Hepinizin Desteğine İhtiyacım Var, Nasıl Yapabiliriz?

Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
Adem Helvacı Adem Helvacı hocam, bu iş en güzel bir uygulama üzerinden olur gibi geldi. Önerilen ustalar sisteme girilecek. Müşterilerde sisteme kayıt olacak. Hatta tamirden sonra iki taraf geri bildirim yapacak. Mesela, şu arıza için tamir hizmeti alındı/Verildi (Belki şu parça değişti) Şu kadar TL ödendi/Alındı gibi. Böylece trafiği de takip etmek mümkün olur. Hatta dernek üzerinden yaparsanız, küçük reklam gelirleri elde edebilir, böylece derneğin çalışma alanlarına yönelik bütçe oluşturabilirsiniz. Mobil uygulama işinden anlayan arkadaşlardan da fikir alınsa iyi olur sanıyorum.
Akıl akıldan üstündür, oldukça güzel fikir, Uygulama yazan kardeşlerimiz ile görüşme sağlarım ancak bunun için bir database gerekecek sanırım. Daha önce benzer bir şey yapmak istemiştik ancak hep altyapı sorunları çıkmıştı karşımıza. Bakalım bunu başarabilecekmiyiz :ok
 
A Çevrimdışı

Alperentoy

Süper Üye
12 Nis 2019
647
Akıl akıldan üstündür, oldukça güzel fikir, Uygulama yazan kardeşlerimiz ile görüşme sağlarım ancak bunun için bir database gerekecek sanırım. Daha önce benzer bir şey yapmak istemiştik ancak hep altyapı sorunları çıkmıştı karşımıza. Bakalım bunu başarabilecekmiyiz :ok

Su akar yolunu bulur derler, en güzeli bir yerden başlamak. Ustaların ve isteyenlerin geri dönüşlerinin görülmesi olayın büyümesine zaten etki edecektir. Bence forumla başlayın, bir apk üzerine çalışın apk nın reklam gelirleri masrafını çıkarır zaten. Fikir de güzel katkılar da çok güzel. Ben şahsen direkt bu alana yaptırırım işimi.
 
By_Trol Çevrimdışı

By_Trol 

Administrator
24 Ağu 2019
15,021
Ben bu konuda yardımcı olamıyorum ?
Sota Sota

Sevgili Domestos Domestos un fikrinden hareketle düşündüm de, Buna ayrı bir bölüm oluşturarak Ana bölüm olarak USTA TAVSİYELERİ ve alt forum olarak Elektronik - Beyaz Eşya - Klima - Bilgisayar - Kombi diye bölsek mi ne dersiniz ?

Adem Helvacı Adem Helvacı Usta
Fikir çok güzel fakat siz önerdiğiniz usta için kefil olan kişi konumunda oluyorsunuz
.
Yazdıklarımı yanlış anlayan arkadaşlar illaki olacaktır fakat yine de fikrimi yazmak istedim. Günümüz elektronik teknolojisi arızalanan ürünler için son kullanıcıyı servise gitmeye mecbur ediyor. Yeni ürünlerde buna garanti süresi mecburiyeti diyebiliriz. Garantisi biten ürünler için servis olmayan meslektaşlarımız ne zamana kadar kırık tv den çıkma parça temin edebilecek ve bu çıkma parçalar ikinci el oluyor fakat servise giderse her şey kayıt altında ve servis sıfır parça takıp takılan parçaya bir yıl da garanti verecek kaçarı yok. Bana haftanın her günü tamirci meslektaşlardan mutlaka tv geliyor onarımını servis olarak biz yapıyoruz fakat tüketici tv yi o usta yaptı sanıyor bu arada tv yine farklı bir isim ile tamirci adına kayıt altında ben yapılan işten örnek veriyorum 1 Lira alıyorum tv yi bana getiren tamirci meslektaşım hiç uğraşmadan 3 Lira alıyor tüketici 3 Katına onarım yaptırdığından haberi yok. Getirmedikleri için anlatmak istediğim de şu , tamirci meslektaşım kırık tv den bulduğu kartın tipine bakıyor tamam bu uyar deyip tv ye takıyor fakat sonuç olumsuz ya görüntü ters ya renkler anormal vs yazılım arayışı içerisine giriyor tavsiye forumuna geliyor yazılım istiyor. Burası çok önemli isimlerini yazmıyorum yine servis arkadaşlar devreye giriyor ve hiç bir karşılık beklemeksizin yazılım veriyorlar. Yazılım vermezlerse tamirci tarafında işler iyice çıkmaza girer. Kısacası gizlide olsa servissiz olmuyor. Teknik destek çok önemli. Garantisi biten ürünlerin onarımında tüketiciye her zaman sorarım
Kart onarılsın mı?
Kart değiştirilsin mi?
Tüketicilerin %90 ı kart değişimini tercih ediyor. Kart değişimi sonunda da çıkan kart tüketiciye veririm.
Bütün bunları tıpkı tüketicinin avukatı gibi davranıp servislerini aşırı derecede takip eden Vestel adına yazdım.
Farklı marka servislerdeki işleyiş için yorum yapamıyorum bir ise beş isteyen olabilir. Siz video eklemiştiniz reflektörü kesip led takmaya çalışan var arızalı olan ledi kesip yerine diod takan atlama köprüleleme yapan var.
Üstteki yazdığımı tekrarlıyorum.
Önerdiğiniz usta için kefil oluyorsunuz.
Bence
Tüketici ürününün onarımı için usta tercihini kendisi yapsın.
 
Son düzenleme:
gercekrambo Çevrimdışı

gercekrambo 

Süper Üye
2 Şub 2020
1,778
Adem hocam, cehennemin yolları iyi niyet taşlarıyla döşenmiştir, diye bir söz var. kaynağını hatırlamıyorum şu an. her güzel fikrin cezalandırıldığı güzide ülkemizde, asla iyi fikirler bulmaktan vaz geçmediğiniz için, teşekkürler.
 
F Çevrimdışı

fikoloji

Süper Üye
13 Eki 2018
16,633
Adem Helvacı Adem Helvacı Usta
Siz usta arayana kefil olmuş konumunda oluyorsunuz
.
Yazdıklarımı yanlış anlayan arkadaşlar illaki olacaktır fakat yine de fikrimi yazmak istedim. Günümüz elektronik teknolojisi arızalanan ürünler için son kullanıcıyı servise gitmeye mecbur ediyor. Yeni ürünlerde buna garanti süresi mecburiyeti diyebiliriz. Garantisi biten ürünler için servis olmayan meslektaşlarımız ne zamana kadar kırık tv den çıkma parça temin edebilecek ve bu çıkma parçalar ikinci el oluyor fakat servise giderse her şey kayıt altında ve servis sıfır parça takıp takılan parçaya bir yıl da garanti verecek kaçarı yok. Bana haftanın her günü tamirci meslektaşlardan mutlaka tv geliyor onarımını servis olarak biz yapıyoruz fakat tüketici tv yi o usta yaptı sanıyor bu arada tv yine farklı bir isim ile tamirci adına kayıt altında anlatmak istediğim şu tamirci meslektaşım kırık tv den bulduğu kartın tipine bakıyor tamam bu uyar deyip tv ye takıyor fakat sonuç olumsuz ya görüntü ters ya renkler anormal vs yazılım arayışı içerisine giriyor tavsiye forumuna geliyor yazılım istiyor. Burası çok önemli isimlerini yazmıyorum yine servis arkadaşlar devreye giriyor ve hiç bir karşılık beklemeksizin yazılım veriyorlar. Yazılım vermezlerse tamirci tarafında işler iyice çıkmaza girer. Kısacası gizlide olsa servissiz olmuyor. Garantisi biten ürünlerin onarımında tüketiciye her zaman sorarım
Kart onarılsın mı?
Kart değiştirilsin mi?
Tüketicilerin %90 ı kart değişimini tercih ediyor. Kart değişimi sonunda da çıkan kart tüketiciye veririm.
Bütün bunları tıpkı tüketicinin avukatı gibi davranıp servislerini aşırı derecede takip eden Vestel adına yazdım.
Farklı marka servislerdeki işleyiş için yorum yapamıyorum bir ise beş isteyen olabilir. Siz video eklemiştiniz reflektörü kesip led takmaya çalışan var arızalı olan ledi kesip yerine diod takan atlama köprüleleme yapan var.
Üstteki yazdığımı tekrarlıyorum.
Tüketiciye kefil oluyorsunuz.
Bence
Tüketici ürününün onarımı için usta tercihini kendisi yapsın.
benimde aklıma gelenler oldu sen öncü olunca bende yazayım abi :)
kime göre iyi usta ?
site yöneticiliği yaptım, bana defter verdiler elektirikçi bu sucu bu doğalgazcı bu ara bunları sağlam usta ....
Dedim benim güvendiğim daha iyi ustalar var ve kendi ustalarımı çağırdım....
bu sene farklı ustaları görüyorum yöneticiye verdiğim listeyi atmış benim kendi ustalarım var dedi.

adem helvacı bana bir usta önerdi vay efendim ahmet usta, güvenilir ucuz yapan vs... gittim verdim tv yi bana kazık attı 2 tl lik diyodu 250 tl ye kakaladı. Demek ki ahmet usta adem usta ile kanka. ona ayrı fiyat bana ayrı fiyat diyebilir :)
 
teraspy Çevrimdışı

teraspy 

TFC Team
26 Kas 2018
22,683
65
Düşünce olarak süper ,katılmamak elde değil ama çekincelerim var,çekince konusunda By_Trol By_Trol a katılıyorum ,kontrol etmek de zor olacak karşı tarafı ,ama "hiç olmaz bu iş" de demiyorum ,hatta çoook önce bir başlık açılmasından söz etmiştim ,işte öyle bir başlık açılırsa hiç değilse kontrol buradan da yapılabilir.
 
Adem Helvacı Çevrimdışı

Adem Helvacı 

Süper Üye
17 Şub 2017
24,294
51
benimde aklıma gelenler oldu sen öncü olunca bende yazayım abi :)
kime göre iyi usta ?
site yöneticiliği yaptım, bana defter verdiler elektirikçi bu sucu bu doğalgazcı bu ara bunları sağlam usta ....
Dedim benim güvendiğim daha iyi ustalar var ve kendi ustalarımı çağırdım....
bu sene farklı ustaları görüyorum yöneticiye verdiğim listeyi atmış benim kendi ustalarım var dedi.

adem helvacı bana bir usta önerdi vay efendim ahmet usta, güvenilir ucuz yapan vs... gittim verdim tv yi bana kazık attı 2 tl lik diyodu 250 tl ye kakaladı. Demek ki ahmet usta adem usta ile kanka. ona ayrı fiyat bana ayrı fiyat diyebilir :)


Sizlere katılmamak elde değil.

Bu vesile ile bir anımı yazayım madem.

Sene 2010. Ben, Kuşadası Vestel servis Elektronik Atölye şefiyim.
Çok sevdiğim bir arkadaşım (her iki gecede bir ya onlar bizde ya biz onlarda o derece) dedi ki Ado olm bir makine alacağım vestelden ama sen bir görüş daha ucuza verirler.

Dedim ki ''ayıpsın bro''

Ertesi gün gittim bu çok şerefli Vestel bayilerinden birisine. TEKNOwest TEKNOWEST F fikoloji By_Trol By_Trol falan bilirler o yıllarda eski makineyi bilmem ne kadar saydıkları bir kampanya vardı. Twinjet makineler de yeni çıkmıştı, bizim arkadaş onu beğenmiş.

Neyse mağaza da çok böyle işlerine koşturduğum, hatta bir keresinde demolarını hazırlamak için sabah 6 ya kadar çalıştığım bir mağaza.

Dedim ki ''abilr selamın aleyküm, kampanya kapsamında bir DOSTUMA Twinjet alacağız, bakın ha ben ha o yani o derece. İşte bana öyle bir fiyat verin ki namımız yürüsün''

''Ademcimm ne demek, sana yapmayacağız kime yapacağız, al götür mağaza senin beş kuruş verme'' bla bla bla yıkama yağlama faslı bitince ddim ki ''rakam verin kardeşim''

İşte etiket fiyatı 1270tl ise (Sallıyorum) eski makineyi alırız makineyi de 1050tl ye veririz. Normalde 100tl den fzlaya saymıyoruz eski makineyi falan filan.

Dedim ki ''abi tamam bu mudur?''

Dedi ki ''budur''


Akşama yine bir araya geldik, dedimki bro senin makine 1050tl ye geliyor, eski makineyi de alıyorlar. ''oooo adocum çok teşekkür ederim'' falan filan.


Ertesi gün arkadaş mağazaya gidiyor, neticede arkadaşı tanımıyorlar, o da bir şey dememiş, normal vatandaş olarak girmiş kapıdan
''Selamın aleyküm şu makine kaç lira?''
''1270 lira''

Standart cevap gelmesine rağmen 10 dakikalık bir sohbet sonrası bizim bro benim görüşüp eski makineyi vererek 1050tl ye alabileceğini söylediğim makineyi ski makineyi vermeden 950 tl ye alıp çıkmış.

Şimdi ben bu bayilere ''Allah belalarını versin'' dediğimde bana diyorlar ki bela okuma gelir dolaşır seni bulur.

Bulmaz kardeşim bulmaz, Onu da araştırdım okudum, Okuduğun belanın 7 kat göğe kadar yükselip sahibini aradığını, bulamazsa sana geri döndüğünü rivayet ediyorlar.

neticede bu belanın sahibi var mı? var, bu herifler tam anlamı ile SAHTEKAR mı? kesinlikle sahtekar topu hem de. O zaman o bela adrese teslim yerini bulur kardeşim.

Yahu Allah'ın belası, ucuz veriyorsan ver, vermiyorsan verme bunlar beni ilgilendirmez, ucuza vermeye mecbur da değilsin ama sen beni ne diye komisyoncu durumuna düşürüyorsun ki?

Düştüğüm duruma bakarmısınız arkadaşlar?

Abicim adam nakit ödeyecek demişim, Can ciğerim demişim, yarın gelip alacak demişim, yapabileceğinin en iyisini yap demişim, Bana eski makine ile 1050, yoldan geçen adam makinesiz 950. Allah senin belanı vermesin de kimin versin şimdi?


Diyeceğim o ki haklısınız, sizleri de iyi anlıyorum ancak o durumda nasıl ki iyi niyetim biliniyordu ve her ne kadar ben utansam da, arkadaşım durumu bildiği için yanlış bir şey anlamadı ise, bahsi geçen uygulamada da bizler tavsiye edip elimizden geldiğince denetleme konumunda olacağız. Bu nedenle forum içerisinden dostlar olsun istiyorum, tanınan bilinen kişiler olsun istiyorum.


Bu nedenle sizlere fikir danışıyorum :ok
 
Geri
Üst Alt