itopya.com ve UPS kargo ile yaşadığım sorun

C Çevrimdışı

coolnext4

Yeni Üye
13 Eyl 2020
18
Merhabalar itopya.com ve UPS kargo ile çok kötü bir tecrübe yaşadım ve her mecrada bu sorunumu paylaşarak çözüm arıyorum.

Olay şöyle 29 Mart 2021 tarihinde itopya.com’dan Trust Cilax 2.1 ses sistemini sipariş ettim. 2 Nisan 2021 tarihinde ürün elime ulaştı. Kargonun geç gelmesi problem değil yoğunlardır vs diyerek pek takmadım ki bu konuda herkes şikayetçi neyse. Ürün ile hafta sonu zaman geçirme fırsatım oldu üründe herhangi bir hasar bulunmuyordu. Müzik filan dinlerken her şey normal fakat gece şunu farkettim subwoofer’dan cızırtı geliyor. Bilgisayar ile olan bütün bağlantıları sökmeme ve sesi kapatmama rağmen halen subwoofer’dan cızırtı geliyordu ve bu çok rahatsız edici bir şey.

Düşük seste bir diyalog dinlerken bile subwoofer’ın cızırtısını duyabiliyordum. Dediğim gibi bilgisayara bağlı olmasa bile bir cızırtı mevcuttu. Bende itopya.com ile irtibata geçip 5 Nisan 2021 tarihinde ürünü iade etmek istedim. Yani şu meşhur yasadan fayladanmak istedim 14 gün içinde koşulsuz iade. UPS kargo’yu eve çağırdım ve aynen paketleyip itopya.com’a gönderdim.

6 Nisan 2021 tarihinde itopya.com’dan beni aradılar ürünü test ettiklerini, vidaların gevşek olduğu için cızırtı yaptığı ve artık cızırtı yapmadığı söylediler. Yüksek sesle müzik dinleyerek test etmişler fakat ben onlara sorunun kaynağını anlatan bir not bırakmıştım kargonun içine, zaten onlar benden istemişti bu notu.

Yüksek sesle müzik dinlemediğim için zaten duyabiliyorum cızırtıyı sorun da bu işte. O kadar illet bir sorun ki çok dikkat edilmesi gerek anlaşılması için.

Bende sorunun o şekilde çözülemeyeceği söyledim ve garanti ye yollanmasını söyledim fakat itopya.com çalışanı UPS kargonun ürüne taşıma esnasında hasar verdiği söyledi. Bu şekilde garanti kabul etmeyebilirmiş. Sonraki süreç için benim tutanak tutturmam gerektiği söylediler ve whatsapp’dan hasar gören kısımların fotoğraflarını attılar.

Eee peki ne oldu ? Arızalı olan ürünün hata tespitini itopya.com yapamadı, UPS kargo ürünümü taşırken zarar verdi ve itopya.com kargoyu kontrol etmeden kabul etti üstelik şimdi beni UPS ile baş başa bırakmaya çalışıyor.

Ürünüm arızalı ve hasar görmüş oldu aynı zamanda garantiye de yollayamıyorum çünkü ürümün artık hasar görmüş durumda. Şimdi UPS ile ürünü geri yolluyorlar bana ve tutanak tutturmam gerektiğini söylüyorlar.

Ben paramı nasıl geri alabilirim, neler yapmam lazım ? Benim müşteri olarak bir hatam var mı ?


Ne yapacağımı şaşırdım herkes birbirine topu atıyor olan müşteriye oluyor.


Yardım ederseniz sevinirim. Sağlıklı günler. Adem Helvacı Adem Helvacı



WhatsApp-Image-2021-04-06-at-15.45.481.jpg
WhatsApp-Image-2021-04-06-at-15.45.48.jpg
WhatsApp-Image-2021-04-06-at-15.45.49.jpg
 
Umut Barış Çevrimdışı

Umut Barış 

VIP
Top Poster Of Month
23 Kas 2017
20,969
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

Bu firma hakkında ne söylesem davalık olurum kendileri ile. :hihi

Bir şeyi merak ediyorum bu ürünün paketinde güvenlik etiketi mevcut muydu acaba?
Bazı üreticiler ürünlerine böyle bir etiket atar, paketi açan ilk siz olun diye.

Açıkçası ürünün vidasını sıktık artık sorun yok diyebilecek bir yetkiye sahip olmadıklarını düşünüyorum.
Bir ürün sorunluysa ya sağlamı ile değiştirirsin ya da yasalar ne diyorsa ona göre hareket eder ücret iadesi vs yaparsın.
Ürünün vidasını sıkacak olan da, sökecek olan da yetkili servisidir. Satıcı hangi hakla ürüne müdahale edebiliyormuş? :alala

Ürünün kenarındaki deformasyonlar sizde iken yoktuysa bu sizi bağlayan bir durum değil bence.
 
C Çevrimdışı

coolnext4

Yeni Üye
13 Eyl 2020
18
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.

Bu firma hakkında ne söylesem davalık olurum kendileri ile. :hihi

Bir şeyi merak ediyorum bu ürünün paketinde güvenlik etiketi mevcut muydu acaba?
Bazı üreticiler ürünlerine böyle bir etiket atar, paketi açan ilk siz olun diye.

Açıkçası ürünün vidasını sıktık artık sorun yok diyebilecek bir yetkiye sahip olmadıklarını düşünüyorum.
Bir ürün sorunluysa ya sağlamı ile değiştirirsin ya da yasalar ne diyorsa ona göre hareket eder ücret iadesi vs yaparsın.
Ürünün vidasını sıkacak olan da, sökecek olan da yetkili servisidir. Satıcı hangi hakla ürüne müdahale edebiliyormuş? :alala

Ürünün kenarındaki deformasyonlar sizde iken yoktuysa bu sizi bağlayan bir durum değil bence.
Teşekkürler sağolun. Ürün bende iken sağlamdı onlara giderken bu hale gelmiş. Ben iade etmek istiyorum bu ürünü başıma gelen şeye bakın. Tutanak sonrası ne yapıcam ben ? UPS ile mi muhatap olucam bilmiyorum.
 
T Çevrimdışı

TC Yıldırım

Kayıtsız / Doğrulanmamış
siz sağlam teslim etmişsiniz kargoya hasar varsa tutanak tutturması gereken siz değil onlardı şimdi topu size attılar THH'ye şikayet et durumu olduğu gibi anlat kusur satıcıda bahsi geçen firma çok fırıldak firma başta hasardan söz etmiyorlar iki vida sıktık sorun yok deyip iş garanti vs olunca pat diye hasarlı ürün diyorlar ürüne bilinçli hasar verdiklerini dahi düşürüm ben böyle yerlerden kimse mal almasın..
 
metinmert Çevrimdışı

metinmert

Aktif Üye
13 Mar 2019
243
Tecrübe ve bilgisi olanlar daha aydınlatıcı bilgi verecektir ama düşüncem kargoyu teslim almamanız yönünde. Alsanız da almazsanız da bu iş oraya gidecek. Zaman kaybetmeden tüketici hakem heyetine başvuru yapın.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Firmanın web sitesinde sipariş süreçleri "kargo" bölümünü tıkladığınızda yazanlar direk sizi ilgilendiriyor: "Kutusu hasarlı olan ürünlerin teslim alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya eksikliğinden itopya.com sorumlu değildir." demişler. Dolayısyla hasarlı ürünü teslim almanız durumunda direk olayı size yıkacaklar, kargoyu kontrol etmeleri gereken onlardı, hiç bir suretle teslim almayın, hatta göndermemelerini söyleyin.
Bu arada Whatsapp üzerinden ürün hasarının size ait olmadığını onlardan kaynaklı olduğunu o nedenle kargoyu kabul etmeyeceğinizi yazın, ve ısrarla bu yazılı sürece devam etmeye çalışın ki bu yazışmalar sizin deliliniz olsun!
 
B Çevrimdışı

beratozguner

Aktif Üye
25 Mar 2021
101
32
Ben 2 ay önce monitör aldım itopyadan. Gidip yerlerinden aldım bilerek. Gerçekten hiç güven vermiyorlar. İmkanınız var ise bundan sonra yerlerinden almanız.
Sİzin konunuz ise sakın ürünü teslim almayın. Çünkü onlar teslim aldı ürünü 1 kere ve yaptık dediler. Hasar olmadığı biliniyor.
 
A Çevrimdışı

A.Bozoğlu 

Süper Üye
25 Eki 2017
624
Geçmiş olsun, ürünü teslim alırken sizden nasıl kontrol etmenizi istiyorsalar aynısı onlar içinde geçerli, diğer konu garanti kabul etmez diyor ama yetkisi olmadığı halde ürüne müdahale ederek zaten ürünü garanti dışına çıkarmış oluyor. Şimdide ürünü size yollayıp baştan salmaya çalışıyor.
 
C Çevrimdışı

coolwhisper 

Aktif Üye
8 Mar 2019
235
56
Teşekkürler sağolun. Ürün bende iken sağlamdı onlara giderken bu hale gelmiş. Ben iade etmek istiyorum bu ürünü başıma gelen şeye bakın. Tutanak sonrası ne yapıcam ben ? UPS ile mi muhatap olucam bilmiyorum.
tutanağı tutturun, ve yaptığınız tüm yazışmaları email, cep telefonu vesaire faturası ile birlikte, e devletten tüketici hakem heyetine başvurun oturduğunuz ilçedeki, sonrada elinizdeki evrakların suretlerini götürüp ilçedeki hakem heyetine elden teslim edin, başvuru formunu doldururken değişim değil, ücret iadesi talep edin. ibraz vakit alır ama hallederler.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Günaydın;

Öncelikle bunun adı YETKİSİZ MÜDAHALE diye geçer.

Sizin ürününüzü sizin izniniz olmadan satıcı firma açamaz.

İkincisi, ''Sorunu tespit ettik, vida sıktık düzeldi''

Bu sizin çıkış kapınız. Siz CAYMA HAKKI kapsamında ürün yolladınız, birileri sorun tespit etsin diye değil.

Cayma hakkı anlamında yasal yükümlülüğünüzü yerine getirmişsiniz buradan çıkış yolunuz var.
Firmanın ''Sorunu tespit ettik'' beyanı doğrultusunda üründe AYIP olduğu tescillenmiş oldu buradan da çıkış yolunuz var
Sizin hasarsız yolladığınız ürünü onlar hasarlı şekilde teslim almış ise sizi yine bağlayan durum yok buradan da çıkış yolunuz var.

Yasal haklarınızı bildiğinizi, her şekilde ücret iade talebinizin yerine getirilmesi gerektiği aksi takdirde yasal faizi ile birlikte THH kanalıyla bunu alacağınızı belirtin ve ürünü kesinlikle teslim almayın lütfen.

Şu nan elinizdeki bilgi ve belgeleri EDEVLET üzerinden hakem heyetine bildirin. Süreç kısa sürmüyor olsa da hakkınızı alırsınız mutlaka.

Ücret iadenizin dosya açılış tarihi ile kapanış tarihi arasındaki geçen sürede işletilecek en yüksek ticari avans faizi ile birlikte talep ettiğinizi dilekçenizde belirtin mutlaka.
 
C Çevrimdışı

coolnext4

Yeni Üye
13 Eyl 2020
18
Bu vesile ile genele bir uyarım olsun dostlar.

Bu tarz durumlarda paketi kargoya vermeden önceki halinin görsellerini almayı ihmal etmeyiniz. Etrafında durumu belirleyici objeler olacak şekilde görsel alın mutlaka.
Ürünü paketlerken çekmiş olduğum bir video var. Anladığım kadar ile kargoyu teslim almadan aynen geri yolluyorum ve hiç beklemeden şimdi THH'ne başvuruyorum bütün belgeler ile. Peki bu süreci internet üzerinden halledebilecek miyim yoksa illa fiziken bir yerlere de gitmem gerekecek mi ?

Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim bu arada.
 
LİMAN Çevrimdışı

LİMAN

Aktif Üye
2 Nis 2018
244
54
Ürünü paketlerken çekmiş olduğum bir video var. Anladığım kadar ile kargoyu teslim almadan aynen geri yolluyorum ve hiç beklemeden şimdi THH'ne başvuruyorum bütün belgeler ile. Peki bu süreci internet üzerinden halledebilecek miyim yoksa illa fiziken bir yerlere de gitmem gerekecek mi ?

Değerli bilgiler için çok teşekkür ederim bu arada.
e devlet üzerinden başvurabilirsiniz.
 
C Çevrimdışı

coolnext4

Yeni Üye
13 Eyl 2020
18
e-devlet üzerinden başvuru yaptım fakat video yükleme kısmı yoktu, pdf vardı sadece. Bende ürünün hasarlı kısımları konuda ki gibi paylaştım. Herkese çok teşekkür ederim. Süreci buraya yazarım.

Sağlıkla kalın.
 
Geri
Üst Alt