HiLevel 50UHL500 - Optik Ses Çıkışı Sorunu

burakz 

Yeni Üye
16 Ara 2018
7
3
28
Merhabalar,

Benzer bir sorun ve çözümü umuduyla çok araştırdım fakat bulamadım, belki tecrübesi olan ya da yol gösterebilecek olan birisi varsa diye buraya da yazıyorum. Ekim 2017'de A101'de HiLevel 50 inç 4K TV almıştım. Yaklaşık 6 aydır diye tahmin ediyorum, ki son zamanlarda daha sık olmaya başladı, TV optik ses çıkışından ses vermemeye başladı. İşin ilginç yanı ise bunu her zaman yapmıyor. Belirli bir pattern bulamadım. Bazen ses gidiyor, 1-2 dakika içerisinde geliyor bazen 1 saat kadar gelmiyor. Kabloyu çıkarıp takmak, kabloyu değiştirmek, TV'yi açıp kapatmak, ses sistemini açıp kapatmak gibi her muhtemel çözümü denedim ancak başarılı olmadı. HDMI ile ses aktarımında ise bir problem yok. Yani optik çıkış ses vermeyi kestiğinde HDMI ile Android Box'a bağlayıp oradan da AUX ile ses sistemine aktardığımda bir sorun olmuyor.

Servis menüsünden fotoğraf ekliyorum. Eğer yol gösterip yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum.

Teşekkürler,


 

Umut Barış

Sadece Forum
Süper Moderatör
23 Kas 2017
6,051
113
teraspy @teraspy fikoloji @fikoloji teknovest @teknovest
 

teraspy

The Emmi
TFC Team
26 Kas 2018
3,608
113
60
Konu hakında çok bilgili değilim ama acaba optik kablo sağlammı,gerçi çabuk zarar görecek bir kablo değildir ama ,kontrol etmekte fayda var,se sistemine giren yerden ışk kontrolü yapılabilirmi tabii bilmiyorum ama denenmeli ,veya ses kesildiğinde tv optik çıkışında ışık varmı yokmu ,kontrolü de yapılabilir ,tabii benim düşüncem bu yöndedir,benim olsa ,ilk bakacağım yerler öncelikle buralardır çünkü :)
 

burakz 

Yeni Üye
16 Ara 2018
7
3
28
Konu hakında çok bilgili değilim ama acaba optik kablo sağlammı,gerçi çabuk zarar görecek bir kablo değildir ama ,kontrol etmekte fayda var,se sistemine giren yerden ışk kontrolü yapılabilirmi tabii bilmiyorum ama denenmeli ,veya ses kesildiğinde tv optik çıkışında ışık varmı yokmu ,kontrolü de yapılabilir ,tabii benim düşüncem bu yöndedir,benim olsa ,ilk bakacağım yerler öncelikle buralardır çünkü :)
Hocam kabloyu da değiştirdim dediğim gibi fakat çözüm olmadı ne yazık ki. Işık konusunda televizyon duvara çok yakın monte olduğu için göremiyorum açıkçası ama onu da artık kontrol ederim bir şekilde.
 

fikoloji 

TFC Team
13 Eki 2018
4,403
113
selam, sanırım smartsız tv, yani internet yok, o zaman ;
https://www.dosyaupload.com/encY
core anlatım ile cihazı güncelleyip deneyiniz olmaz ise servisten destek alıp cihaz ana kartı değişmesi gerekibilir
 

burakz 

Yeni Üye
16 Ara 2018
7
3
28
selam, sanırım smartsız tv, yani internet yok, o zaman ;
https://www.dosyaupload.com/encY
core anlatım ile cihazı güncelleyip deneyiniz olmaz ise servisten destek alıp cihaz ana kartı değişmesi gerekibilir
Teşekkürler hocam evet smart değil, internet yok. Bunu deneyip biraz daha test edeyim umarım çözülür. Garantisi de az kaldığı için bir an önce çözüme kavuşturmak istiyorum. Ayrıca yazılım yüklemek garantiye zarar vermiyor değil mi sorun olmadığı sürece?
 

teraspy

The Emmi
TFC Team
26 Kas 2018
3,608
113
60
Hocam teşekkür ediyorum, yazılımı yükledim test aşamasındayım. Bilgilendiriyor olacağım.
Umarım düzelir,madem garantisi var ,bence derhal servis isteseydin keşke,tek çözüm yolu servistir,daha büyük risklere girme,ileride aynı sorunu yaşamayacağın ne malum :)
 

fikoloji 

TFC Team
13 Eki 2018
4,403
113
Umarım düzelir,madem garantisi var ,bence derhal servis isteseydin keşke,tek çözüm yolu servistir,daha büyük risklere girme,ileride aynı sorunu yaşamayacağın ne malum :)
Optik yazılımla çözülüyor abi , sana bişey soyleyim şok ol kos koca Vestel v5 yazılımında yarısında optik çıkışı unutmuş v5xxx.20 yazılımında geldi 😅
 
Son düzenleme:

burakz 

Yeni Üye
16 Ara 2018
7
3
28
Umarım düzelir,madem garantisi var ,bence derhal servis isteseydin keşke,tek çözüm yolu servistir,daha büyük risklere girme,ileride aynı sorunu yaşamayacağın ne malum :)
Optik yazılımla çözülüyor abi , sana bişey soyleyim şok ol kos koca Vestel v5 yazılımında yarısında optik çıkışı unutmuş v5xxx.20 yazılımında geldi 😅
Hocam maalesef az önce sorun tekrar etti. Sanırım donanımsal bir sorun var. Ayrıca televizyon duvara monte olduğu için tam göremiyorum ama yanlış görmediysem ses varken ışık yanıyor, şimdi ses gidince kırmızı ışık yok. Tek çözüm garantiden servise göndermek gibi duruyor sanırım. Peki bu durumda süreç nasıl izliyor? Direkt gelip bakıyorlar, yapamazlarsa TV'yi mi alıyorlar?
 

teraspy

The Emmi
TFC Team
26 Kas 2018
3,608
113
60
... tam göremiyorum ama yanlış görmediysem ses varken ışık yanıyor, şimdi ses gidince kırmızı ışık yok. Tek çözüm garantiden servise göndermek gibi duruyor sanırım. Peki bu durumda süreç nasıl izliyor? Direkt gelip bakıyorlar, yapamazlarsa TV'yi mi alıyorlar?
En kolay kontrol yöntemidir bazı durumlar ,servis büyük ihtimalle tvyi götürür inceler ,kartmı yoksa yazılımmı diye bakar.Yani tvyi alıyorlar :)
 

burakz 

Yeni Üye
16 Ara 2018
7
3
28
Üstadlar, servis Cumartesi günü geldi ama televizyonu almadı biz bunu atölyede test edemeyiz, sen video çek onu fabrikaya göndeririz öyle daha garanti olur dediler. Ben de video çekip hem genel durumu, hem de kırmızı ışığın yanmadığını belirttim videoda. Şimdi geldiler televizyonu almadılar ama servis kaydı oluşturdular, fabrikadan gelecek cevaba göre belki yazılım değişir dediler. Ben de en güncel yazılım bu gözüküyor deyince o zaman anakart ya da şase değişimi yapılır dediler. Şimdilik haber bekliyorum :)
 

dogukyil

Yeni Üye
19 Mar 2019
4
3
39
ayni sorun regal 55r6020u cihazimda da mevcut. sonucu bildirirseniz cok sevinirim. nasil bir video cektiniz acaba? bendeki birden tamamen gidiyor kesik kesik olmuyor yani. nasil cekebilirim bunu?
 
Üst Alt