İkea JARVFJALLET koltuk garanti kapsamında değişim için hakem heyetine nasıl başvurmalıyım?

M Çevrimdışı

Moneyinthepower

Yeni Üye
7 May 2020
32
32
Merhaba 13.01.2020 tarihinde jarvfjallet çalışma koltuğunu 1429 türk lirası karşılığı satın aldım. İkea bu ürün için sitesinde 10 yıl garanti veriyor.

21.09.2021 tarihinde e-posta ile iletişime geçtim. Fotoğraf istediler. Fotoğrafları gönderdim fakat cevap yok 40 gün oldu. Bu 40 gün içinde defalarca çağrı merkezini aradım. Şikayervar sitesinde şikayet oluşturdum buna bile dönüş olmadı. Bu hafta başında çağrı merkezi ile görüşmemde expere fotoğraflar ulaşmamış! Tekrar kayıt oluşturuldu. Aradılar acil olarak ilgileneceklerini belirttiler. 28.10.2021 tarihin e-posta aldım.
"Değerli Müşterimiz,

Detaylı Eksper incelemesi için ürünün bütünün göründüğü videosunun aynı mail üzerinden bizimle paylaşabilirsiniz."

Video çekip youtube yükledim. E-postayı yanıtladım video linki ile. Yukarda anlattığım olay tekrar oluşmasın diye expere video ulaşıp ulaşmadığı bilgisini öğrenmek için çağrı merkezini aradım.
Telefondaki cevapla şok oldum. Bu exper dedikleri kimse artık fotoğraftan nasıl anladı bilmiyorum ama çalışma koltuğunun iskeletindeki hatanın, hatalı olmadığını ve fazla güç kullanımına bağlı diye dosyaya yazmış. Ama video istemişler videoyu görmeden kestirip attılar kısacısı.
Üründe toplam 4 kusur var. 1adet tekerlek kırık, iskelet kırık, mekanizma sorunlu. 1 vida yalama olmuş. Nasıl bir yol izlemeliyim?
Adem Helvacı Adem Helvacı
 
M Çevrimdışı

Moneyinthepower

Yeni Üye
7 May 2020
32
32
Böyle ilgisiz olmalarına da şaşırdım. Bize video atarsanız iyi olur. Durumu anlamaya çalışırız hiç yoktan.
Böyle ilgisiz kaldıklarında, sosyal medyanın adaletine başvurmakta yarar var.
O sandalyenin kusurlarını çekip atacaksınız YouTube'a. :kiskis
Videoyu herkese açık paylaşmak istemedim. Önce hukuk yoluna gitmeyi düşünüyordum.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
Öncelikle geçmiş olsun. Bu yaz başında koltuk alma niyetine girmiş, oyuncu koltuğu ile Ikea Jarvfjallet - Markus arasında uzun süre gidip gelmiştim. Hiçbirine içim sinmediği için halen sandalye üzerinde oturuyorum.

Ben böyle durumlarda mail atma yoluna gidiyorum. Kısa bir araştırma yaparak mümkünse firmanın Türkiye'deki en yetkili kişisine, Avrupa'daki genel merkeze ve Ticaret Bakanlığı'nda çalışan yüksek mevkideki birine aynı anda mail atıyorum. Şu ana kadar hep istediğimi aldım. Columbia, LG, TTNet gibi firmalarla sıkıntı yaşayıp bu şekilde çözmüştük.

İsterseniz hakem heyeti ile uğraşmadan önce bizim izlediğimiz yolu izleyebilirsiniz. İlgili kişilerin mail adresini bulup aynı anda hepsine (CC yaparak) mail atın. Mailin içinde fotoğraf ve video göndermeyi unutmayın.

Ayrı ayrı mail atarsanız sonuç alamazsınız. Örnek veriyorum, Ikea Türkiye'deki ilgili kişiye mail attınız. Adam isterse kimseye yansıtmadan görmemezlikten gelebilir, hiç yanıt vermeyebilir. Ancak CC kısmına Gümrük Bakanlığın'dan üst düzey bir yetkiliyi, Ikea Avrupa'dan ilgili kişileri de maile eklerseniz mecburen konu ile ilgilenmek zorunda kalacaktır.

Linkedin üzerinde kısa bir araştırma yaparak ilgili kişileri bulabilirsiniz.

Ikea Türkiye'nin mail formatı genellikle şu şekilde: (ismin ilk harfi)soyad@ikea.com.tr. (Örneğin Onur Serel ismi için: oserel@ikea.com.tr)
Global Ikea formatı: isim.soyisim@ikea.com

Ben bir kaç mail buldum fakat direkt olarak buradan vermem doğru olmaz. Aşağıdaki şekilde arama yaparsanız sanıyorum ilgilenebilecek kişilere ulaşabilirsiniz.
Yukarıda verdiğim mail formatına göre mail adreslerine ulaşabilirsiniz.

Google'da şu şekilde arama yaparsanız çıkacaktır;
- linkedin; manager of customer service at ikea
- Müşteri Hizmetleri Müdürü - IKEA Group
- linkedin; Country Customer Manager på IKEA Group


Ikea Türkiye'nin Müşteri Hizmetleri mail adresi: mh@ikea.com.tr
Global Destek: customer.service@ikea.com
 
Son düzenleme:
M Çevrimdışı

Moneyinthepower

Yeni Üye
7 May 2020
32
32
Öncelikle geçmiş olsun. Bu yaz başında koltuk alma niyetine girmiş, oyuncu koltuğu ile Ikea Jarvfjallet - Markus arasında uzun süre gidip gelmiştim. Hiçbirine içim sinmediği için halen sandalye üzerinde oturuyorum.

Ben böyle durumlarda mail atma yoluna gidiyorum. Kısa bir araştırma yaparak mümkünse firmanın Türkiye'deki en yetkili kişisine, Avrupa'daki genel merkeze ve Ticaret Bakanlığı'nda çalışan yüksek mevkideki birine aynı anda mail atıyorum. Şu ana kadar hep istediğimi aldım. Columbia, LG, TTNet gibi firmalarla sıkıntı yaşayıp bu şekilde çözmüştük.

İsterseniz hakem heyeti ile uğraşmadan önce bizim izlediğimiz yolu izleyebilirsiniz. İlgili kişilerin mail adresini bulup aynı anda hepsine (CC yaparak) mail atın. Mailin içinde fotoğraf ve video göndermeyi unutmayın.

Ayrı ayrı mail atarsanız sonuç alamazsınız. Örnek veriyorum, Ikea Türkiye'deki ilgili kişiye mail attınız. Adam isterse kimseye yansıtmadan görmemezlikten gelebilir, hiç yanıt vermeyebilir. Ancak CC kısmına Gümrük Bakanlığın'dan üst düzey bir yetkiliyi, Ikea Avrupa'dan ilgili kişileri de maile eklerseniz mecburen konu ile ilgilenmek zorunda kalacaktır.

Linkedin üzerinde kısa bir araştırma yaparak ilgili kişileri bulabilirsiniz.

Ikea Türkiye'nin mail formatı genellikle şu şekilde: (ismin ilk harfi)soyad@ikea.com.tr. (Örneğin Onur Serel ismi için: oserel@ikea.com.tr)
Global Ikea formatı: isim.soyisim@ikea.com

Ben bir kaç mail buldum fakat direkt olarak buradan vermem doğru olmaz. Aşağıdaki şekilde arama yaparsanız sanıyorum ilgilenebilecek kişilere ulaşabilirsiniz.
Yukarıda verdiğim mail formatına göre mail adreslerine ulaşabilirsiniz.

Google'da şu şekilde arama yaparsanız çıkacaktır;
- linkedin; manager of customer service at ikea
- Müşteri Hizmetleri Müdürü - IKEA Group
- linkedin; Country Customer Manager på IKEA Group


Ikea Türkiye'nin Müşteri Hizmetleri mail adresi: mh@ikea.com.tr
Teşekkürler. Yapacağım dediğiniz şekilde. Koltuk almayı düşünüyorsanız ürün güzel tavsiye edebilirim. Ama garanti durumu ortada. 10 yıl garanti belirtiyorlar ama uygulama böyle yazık.
 
Samurai Çevrimdışı

Samurai 

Moderatör
3 Ağu 2021
2,731
40
M Moneyinthepower, Yaptığım araştırmalarda genellikle Markus modelini daha çok tavsiye ediyorlardı. Fakat sizin yaşadığınız sorunu görünce şaşırdım, böyle bir yaklaşım sergileyeceklerini tahmin etmezdim.

Ikea mağazalarını pek sevmiyorum, çok klostrofobik geliyor. Girişi varmış da çıkışı yokmuş gibi :)
 
Umut Barış Çevrimdışı
23 Kas 2017
21,011
Teşekkürler. Yapacağım dediğiniz şekilde. Koltuk almayı düşünüyorsanız ürün güzel tavsiye edebilirim. Ama garanti durumu ortada. 10 yıl garanti belirtiyorlar ama uygulama böyle yazık.
Ben de oyuncu koltukları yerine IKEA koltuğu almayı istiyordum ama bu olayı da görünce bir soğudum açıkçası.
Adam gibi sandalye bulamayacağız bu gidişle. :dry
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Minicik anımı yazayım ,bir yazıcı markası ürün ,kullanım klavuzu hatalı ,aldığım kartuş oturmadı bu yüzden,TR deki dağıtıcına değil direk kendilerine mail attım,beni TR dağıtıcısına yönlendirdi ,"ben sizi tanırım mal sizin,siz bildirin satıcınıza" dedim kibarca ,ingilizce olarak.Daha TR'de olmayan yazıcı göndermişlerdi merkez servisine.Bu 3-4 hafta sürdü ama,sonunda yepyeni yazıcı geldi ,bu arada "Türkiye 3.cü dünya ülkesi değil" diye de not düşmüştüm :)
Hiç yılma ,derhal yaz,3-4 gün arayla aynı mesajı email yoluyla gönder ,diğer etiketlemelerini yaparak tabii ,yani Samurai Unforgotten ın yazdığı gibi :ok
 
M Çevrimdışı

Moneyinthepower

Yeni Üye
7 May 2020
32
32
Değerli Müşterimiz,

Eksper talebinize ilişkin iletmiş olduğunuz fotoğraflar mağaza eksperine iletilmiş olup Eksper değerlendirmesi sağlanmıştır.

Eksper yorumu: Kullanım kaynaklı olduğu tespit edildiği için değişime uygun görülmemiştir.

Değişim talebinize olumlu yanıt verememekteyiz.

Bu şekilde dönüş aldım. Tüketici hakem heyetine başvuracağım neler yapalıyım?
 
Geri
Üst Alt