ledleri alıp taktım ve tüketiciye öyle teslim ettim.
Peki gece yastığa başımı koyunca uyuyabiliyormuyum? Oooooh hem de mışıl mışıl.

Peki bir daha WEKO led kullandım mı? Hani tüketciler bazı markalar için derler ya ''kapımdan içeri sokmam'' diye, İşte bakış açılarını değiştirmedikleri sürece ben de Aölyemden içeri sokmam o markayı.

Her üretici hata yapar, ancak sorun kendisine iletildiğinde ''İlk defa senden duyduk'' diyerek çözümsüzlüğü işaret etmek yerine ÇÖZÜM ODAKLI yaklaşır ve ''ustam derhal gönder lütfen ledleri, hemen gerekli kontrolleri sağlayalım ki hem ustalarımız, hem de tüketiciler mağdur olmasın''.

Peki biz ne gördük Merter'den? ''İlk defa senden duyduk''

Hmmm, üstünden 1,5 sene geçmiş demek ki halen ilk defa duyuyorlar zira aynı sorun devam ediyor.

Düşünün ki siz sesini çıkartan kesimsiniz, Bir de sineye çekenler var onları da hesaba dahil tsek aslında mağduriyetin boyutları ortada da neyse..

Yayınladığım fotoyu gördünüz mü peki? Bir sene oldu o ledleri takalı. Gözünüze ilişen falsolar nerelerde mesela?
 
O Çevrimdışı

Openline

Yeni Üye
4 Tem 2020
12
37
Merter bu konuda profesyonellikkten oldukça uzak.

Bu sorunu ben kendilerine 2019 Haziran ayında bildirdim aslında. ''İlk defa senden duydum usta'' dediler bana.

3 ay sonra farklı marka ile aynı konu gündeme geldi yine kendilerine aynı bilgiyi verdiğimde tekrar ''İlk defa senden duyduk, hiç şikayet gelmemişti'' dediler :kiskis

İşini layığı ile yapan küçük esnaf dostlarımız, ustalarımız da var haklarını yemeyelim.

Nice yetkili servisler biliyorum ben, ORİJİNAL malzeme takılsın diye kendilerine verilen ürünlere X marka üreticinin ledlerini takıp yollayan ama ORİJİNAL parası tahsil eden.

Burada önemli olan Sonuç odaklı yaklaşım, İster yetkili, ister yetkisiz servis olsun, işi bitirdikten sonra TEST etmezmisiniz? TEST etikten sonra BU GÖRÜNTÜYÜ görmenize rağmen ürünü tüketiciye ''Tamamdır Abi'' diye teslim edermisiniz?

Asıl odaklanmak gereken nokta bu.

İşe bu açıdan bakarsak benim taktığım ledlerle de o 55'' Samsung led tv olmuştu.

Yani o tv bana hangi arıza ile geldi? Ses var görüntü yok, ledler arızalı.
Ben ledleri değiştirdim mi? Evet
Artık ses ile birlikte görüntü de var mı? Evet
Ben o ürünü o hali ile tüketiciye teslim ettim mi_? Kocaman bir HAYIR
Ben zarar ettim, o ledleri söküp çöpe attım, işini hakkı ile yapan firmadan ledleri alıp taktım ve tüketiciye öyle teslim ettim.
Peki gece yastığa başımı koyunca uyuyabiliyormuyum? Oooooh hem de mışıl mışıl.

Peki bir daha WEKO led kullandım mı? Hani tüketciler bazı markalar için derler ya ''kapımdan içeri sokmam'' diye, İşte bakış açılarını değiştirmedikleri sürece ben de Aölyemden içeri sokmam o markayı.

Her üretici hata yapar, ancak sorun kendisine iletildiğinde ''İlk defa senden duyduk'' diyerek çözümsüzlüğü işaret etmek yerine ÇÖZÜM ODAKLI yaklaşır ve ''ustam derhal gönder lütfen ledleri, hemen gerekli kontrolleri sağlayalım ki hem ustalarımız, hem de tüketiciler mağdur olmasın''.

Peki biz ne gördük Merter'den? ''İlk defa senden duyduk''

Hmmm, üstünden 1,5 sene geçmiş demek ki halen ilk defa duyuyorlar zira aynı sorun devam ediyor.

Düşünün ki siz sesini çıkartan kesimsiniz, Bir de sineye çekenler var onları da hesaba dahil tsek aslında mağduriyetin boyutları ortada da neyse..

Yayınladığım fotoyu gördünüz mü peki? Bir sene oldu o ledleri takalı. Gözünüze ilişen falsolar nerelerde mesela?
Bu fotoğrafı mertlere attım sorun sizce nedir diye bilmiyoruz dedi ya şaka gibi bunu yapan tamirci tam bir fiyasko adamın id uydu alıcısı bile yok ezbere iş yapan bir esnaf belli ne test ne bisey görüntü geldi mi geldi sonuç odaklı bakıyor pazarlık yaparken 50 tl bile inmedi ama ben bu tv yi onun kafasına atmadım sineye çektim sizin fotoğrafta herhangi bir sorun göremedim çıplak gozel görsem belki farklı olabilir ama fotoğraftan baktığımda sorun yok gibi ama benim fotoğraftan bile bariz belirgin .
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Bu fotoğrafı mertlere attım sorun sizce nedir diye bilmiyoruz dedi ya şaka gibi bunu yapan tamirci tam bir fiyasko adamın id uydu alıcısı bile yok ezbere iş yapan bir esnaf belli ne test ne bisey görüntü geldi mi geldi sonuç odaklı bakıyor pazarlık yaparken 50 tl bile inmedi ama ben bu tv yi onun kafasına atmadım sineye çektim sizin fotoğrafta herhangi bir sorun göremedim çıplak gozel görsem belki farklı olabilir ama fotoğraftan baktığımda sorun yok gibi ama benim fotoğraftan bile bariz belirgin .
Bu konulara dikkat eden birisi olarak yazıyorum ki çıplak göz ile de aynı sonuç.

bana sorarsanız bu iş tam olarak ayıplı hizmet kapsamına girer. Sineye de çekmeyin, Esnaf ile muhatap olup canınızı da sıkmayın. Tahmin ediyorum ki yaptığı işin karşılığında aldığı bedelin faturasını da kesmemiştir.

Tavsiyelerim şunlar;

1- Öncelikle kendisi ile irtibat kurun, Yaptığınız araştırmaların neticesinde, verilen bu hizmetin AYIPLI HİZMET kapsamında olduğunu, bu doğrultuda hakem heyetine gideceğinizi, bunun için de ödediğiniz bedelin faturasını istediğinizi belirtin. Usta kendi inisiyatifi doğrultusunda ücretinizi iade ediyor ise eyvallah, etmiyor ise hukuk yolundan ilerlemeye devam.

2- Hakem heyetine dilekçe vererek, emsal olarak size yolladığım fotoğrafı da çıktı alıp delil olarak sunarak, ayıplı hizmetin sonucunda oluşan mağduriyetinizin giderilmesi, dosyayı açış tarihiniz itibari ile zararınızın (Ödediğiniz bedel) en yüksek ticari avans faizi ile tazmin edilmesi yönde talebinizi dile getirin (İşlemlerin sonuçlanması 4-6 ay sürer, bu süre zarfında geçen sürenin yasal faizini alırsınız.

3- Dosya sonuçlandıktan sonra alacağınız tazmin ile tv yi yetkile servise götürüp (Veya kaliteli üretim kullanan başka ustalarımıza) aldığınız tazmin bedelinin üstünü tamamlayıp televizyonunuzu eski haline getiriniz.

Sizin televizyon da LG, Benim televizyon da
Sizin teleizyona d aled değişti, benim televizyona da
Sizin tv de WEKO kullanıldı, Benim televizyonda YUXİN ithalatında ürün (Üretim değil ithalat)

Sonuç hakem heyeti tarafından da görülebilsin ve kararı verirken içleri rahat olsun diye bunu delil olarak sunabilirsiniz. İsteyen olursa tüm masraflarını karşılasınlar, Noter huzurunda bu televizyonu söküp içindeki ledlerin değiştirilip değiştirilmediğini de kontrol edebilirler :)

Sizden rica ediyorum, lütfen ama lütfen sineye çekmeyin.

Ustaya söyleyin ücretinizi iade etsin, Ustanın üretime dayanan suçu olmasa da, Nasıl ki siz bunu sineye çekmeyecekseniz, ustamız da sineye çekmemeli ve MERTER firmasına o ledleri iade edip ''Kardeşim ben tüketicime bu televizyonu böyle nasıl teslim ederim? yapacaksanız bu işi doğru düzgün yapın, yapmayacaksanız ben tüketicimin hak ettiği kalitede başka led alıp takacağım'' demeliydi.


Bakın şu detay çok çok çok önemli. Bu televizyonu bu ustamıza bir daha teslim etmeyin zira ''tamam abi o zaman ledlerimi sökeyim ücretini iade edeyim'' diyecektir ama olmaaaaaaz.

Önce sizen aldığı bedeli iade etsin, Sonra siz tv yi yetkili servise verin ancak durumu anlatın, çıkan ledleri sağlam istediğinizi belirtin neticede ustamızın malına zarar gelmesini de istmeyiz adamın da suçu yok para verdi aldı sonuçta.

yetkili servis olması gerektiği gibi uygun lensli ledleri taksın, sizin ürününüzü ve çıkan ledleri size teslim etsin, siz sonra ustaya ledlerini iade edin.

Artık sonrasında o da mertere iade etmeyi başarabilir mi bilemiyorum. O artık ustamızın sorunu, O da ticaret mahkemesine gitsin eğer Merter durumu tazmin etmez ise. (Her iki tarafın da ticari kuruluş olduğu durumlarda hakem heyetleri görevsiz kalır o nedenle ticaret mahkemesine gitmeli)
 
O Çevrimdışı

Openline

Yeni Üye
4 Tem 2020
12
37
Çok güzel şeyler yazmışsınız gerçekten yapılması gereken söylediğiniz şeyler ama gerçekten hiç uğraşmak istemiyorum lanet olsun ama bundan sonra gerçekten küçük esnafla isim olmaz özellikle elektronik konusunda.. peki serviste bu işlemin maliyeti nedir bir bilginiz var mi??
 
P Çevrimdışı

pasadoble

Yeni Üye
27 Ara 2023
2
44
Selamlar Beko B40-LB-5533 televizyonum için led takım ihtiyacım var. Bana başarılı bir marka tavsiye edebilir misiniz rica etsem.
 
Geri
Üst Alt