Ikinci El Arac Tavsiyesi B-C-D Segmenti

Sota Çevrimdışı

Sota 

Root
6 Mar 2016
16,258
İmkanlar ne durumdadır bilemiyorum ama ben olsam eski üst sınıf araba alacağıma paramın yettiği sıfır arabayı alır keyfime bakarım. Şahsen Türkiye’de böyle yaptım. Çok memnunum. Almanya’da taşıt alım vergisi bize göre yok gibi, sıfır almak illa ki daha kolay. Eski Audi bilmemne yerine Dacia bile olsa sıfır alın derim. Oradaki parça ve işçilik fiyatları düşünülünce sıfır daha uygun maliyetli oluyor.
Almanyada yaşayan arkadaşlarım
yüksek hacimli motor kullanıp
Bakım,onarım vb işleri kur farkı nedeniyle türkiyede yaptıyorlar.

sıfır egea alıp her 1000km 1lt yağ koymak istemem.
2.el fazla yaşı olmayan üst segmentte araçlar her zaman ilk tercihim olmuştur.
 
B Çevrimdışı

Bratan 

Süper Üye
8 Kas 2018
907
43
Rica ederim ama bu sandığınız kadar büyük bir araç değil, SUV segmenti. Tercih meselesi tabiki.
mesaj arada kaynamis SUV larda arazi araci olarak geciyor ismi ne olursa olsun benim icin büyük arac fiyatlari daha uygun olmasina ragmen türkiye de steysin denilen station wagon araclari bile düsünmüyorum

Alamanya da seçenek çok olsa gerek burdan oraya araç tavsiyesi yapmak ne kadar doğru olur bilemedim şimdi


AUDİ başka tam bir alman audi modellerini çok beğeniyorum
audinin yeni modelleri gercekten güzel ama benim bütcemin yettigi 2010-2013 arasi modellerde ic tasarim cok soguk duruyor :alala
Türkiye koşulları ile Almanya koşulları bir değil hocam hem maddi açıdan hem yol asfalt trafik açısından.

Kendi düşüncem almanya koşullarına uygun araç bakmanız daha uygun olur.

Türkiye açısından japonya üretimi araçlar daha az masraflı diye düşünüyorum
kosullar farkli olsada deneyim asagi yukari ayni olmalidir diye düsündüm burada arabadan anlayan adami bulamiyorsun hep kulaktan dolma bilgiler kendine tamirci diyenlerde parca degistirerek sorun cözmeye calisan "usta"lar aracta ariza varsa sorun neden kaynaklanir sadece kabaca biliyorlar yaklasik 30-40 euroya herkesin alabilecegi bir cihazi araca baglayip hata kodlarini okuyup ona göre parca degistiriyorlar sansin varsa ilk degistirdigi parca ile sorun cözülür yoksa degistir degistirebildigin kadar olay en son arabayi komple degistirmeye kadar ilerliyor
İmkanlar ne durumdadır bilemiyorum ama ben olsam eski üst sınıf araba alacağıma paramın yettiği sıfır arabayı alır keyfime bakarım. Şahsen Türkiye’de böyle yaptım. Çok memnunum. Almanya’da taşıt alım vergisi bize göre yok gibi, sıfır almak illa ki daha kolay. Eski Audi bilmemne yerine Dacia bile olsa sıfır alın derim. Oradaki parça ve işçilik fiyatları düşünülünce sıfır daha uygun maliyetli oluyor.
benim baktigim fiyat araligina anca Mitsubishi Space Star, Toyota Aygo Renault Twingo modelleri 1 veya 1.2 litre motorlu olanlari cikiyor sifir diye bu araclari sürmek ne kadar mantikli olur keyif ve güven verir ayri konu birde satmaya kalksan 9 bine aldigin arabayi bir kac ay sonra satayim dersen alici bulmasi bir dert ettigin zararda bir kac bin euro olur o ucuz araclarin ne kadar dayanacagida ayri bir sorun ve
türkiye nin aksine burada araclar yillar gectikce deger kaybediyor

Almanyada yaşayan arkadaşlarım
yüksek hacimli motor kullanıp
Bakım,onarım vb işleri kur farkı nedeniyle türkiyede yaptıyorlar.

sıfır egea alıp her 1000km 1lt yağ koymak istemem.
2.el fazla yaşı olmayan üst segmentte araçlar her zaman ilk tercihim olmuştur.
hem kur farki hem ustalar gercekten isi biliyor burda yetkili servise bir sürü para vermedikten sonra usta bulmak pek mümkün görünmüyor simdiye kadar gördüklerim bu yöndeydi
ben arabayla türkiyeye gelemem tek basina hem pahaliya mal oluyor hemde git gel 6 bin km yol en az 3 günün yollarda geciyor yol sonrasi yorgunlugu filan arabayla türkiyeye gitmek kabalalik ailesi olmayanlara uygun degil

aklima daha cok su anda bmw 1 serisi yatiyor düsünmeye devam :alala

ve son olarak gelelim sonkullanici ya

Karşılığında rencide edileceğini bilecek yaştasındır umarım.

Espri yapıyoruz şurda, şakanın neyini kaldıramadın da rencide moduna geçtin.Sanki küfür ettik.
Git ne alırsan al madem.
Burası resmi daire değilki resmi resmi yazıp resmi resmi cevap alasın.
Utanmaza bak ya.
haksiz oldugum konuda tartismaya girmem rencide ederim rencide olmam bunu önce bir belirteyim
burasi resmi daire degil kimsedende simdiye kadar ciddiyet beklemedim cok ciddi birisi oldugumu da iddia etmedim az cok burda beni görenler espiri/makara ile takilan birisi oldugumu bilir ne arac alirsam alirim istersem fikir sorarim cevaplara göre yönümü belirlerim yada kendi bildigimi okurum bu benim bilecegim is fakat senin bilmen gereken madem espiri yapmaya calisiyorsun yazili iletisimde duygu ve düsüncelerin her zaman tam olarak aktarilamadigini hesaba kat mesajina bir kac "ifade" ekle ki ne dedigin anlasilsin "ifadeler" bölümünü salataya yesillik olsun diye koymamis siteyi yapanlar ?
sana bir iyilikte daha bulunayim asagiya fotograf ekliyorum mesela buz dolabi tavsiyesi isteyene de onu yollarsin
"tavsiye ederim." diyerek yada istersen al kendin icin kullan

5c39832e0f2544240cf8285b.jpg
 
S Çevrimdışı

Swift 

Aktif Üye
26 Eyl 2018
439
Almanyada yaşayan arkadaşlarım
yüksek hacimli motor kullanıp
Bakım,onarım vb işleri kur farkı nedeniyle türkiyede yaptıyorlar.

sıfır egea alıp her 1000km 1lt yağ koymak istemem.
2.el fazla yaşı olmayan üst segmentte araçlar her zaman ilk tercihim olmuştur.

siz de haklısınız, biraz nasreddin hoca fıkrası gibi herkes bir yönden haklı. Lakin işe “hem öyle olsun, hem böyle olsun ama şöyle olmasın” diye başlayınca denklem tuhaf bir hal alıyor böyle.

6 sene önce 19 aylık maaşım karşılığı aldığım sıfır aracımın şimdiki ikinci el değeri 24-25 maaş. Sıfır muadili herhalde 45 maaşı geçti. Ülkenin hali bu. Almanya’da ise en düşük gelirli insan bile 12 aydan düşük maaş karşılığında bile gayet güzel bir c sınıfı sıfır araç alabilecek durumda. Peşin alamasa bile neredeyse sıfır faiz ve enflasyon ile krediye girebiliyor. Bunların aksine işçilik ücretleri kol gibinin de ötesinde. Bu yüzden sıfır araba mantıklı dedim.

Eskiden arabaların tek elektronik parçası sonradan takılan teypti. Basit Mekanik olduğundan işler kolaydı. Şimdi her tarafı elektronik ve karışık hassas mekanikler. Cesaret edilip ikinci el almak zor geliyor bana. Kardeşimden herşeyini bildiğim araç olsa neyse de yabancıdan olmaz. Tarcanlar videolarına biraz bakmak yeterli. :)
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
20,611
siz de haklısınız, biraz nasreddin hoca fıkrası gibi herkes bir yönden haklı. Lakin işe “hem öyle olsun, hem böyle olsun ama şöyle olmasın” diye başlayınca denklem tuhaf bir hal alıyor böyle.

6 sene önce 19 aylık maaşım karşılığı aldığım sıfır aracımın şimdiki ikinci el değeri 24-25 maaş. Sıfır muadili herhalde 45 maaşı geçti. Ülkenin hali bu. Almanya’da ise en düşük gelirli insan bile 12 aydan düşük maaş karşılığında bile gayet güzel bir c sınıfı sıfır araç alabilecek durumda. Peşin alamasa bile neredeyse sıfır faiz ve enflasyon ile krediye girebiliyor. Bunların aksine işçilik ücretleri kol gibinin de ötesinde. Bu yüzden sıfır araba mantıklı dedim.

Eskiden arabaların tek elektronik parçası sonradan takılan teypti. Basit Mekanik olduğundan işler kolaydı. Şimdi her tarafı elektronik ve karışık hassas mekanikler. Cesaret edilip ikinci el almak zor geliyor bana. Kardeşimden herşeyini bildiğim araç olsa neyse de yabancıdan olmaz. Tarcanlar videolarına biraz bakmak yeterli. :)
Türkiye'de sanayide ustalar çok kazanıyor muhabbeti o ustaların müşterileri kazıklamalarından geliyor.
Türkiye'de gerekirse kendi otomobilini kendin tamir edeceksin. :hihi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri