Herhangi sorunlu bir ürünün değişim süreci nasıl oluyor?

D Çevrimdışı

domienz

Yeni Üye
21 Şub 2022
9
35
Merhabalar,

sahip olduğum üst segment bir tv var, açıkçası yıllarca hi-level vestel panel f/p ürünler kullandım. bir delilik edip 65inç oled aldım. fiyatı şuan 40bin civarı.
ben aldığımda 32bin lira idi 2 ay önce.

şimdi oturduğum yerden görünmeyen 2 ölü veya hot piksel var doğru rengi vermiyorlar subpiksel olabilirler.

asıl sorun vertical banding, hareketli sahnelerde dikey çubuk gibi dalgaları fark ediyorum açık renklerde özellikle. servis kabul etmiyor normal diyor, aldığım yer servis raporsun bişi olmaz diyor. açıkçası hi-levelde de vardı ama fiyatı 4-5bin liraydı. bu kadar para verince insan sinir oluyor, 120hz zaten tam müşteri kandırmacası, android arayüzü 60hz, uygu 30hz, youtube 60fps videolara sahip max...

keşke ucuz fp vestel panel alsaydım...

ürünün kutusu yok attım. THH başvursam ddiyelim 6 ay sonra değişim dedi, ben bu tv'yi nasıl nereye kargolarım? kargolayamam ki... değişim çıkarsa nasıl olur anlatabilecek var mı?

yok mu dikey banding olmayan ürün cidden?
 
A Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,295
51
Panel LG IPS ise banding biraz normal gibi. A Adem Helvacı
Kusur sizden kaynaklı değilse değişim istemek hakkınız.
Panel sorunluysa suç sizin değil yani.
Tüketici hakem heyetine gitmeniz lazım muhtemelen.
Çok fazla soru ve sorun var.
Banding bilinen bir teknolojik yan etkidir, tüketici şikayet ediyorsa o bir kusurdur ve bilirkişi tespiti ile mal AYIPLI ÜRÜN olarak tanımlanır, paralel olarak seçimlik hakları doğar, tüketici değişim isterse değişim, iade isterse iade yapılır ancak değişimde gelecek tv nin, iade edilip yerine alınacak tv nin kusursuz gelme garantisi yok çünkü kusursuz panel yok.

FPS ile Hertz konusu yine birbiri ile karıştırılmış, Yağılan yayınların FPS değeri ile tv nin 120hz olması her anlamda aynı paralelde sonu sunmaz ortaya zira ifade ettikleri ve temsil ettikleri birbirinden farklıdır, Yakın zamanda somut örnekler ile açıklayacağız bunu çünkü yaza yaza olmuyor belli ki.

Yönetmelik açık şekilde belirtiyor ki iade edilecek ürün orijinal ambalajında ve tam ekipmanlı olmak zorunda ancak bunun sahada uygulanabilirliği yok.
Yeni evlendim diyelim, Buzdolabı klima çamaşır bulaşık televizyon mobilya vs vs bunların ambalajlarını saklamak için +1 odaya daha sahip ev tutmak gerekir o nedenle kutu olmaması bu senaryoda sorun teşkil etmez.

İade talep edilecekse dilekçede belirteceğiniz yasal faiz talebi işe yaramaz zira ülkede gerçek enflasyon %200, yasal faiz %9

Değişim talep edecekseniz önceden mutlaka stok sorgulaması yapın ve eğer sizin model artık stoklarda yok ise stokta olmadığını ispat eden ekran görüntüsü delil vs alın dilekçenize ekleyin, dilekçenizde ise değişim talebiniz öncesinde ürünün stoklarda olmaması nedeniyle EŞDEĞER ÜRÜN TESPİTİ için bilirkişi talep edin ve değişim kararının Stokta olmayan X ürün yerine stokta olan EŞDEĞER olarak bilirkişinin işaret ettiği Y model üzerinden karar alınmasını sağlayın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst Alt