HyperX/HP servisi Teklos/İndex teknoloji E-FATURA kabul etmeme

A Çevrimdışı

Amanita

Yeni Üye
31 Ara 2021
16
34
2022 1. ayında Amazon.com.tr'den almış olduğum HyperX pulsefire haste mouse'umun orta tekerleği bozulduğu için garanti belgesinde yazan index bilgisayar ile irtibata geçip anlaşmalı oldukları servis olan Teklos teknoloji ile irtibata geçip ücretsiz olarak ürünümü gönderdim. Buraya kadar hiç bir sorun yok.

Kendilerine göndermeden önce ürünün E-FATURA'sını müşteri hizmetlerine yolladım. Daha sonra ürünün yanına not yazarak eğer müşteri hizmetlerinden e-faturaya ulaşamamaları durumunda bana ulaşmaları için telefon numaramı bıraktım. Gerekirse onlara da E-FATURA'yı gönderebilmek adına...

1 hafta sonra kendilerine ulaşıp ürünün durumunu sorduğumda ürünün faturası olmadığı için hiç bir işlem yapılmadan bana geri yollandığını öğrendim... Ne ürünün üzerine yazdığım notu okudular ne de bıraktığım numaradan bana ulaşıp "nerede bu ürünün faturası?" diye sormadılar.

Hala e-mail üzerinden müşteri hizmetleriyle görüşüyorum ve hala E-faturayı kabul etmiyorlar.
E-faturanın çıktısını almam konusunda zorluyorlar.

Evet basit bir şekilde gidip, ürünün e-faturasının çıktısını alıp ve gönderip sorunu çözebilirim ama böyle yapmak istemiyorum. Belki evde yazıcım yok, belki e-faturayı içine atıp bir yerden çıktısını alabileceğim bir flash belleğim yok ya da belki sırf çıktı alabilmek için telefonumu tanımadığım bir yerlerin bilgisayarına bağlamak istemiyorum. Bunların hepsi bir yana hala HyperX/HP gibi DEV markaların distrübitörlüğünü almış ve teknik servis hizmetini veren firmaların neden beni haftalardır oyaladığını ve yasal olarak tam geçerliliği olan E-FATURA ile işlem yapamadıklarını anlamıyorum.

Müşteri memnuniyeti nerede? İllaki basılı bir fatura ya da çıktısına ihtiyacınız varsa size gönderdiğim e-fatura'nın çıktısını kendiniz alın. Değil mi? Yok illa ki uğraştıracaklar, illa ki zamanınızı harcayacaklar, illaki sizi bezdirip garantiden kurtulup 3-5 kuruş cebe atacaklar.

Ürünün AVRUPA servisi; mail attığım ilk günden dönüş yaparak normalde TR'ye hizmet vermemelerine rağmen yardımcı olmaya çalışıyor. Bizim kendi insanımız hala nasıl zorluk çıkarırım ve uğraştırırım diye yeni yollar arıyor.

Uzun lafın kısası; eğer alacağınız HyperX/HP ürünün servisi TEKLOS ise uzak durun.

Ürünün e-faturası varken basılı fatura ya da e-fatura çıktısı talep etmelerinin kanuni bir dayanağı var mı bilen varsa da cevaplarsa sevinirim.
 
slowfood Çevrimdışı

slowfood 

Moderatör
23 May 2022
7,881
Özellikle GIB 507 ve 509 tebliğlerinden sonra iyice hayatımıza giren E-Belge uygulamaları ile ilgili eğer tarafınıza gönderilen fatura gerçek kişi ya ds Tüzel kişi mükellef adına düzenlenen E-Fatura ise söz konusu belge zaten firmanın kendi veritabanlarında tutması zorunlu olan ve istenmesi halinde ibrazı zorunlu olan bir E-Belgedir. Eğer fatura gerçek kişi ya da Tüzel Kişi mükellefe düzenlenmemiş E-Arşiv fatura ise yine mevzuata göre Firma tarafından saklanma zorunluluğuna sahiptir. Yine aynı tebliğden hareketle E-Belge olarak düzenlenmiş belgeler için Basılı-Yazılı ( Müşterinin geçerli tebliğ sayılacak bir E-Posta, KEP adresi olmaması veya talep etmesi halinde) belge ibrazı zorunluluğu yoktur. Bu bilgilerden hareketle Basılı-Yazılı belge ibrazı mevzuata binaen zorunlu değildir.

Konunun mevzuata göre özeti bu. Ancak söz konusu problemin çözümü için gidilecek yol size ekstra zaman kaybettirecek ve THH, TM süreçleriyle uğraştıracaktır. O yüzden mevzuat böyle söylese de zaman kazanmak açısından farklı bir yaklaşım gerekebilir. (Fatura çıktısını alıp göndermek gibi) :(
 
A Çevrimdışı

Amanita

Yeni Üye
31 Ara 2021
16
34
Özellikle GIB 507 ve 509 tebliğlerinden sonra iyice hayatımıza giren E-Belge uygulamaları ile ilgili eğer tarafınıza gönderilen fatura gerçek kişi ya ds Tüzel kişi mükellef adına düzenlenen E-Fatura ise söz konusu belge zaten firmanın kendi veritabanlarında tutması zorunlu olan ve istenmesi halinde ibrazı zorunlu olan bir E-Belgedir. Eğer fatura gerçek kişi ya da Tüzel Kişi mükellefe düzenlenmemiş E-Arşiv fatura ise yine mevzuata göre Firma tarafından saklanma zorunluluğuna sahiptir. Yine aynı tebliğden hareketle E-Belge olarak düzenlenmiş belgeler için Basılı-Yazılı ( Müşterinin geçerli tebliğ sayılacak bir E-Posta, KEP adresi olmaması veya talep etmesi halinde) belge ibrazı zorunluluğu yoktur. Bu bilgilerden hareketle Basılı-Yazılı belge ibrazı mevzuata binaen zorunlu değildir.

Konunun mevzuata göre özeti bu. Ancak söz konusu problemin çözümü için gidilecek yol size ekstra zaman kaybettirecek ve THH, TM süreçleriyle uğraştıracaktır. O yüzden mevzuat böyle söylese de zaman kazanmak açısından farklı bir yaklaşım gerekebilir. (Fatura çıktısını alıp göndermek gibi) :(
Cevabınız için teşekkür ederim. Tam da dediğiniz gibi, ürünü ilk seferde yollarken de fatura çıktısıyla yollayabilirdim ama sırf bu e-fatura kabul etmiyor olmaları beni biraz tetikledi. Kibarca en baştan deselerdi ki "e-faturayla işlem yapamıyoruz, sistemimizde sorun var" vs, o zaman BELKİ kabul ederdim . Ama yok ürünü işlem yapmadan geri gönderecekler beni çıktı almaya zorlayacaklar... Dediğim gibi zoruma giden firmanın Avrupa temsilcileri taa oralardan marka adının saygınlığını korumak adına yardımcı olmayı kabul ediyorlar ama bizim buradakiler insanların zamanını nasıl daha fazla harcasak diye uğraşıyorlar.

Yedek farem var zamanım da var biraz daha uğraşalım bakalım akıllanacaklar mı THH'ye gitmeden.

Üzücü olan THH'ye gitsem de yine mağdur olacağım. Amazon diyor ki; servis yardımcı olmazsa gönderin biz yine de iade alırız, hatta ürünün aynısı elimizde olsaydı DOA raporuna gerek kalmadan değişim de yapardık ! Ürünün muadili değil birebir aynısının kırmızısı ve beyazı var ama kodu farklı olduğu için değişim yapamıyorlarmış!

Kısacası index/teklos değişim kararı verse bile kendileri tamir etmeyecek ya da değiştirmeyecek. Amazona yönlendirecek. Amazon ellerinde muadil/farklı rengi olmasına rağmen, kodu farklı olduğu için değişim yapamıyoruz mecburen para iadesi yapacağız diyecek. O da fatura bedeli 428 TL. Mouse'un piyasa fiyatı 750 TL... Kendi sitelerinde başka satıcılar 900 TL'den satıyor. Yani verdikleri parayla ürünün aynısını başka yerden alamıyorum.

Aradaki farkı öder misiniz ya da kırmızı/beyazıyla değiştirir misiniz diye rica ettim Amazondan müşteri memnuniyeti adına ama tabii ki reddettiler.
THH'ye başvurunca hem aradaki farkı ödemek zorunda kalacaklar hem de muadili olan kırmızısı veya beyazıyla değiştirmek zorunda kalacaklar ama GÜZELLİKLE uğraştırmadan bunu yapmıyorlar.
 
Geri
Üst Alt