Laptop Üst Kasasında 3. Kez Deformasyon

H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
Kullandığım Laptop MSI Alpha A4DEK 17 modelli üst kasası metalik bir kasadır.

Aldığım laptopun üst kasasında 5 ay içerisinde "W","S","D" tuşlarının etrafında siyah nokta şeklinde lekeler oluştu. (Metalik Yüzey olduğu için kaplama söküldüğünü düşündüm). Servise Genel Temizlik için yolladığım laptopta bu lekeleri de belirttim. Servis üst kasayı tamamen değiştirdi (Klavye ve Touchpad dahil). Bir kaç nokta için tüm kasanın değişmesi çok memnun ediciydi fakat insanı ister istemez önemli bir sorun mu diye düşündürüyor. Aradan 2 ay geçmeden aynı lekeler başka yerlerde tekrar oluştu ve bu sorunun sürekli devam edeceğini anladım ama üründen memnun olduğum için bir kaç ay kullanıp yine hem genel temizlik için hem siyah lekeleri belirterek servise yolladım. Servisin tutumu çok güzeldi aynı şekilde üst kasayı tekrar değiştirdiler.

Ürünün Garantisinin bitmesine 6-7 ay kalmasına rağmen bu sorun 3. kez tekrardan oluştu bu seferde tuşların arasında hiçbir şey yok fakat touchpadin etrafında kasanın köşelerinde birebir aynı siyah noktalar var.

6502 Tüketi Koruma Kanununda 56. Maddede belirtilen :
(3) Tüketici bu Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde 11 inci maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Fıkrasına göre 2. kez olan arıza da "Seçimlik Hakları Kullanabilir" ibaresinden yararlanma şansım var mı ? Servis Raporunda önceki 2 sefer için de "Deformasyon olduğundan dolayı üstkasa değiştirildi." ifadesi bulunmaktadır.

"Deformasyon" tüketici kaynaklı bir anlama mı çıkıyor yoksa kanundaki "Arıza" kapsamına giriyor mu ?

2. sefer servise yollarken de kanunun farkındaydım ama laptopta başka hiçbir sorun yoktu. Şuan maalesef birden fazla sorun bulunmakta . Laptop Harici Ekran Kartını Algılamıyor, USB algılamıyor. ( Aynı cihazı alan bir arkadaş ile birebir aynı sorunları yaşıyoruz onda servis anakart değişimi yapmış. ) Klavye Per Key RGB yani her tuşun kendi RGB si var son zamanlarda "Y" ve "INSERT" tuşlarının RGB sinin Yeşilleri çalışmıyor Insert tuşunu hiç kullanmıyorum bile. Batarya 1.5 yıllık bir cihaz için Yüzde 71 seviyesine düşmüş durumda.

Ekran-goruntusu-2022-10-03-161135.png
Ekran-goruntusu-2022-10-03-161229.png
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
İlk yapmanız gereken servise tekrar göndermek birebir değişimini veya temin edemiyorlarsa yeni emsalini talep edin

Muhtemelen yok diyerek para iadesine gideceklerdir

Uzun bir süreç sizi bekliyor yeni ürün teklifi gelirse geri çevirmeyin derim en kötü satıp üstüne ekleme yaparak istediğiniz bir ürünü satın alırsınız
 
H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
İlk yapmanız gereken servise tekrar göndermek birebir değişimini veya temin edemiyorlarsa yeni emsalini talep edin

Muhtemelen yok diyerek para iadesine gideceklerdir

Uzun bir süreç sizi bekliyor yeni ürün teklifi gelirse geri çevirmeyin derim en kötü satıp üstüne ekleme yaparak istediğiniz bir ürünü satın alırsınız
Teşekkür ederim yorumunuz için, merak ettiğim deformasyon belirttiğim kanun kapsamına giriyor mu? Servis raporunda yazmamasına rağmen "Kullanıcı hatası biz müşteri memnuniyet için değiştirdik" derlerse ne yapacam ?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Öncelikle şunu sormak istiyorum, o tuşların olduğu kısımda ısınma mevcut mu?
Isı hissediyorsanız, renk değişimi ısınma kaynaklı olabilir.
Ayrıca kolonya, aseton gibi kimyasallarla temizlik yapıyorsanız bu da neden olabilir.
 
H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
Kolonya ve benzeri malzemelerle temizlik yapmıyorum. Isınma çoğu oyun laptopuna göre biraz daha iyi, en ağır oyunlarda stabil 75 -78 derece de kalıyor.

Servis raporunda Kullanıcı Hatası diye belirtilmemiş yasal olarak şuan diyecekleri "Kullanıcı Hatası" ibaresi ne kadar geçerli bilemedim.
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Kolonya ve benzeri malzemelerle temizlik yapmıyorum. Isınma çoğu oyun laptopuna göre biraz daha iyi, en ağır oyunlarda stabil 75 -78 derece de kalıyor.

Servis raporunda Kullanıcı Hatası diye belirtilmemiş yasal olarak şuan diyecekleri "Kullanıcı Hatası" ibaresi ne kadar geçerli bilemedim.
Tuşların olduğu yer ısınıyor mu?
WASD tuşlarının olduğu yer?
 
ramchomania Çevrimdışı

ramchomania 

Süper Üye
8 Mar 2020
2,101
41
Teşekkür ederim yorumunuz için, merak ettiğim deformasyon belirttiğim kanun kapsamına giriyor mu? Servis raporunda yazmamasına rağmen "Kullanıcı hatası biz müşteri memnuniyet için değiştirdik" derlerse ne yapacam ?

İlk iki servis girişinde kullanıcı hatası diye bir ibare yoksa problem olmaz
 
H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
Tuşların olduğu yer ısınıyor mu?
WASD tuşlarının olduğu yer?
Evet ısınıyor. Oynarken elimle sıcaklığı hissediyorum ama şuan üst kasanın sağ en alt ve sol en alt köşeleri de siyah lekeler mevcut. O kadar uzağa sıcaklık etki edemez. Galiba bu durumda sıcaklıktan olduğunu iddia edemem :/

İlk iki servis girişinde kullanıcı hatası diye bir ibare yoksa problem olmaz

Sadece Deformasyon ibaresi var.

Bir yukarıdaki mesajınızda servise yollamam gerektiğini belirtmişsiniz yasal sorumlu Satıcı firma değil mi ?
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Evet ısınıyor. Oynarken elimle sıcaklığı hissediyorum ama şuan üst kasanın sağ en alt ve sol en alt köşeleri de siyah lekeler mevcut. O kadar uzağa sıcaklık etki edemez. Galiba bu durumda sıcaklıktan olduğunu iddia edemem :/
Üretimde bir sorun var sanırım.
MSI'a mail atın, genel merkeze.
Ya da Reddit'ten sorun birilerine.
Linus Tech Tips de olabilir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Kişisel fikrim, DEFORMASYON ibaresi kasıtlı girilmiş.
Tüketici tepkisi çekmemek adına TÜKETİCİ HATASI yazılmamış ancak oraya DEFORMASYON ibaresi girimesinin sebebi, olası bir hukuki süreç söz konusu olduğunda savunmalarında ''Bakın biz zaten Deformasyon olduğunu belirttik'' diyebilmek.
Deformasyon ile Arıza kavramları malumunuz farklı kavramlar. Deformasyon demek biçimi bozulmuş, biçimsizleşmiş demektir sözlük anlamına göre. Bu kendi kendine biçimsizleşmiş ise buna üretim hatası deriz, peki siz bir yetkili servisin bir servis formuna üretim hatası olarak yorumlanabilecek bir şey yazabileceğini düşünüyor musunuz?
Bu koşullarda servisin amacı ''Bu alet tüketici tarafından deforme edilmiş'' demek ama bunu direkt olarak forma yazmak demek tüketici ile uğraşmak demek o nedenle bana göre kıvırmışlar.

O iki firmdan birisinde ise DEFORMASYON sözcüğü ile birlikte ÜCRET sözcüğü aynı kalıpta kullanılmış, Bir düşünün bakalım neden?

Savunmada yazacakları şeyi size söyleyeyim. ''Biz XYZ şirketi olarak müşteri memnuniyetine çok önem veren firma olduğumuz için ilk arızasında notumuzda da vurguladığımız üzere USB leri dahi müşteri memnuniyeti kapsamında değiştirdik ancak oluşan sorunların deformansyon kaynaklı olduğunu belirttik, tüketici ürünü özensiz kullandığından dolayı oluşan bu sorunları önce ücretsiz halletmiş olsak da daha sonra doğal olarak ücret talep ettik, servis raporumuzda da yazdığımız üzere üründe fiziki deformasyon mevcuttur ve garanti belge yönetmeliği MADDE 11/1 de belirtildiği üzere ''Tüketicinin malı tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalar hakkında 8 inci ve 9 uncu madde hükümleri uygulanmaz.'' hükmü çerçevesinde tüketiciye garanti dahilinde hizmet verilememektedir.

Elbette ki gönül benim haksız çıkmamı istiyor ancak yasal süreci başlattığınızda ilerleyişi adım adım buraya yazarsanız konunun nasıl ilerleyip nasıl sonuçlandığı konusunda da hepimiz bilgi sahibi olmuş oluruz.

Elebtte ki biz de armut toplamayacağız, dilekçe verirken de, karşı tarafın savunmasına ve heyetin kararına göre de vaziyetimizi alırız.
 
H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
Kişisel fikrim, DEFORMASYON ibaresi kasıtlı girilmiş.
Tüketici tepkisi çekmemek adına TÜKETİCİ HATASI yazılmamış ancak oraya DEFORMASYON ibaresi girimesinin sebebi, olası bir hukuki süreç söz konusu olduğunda savunmalarında ''Bakın biz zaten Deformasyon olduğunu belirttik'' diyebilmek.
Deformasyon ile Arıza kavramları malumunuz farklı kavramlar. Deformasyon demek biçimi bozulmuş, biçimsizleşmiş demektir sözlük anlamına göre. Bu kendi kendine biçimsizleşmiş ise buna üretim hatası deriz, peki siz bir yetkili servisin bir servis formuna üretim hatası olarak yorumlanabilecek bir şey yazabileceğini düşünüyor musunuz?
Bu koşullarda servisin amacı ''Bu alet tüketici tarafından deforme edilmiş'' demek ama bunu direkt olarak forma yazmak demek tüketici ile uğraşmak demek o nedenle bana göre kıvırmışlar.

O iki firmdan birisinde ise DEFORMASYON sözcüğü ile birlikte ÜCRET sözcüğü aynı kalıpta kullanılmış, Bir düşünün bakalım neden?

Savunmada yazacakları şeyi size söyleyeyim. ''Biz XYZ şirketi olarak müşteri memnuniyetine çok önem veren firma olduğumuz için ilk arızasında notumuzda da vurguladığımız üzere USB leri dahi müşteri memnuniyeti kapsamında değiştirdik ancak oluşan sorunların deformansyon kaynaklı olduğunu belirttik, tüketici ürünü özensiz kullandığından dolayı oluşan bu sorunları önce ücretsiz halletmiş olsak da daha sonra doğal olarak ücret talep ettik, servis raporumuzda da yazdığımız üzere üründe fiziki deformasyon mevcuttur ve garanti belge yönetmeliği MADDE 11/1 de belirtildiği üzere ''Tüketicinin malı tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalar hakkında 8 inci ve 9 uncu madde hükümleri uygulanmaz.'' hükmü çerçevesinde tüketiciye garanti dahilinde hizmet verilememektedir.

Elbette ki gönül benim haksız çıkmamı istiyor ancak yasal süreci başlattığınızda ilerleyişi adım adım buraya yazarsanız konunun nasıl ilerleyip nasıl sonuçlandığı konusunda da hepimiz bilgi sahibi olmuş oluruz.

Elebtte ki biz de armut toplamayacağız, dilekçe verirken de, karşı tarafın savunmasına ve heyetin kararına göre de vaziyetimizi alırız

" Deformasyon " İşinde bir şey olduğunu hissediyordum hocam, sizin gibi bu işlerin içinde olan birisinin kişisel fikrini paylaşması benim için çok değerli teşekkürler fikriniz için.

Süreci başlatır başlatmaz detaylarıyla buraya yazacağım.
 
H Çevrimdışı

harund

Yeni Üye
3 Eki 2022
14
24
Cihazımı hukuki hiçbir süreci başlatmadan, cihaz ile ilgili burada da paylaştığım sorunları belirterek servise kargoladım. Yani seçimlik haklarım için dilekçe veya tüketici hakem heyetine başvuru yapmadım.

5 günde servise ulaşan kargo, inceleme yapılıp tarafıma aranarak haber verilmesinden tutun, tamirine ve geri kargolanıp bana ulaşmasına kadar toplam 24 saat sürdü.

Aşağıya eklediğim servis raporunda yazan işlemler yapılmış. Sonuç beni çok şaşırttı belirttiğim belirtmediğim bütün sorunlarla çok güzel bir şekilde ilgilenmişler ve gereğini "BENCE" fazlasıyla yapmışlar.

InkedIMG-20221013-WA0036_LI.jpg



Planım servise yollayıp duruma göre haklarımı kullanmaktı ama böyle bir hizmet kalitesinden sonra ne yapsam bilemedim. Ortada tatmin edici bir hizmet varken açıkcası tekrar leke oluşsa da lekeli kullanıyım ne olacak kafasındayım. İyi niyeti suistimal etmek istemedim.

Adem Helvacı Adem Helvacı
 
Geri
Üst Alt