Klimanın iç ünitesinin durduk yere kırılması

S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Merhabalar,

İki üç gün yazlığa kaçalım dedik sürprizi bulduk. Eski sahibinin taktırdığı 2016 üretimi Vestel Bio Plus İnverter 24000 btu klimanın iç ünitesinin kasası askı yerlerinden kendiliğinden kırılmış görünüyor. İki hafta önce bıraktığımızda hiç sorun yoktu. Dış müdahale olasılığı da yok.



1C1A0F32-047A-4331-9DB8-A670E3D6B252.jpg
206B1860-79F7-4E25-85CE-371FCACF444E.jpg


Sebebi ne olabilir? Yarın servis çağıracağım. Tamir olur herhalde ama olasılıkları merak ediyorum. Bilmeden servise belimizi de kırdırmayalım :)
 
Rak_Benadam Çevrimdışı

Rak_Benadam 

Aktif Üye
2 Ağu 2021
223
35
Eski Vestel klimalarda yaşanan bir durum, 2015 yılıydı yanlış hatırlamıyorsam, bir arkadaşım evine Vestel nature plus model bir klima taktırdı ve ertesi gün iç ünite yere düşmüş, aynı böyle kırılmış. Aynı gün servis geldi ve klima iade edildi.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Eski Vestel klimalarda yaşanan bir durum, 2015 yılıydı yanlış hatırlamıyorsam, bir arkadaşım evine Vestel nature plus model bir klima taktırdı ve ertesi gün iç ünite yere düşmüş, aynı böyle kırılmış. Aynı gün servis geldi ve klima iade edildi.

Tahmin etmiştim. Malzeme kaynaklı bir kusur olduğu belli. Gizli ayıp sayılabilse gerek. Yalnız ürünün faturası vb yok, evin eski sahibi taktırmış. Yarın servis çağıracağım, bakalım ne diyecekler?
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Klasik Vestel kasa kalite sorunu.

Gizli ayıp geçerli olur lakin belge ibrazı gerekir.

Söz konusu Vestel olunca kayıtlara ulaşmak daha kolay olur, o konuda haklarını yiyemem.

Az önce müşteri hizmetlerini arayıp servis talep ettim. Evi sonradan aldığımı ve evrakımın olmadığını söyledim. Seri numarasını istediler verdim. Oradan buldular. 2016 montaj olup 2019'da garantisinin bittiğini teyit ettiler. Bu kırılmanın normal olmadığını ve ürünün gizli ayıplı olduğunu söyledim. Çağrı merkezi personeli doğal olarak yorum yapmadı ve servisin değerlendireceğini söyledi. Yarın arayacaklar inşallah.

Vestel'in malına sahip çıkacağını ummak istiyorum. Olmazsa ödeyip yaptırıp sonra hakem heyetine gideceğim. Gizli ayıbın bariz örneği olsa gerek.
 
Rak_Benadam Çevrimdışı

Rak_Benadam 

Aktif Üye
2 Ağu 2021
223
35
Az önce müşteri hizmetlerini arayıp servis talep ettim. Evi sonradan aldığımı ve evrakımın olmadığını söyledim. Seri numarasını istediler verdim. Oradan buldular. 2016 montaj olup 2019'da garantisinin bittiğini teyit ettiler. Bu kırılmanın normal olmadığını ve ürünün gizli ayıplı olduğunu söyledim. Çağrı merkezi personeli doğal olarak yorum yapmadı ve servisin değerlendireceğini söyledi. Yarın arayacaklar inşallah.

Vestel'in malına sahip çıkacağını ummak istiyorum. Olmazsa ödeyip yaptırıp sonra hakem heyetine gideceğim. Gizli ayıbın bariz örneği olsa gerek.
Adem abinin de dediği gibi gizli ayıp işinden yürümeye devam et bence hocam.

Klimalarla haşır neşir olan yada klimalara biraz ilgisi olan herkes bilir, eski Vestel klimaların durduk yere kırılıp düşmesini.

Sana gelen servis personeli bile bu durumu normal karşılayacak ve şaşırmayacaktır.

Adem abi bu işi dile getirse nasıl olur acaba? Yada sen müşteri hizmetlerine Adem abinin ismini versen tırsıp hemen ücretsiz onarımını sağlarlar mı? Bir düşünmek lazım.

Netice olarak bence bu vestelin ayıbıdır ve kalitesiz kasa üretiminin sonucudur, ücretsiz onarımı sağlanmalıdır.
Ama işçilik ücreti talep edebilirler mi orasını bilmiyorum.
 
TEKNOwest Çevrimdışı
23 Eyl 2018
10,455
51
Adem abinin de dediği gibi gizli ayıp işinden yürümeye devam et bence hocam.

Klimalarla haşır neşir olan yada klimalara biraz ilgisi olan herkes bilir, eski Vestel klimaların durduk yere kırılıp düşmesini.

Sana gelen servis personeli bile bu durumu normal karşılayacak ve şaşırmayacaktır.

Adem abi bu işi dile getirse nasıl olur acaba? Yada sen müşteri hizmetlerine Adem abinin ismini versen tırsıp hemen ücretsiz onarımını sağlarlar mı? Bir düşünmek lazım.

Netice olarak bence bu vestelin ayıbıdır ve kalitesiz kasa üretiminin sonucudur, ücretsiz onarımı sağlanmalıdır.
Ama işçilik ücreti talep edebilirler mi orasını bilmiyorum.
Aman adem ustanın ismini karıştırmayın zaten mimli durduk yere sıkıntı yaşamasın zaten elinizde görseller var servis raporu onarım faturası ve görsellerle hakem heyetine başvurusunuz
 
Rak_Benadam Çevrimdışı

Rak_Benadam 

Aktif Üye
2 Ağu 2021
223
35
Aman adem ustanın ismini karıştırmayın zaten mimli durduk yere sıkıntı yaşamasın zaten elinizde görseller var servis raporu onarım faturası ve görsellerle hakem heyetine başvurusunuz
Benimkisi acaba, belki, nasıl olur şeklinde bir fikirdi zaten.

Durum dediğiniz gibi olabilir S Swift arkadaşımız tavsiyenizi okumuştur.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Adem beyin durumunun farkındayım, öyle bir yaklaşıma girmem. Gerek de yok zaten, durum ortada: kendini taşıyamayıp ağırlığıyla parçalanan bir ürün.

Sezon yoğunluğu içerisinde inşallah yarın gelebilirler. Gizli ayıptan ilerleyeceğim. Hayırlısı diyoruz artık. Yalnız şu sıcak ve nemde yanmasaydık iyiydi. 5-6 saat yol sonrası hayal ettiğim akşam bu değildi. :)
 
heamvivma Çevrimdışı

heamvivma 

Aktif Üye
21 May 2020
489
35
Adem beyin durumunun farkındayım, öyle bir yaklaşıma girmem. Gerek de yok zaten, durum ortada: kendini taşıyamayıp ağırlığıyla parçalanan bir ürün.

Sezon yoğunluğu içerisinde inşallah yarın gelebilirler. Gizli ayıptan ilerleyeceğim. Hayırlısı diyoruz artık. Yalnız şu sıcak ve nemde yanmasaydık iyiydi. 5-6 saat yol sonrası hayal ettiğim akşam bu değildi. :)
Yazlık olarak tabir ettiğiniz yerin en azından geceleri püfür püfür esmeli, bu nasıl bir yazlıkmış böyle ?
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
16,573
Tahmin etmiştim. Malzeme kaynaklı bir kusur olduğu belli. Gizli ayıp sayılabilse gerek. Yalnız ürünün faturası vb yok, evin eski sahibi taktırmış. Yarın servis çağıracağım, bakalım ne diyecekler?
Eklediğiniz resimde sunta kullanılmış borunun geçtiği hizada borunun terlemesi nedeniyle şişme var gibi siz bunu yakından daha iyi görürsünüz şişme nedeniyle kasma olursa plastik kısımın kırılması kaçınılmaz bir durum. Suntadaki yana taşan kısımdaki boyalar göz yanılması yapmıyor ise şişme var. En olarak üst ince borunun hizası biraz daha kalın görünüyor.
 
C Çevrimdışı

coolfighter

Aktif Üye
19 Tem 2021
74
43
Sunta kısmı şişse klimanın metal plakasında da şişme olurdu. Konuya gelirsek plastiğin bu kadar dandiğini bulabilmekte büyük başarı. Hadi tebrik edelim.
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Yazlık olarak tabir ettiğiniz yerin en azından geceleri püfür püfür esmeli, bu nasıl bir yazlıkmış böyle ?

Haklısınız. Yer denize sıfır, önümüzde kimse yok her yer açık. Normalde esintide pek sıkıntı yok ama belli dönemlerde hava kararmaya yKın ve karardıktan sonra esinti tamamen duruyor. O zaman mahvoluyoruz işte.
Eklediğiniz resimde sunta kullanılmış borunun geçtiği hizada borunun terlemesi nedeniyle şişme var gibi siz bunu yakından daha iyi görürsünüz şişme nedeniyle kasma olursa plastik kısımın kırılması kaçınılmaz bir durum. Suntadaki yana taşan kısımdaki boyalar göz yanılması yapmıyor ise şişme var. En olarak üst ince borunun hizası biraz daha kalın görünüyor.
Sunta kısmı şişse klimanın metal plakasında da şişme olurdu. Konuya gelirsek plastiğin bu kadar dandiğini bulabilmekte büyük başarı. Hadi tebrik edelim.

Malzeme sunta değil mdf. Burada suntanın yaşama şansı yok, sunta olsa zaten birlikte yere inmişlerdi. :)

Şişme falan hiçbir şey yok. Gayet düzgün. Onunla alakalı değil görünüyor.


Vestel’in yönlendirdiği servis dün geldi. Söyledikleri saat ile alakası yoktu, çok bekledim. Dış ünite düştü düşecek diye kayıt düşmüşler, o kadar belirttiğim halde. 3 arkadaş cevat kelle modunda geldi, vakumlama cihazı dahil. Teknisyen arkadaş duruma şaşırdı biraz. Kendisine bir cihazın kendi ağırlığını taşıyabilecek sağlamlıkta olması gerektiğini belirtip 4-5 yıllık olan ve toplamda ancak 1-2 ay kullanılmış (eski sahibi son yıllarda pek gelmemiş) ve göstergesi üzerindwe jelatini bile duran yepyeni durumdaki cihazın kendiliğinden kırılmasının normal olmadığını, konun Vestel tarafından değerlendirilip gizli ayıplı bu ürünün değiştirilmesi gerektiğini söyledim. Montajı yapan firmayı sordu ve kendileri yaparsa masrafın onlardan çıkacağını, montajı yapan firmanın gelmesinin iyi olacağını söyledi. Doğruysa sorumlulukları varmış. Uzun bir kablo ile cihazı bağlayıp sabitledi bu arada. Kısa bir araştırmadan sonra montajı yapan servisi bulduk. Onlardan randevu alacağım.

Teknisyenin belirttiği diğer bir ihtimal de ısınıp soğuma kaynaklı gerilmelerden olabileceği idi bu arada.

Arkadaş bizi biraz eğleyip yedi mi bilmiyorum ama montajı yapan servisten randevu alacağım artık. Ücret ödemedim, müşteri başka servisi istiyor yazıp formu imzalattı. Yarın öğlen geri dönüş yoluna çıkmamız gerekiyor ama birini bulacağız inşallah.

Biraz uzun sürecek ama gelişme oldukça yazacağım.
 
Son düzenleme:
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
443
Haklısınız. Yer denize sıfır, önümüzde kimse yok her yer açık. Normalde esintide pek sıkıntı yok ama belli dönemlerde hava kararmaya yKın ve karardıktan sonra esinti tamamen duruyor. O zaman mahvoluyoruz işte.



Malzeme sunta değil mdf. Burada suntanın yaşama şansı yok, sunta olsa zaten birlikte yere inmişlerdi. :)

Şişme falan hiçbir şey yok. Gayet düzgün. Onunla alakalı değil görünüyor.


Vestel’in yönlendirdiği servis dün geldi. Söyledikleri saat ile alakası yoktu, çok bekledim. Dış ünite düştü düşecek diye kayıt düşmüşler, o kadar belirttiğim halde. 3 arkadaş cevat kelle modunda geldi, vakumlama cihazı dahil. Teknisyen arkadaş duruma şaşırdı biraz. Kendisine bir cihazın kendi ağırlığını taşıyabilecek sağlamlıkta olması gerektiğini belirtip 4-5 yıllık olan ve toplamda ancak 1-2 ay kullanılmış (eski sahibi son yıllarda pek gelmemiş) ve göstergesi üzerindwe jelatini bile duran yepyeni durumdaki cihazın kendiliğinden kırılmasının normal olmadığını, konun Vestel tarafından değerlendirilip gizli ayıplı bu ürünün değiştirilmesi gerektiğini söyledim. Montajı yapan firmayı sordu ve kendileri yaparsa masrafın onlardan çıkacağını, montajı yapan firmanın gelmesinin iyi olacağını söyledi. Doğruysa sorumlulukları varmış. Uzun bir kablo ile cihazı bağlayıp sabitledi bu arada. Kısa bir araştırmadan sonra montajı yapan servisi bulduk. Onlardan randevu alacağım.

Teknisyenin belirttiği diğer bir ihtimal de ısınıp soğuma kaynaklı gerilmelerden olabileceği idi bu arada.

Arkadaş bizi biraz eğleyip yedi mi bilmiyorum ama montajı yapan servisten randevu alacağım artık. Ücret ödemedim, müşteri başka servisi istiyor yazıp formu imzalattı. Yarın öğlen geri dönüş yoluna çıkmamız gerekiyor ama birini bulacağız inşallah.

Biraz uzun sürecek ama gelişme oldukça yazacağım.

Dün öğlen yola çıktığımdan kendim bulunamadım. Birine rica ettik sağolsun başında durdu. Zamanında montajı yapan servisten bir ekip geldi. Fotoğraflarını çektiler. Teknisyen ile konuştum. Konu Vestel'e iletilecek. "Teknik bülten" mi ne çıkacakmış yanlış anlamadıysam. Vestel'den arayacaklar, kabul edilmezse ücretli yapılacak dedi. Tamam dedim. Haber bekliyoruz artık. Aradıklarında gizli ayıplı olduğunu tekrar vurgulayıp seçimlik haklarımdan "ürünün misliyle değişimini" isteyeceğim. Sezonu kapattık sayılır, bu vakitten sonra gidersek pek klima ihtiyacımız olmayacak, elektrikli soba da var zaten. Olumsuz cevap gelirse yaptırmayıp doğrudan hakem heyetine gideceğim.
 
Geri
Üst Alt