heamvivma
Aktif Üye
- 21 May 2020
- 454
- 34
Merhaba. Dün Kvk (İl'i yazmayı uygun görmedim) Servisinde yaşadığım olayı kısaca aktaracağım. Amacım buna benzer sorunlar yaşayacak olan tüketicinin bilgilendirilmesi.
Huawei Marka telefonumu "Hoparlörü cızırtılı" şikayeti üzerine A**** kvk servisine gönderdim. Gönderirkende cihazla alakalı olan her şeyi (Kutu,fatura,şarj adabtörü ve kablosu), cihaz ile birlikte gönderdim.
Cihaz servise ulaştıktan sonra telefonuma sms geldi. Sms'te 144 TL ücret talep edilmekteydi. Bende ilgili servisi aradım. Telefondaki bayan bana, Telefon ile birlikte gönderdiğim şarj kablosunun orjinal olmadığı, adabtörün ise eğik olduğundan dolayı, orjinal şarj verileceği ama bunların garanti kapsamı dışında olduğu, bu yüzden öncelikle ücreti yatırmam gerektiği söylendi. Bende, şikayetimin şarj kablosu veya adabtörü olmadığını, hoparlöre bakılması gerektiğini söyledim. Ama telefondaki bayan illa bana şarj aletini sattırmak istedi. Bende bu ödemeyi kabul etmezsem ne olur dedim, kabul etmezsem cihazı tekrardan bana göndereceklerini, ücretli tamiri kabul etmediğimden dolayıda kargo ücretlerini benim karşılayacağımı söyledi. Yani kısaca; Ya 144 TL ücreti ödeyeceğim yada telefonuma işlem yapmayacaklar.
Ben servis ile konuşmamı bitirdikten sonra direk Huawei Müşteri hizmetlerini aradım. Durumu oradaki ilgiliye aktardım. İlgili kişi; Servis orjinal olmayan kablodan dolayı hoparlörün bozulduğunu düşündüğünden dolayı size yenisini satmak istemiş olabilirler dedi. Bende arkadaşa, şu zamana kadar sayısız telefon kullandım. Şarj kablosu orjinal olmadığından dolayı hoparlörü bozulan bir cihaz ne gördüm nede çevremden duydum. Siz buna şahit oldunuzmu diye sordum. Telefondaki haklısınız. Ben durumunuzu üst merciye ileteceğim. En kısa sürede sizinle ileşitime geçecekler dedi.
Yarım saat sonra servis tekrardan benimle iletişime geçti. Talebimin garanti dahilinde yapılacağını söyledi.
Yani olayı; data kablosu orjinal değil diye, "ya 144 tl yi verirsin veya senin cihazına bakmam " demeye getirmenin mantığını çözemedim. Daha önce başka marka ve servislerede cihaz gönderdiğim oldu. Ama hiçbiri şarj kablosuna bakarak işlem yapmadı.
Huawei Marka telefonumu "Hoparlörü cızırtılı" şikayeti üzerine A**** kvk servisine gönderdim. Gönderirkende cihazla alakalı olan her şeyi (Kutu,fatura,şarj adabtörü ve kablosu), cihaz ile birlikte gönderdim.
Cihaz servise ulaştıktan sonra telefonuma sms geldi. Sms'te 144 TL ücret talep edilmekteydi. Bende ilgili servisi aradım. Telefondaki bayan bana, Telefon ile birlikte gönderdiğim şarj kablosunun orjinal olmadığı, adabtörün ise eğik olduğundan dolayı, orjinal şarj verileceği ama bunların garanti kapsamı dışında olduğu, bu yüzden öncelikle ücreti yatırmam gerektiği söylendi. Bende, şikayetimin şarj kablosu veya adabtörü olmadığını, hoparlöre bakılması gerektiğini söyledim. Ama telefondaki bayan illa bana şarj aletini sattırmak istedi. Bende bu ödemeyi kabul etmezsem ne olur dedim, kabul etmezsem cihazı tekrardan bana göndereceklerini, ücretli tamiri kabul etmediğimden dolayıda kargo ücretlerini benim karşılayacağımı söyledi. Yani kısaca; Ya 144 TL ücreti ödeyeceğim yada telefonuma işlem yapmayacaklar.
Ben servis ile konuşmamı bitirdikten sonra direk Huawei Müşteri hizmetlerini aradım. Durumu oradaki ilgiliye aktardım. İlgili kişi; Servis orjinal olmayan kablodan dolayı hoparlörün bozulduğunu düşündüğünden dolayı size yenisini satmak istemiş olabilirler dedi. Bende arkadaşa, şu zamana kadar sayısız telefon kullandım. Şarj kablosu orjinal olmadığından dolayı hoparlörü bozulan bir cihaz ne gördüm nede çevremden duydum. Siz buna şahit oldunuzmu diye sordum. Telefondaki haklısınız. Ben durumunuzu üst merciye ileteceğim. En kısa sürede sizinle ileşitime geçecekler dedi.
Yarım saat sonra servis tekrardan benimle iletişime geçti. Talebimin garanti dahilinde yapılacağını söyledi.
Yani olayı; data kablosu orjinal değil diye, "ya 144 tl yi verirsin veya senin cihazına bakmam " demeye getirmenin mantığını çözemedim. Daha önce başka marka ve servislerede cihaz gönderdiğim oldu. Ama hiçbiri şarj kablosuna bakarak işlem yapmadı.