Kullandığım Laptop MSI Alpha A4DEK 17 modelli üst kasası metalik bir kasadır.
Aldığım laptopun üst kasasında 5 ay içerisinde "W","S","D" tuşlarının etrafında siyah nokta şeklinde lekeler oluştu. (Metalik Yüzey olduğu için kaplama söküldüğünü düşündüm). Servise Genel Temizlik için yolladığım laptopta bu lekeleri de belirttim. Servis üst kasayı tamamen değiştirdi (Klavye ve Touchpad dahil). Bir kaç nokta için tüm kasanın değişmesi çok memnun ediciydi fakat insanı ister istemez önemli bir sorun mu diye düşündürüyor. Aradan 2 ay geçmeden aynı lekeler başka yerlerde tekrar oluştu ve bu sorunun sürekli devam edeceğini anladım ama üründen memnun olduğum için bir kaç ay kullanıp yine hem genel temizlik için hem siyah lekeleri belirterek servise yolladım. Servisin tutumu çok güzeldi aynı şekilde üst kasayı tekrar değiştirdiler.
Ürünün Garantisinin bitmesine 6-7 ay kalmasına rağmen bu sorun 3. kez tekrardan oluştu bu seferde tuşların arasında hiçbir şey yok fakat touchpadin etrafında kasanın köşelerinde birebir aynı siyah noktalar var.
6502 Tüketi Koruma Kanununda 56. Maddede belirtilen :
(3) Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Fıkrasına göre 2. kez olan arıza da "Seçimlik Hakları Kullanabilir" ibaresinden yararlanma şansım var mı ? Servis Raporunda önceki 2 sefer için de "Deformasyon olduğundan dolayı üstkasa değiştirildi." ifadesi bulunmaktadır.
"Deformasyon" tüketici kaynaklı bir anlama mı çıkıyor yoksa kanundaki "Arıza" kapsamına giriyor mu ?
2. sefer servise yollarken de kanunun farkındaydım ama laptopta başka hiçbir sorun yoktu. Şuan maalesef birden fazla sorun bulunmakta . Laptop Harici Ekran Kartını Algılamıyor, USB algılamıyor. ( Aynı cihazı alan bir arkadaş ile birebir aynı sorunları yaşıyoruz onda servis anakart değişimi yapmış. ) Klavye Per Key RGB yani her tuşun kendi RGB si var son zamanlarda "Y" ve "INSERT" tuşlarının RGB sinin Yeşilleri çalışmıyor Insert tuşunu hiç kullanmıyorum bile. Batarya 1.5 yıllık bir cihaz için Yüzde 71 seviyesine düşmüş durumda.
Aldığım laptopun üst kasasında 5 ay içerisinde "W","S","D" tuşlarının etrafında siyah nokta şeklinde lekeler oluştu. (Metalik Yüzey olduğu için kaplama söküldüğünü düşündüm). Servise Genel Temizlik için yolladığım laptopta bu lekeleri de belirttim. Servis üst kasayı tamamen değiştirdi (Klavye ve Touchpad dahil). Bir kaç nokta için tüm kasanın değişmesi çok memnun ediciydi fakat insanı ister istemez önemli bir sorun mu diye düşündürüyor. Aradan 2 ay geçmeden aynı lekeler başka yerlerde tekrar oluştu ve bu sorunun sürekli devam edeceğini anladım ama üründen memnun olduğum için bir kaç ay kullanıp yine hem genel temizlik için hem siyah lekeleri belirterek servise yolladım. Servisin tutumu çok güzeldi aynı şekilde üst kasayı tekrar değiştirdiler.
Ürünün Garantisinin bitmesine 6-7 ay kalmasına rağmen bu sorun 3. kez tekrardan oluştu bu seferde tuşların arasında hiçbir şey yok fakat touchpadin etrafında kasanın köşelerinde birebir aynı siyah noktalar var.
6502 Tüketi Koruma Kanununda 56. Maddede belirtilen :
(3) Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
Fıkrasına göre 2. kez olan arıza da "Seçimlik Hakları Kullanabilir" ibaresinden yararlanma şansım var mı ? Servis Raporunda önceki 2 sefer için de "Deformasyon olduğundan dolayı üstkasa değiştirildi." ifadesi bulunmaktadır.
"Deformasyon" tüketici kaynaklı bir anlama mı çıkıyor yoksa kanundaki "Arıza" kapsamına giriyor mu ?
2. sefer servise yollarken de kanunun farkındaydım ama laptopta başka hiçbir sorun yoktu. Şuan maalesef birden fazla sorun bulunmakta . Laptop Harici Ekran Kartını Algılamıyor, USB algılamıyor. ( Aynı cihazı alan bir arkadaş ile birebir aynı sorunları yaşıyoruz onda servis anakart değişimi yapmış. ) Klavye Per Key RGB yani her tuşun kendi RGB si var son zamanlarda "Y" ve "INSERT" tuşlarının RGB sinin Yeşilleri çalışmıyor Insert tuşunu hiç kullanmıyorum bile. Batarya 1.5 yıllık bir cihaz için Yüzde 71 seviyesine düşmüş durumda.