Açtığım konulara bakıyorum da hep sorun hep sorun
Arkadaşlar; İyi kötü edindiğim bir lada vegam var. 2005 1,5 16 valf. Her ne kadar tarihi eser ve pek tercih edilmeyecek bir araç olsa da (en azından ben bir daha tercih etmem) ilk aracım ve 3 yıldır kullanıyorum. Sağolsun sayesinde oto sanayi esnafını iyi tanıdım. İyi kötü idare ediyoruz. Elektrik arızları hiç bitmez tam herşey tamam derken mutlaka başka yerden su koyveriyor. En son 3 ay kadar önce komple motor ve şanzıman yaptırdım ve sorunsuz giderken sorun çıkarmaya başladı. Çekişi düştü. 4. vites ile çıktığım yokuşu 2 ile çıkıyorum. Virajları dönerken tıkanıyor durma noktasına geliyor vites düşürür ya da tamamen gazdan ayağımı çekip pompalarsam toparlıyor. Örenğin 3. viteste giderken sebepsiz yavaşlamaya başlıyor ara gaz verdiğim zaman toparlıyor. Sizce sebep ne olur? Sanayide ki çalışma prensibini çözdüm esnafın. Yöntem şu:
Kelebek sensöründen değişelim. Değiştirilir. Arıza devam eder.
Usta: Demek ki ondan değilmiş.
Ben: Eee sıfır aldık geri almazlar değiştirdik ama.
Usta : Değişmiş oldu işte yenilendi. Kesin benzin pompoasından. Değiştirelim.
Değişir ama arıza devam.
Usta : Benzin pompası da sağlammış neyse onuda yenilemiş olduk. Neden oluyor ki acaba? Bu şekilde devam edip sonunda arıza düzeltilir. Hesap kısmına gelince;
Şimdi, sensör değiştirdik, pompa değiştirdik, bujiler değişti...... hepsinin işçiliği şu kadar. Gel de cinnetin eşiklerinde gezinme? Altarnetifler olsa oraya gideceğim ama yok ki. Hepsi aynı arkadaş.
Sözün özü: Bu arıza hakkında bir fikri olan, bu arabadan kullanıpta aynı sorunu yaşayan var mıdır acaba? Kendi deneme yanılma metodumuzu kendimiz yapalım.
Arkadaşlar; İyi kötü edindiğim bir lada vegam var. 2005 1,5 16 valf. Her ne kadar tarihi eser ve pek tercih edilmeyecek bir araç olsa da (en azından ben bir daha tercih etmem) ilk aracım ve 3 yıldır kullanıyorum. Sağolsun sayesinde oto sanayi esnafını iyi tanıdım. İyi kötü idare ediyoruz. Elektrik arızları hiç bitmez tam herşey tamam derken mutlaka başka yerden su koyveriyor. En son 3 ay kadar önce komple motor ve şanzıman yaptırdım ve sorunsuz giderken sorun çıkarmaya başladı. Çekişi düştü. 4. vites ile çıktığım yokuşu 2 ile çıkıyorum. Virajları dönerken tıkanıyor durma noktasına geliyor vites düşürür ya da tamamen gazdan ayağımı çekip pompalarsam toparlıyor. Örenğin 3. viteste giderken sebepsiz yavaşlamaya başlıyor ara gaz verdiğim zaman toparlıyor. Sizce sebep ne olur? Sanayide ki çalışma prensibini çözdüm esnafın. Yöntem şu:
Kelebek sensöründen değişelim. Değiştirilir. Arıza devam eder.
Usta: Demek ki ondan değilmiş.
Ben: Eee sıfır aldık geri almazlar değiştirdik ama.
Usta : Değişmiş oldu işte yenilendi. Kesin benzin pompoasından. Değiştirelim.
Değişir ama arıza devam.
Usta : Benzin pompası da sağlammış neyse onuda yenilemiş olduk. Neden oluyor ki acaba? Bu şekilde devam edip sonunda arıza düzeltilir. Hesap kısmına gelince;
Şimdi, sensör değiştirdik, pompa değiştirdik, bujiler değişti...... hepsinin işçiliği şu kadar. Gel de cinnetin eşiklerinde gezinme? Altarnetifler olsa oraya gideceğim ama yok ki. Hepsi aynı arkadaş.
Sözün özü: Bu arıza hakkında bir fikri olan, bu arabadan kullanıpta aynı sorunu yaşayan var mıdır acaba? Kendi deneme yanılma metodumuzu kendimiz yapalım.