Kvk Servisinin Tutumu

heamvivma Çevrimdışı

heamvivma 

Aktif Üye
21 May 2020
420
33
Merhaba. Dün Kvk (İl'i yazmayı uygun görmedim) Servisinde yaşadığım olayı kısaca aktaracağım. Amacım buna benzer sorunlar yaşayacak olan tüketicinin bilgilendirilmesi.

Huawei Marka telefonumu "Hoparlörü cızırtılı" şikayeti üzerine A**** kvk servisine gönderdim. Gönderirkende cihazla alakalı olan her şeyi (Kutu,fatura,şarj adabtörü ve kablosu), cihaz ile birlikte gönderdim.
Cihaz servise ulaştıktan sonra telefonuma sms geldi. Sms'te 144 TL ücret talep edilmekteydi. Bende ilgili servisi aradım. Telefondaki bayan bana, Telefon ile birlikte gönderdiğim şarj kablosunun orjinal olmadığı, adabtörün ise eğik olduğundan dolayı, orjinal şarj verileceği ama bunların garanti kapsamı dışında olduğu, bu yüzden öncelikle ücreti yatırmam gerektiği söylendi. Bende, şikayetimin şarj kablosu veya adabtörü olmadığını, hoparlöre bakılması gerektiğini söyledim. Ama telefondaki bayan illa bana şarj aletini sattırmak istedi. Bende bu ödemeyi kabul etmezsem ne olur dedim, kabul etmezsem cihazı tekrardan bana göndereceklerini, ücretli tamiri kabul etmediğimden dolayıda kargo ücretlerini benim karşılayacağımı söyledi. Yani kısaca; Ya 144 TL ücreti ödeyeceğim yada telefonuma işlem yapmayacaklar.
Ben servis ile konuşmamı bitirdikten sonra direk Huawei Müşteri hizmetlerini aradım. Durumu oradaki ilgiliye aktardım. İlgili kişi; Servis orjinal olmayan kablodan dolayı hoparlörün bozulduğunu düşündüğünden dolayı size yenisini satmak istemiş olabilirler dedi. Bende arkadaşa, şu zamana kadar sayısız telefon kullandım. Şarj kablosu orjinal olmadığından dolayı hoparlörü bozulan bir cihaz ne gördüm nede çevremden duydum. Siz buna şahit oldunuzmu diye sordum. Telefondaki haklısınız. Ben durumunuzu üst merciye ileteceğim. En kısa sürede sizinle ileşitime geçecekler dedi.
Yarım saat sonra servis tekrardan benimle iletişime geçti. Talebimin garanti dahilinde yapılacağını söyledi.

Yani olayı; data kablosu orjinal değil diye, "ya 144 tl yi verirsin veya senin cihazına bakmam " demeye getirmenin mantığını çözemedim. Daha önce başka marka ve servislerede cihaz gönderdiğim oldu. Ama hiçbiri şarj kablosuna bakarak işlem yapmadı.

BIP-Image-2021-10-28-at-12.39.03.jpg


BIP-Image-2021-10-28-at-12.39.01.jpg
 
Salih445 Çevrimdışı

Salih445 

Süper Üye
21 Mar 2021
593
Ahh ahh. Müşteriden ne koparırsam kârdır diye düşünülmüş bir şey. Ehliyet alırken her şey içinde fiyat anlaştık, sonrasında dosyayı almaya gittim 100TL maliyeye verilecek para lazımmış yasalmış zorunluymuş cart curt. Sonra biraz tartıştık hiç istemiş gibi oldular bi anda. Bu tarz olaylar sadece servislerde yok ki çoğu hizmet sektöründe var. 2. el akıllı telefon almıştık bundan 8-9 sene önce. Adam dedi ki kutusunu 1 hafta sonra filan alırsın kutuyu alamazsan da şarj aleti ve kulaklık veririm. 1 hafta oldu gittim yok biraz daha sonra gel sonra gittim yine yok en sonunda işi hakaret boyutuna getirdiler ben de yolda 2 polis tutup mağazaya gittim sonuç olarak dükkandaki en iyi kulaklık ve şarj aletini üstüne bir de özürlerini aldım... Her konuda her şekilde uyanık olmak lazım işinizi takip etmek lazım. Ne yazık ki Türkiye'de sistem böyle.
 
heamvivma Çevrimdışı

heamvivma 

Aktif Üye
21 May 2020
420
33
Ahh ahh. Müşteriden ne koparırsam kârdır diye düşünülmüş bir şey. Ehliyet alırken her şey içinde fiyat anlaştık, sonrasında dosyayı almaya gittim 100TL maliyeye verilecek para lazımmış yasalmış zorunluymuş cart curt. Sonra biraz tartıştık hiç istemiş gibi oldular bi anda. Bu tarz olaylar sadece servislerde yok ki çoğu hizmet sektöründe var. 2. el akıllı telefon almıştık bundan 8-9 sene önce. Adam dedi ki kutusunu 1 hafta sonra filan alırsın kutuyu alamazsan da şarj aleti ve kulaklık veririm. 1 hafta oldu gittim yok biraz daha sonra gel sonra gittim yine yok en sonunda işi hakaret boyutuna getirdiler ben de yolda 2 polis tutup mağazaya gittim sonuç olarak dükkandaki en iyi kulaklık ve şarj aletini üstüne bir de özürlerini aldım... Her konuda her şekilde uyanık olmak lazım işinizi takip etmek lazım. Ne yazık ki Türkiye'de sistem böyle.
Malesef. Yani hakkınızı aramazsanız ezen, kandıran çok oluyor.
 
Puzik Çevrimdışı

Puzik 

Süper Üye
9 Ara 2020
1,289
Hak aramak güzel şey ama keşke bu kadar yokuş yapmasa bu servisler. Belki yaşlı yada teknolojik bilgisi olmayan bir vatandaşı kandıracaklardı. Ben olsam servise sorardım “acaba evde hayat su içiyorum, onuda erikliyle değiştirmem gerekli mi, belki bu yüzden problem olmuştur telefonda” ?
 
akrep2018 Çevrimdışı

akrep2018 

Süper Üye
16 Eyl 2018
1,241
62
Memleketimizde dürüstçe çalışıp,helalinden kazanan insanları tenzih ederim.Herkes üçkağıtçılık peşinde,karşımdakini nasıl kandırırım,nasıl üç beş daha fazla kopartırım peşinde.Bu ülkenin iyice çivisi çıkmış,yazık vallahi. :ciks :uzgun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt